fredag 11. desember 2009

Årets julegaver


Denne uka har jeg brukt et par kvelder på å pakke inn julegaver, det er noe jeg koser meg ekstra med før jul. Julegavelappene laget jeg i september, jeg synes det er koselig med hjemmelagede.

Gavene i år ble pakket inn i rødt papir med hvite hjerter, og noen i gråpapir. I kveld skal jeg sette på julemusikk og pakke inn de siste, før de fordeles i sekker etter hvor de skal:)



Ungene lusker spente rundt, og lurer på hvilke pakker som er til dem:) De har forresten fått papir med julenisser på på sine, tror det er mer stas for de små.





Jeg har pyntet gavene med kunstig granbar, polkagris-stenger i plast, og noen fluesopper.





I går var stuebordene fylt av julegaver og julekort, da innså jeg virkelig at jula nærmer seg! I dag ble julekortene sendt, og i kveld skal gavene ryddes vekk, så får jeg ryddet opp litt, pyntet med blomster, og så kan helga komme!




ha en fin fredag!

30 kommentarer:

Merethe sa...

ååå, så koselig det er i stua di! Skjønner at det ikke er noe problem for deg å sitte der å kose seg med gaveinnpakning, her var det jo julestemning til tusen!
Gaveinnpakningen har faktsik vært litt tiltak for meg i år, men i morgen skal de første gavene leveres, så i kveld må jeg stå på..
men først skal jeg prøve å få ferdig hele kakebaksten, kakemenn, kakaopinner og havregrynskuler så er de viktigste slagene i boks :) Sarah Bernard fikk siste "strøk" på seg i sta, og kokosmakronene ligger i fryseren. Så en skikkelig rundvask igjen i helgen, så kan jula bare komme :)

Åååh, jeg må kikke litt på bildene dine igjen.. :)

stor klem!

Cecilie sa...

Heldige de som får sukkerstenger og fluesopper på gavene sine til jul, sammen med et så fint til-fra kort!
Du er bare så flink! :)

Her er ikke julegavene helt i hus enda... Kanskje til uka.. ;)

Ønsker deg en riktig god helg! :)

Klem, cecilie

Silje sa...

Herlige bilder! Og nydelige innpakninger! :) Veldig inspirerende!

Ha en strålende helg!

Hulda sa...

Blir så glad av innleggene dine! Virkelig herlig med alle de flotte gavene på bordet. Nydelige merkelapper. Falt også for ditt forrige innlegg, sart og hvitt. Kjempefin svibeldekor også.

Anonym sa...

Nydelige gaver!! Bloggen din er helt fantastisk syns jeg. Jeg får så mange gode tips. Jeg må se etter slike polkagrisstenger.

Christine C sa...

For en herlig pakkehaug! Nydelige farger og koselig papir og pynt! Synes du bare skal la pakkene ligge der jeg, det pyntet jo så flott opp ;-))

God helg!

Tante Hilde sa...

Dette kan du. Det er koselig å få en pakke som er pyntet litt ekstra.Koselig med besøk idag. God helg. Klem fra tante

FlorasFrue sa...

Så fint! Skulle ønske at jeg tok meg litt mer tid til innpakningen, her går det unna i ikea sitt papir og jammen fulgte det med pakkelapper også*rødme*.
Nydelige bilder, fin stemning hos deg.
god helg!
Kjersti

sylvia sa...

ååå så hyggelige lder,nydelige til fra lapper du har laget.
kselig med pakker
klem fra sylvia

Gørils kreativiteter og Hvitt i mitt hjem sa...

Så søte merkelapper du har laget! Er veldig enig med deg: Å pakke inn selv er noe av sjarmen ved gavene! Selv er jeg ikke i boks med julegavene enda og har ikke begynt å pakke enda, men gleder meg!
Ha en riktig god helg!

Klem fra Gøril

Kort og Søm sa...

Så fine lapper du har laget, og det røde papiret var også fint!
God helg,
klem Fredrikke :o)

Jannes lille sted sa...

