søndag 20. desember 2009

En deilig dag!


For en deilig søndag! Nydelig vintervær, klar himmel, på gårdstur for å hugge juletre, blide unger med roser i kinnene, og middag på ovnen! Og senere blir det pepperkakebaking (igjen!), pynting av juletre, også tenkte jeg at jeg skulle lage brente mandler. Det begynner virkelig å gå opp for meg at det er fire dager til jul, så herlig!!





Det gamle glasset med God jul på har jeg fått av noen gode venner. Ingenting slår gammel julepynt for meg, i år har jeg faktisk ikke kjøpt nesten noe ny pynt!



Hvite svibler er satt i to kopper fra Porsgrund Porselen. Lysestaken i sølvplett er shabby, men fin. Både den og koppene kommer fra pappa skrotnisse.





I år gikk turen igjen til den koselige gården hvor vi hugger juletre. Det var veldig koselig, men litt kaldt, så nå er det godt å sitte foran peisen. Ferdinand ser på Bambi og Augusta pusler puslespill.

I år ville jeg gjerne ha en litt glissen gran:) Litt merkelig kanskje. Vi fant en til slutt, og jeg gleder meg til å pynte. Resultatet kommer nok i morgen! Èn ting er ihvertfall sikkert, i år skal alle de gamle kulene på! Jeg er redd for dem, men de er for fine til å ligge i esken sin!



Tenn lys !

Nå stråler alle de fire lys for ham
som elsker alt som lever, hver løve og hvert lam.
Tenn lys for himmelkongen som gjeterflokken så.
Nå møtes jord og himmel i barnet lagt på strå.


ha en koselig søndag!

17 kommentarer:

Hulda sa...

Virkelig flott dette, Silje! Syns også at det er det fineste med gammel pynt til jul. Nydelig pynta på skapet ditt, likte så godt de kransene. Er juleinnlegg fra meg også i dag. :)

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Du har så mye fint. Liker godt kransene dine. Lager du de selv?

Ha en herlig 4.advent.

Klem fra Mona Christin

Margrethes hus og hage sa...

Det høres veldig koselig ut å hugge juletreet selv, altså! Her tok vi den lettvindte måten, og det blir jo jul av den også :)
Enig med deg, ingenting slår gammel julepynt!

Ønsker deg en fin 4. søndag i advent. Hilsen Margrethe

Cecilie sa...

Herlig med gammel julepynt! Ser ut til at dere har hatt en deilig dag! Her er det et himla snøvær, så vi har holdt hus. Bare vært ute hos dyrene.

Juletreet mitt blir nok pynta i morra. Jeg gleder meg til å se ditt, må jeg si!!! :)

Klem!

Synnøve Olava sa...

Så flotte bilder... :O)
Koselig at det snart er jul...

Ljuva Lantliv sa...

Hej, så vackra bilder du bjuder på! Önskar dig en mysig fjärde advent. Kram Anna

Anette sa...

Ser ut til at dere har hatt en kjempe koselig dag! Ingenting er som JUL, og alt den fører med seg. Å jeg syns det er så koselig med tradisjoner!!! GLeder meg til å se ditt ferdigpynta juletre:)

Tante Hilde sa...

For en hyggelig dag.Koselig å hugge juletreet selv.Ha en fin søndagskveld.Klem fra tante

Linda sa...

Hei Silje!Nydelige vinterbilder.
Flotte kranser på et lekkert gamelt
skap.
Ha en fin søndag!Linda :))

Lene Christins verden sa...

Hei Silje-mor...
Det så ut som dere har hatt en koselig dag i skogen....
Ha en fortsatt fin 4.Søndag i advent...
Klem LC

Anita sa...

SÅå koselig, vært toppers førjulsvær idag da!! Her har vi vært på skøyter og akt, og i ettermiddag har ungene vært ute og akt, mens vi voksne har bakt rundstykker, igjen :0) Godt i frysen nå... Skjønne ting du pynter med vennen, supert! Akkurat nå er jeg ferdig med en LInus lue til, hadde ettermiddagsbesøk av ei venninne og hun kunne tenkt seg lue til gutten sin og vips så var det gjort :0) Nå er det film på tv, og ro i huset! kos dere!

Monja Therese sa...

Nydelige bilder som alltid fra deg....og så skjønne barn du har..kan tenke meg de gleder seg til jul også...ha en fortsatt fin kveld..klemmer fra Monja

Jannes lille sted sa...

Høres ut som en koselig dag! Gleder meg til å se det pyntede treet deres.
Ha en fortsatt fin kveld
Klem Janne Merethe

Drømmen om en eplehage sa...

Så koselig det ser ut å hugge sitt eget tre!

Her har lillegull vært syk i helgen, så vi har ikke fått nytt sneen og det fine været. Har fått gjort mye allikevel, takket være storebrorer som er villig til å være barnevakt. Kjente jeg ble litt, om mulig, mer stresset når jeg leste "bare 4dager til jul" Stønn, dette blir hardkjør! hihihi, har alrdi vært så sent utte før jeg. Og så setter jeg meg til å blogge... Ja, man må koble av LITT.

Kyss, klapp og klem

Rita sa...

Så julepyntet og fint det var hos deg. Å besøke bloggen din ga meg faktisk julestemning. Så artig med de gamle julenissene du har fått tak i. Jeg husker vi hadde en slik da jeg var lita. Gode juleminner....

Ha en riktig god jul!

Hverdagsglimt sa...

Så koslig å være på tur i juletreskogen,og hogge sitt eget tre:)Vi har allerede pyntet treet,det ble litt tidligere i år,men det er fordi vi reiser bort i julen,og da er det litt koslig for ungene at treet er der når vi kommer tilbake,så er det litt jul fremdeles:)Synes det har vært kjempekoslig å følge med på adventskalenderen din,for det om jeg ikke har vært så flink til å legge igjen en hilsen,synes jeg det har vært så koslig å følge med:)Du har et flott hus,med flotte unger,og koslige tradisjoner:)Og gammel julepynt-det har sin egen sjarm:)Ønsker deg å dine en GOD JUL:)klem linda:)

Merethe sa...

Åh, det er så nydelig det skapet ditt! Og du har jo pyntet det så nydelig..!

Ønsker deg en god dag Siljemor, gleder meg til å se bilde av juletreet :)
jeg skal få til et skikkelig innlegg snart, men jeg må få inn litt nye blomster og slikt først.. Pluttselig var det litt å gjøre alikevel her.. :D

Varm klem på en kald dag!