mandag 16. november 2009

Pynt fra naturen

Det begynner å krible i fingrene etter å pynte til jul, det innrømmer jeg ærlig:) Enn så lenge har jeg pyntet med noen ting fra naturen i huset vårt.

Svigermor og jeg gikk en lang tur med ungene i går, og da fant jeg et perfekt "mosested" og plukket med meg nesten en bærepose hjem! Litt granbar og små kongler ble det også.


Jeg må også takke snille Jorid som har hjulpet meg med å få teller på bloggen i dag:) Det har jeg nemlig ikke fått til, i mine to år med blogging.. Takk snille deg:)
b
b
Jeg synes de bittesmå konglene var veldig søte. Likner litt på lerkekongler, men de er enda mindre.


Juletrærne i stearin har jeg fått av mamma, jeg liker de veldig godt!




I dag kjørte jeg forbi et gartneri hvor det sto "liljekonvaler halv pris". Jeg fikk det ikke ut av hodet, og måtte reise tilbake dit for å se. Liljekonvalene kjøpte jeg ikke, de var så lange og stilkete. Ikke luktet de noe heller. Men jeg kjøpte litt annet. Å gå rundt i blomsterbutikker (gjerne de som ikke er i kjede, men som er små og spesielle) og lukte og kikke er noe av det beste jeg vet! Jeg kjøpte bl.a to hvite svibler...



...og denne kransen i buksbom.



Også kjøpte jeg en julerose! En av de fineste blomstene i jula synes jeg! Og en av de dyreste dessverre. Jeg kjøpte en i fjor også, som står på trappa. Jeg er spent på om det kommer blomster på den snart, den har ihvertfall vokst veldig!



Nå skal jeg lage middag, vi får nemlig gode venner på besøk i dag!
n
n
n
ha en fin kveld!
b
b

29 kommentarer:

tANTE HILDE sa...

SÅÅÅÅ koselig Silje, jeg kribler etter å starte jeg og. Du er godt igang. Jeg er imponert. Vi kom hjem idag fra julemarked i København.Utrolig flott. Ha en koselig kveld

Randi sa...

Du er så flink til å pynte med ting fra naturen og så blir det så fint.
Jeg gleder meg også til å pynte til jul:-)
Klem

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så nydelige bilder du viser vennen! :-)) Herlig!

Jeg er i full gang med baking, herlig å få fyllt opp fryseren litt!

Ha en flott mandag videre!
Godklem

Lynetmor sa...

Hei, så fint du har pyntet :-) Blir nok snart litt pynting hos meg også nå, bare stua er ferdig. Ha en fin dag :-)

sylvia sa...

så koselig atte.nydelig å pynte med naturens gaver,bruker nesten bare det jeg,er vel mest på kjøkken det kommer opp annet til jul,ellers pyntes det med fattigmanns sølv kuler blomster mose og grønt,bleder meg masse til å starte jeg å.ha en god middag.
klem fra sylvia

KRISTIN sa...

Så kjekt at du endelig fikk deg teller! Den viser nok snart høye tall, så mange besøkende du har hver dag!! : )
Så mange fine bilder med julegrønt og ennet pent. Må nok ut i skogen en liten tur ja. Takk også for hyggelig hilsen på bloggen min!

Ha en fin dag!

Jannes lille sted sa...

Så flott du hadde pyntet hjemme, virkelig lekkert å ta noe av naturen med inn.

Klem Janne Merethe

Magny sa...

.. mye fint! pynt fra naturen er det vakreste...
klemer¨¨'

Hulda sa...

Herlig, Silje! Så lekkert med svibler og andre juleblomster. Jeg håper å finne svibler fredag, mannen kommer hjem tidlig lørdag, så har lyst til å pynte litt ekstra. :)

Janne sa...

Så flott du pynter:) ingenting er som hvite blomster... ingen Jul uten hvite svibler.. En god vennine og meg var på verdens koseligste juleverksted igår, det var det utolig mye fint.. så klør i fingrene jeg også gitt. . vil pynte snart

SiljeVanilje sa...

Så mye fint du har fått til!!:) Inspirasjon til å ta seg en skogtur selv dette ja!:)

Gleder meg skikkelig til å begynne å pynte til jul jeg også.. og er jo ikke lenge igjen til en kan ta frem kassene nå!:) :) :)

Ha en fin kveld, og kos deg med besøk!:)

Kristine sa...

