torsdag 12. november 2009

Rosa shopping

Jeg har hatt to kjempefine dager i Oslo, hvor jeg besøkte min beste venninne! I går ble det litt shopping, så nå har jeg bare to stykker igjen å kjøpe julegaver til, av 25! De to er noen skjønne damer på 87 og 91 år, tips til gaver mottas med takk:)


Jeg kjøpte litt annet småtteri også, litt til ungene blant annet, men til meg selv ble det kun et interiørblad og noen blomster (trenger man mer egentlig?:))



En av mine favorittbutikker fra tiden jeg bodde i London er Monsoon. Masse flott til små prinesesser, og en drøm å gå å kikke i. Denne ballerina-jenta ble med hjem, og skal henge på rommet hennes. Eller kanskje på juletreet hennes, som i år som i fjor blir rosa!




Enda flere gaver til årets pakkekalender er kjøpt inn. 48 er ganske mange!


Og et fint ullskjerf kjøpte jeg, til Augusta det også, og fra Monsoon. Ferdinand fikk en genser fra Zara, og en liten rød traktor.


På skjerfet er det en ballerina..


...og ballettsko på den andre siden!


En søt liten boks til cookies:) (eller til småting på jenterommet)


Mannen og jeg er i gang med julegaveprosjektet til Augusta:)




Tusen takk til alle som er innom bloggen min!


ha en flott kveld!

21 kommentarer:

Randi sa...

Gøy med shopping-tur...å så mye fint du har fått tak i.
Spent på julegaveprosjektet;-) Jeg har ark som har samme mønster som de reinsdyrene.Er det ark du også har eller finnes det noe annet med de søte reisdyrene på??

Ha en fin kveld!!

Klem

Gunn sa...

Her var det mye nydelig,dette skulle min 4 åring ha sett.
Håper det er ok at jeg ligger deg i blogglisten min.

:) fra gunn

Hulda sa...

Så mye fint! Du har virkelig hatt en flott Oslo-tur! Fine blomster og ting. :)

KRISTIN sa...

Så mye fint du fikk kjøpt! Deilig å væære nesten feridg med julegavene da. Jeg skal til London om en uke - har du tips til hvilke butikker jeg IKKE må gå glipp av?

Gleder meg til bilder av det ROSA juletreet til Augusta!

Ha en fin dag!

sylvia sa...

så koselig du har hatt det i oslo,moro med veninner å besøke,nydelige ting du har kjøpt.sååå utrolig flink med gaver du er da..greit å være ferdig..
tips til koselige eldre damer..kjøkken gardiner.vet de kan synted det er koselig å få,har gitt det i gave jeg å det ble blink..
ha en hyggelig kveld.
klem fra sylvia

Anita sa...

Såå koselig! Høres topp ut! Også så flott å nesten være ferdig med julegavene da!! Imponert! Kjøpte ikke no sårlig jeg på PP, men så på to serviser, Natalie og Sina, og fikk ikke helt bestemt meg. Trenger kaffeservise og jeg syns de var litt for "pene" etter min smak. Men jeg er ganske sikker på at jeg skal ha middagsservise i en av de, mest sannsynlig Natalie :0)
Nå spiser vi rundstykker og koser oss, Amalie skal på en liten treningsøkt kl 1930 og de andre to skal legge seg! I morgen er det POrsgrund igjen, siste dagen vi må dit på noen uker og det er godt! Nei kos dere Silje, så snakkes vi!

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg syns nesten det er mer gøy å handle til ungene enn til meg selv når jeg er på tur... Så mye lekkert du har funnet.

Jeg har fått tak i to julegaver, men stresser det ikke. Mannen og jeg tar et par kvelder i desember så er den saken ordnet.Det er nesten litt koselig med bare oss to.

HusmorDronninga sa...

