søndag 8. november 2009

Farsdag!

I dag er det farsdag, og for en fin dag vi har hatt! Vi har feiret tre pappaer, min, mannens og så mannen selv da, er jo pappa han også:) Vi ba pappa og samboeren og svigerforeldrene mine på middag og kake.


Men før det var vi i kirken, Augusta skulle få 2-årsbok i dag. Da jeg sto og skrelte poteter i dag tidlig, for så å ta på ungene finstasen for å dra i kirken, fikk jeg skikkelig julestemning! Det hadde vi da vi kom hjem igjen også, det luktet poteter og surkål i huset.


Kirken vår. Det var en flott gudstjeneste i dag, med mange barn!


Mannen lagde desserten i dag, sjokolademousse med daim!


Farsdagskake måtte vi også ha. Jordbærsyltetøyet jeg lager om sommeren bruker jeg i kaker gjennom vinteren, det smaker friskt og sommerlig!


Jeg har tatt MANGE bilder av ungene i dag, til å bruke til årets julekort! Tror det ble noen fine også:)


Augusta hadde på en nydelig kjole fra noa noa.


Håper dere har hatt en fin dag!


god søndagskveld:)

39 kommentarer:

Livy sa...

Heisann!
Høres ut som en herlig søndag!! Nydelige bilder av vakre barn!! Og lekkert bord!

Ønsker deg en fin start på uken som ligger forann!

Klem fra Livy

ELIN sa...

Så ut som dere har hatt en flott og koselig søndag med kirkebesøk, og farsdagsfeiring. Desserten og kaken så bare nydelig ut, og barna kjempesøte i finstasen. Klem fra Elin

Cecilie sa...

Det hørtes virkelig ut som at dere har hatt en herlig søndag! Så søt barna var i dag! Augusta var helt nydelig i kjole og kåpe! Hvor har du kjøpt kåpen?

Som vanlig fint dekket bord og skjønne bilder! Du er god!

God søndagskveld!

Klem, cecilie

KRISTIN sa...

Sånn en deilig søndag....En skikkelig "barndommens søndag". Så bra at barna dine får slike søndager. De var jo så skjønne i de nydelige klærne. Tipper det ble mange flotte julekort.bilder ja!

Ha en fin uke!

Frk.Badegakk sa...

Så ut som en herlig dag! Men jeg må si jeg ble aller mest betatt av sjokolademoussen!=P
Det så veldig godt ut akkurat_nå!
Hihi!

Nettelita sa...

Hei snupp, og takk for i går! :)
Ser at dagen i dag har vært super ja! Det er jo så koselig å samle familien! Bildene av F & A var bare helt nydelig! De herlige antrekkene satt virkelig prikken over i´en! Ser for meg det blir et herlig julekort i år da, hvis du har fått mange blinkskudd!
Nå skal jeg slenge meg i sofaen med beina høyt, og bare kose meg!
Ha en fortsatt fin søndag, og en fin uke! Kanskje vi sees?!
KLem

Hulda sa...

Så herlig en søndag dere har hatt! Nydelig dekka bord, og så flott bilde av ungene. Supre klær de har på seg. Likte også veldig godt bildet av kirka, og ungene som går opp til kirka, og plenen som er dekket av høstblader.

Jeg er alene hjemme, mannen er på jobboppdrag i USA. Blir borte til 21. november. Savner ham allerede...

Anita sa...

Hatt en koselig dag her vi også, avsluttet med en god spasertur med ei god venninne, mens mannen orndet alle barna leggeklare :0) Fant nok ikke kurven på PP, var på en loppehenterunde at den dukket opp :0) Imorgen er det Porsgrunn igjen, en tøff og laaang uke kjenner jeg, gleder meg til den er ferdig :0)) KOse dere!

Maria sa...

Så flotte bilder! så ut som en kjempekoselig dag.. :) er de kåpene fra rose lille? mener jeg har likedan til mine to... som deg så Elsker jeg også nostalgiske barneklær...

Ha en fin kveld
Klem Maria

Fru Jensen's sa...

Så flotte små du har=) Så ut som dere har kost dere idag, med masse deilig dessert!
Ha en flott søndagskveld videre!

det hvite hjerte sa...

Nydelige barn,
herlige klær...
ser ut som vi er
tilbake i gammel
romantisk tid ...!
Ingen lukt kan bli mer
julete enn hjemmelaget surkål,
når det dufter det i huset på julaften da ER det JUL for meg ...!
Ha en fin uke; håper du er i god form igjen og tilbake i jobb!
Klem til deg

Ingrid sa...

Hei!

Høres ut som dere har hatt en kjempeflott dag!

Er det noe som heter 2-års bok hos dere? Hos oss er de 4 år når de får bok i kirka.

Nydelige klær du har på ungene.. skjønner at det ble fine julekortbilder av det ja! :) Hvor har du kjøpt klærne? Har vært på leting etter noe i gammeldags stil til lillegutt...

Ha en fin kveld!
Klem

Margrethes hus og hage sa...

Så vakre barn du har :) Det høres ut som dere har hatt en deilig dag.

Det har blitt kake her også, men ellers har vi jobbet i huset :)

Ønsker deg en fin start på uken :) Hilsen Margrethe

Christine C sa...

Så nydelige bilder av barna og farsdagsfeiringen ~ høres ut som en deilig, deilig søndag :)

Veronica sa...

Så mange fine bilder, ser ut til at dere har hatt en strålende dag! :)
Nydelige barn som alltid! :)

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Silje!
Så nydelige barna var, stas med 2- års boken da! :-))

Ser ut som dere hadde en flott dag!

