fredag 4. desember 2009

Du grønne, glitrende tre, god dag!


Vel, så veldig glitrende er det vel ikke. Men jeg ble hoppende glad da jeg kom over dette juletreet hos pappa skrotnisse! Jeg har sett noe liknende i filmen om Barna i Bakkebygrenda. Julen de har der er helt magisk, og jeg får ikke sett meg mett på interiøret og all pynten. Det er uten tvil min yndlingsstil til jul, gammeldags og nostalgisk!



Og i dag var jeg hos pappa igjen, og fant jammen lillebroren:) Den har plass til fem lys, og er så fin!

Jeg får endel spørsmål om butikken til pappa. Han jobber altså som skrotnisse, og har en stor bruktbutikk som ligger i Skien, ved Nylende. Adressen er Heddalsveien 14.






Nå skal vi se på Skomakergata, det danket ut Jul i Svingen her i huset i år:) (ungene foretrekker det også, helt sant;))



ha en flott fredagskveld!

12 kommentarer:

Fjordheim sa...

Det er et koselig juletre. Har et slikt som jeg fikk i gave for noen år siden.
Noen ganger er det fremme til jul, andre ganger ikke. Lysene brenner så fort ned, og uten lys er det jo ikke så fint.
Det er tatt frem i år, så får vi nå se.
Ha en flott helg :)

Anonym sa...

Koselig juletre. Kjempefin blogg du har. Ha ein fin helg. Klem fra Hildehg

Anonym sa...

Er det "Skrot-Tor" som er pappan din? :) der har jeg funnet mye fint å har tenkt meg en tur opp dit før jul :) ha en fin førjulstid videre! Klem:)

Hulda sa...

Utrolig så koselig, Silje! Det treet og den lille nissen var så søte sammen. Ja, Jul i Bakkebygrenda, og Jul på Junibakken er jo bare så herlig. Kunne tenke meg å finne de filmene og se jeg også. God helg!

Kine sa...

Sier det igjen,heldig du som har en ekte skrotnisse til far hehe...som sagt tidligere,min skrotnisse av en far,samler stort sett på bildeler hehe...blir liksom ikke helt det samme!!!
Koselig juletre!!!
Ha en fin helg:)klæm

Anonym sa...

Hei ... så nydelig tre ,, er fast leser av bloggen din så koselig med adventblogg:-) skomakergata er koselig men syns jul i svingen er heilt fantastisk ... viser litt meir hvordan verden er .at alt er ikkje perfekt men livet går bra for det !og at folk har det forskjellig ...klem J

MonaLisa sa...

Å så koselig:) Ja er ikke dette nostalgisk så vet ikke jeg! Enig i barnas julekalender valg - la oss få Skomakergata tilbake! Vi har den på dvd vi og - og har faktisk sett den ett par ganger i løpet av 2009:) Ha en super kveld vennen. klem

Grys lille sa...

Jeg skulle ønske jeg bodde nærmere pappa skrotnisse!!:) Nydelig tre! Vi har også kjøpt Skomakergata på dvd, såå herlig å se det igjen selv!!

Min Lille Drøm sa...

Hei igjen snupp!
Jada vi fikk shoppet vettu, i en fei og så dro jeg ganske kjapt igjen..måtte jo bare bli sånn selv om det kunne være koselig med shopping m mamma.
Det så jo ut som dere hadde det koselig hvertfall, med kaffepause nr 2, sånn skal det være på bytur!
Så gøy at du fant et tre til, mamma driver fortsatt og leter etter mitt hjemme, så håper virkelig det dukker opp;)
Må nok dra en tur opp til pappa'n din igjen ti uka tror jeg, alltid moro med en titt!
Noen planer i helga dere?
Klemmer Monica

sylvia sa...

så heldig du var,de juletre der er bare helt herlige
ja vi ser å på skomakergata hver kveld,mye hyggligere.
ha en fin kveld.klem fra sylvia

Anita sa...

Såå koselig juletre! Visste ikke at det fantes film om barna i bakkebygrenda, den kan jeg tenke meg at det er mye nydelig interiør i ja, må sjekke etter den :0))) Til uka skal jeg til Porsgrund igjen, blir en fin uke med masse flotte forelesninger, gleder meg masse! Ha en flott helg Silje og kos dere! Klem fra Anita!

mali-mo sa...

Så fint juletre! Begge to! Og den vesle nissen også. Liker så godt mye av det samme som deg, vi har vel litt samme stil kanskje. Bakkebygrenda er absolutt en favoritt ;)

Ønsker deg en flott helg!