Så fint du har gjort det! Jeg likte godt kransen du har på veggen, jeg! Veldig fint gammelt skap du har også :-)

Klem Kristine

Tyri-jenta sa...

Så flink du er til å ta naturen med deg inn:)
Kjempefine bilder!
Enig med du, det er alltid koseligere å gå på de små spesielle nisjebutikkene, enn de store kjedene.. det gjelder forsåvidt uansett hva slags type butikk det er for meg:)

Ha en flott kveld!

Ljuva Lantliv sa...

Hej! Hittade till dig från en annan blogg! Så vackra bilder du tar! Länkar till dig så att jag hittar tillbaka! Kram Anna

Anita sa...

Såå koselig! I år vil jeg også ha en julerose, se at mester grønn har på "tilbud" :0)) Her sitter jeg da, uten 71*nord og uten mannen hjemme. Barna haar lagt seg og jeg skal hekle litt! Blir nok ikke så sent før jeg finner senga, godt å komme tidlig i seng innimellom. Imorgen SKAL jeg skrive masse på eksamens oppgaven min, SKAL!! Kos dere Silje, og hils mannen og si at jeg føler med han ;0) Klem!

mi-rachel sa...

julerose er bare så nydelig.
tror jeg må investere i en slik jeg også:)

ELIN sa...

Så flotte bilder du har i innlegget ditt. Kjempekoselig med kongler, krans, svibler og julerose også. Tror jeg må komme meg ut å handle litt jeg også :)Ha en fin dag med vennene. Klem fra Elin

Lottas Himmelrom sa...

Lækkert!!!!!!!

Konvallhaugen sa...

Blir så god stemning jeg av bloggen din:-) Tusen takk!

Lisemoren sa...

Hei, så fint det var hos deg, nydelig pyntet. Jeg har nikost meg med alle bildene dine nå. Naturen er et skattkammer for oss som liker å pynte rundt oss. De små konglene dine er fra et tre som heter or, det er orekongler. De holder seg like fine lenge. Julerosen din var vakker. Kunne du bare sette den fra i fjord ut etter jul ? eller ventet du til våren ? Jeg lurer også på om den holder seg fin inne ?

Hilsen Lisemoren

Anonym sa...

Det er alltid så koselig å besøke bloggen din! Fikk skikkelig julestemning nå;) Ha en strålende dag. Hilsen Cathrine

HønePøne sa...

Så fint du har pyntet! det er så fint med naturmaterialer, særlig på denne årtiden. Jeg satte ned juleroser i hagen i fjor, men de har ikke kommet opp foreløpig.. Men jeg håper... =)
Ha en fin dag!
Klem, Madeleine

Solveig sa...

Det er første gang jeg er innom bloggen din og her var det masse fint! Så nydelige og stemningsfulle bilder du viser! Her finner man ro og harmoni:o)
Ønsker deg en flott dag.
klem fra Solveig

Marie sa...

Saa koselig med juleforberedelser! :)
Her i Australia pynter man til jul 1.desember, t.o.m. juletreet, og det er jo bare to uker til! :)

Christina sa...

Utfordring til deg fra meg!
Christina:)

Frau Putz sa...

Det er lang tid siden jeg har kommenteret hos dig, Silje, men jeg følger stadig med. Ind imellem er der bare ikke tid til at kommentere.
Så fint det hele blev. Jeg kom helt i julestemning.
Nu må jeg altså forbi en blomsterbutik - og måske gå en tur i skoven og finde mos også. Det må snart være tid til at invitere julen indenfor i novembermørket.
:o)
Klem fra FP

Rekkehuset sa...

Så mange fine bilder:-) Gleder meg til å følge med fremover mot jul, det er alltid så mange gode ideer å hente hos deg:-) Kan du gi et lite hint om hvor du har funnet "snøen" på siden din? Den er så fin og diskret. Hjertelig hilsen Hanne.

Anne sa...

Så koseleg det blei hos deg. Naturpynt er berre utruleg vakkert:)
Klem Anne

LoveFoXx sa...

Utrolig flotte stearinjuletrær! :)

Ha ei fin helg!