torsdag 26. november 2009

Rød jul



For meg er det ingen tvil: Julen er rød! Ingen jul uten røde epler, nisser og fluesopper! Som sagt er det allerede jul i huset vårt. Normalt pynter jeg til jul til 1.søndag i advent eller 1.desember, men i år ble det enda litt tidligere. Når man har et barn som er født 30.november, må man planlegge litt, slik at man rekker både julepynting og bursdagsfeiring! (det er forresten like gøy begge deler:))



De små "eplene" er ekte, og jeg har kjøpt de på et gartneri jeg forresten har blitt stamkunde hos. Har vært der flere ganger den siste uken:) Jeg har handlet inn mange svibler, som skal pynte opp overalt i huset, nesten ingenting får meg i mer julestemning enn lukten av svibler!

Formen sviblene står i, har jeg funnet hos pappa skrotnisse. Etter en tur i oppvaskmaskinen, ble den akkurat passe shabby:)




Nå må jeg sette i gang med matlagingen, vi får nemlig fintfolk på besøk i kveld;) Mer om det i morgen!



god torsdag!

17 kommentarer:

Lene sa...

ja rødt er jul for meg også! Det er så deilig å endelig kunne pynte inne og ute, og skape julestemning. Nå mangler vi bare snøen....

Ha en strålende torsdag!

klem,Lene

sylvia sa...

koselig du har pyntet Silje,en koselig tid vi har foran oss nå,å ja jul er rød så asolutt
ha en hyggelig kveld med fintfolk på besøk..
klem fra sylvia

Tante Hilde sa...

Skjønne bilder og nydelige epler.Moro å pynte. Ha en fin kveld. Klem fra tante

aase sa...

Det forrige innlegget ditt Silje, det kunne jeg også skrevet!!! Fullt igang her og, jeg bare skal bli ferdig før lørdag. Helgen skal nyts i nypyntet julehus!! Eneste skåret i gleden her er mann med allergi for sviblene, jeg bare lurer inn en alikevel så får vi se hvordan det går!!

Rødt er jul og iår gleder jeg meg for nå er jo stua i en farge som passer. Tenk deg når den var gul....grøss og gru!!!

Gleder meg til å se alle julehusene rundt omkring jeg!!

Ha en fin helg, for den er vel her snart!!

Klem aase

KRISTIN sa...

Julen er mye rød, og en del hvit, hos oss også. Og pyntingen starter nok litt på søndag, og som hos deg kan jeg tenke meg at jeg pynter og min kjære sover på sofaen. Mye fin pynt du har. Likte veldig godt sinkbrettet med de små røde stakene.

Kos deg med pynting!! Klem.

Randi sa...

Så fint du har pyntet. Tenker du får et koselig julehus:-)
Jeg skal så smått begynne å pynti morra.

Nyt kvelden!!

Anonym sa...

Godt å høre det ikke er bare meg som pynter tidlig :)
Så fin oppsats med svibler du har laget.

Kristine sa...

Jeg må også ha rødt til jul. Ingen jul uten rødt! Men i passe mengder :-)

Kos dere med besøk!

Klem Kristine

Hanna sa...

Red will be my colour this Christmas too. I like your beautiful pictures.

Min Lille Drøm sa...

Hei på deg snupp;)
Så herlig med jul og pyntet hus..gleder meg virkelig til bursdagsfeiring på lørdagen..gaven er i hus her;)
Klem

Tyri-jenta sa...

Så mye fint!
Du tar vanvittig mange lekre bilder:)

lovecountrychabbychicstyle sa...

åh dette var virkelig dekorativt!!! du er så flink til å pynte!!!

Lillan:O)

det hvite hjerte sa...

her er du i full
sving med julepynten ja,
tenker vi er i gang på
lørdagskvelden jeg...!
herlig tid vi går i møte nå :)
god natta klem

Janne sa...

Ååå så lekkert:)

Flott bilder og tekst fra deg.

Ønsker deg en fin helg.

K-J

Livs Lyst sa...

Så koselig Silje!
Jeg skal også opp på loftet nå og hente ned godsakene!!!

Ha fine dager!
Hilsen Liv

Jannes lille sted sa...

Så flotte bilder du viser Silje! Hos meg er det heller ingen tvil, julen er rød! kommer ikke unna det.

Klem Janne Merethe

Anonym sa...

Hei Siljemor! :)

Tusen takk for en veldig fin kveld. Det var så koselig å komme til et julepyntet hus og få servert nydelig hjemmelaget suppe! Du går virkelig Fredrik i næringa.

God klem fra "fintfolket" borti gata!