lørdag 19. desember 2009

I miniformat


På en antikvitetsmesse i høst fant jeg disse små figurene. Maria, Josef og Jesusbarnet i miniformat. Jeg la dem i handa mi, og visste der og da at disse kunne jeg ikke gå fra:) Figurene er gamle, og kommer fra Frankrike. Vi har blitt litt kjent med paret som solgte de til meg, og de er stadig på turer til Frankrike for å lete etter gamle ting.



Jeg lurer på hvor disse figurene har stått før, hvem som eide dem, og om kanskje små barnehender har lekt med dem.. Jeg er glad de har kommet til oss, og har blitt en del av vår julepynt, og kan minne oss om julens viktige budskap.





I kveld er det vår tur til å være firebarnsforeldre, da kommer ungene til søstra mi hit. Vi gleder oss til å ha huset fullt av barnelatter (og skrik og skrål:))! I morgen skal årets juletre komme i hus!



god lørdag!

13 kommentarer:

Fjordheim sa...

Det var noen nydelige figurer.
Ble ei flott liten julekrybbe.
Ha en riktig god førjulsdag :)

Cecilie sa...

Det var en riktig skatt! Av julens viktigste og største skatt! :)

Kos dere med barnelatter x 4 i hus! Her kommer det også juletre inn i morra! :)

God helg!

Klem, cecilie!

Janne sa...

Så søte de var:)

God jul til deg Silje:)

Ruths datter sa...

Det var virkelig noen flotte figurer.Skikkelig fint satt sammen med engelen og det hele.Det er jo denne fødselen hele jula egentlig handler om. Kjempefint,Silje

Tante Hilde sa...

Historien bak de flotte figurene hadde vært artig å vite. Nydelige var de. Hos dere blir det nok liv ikveld.Kos dere. Klem fra tante.

trønder sa...

Såå bedårende figurer!
I morgen skal jeg ta frem julekrybben vår,den har mannen min laget.
Ha en god lørdagskveld!

Tulip sa...

Nydelige gamle julekrybbefigurer. de er sikkert gamle, hadde vært morsomt å vite historien bak!

Koselige førjulsbilder du har vist i det siste! Ekte julestemning!

jordbærpiken sa...

Å, så fine figurer! Koselig med sånne ting. Jeg leter fremdeles etter den perfekte julekrybbe. Gidder ikke kjøpe en stygg en bare for å ha en julekrybbe liksom. Håper å finne en gammel med sjarm en gang. :)

Ha en koselig kveld! Vi skal også ta inn juletre i morra. Koselig!

mi-rachel sa...

så utrolig vakre figurer!

Hulda sa...

Ja, dette var julens skatt i dobbel forstand. Så nydelig den lille krybben er, og så flott du har satt den sammen på brettet. Kos dere med alle ungene.I morgen kommer det innlegg fra Husfrua. :)

Maret sa...

Nydelig julekrubbe...
Riktig nokre skattar som er vel vert å ta vare på.
Og tenk om vi hadde vist bakgrunnen, artig tanke,,,

Maliva`s verden sa...

Flott julekrybbe...koselig julestemning her inne hos deg. Takk for titten og god jul til deg og dine. Julehilsen fra Maliva

Åpent hus sa...

så fint å se din egen versjon av julekrybba. sysn den er den flotteste og viktigste av all julepynten. har ikke funnet den perfekte selv ennå. men har noen små inntil videre. så skjønne barn du har! :) har selv gutt på 5 og jente på 2 1/2. Ha ei god jul!