Så gøy med shopping da!
Og så effektiv du har vert. Å praktisk talt være ferdig med julegaven, DET er missunnelsesverdig det!
Et lite tips til de eldre damene kan være en kurv med forskjellige gode (gjerne spiselige) saker.. god honning, syltede plommer, sjokolade osv.. Eller en god hånd/fotkrem eller noe :)

Ha en fin kveld!
Hilsen fra
Husmor Dronninga

happy in pink sa...

så masse fine bilder...kjempeskjønne ting du har kjøpt:)
hihi...elsker jo rosa;)

Sidsel sa...

48 kalender gaver er mye, ja.... med 6 barn (5 på kalenderen) kan de ikke få hver sin, så her trekker de i tur og orden... De får hver sin sjokoladekalender istedet....

Ha en fin kveld

Merethe sa...

Der var du jo! :) Så godt med skikkelig venninne tid!
Så skjønne ting lille Augusta fikk- og julegaveprosjektet ser innmari spennende ut ;)
her skal jeg egnetlig pakke til Danmarkstur, men er helt pompa etter demonstrasjonen og deretter shopping.. Tenkte å jage mannen ut døra etter noe god mat til meg :D Så tar jeg pakkingen i morgen.. Er man gravid, så er man gravid :)

Kos deg i kveld, flinke Siljemor!

Klem

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så nydelige ting du har kjøpt :-))
Koselig å høre du hadde en flott tur!

Ha en fin kveld vennen!
Klem Jorid

Veronica sa...

Så mange nydelige rosa ting! :)

HønePøne sa...

Så mye fint du har kjøpt :) Det må være deilig å snart være ferdig med julegavene.. Jeg er fortsatt på planleggingsstadiet,men skal til Oppdal på julebord i helga, så jeg satser på å få kjøpt en del der.
Klem, Madeleine

phibs sa...

Hei silje var selv ute og shoppet i dag 1 stk rosa maileg gris xl
og kalender gutt brun, store prisforskjeller ute å går.
Strandlykke tar 699 for kalender gutten og fryd for øyet tar hele 899, hmmm
Jeg ga 599 på plym i Sandefjord, de har fått inn masse nytt i maileg ble helt dårlig
shoppehilsen

Margrethes hus og hage sa...

Åh, så langt du er kommet med julegavene :) Heldige deg!

Søte ting du har kjøpt. Det er mye med to pakkekalendere. Men har man først begynt med dem, nytter det ikke å stoppe, så du må nok belage deg på like mange pakker hvert år i maange år framover :) Her vrir jeg hjernen for å finne på gøye ting til kalenderen, men det er ikke så lett alltid.

Ønsker deg en fin fredag. Hilsen Margrethe

Mia sa...

Skal si jeg er imponert, Silje... nesten ferdig med julegavene allerede! Og det var ikke helt få du skulle handle heller. Jeg er litt tregere av meg, men har nå kommet igang ihvertfall...

Monsoon har masse lekkert, både til store og små (her i Norge tror jeg de har kun til de små...) Heldig er hun, lille prinsessen din.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Silje!
Her inne var det så friske farger at jeg ble rent våryr! Åhh, så lekkert.
Ferdig med julegavene står det respekt av, heldige deg. Går nok mye treigere her ,ja.
Ha en fin helg.
Klem

Rakel sa...

Fine sager.. Tænker på hvad det fine med bambierne er? Er det papir el stof mon? Det er skønt.. :)

Stunder av lykke sa...

Hei! Det skjerfet var nydelig!
48 er mange gaver ja...henger litt etter her og ser fram med skrekk og gru til 72 stk om et år eller to;-)( vi putter også en del "aktivitetslapper" i kalenderen også....F.eks "i dag skal vi besøke pepperkakebyen", "bake Lussekatter" osv.
Ikke lett å kjøpe til de gamle. I Bergen har det åpnet en butikk som heter Enklere liv. Der kjøpte jeg til min mormor på 98 (!) en dings for letter å åpne kartonger med skrukork på og en til hermetikk med hank. Heller noe nyttig en pynteting de har massevis av ;-)

God helg til deg!

Kine sa...

åhh rååååsa,min favorittfarge;)
Mye herrlig å hvile øynene på her..Ser ut som Oslo turen var fin hehe..
god helg!klæm