Så utrolig koselig! :-) Flotte pakker, og herlige bilder. Ser ut til å være så koselig hos dere!
Ønsker deg en flott helg
Klem Janne Merethe

Høvebakken sa...

Fint innpakket:) ha en fin Fredagskveld!

liven sa...

Så koselige gaver du har laget til Silje! Så fint du har det her i stuen din også :o)
Ble så inspirert av det bildet ditt med sviblene....har en slik form jeg også skjønner du :o)

Ha en fin helg Silje

lovecountrychabbychicstyle sa...

nydelig innpakket!! skikkelig søtt det røde papiret!!
Ønsker deg en riktig fin helg!! stor hilsen fra Lillan

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Silje!
Så flotte julegaver du har laget!! Herlig med hjemmelaget kort, blir veldig personlig da :-) Håper de setter pris på det de som får også!

Håper dere får en flott helg! :-)
Klem Jorid

Kristine sa...

Så fine gaver du har pakket inn! De er heldige de som får pakker av deg/dere! Nydelige til og fra lapper var det også♥ Har du noe tips om hvor man kan kjøpe slike fluesopper?

mi-rachel sa...

så koselige pakker.

Blessedmom's Simple Home sa...

I love your blog!
Blessings,
Marcia

Randi sa...

Så fine pakker. Det er ekstra koselig å både få og gi bort sånne gaver. Jeg liker også å lage fine gaver, har samme papir som deg, rødt med hjerter, det ver SÅ søtt. Jeg hadde tenkt å hekle fluesopper å henge på *ler*, kanskje jeg klarer det neste år:-)

God helg!
Klem

mali-mo sa...

Så koselig det så ut! Fikk ordentlig julefølelse av å kikke på bildene dine...og litt sånn ooooops, det er jo snart jul?!!!

Her er ikke gaver handlet inn, og ikke julekort laget...har ikke tatt bildene ennå en gang. Hihi.. Men jeg har alltid jobbet best under tidspress, og det blir ikke første året julekortene fra meg blir sendt ut i romjulen ;)

Koser meg alltid med bloggen din. Ha en flott helg. Silje!

Kristine sa...

Julestemning til tusen får jeg av bildene....flott innpakkede gaver, nydelige kort og pynt.
Jeg hadde nok ikke fått gjort noe sånt selv, men veldig inspirerende å se på!

Klem Kristine

Anita sa...

Såå koselige gaver og lapper og alt!! Og de polkagris stengene i plast var helskjønne, sånne vil jeg også ha. Hvor har du kjøpt de da???? Har ikke kommet igang med innpakking ennå jeg, men.... Har arbeidshelg og har akkurat kommet fra jobb, i morgen formiddag skal jeg/vi handle litt flere julegaver, og peke på noen også ;0)) Ha en toppers helg Silje!

jordbærpiken sa...

Så flink du er! Nydelige gaver! :)

Monja Therese sa...

Nydelig Silje, jeg gjør også som deg, og pakker inn selv. Synes det er mye mer gøy å gi bort noe man har brukt litt tid og omtanke på å pakke inn...:)Helt herlig, og God Helg...klemmer fra Monja

Kullerbü sa...

Hej! I do not speak Swedish, but your photos are so nice! I enjoy follow up your Blog. Have a nice weekend! Greatings from Ann

HønePøne sa...

Nå fikk jeg julestemning.. :) nydelig innpakning. Hadde ikke hatt hjerte til å pakke dem opp jeg. Hehe! Koser meg skikkelig med innleggene dine.
Når det gjelder navnet til barna mine, så er det Sondre (11), Hedvig (8) og Tobias (3). Merker at det begynner å gå litt inflasjon i guttenavnene mine, men Hedvig er det iallefall ikke mange som heter ;)Jeg er også veldig begeistret for navn, og har alltid en rekke favoritter på lager:) Forøvrig er Augusta og Ferdinand fantastisk skjønne navn!

klem, Madeleine

trønder sa...

Så fine pakker med fantastisk flotte pakkelapper!
Koselig stue du har!

God helg!

Anne sa...

Så flott hos deg!
Ha ei herleg helg:)
Klem Anne

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Koselige pakker og nydelige blomster!