Håper du får en like flott uke! :-)

Godklem J

Polly sa...

Så nydelige bilder av barna. Det var noen vakre klære barna hadde på seg. Skikkelig bakkebygrenda følelse. Mangler bare at dere kjører med hest og kjerre til kirken..;O)

Lykkehjem sa...

Nåmem,SÅ søte og sjarmerende der de sitter. Flotte barn, det er det ingen tvil om.

Nam,desserten så virkelig snadder ut.Kaken også!!

Ønsker deg en flott kveld videre,og en fin kommende uke.

Klem*

Lene Christins verden sa...

Så mange fine bilder, ser ut som dere hadde en fin Farsdag..
Kos dere videre i kveld og ha en flott uke...
Klem Lene Christin

HønePøne sa...

Hei!
For et herlig innlegg! Alt fra bordekking, til kake, skjønne barn i nydelige klær, til staselig kirke. Likte alt, jeg! :)
Håper dere får en super uke!
Klem, Madeleine

torleif ann karin sa...

Hei. Så fin en dag dere har hatt. barna er så nydelig i de "gammeldagse" klærne... Skjønne.
Og du tar fine bilder vil jeg si.
Ønsker dere en ny fin uke.
Klem Ann<3

Blå-hvit samlemani sa...

Så nydelige unger, er sikker på at dine julekort kommer til å bli flotte i år...Jeg har ikke fått tatt noen bilder enda jeg...

Ocean showroom sa...

Hej! Det låter som en fin dag! Jag hade också planer om att få till några julkort på barnen idag men...tiden sprang iväg! Fin blogg du har! Kram och godnatt Alexandra

Villa Anita sa...

Hei Silje. Det hørtes virkelig ut til å ha vært en kosleig søndag ja. For noen nyelige barn du har. Og for ett pent hjem. Sjokolademousse er en av mine favoritter også. Ha en koselig uke da Silje. Hilsen Anita.

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så flotte bilder du viser, som alltid! Høres ut som en helt herlig da!

Ønsker deg en fin ny uke
Klem Janne Merethe

Ingvild, tante sa...

Er så glad for at du har denne bloggen, jeg får en følelse av å være hjemme igjen når jeg ser på bildene. Gleder meg til å komme hjem! :D Alt fra søndagen var super fint, som alltid ;D Stor klem tante Ingvild

monja sa...

Å dette var som vanelig et nydelig innlegg fra deg, men dette likte jeg ekstera godt...fikk litt sånn gammle dager feeling av dette...så koselig, herlig bilde av en vakker kirke, vakre barn...nei jeg ble revet med jeg nå...nesten så jeg kjnete surkål lukta selv her hjemme:) Ha en fin uke...klemmer fra Monja

Merethe sa...

Åh, for en koselig søndag!! Og jeg blir helt satt ut av barna dine med festantrekket på! :)

Du er jommen meg en skikkelig husmor helt ut til fingerspissene!!

Skjønne deg... :)

Tante Hilde sa...

Utrolig skjønne bilder av ungene. Dette var en fin farsdag. Klem fra tante

Hverdagen vår sa...

Så nydelig bilde av herlige barn i flott klær:) Den daim moussen så farlig god ut, vil du dele oppskrift eller vil mannen din;)
Ha en flott uke! Klem fra Eli

liven sa...

Hei!!
Så masse fine bilder!!
skjønne unger og masse godsaker!!
Ser ut til at dere hadde en fin farsdagsfeiring:o9

Ha en fin kveld:o)

Min Lille Drøm sa...

Nydelige bilder Silje..Skjønner at det sikkert er enda flere herlige av barna på lur til julekortet;)
Gleder meg til konsert!
Klemmer

UNDRING sa...

Hørtes ut som en fantastisk dag. Nydelig bilde av barna i finstasen. Skjønner godt at du fikk julesteming av dette.

Ninas Drops sa...

WoW.
For et nydelig innlegg.
Så vakre bilder. Av bordet, kakene og ikke minst de søte små barna dine..herlig vettu.
Fikk skikkelig julefølelse av dette her jeg gitt...
Bildet av datteren din i vinduet var så vakkert..herlig.
Hilsen meg, Drops som danset innom deg.

Ronny sa...

Hei igjen, Silje! Tusen takk for koselig kommentar! Og kjemoekjekt at du vil følge meg!:) Må jo bare si at jeg er innom deg titt og ofte; du har bloggen over alle blogger:) Nydelige bilder og en herlig måte å skrive på:)
Vi håper å starte med graving i løpet av nærmeste framtid. Alt er klart... Håper at det blir mer å blogge om etterhvert;) Nå går det veldig i rykk og napp, det er ikke alltid jeg har så mye spennende å fortelle... Gleder meg til å begynne å blogge mer om innredning og den slags!:)
Ha en kjempefin kveld! Klem fra Gry

Grys lille sa...

Ups, der var noen andrre logget på, men det var altså meg... ;)

Shabby Charm sa...

Så nydelig bilde av dine skjønne små. Det blir sikkert et fantastisk julekort. Hørtes ut som den perfekte søndag. Et vakkert høstbord du hadde dekket.

Klem fra Maia

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Nydelige bilder av skjønne unger, deilg kake og fint dekket bord.
Ha en fin dag.
Klem...Ellen

Livs Lyst sa...

Å.. hvor har du fått tak i så skjønne klær til ungene?? Så gammeldagse og nydelige!!!

Hilsen Liv ;O)