søndag 22. november 2009

En liten dukkemamma ♥





En av gavene Augusta fikk i går, var en hel garderobe til dukkene sine! Det er min flinke svigermor som har strikket, hun er utrolig flink med hendene. I dag har dukkene fått på ulike antrekk, og blitt lekt og dullet med.





Jeg må bare takke skjønne, snille Jorid nok en gang! Hun har hjulpet meg med noen ting på bloggen de siste dagene, og i dag hadde hun min blogg som dagens blogganbefaling! Tusen, tusen takk!




Angående bildestørrelsen på bloggen, får jeg ikke helt bestemt meg. I noen innlegg vil jeg kanskje ha store bilder, og i andre små. Uansett er det nye bloggoppsettet mye enklere synes jeg, men litt uvant. Dere som spør meg om hvordan jeg får bl.a snø og store bilder på bloggen burde gå inn på Jorid sin blogg, hun har egne innlegg som forklarer det! Snille Jorid!




Tenk at det bare er en uke til første søndag i advent... Hjelpe meg! Kjenner at jeg får både sommerfugler i magen og litt småpanikk på en gang... Men uansett er det en herlig tid, og i år skal den virkelig nytes! Jeg tenker å ta opp noen esker med julepynt til uka, og pynte litt hver dag. Hos oss er det nemlig fullt julehus fra første desember. I tillegg skal jeg jo ha "julekalender" på bloggen, dvs et nytt innlegg hver dag frem til jul. Jeg gleder meg! (må innrømme at jeg hører på julemusikk akkurat nå;))



Storebror ville også være med å leke litt. Som dere kan se på bildene elsker Augusta å leke med dukker, så gaven fra bestemor falt virkelig i smak! Hun har fått enda flere antrekk en de som er på bildene, men jeg fikk ikke tatt bilder av alle!


goood søndagskveld!

21 kommentarer:

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Søte!
Takk for gode ord i innlegget :-) Syns bare det er kjempehyggelig å hjelpe til. Nydelige bilder av en skjønn liten dukkemamma <3 Så nydelig!

Jeg har termin 11. januar, men har litt på følelsen at hun kommer før. Det vet man jo aldri, men tiden fremover nå går vannvittig fort. Som du sier, det er 1 søndag i advent til helgen.. Så vi har truffet bra på hvilken måned som skal være innspurten i svangerskapet, da desember flyyyyr avgårde ;-)

Håper du får en flott kommende uke! Gleder meg til å følge bloggen din hver dag i desember! Jeg har ofte 2 innlegg om dagen også jeg, haha, så det blir nok ikke noe problem for meg å fylle på i desember !

God Kveld Silje!
Klem J

Kine sa...

SÅ herlig:) Kjempefine antrekk til dukkene!!Fint innlegg,med bildene slik,men jeg har stooore problemer med den snøen som daler til deg:( Synd,for den er jo så fin..men maskinen jobber på høygir,og det går treeegt:(
Kos deg videre!klæm

trønder sa...

Så nydelige antrekk til dukkene,søt dukkemamma også forresten!Vekker minner fra da jeg drev og strikket dukkeklær til min datters dukker.

Tante Hilde sa...

Det var en stolt dukkemamma.Moro med hjemmestrikket tøy.Gleder meg til å følge julkalenderen din.Her i huset er juleforbredelsene igang.Ha en fin uke med julekos. Klem fra tante

Merethe sa...

søte lille dukkemor! :)
Det er så gøy med skikkelig hjemmestrikket dukketøy. Min svigermor har også strikket flere antrekk til babyborn, og synes jeg at en av jentene har kræsjet i fargekombinasjonen setter jeg meg gjerne ned i et ubevoktet øyeblikk og stuller litt med dukkene :D

Til uka blir det også litt pynting her, tror nok ikke det blir adventsfarger i år, men at jeg kjører på med julepynten jeg har :) Kan jo være den kommer fort ned i år, så da er det bedre å være tidlig ute så vi får en god og lang dose jul ;)

Ha en fin kveld!

sylvia sa...

å så mye fint den dukke mamma hadde fått seg,mye å bytte på nå,klem fra sylvia

Drømmen om en eplehage sa...

Så herlig altså!

Jeg liker også det nye blogoppsettet, men ønsker som deg en mellomting mellom store og gigantiske bilder.

Her har helgen gått med til nedvask og bare være sammen. Lure meg bestemte meg for å steke kjøttkaker i dag, hele 5kg farse... Litt teit når kjøkkenet var helt strøkent, men nå har vi hvertfall flere middager klar. Og så ble de goooode også. Mmmm!

Gleder meg til julekalender hos deg! Spennende å se hva du kommer med. Du tar jo så skjønne bilder at det er en fryd!

Ha ei fin uke da!
Klem

Kristine sa...

Så flott dukketøy, du har en snill og flink svigermor!
Ser ut som lillejenta di har kost seg masse. Ingenting er som gaver som barna virkelig bruker! Ofte er det populært den første timen, og så kan det se ut til å være glemt...

Ha en fin kveld :-)

Klem Kristine

Linda sa...

Heisann.
Så fin bloggen din har blitt!!

Vakre bilder av dukkene og barna:)

Ha en fortsatt fin kveld:)

Klem, klem!

Christinas låvebutikk sa...

Hei!
Så koselig for lille prinsessen å får alt det fine dukketøyet, veldig kjekt å ta med seg videre i livet! Herlige bilder!
Ønsker deg ei nydelig uke!!

Ocean showroom sa...

Så mycket fina dockkläder. Min dotter Wilma har precis fått ärva mina gamla hemstickade dockkläder som min mammma stickat. Mysigt!! Gratulerar till dagens blogg på Jorids sida också. Den var du väl värd!! Godnatt och kram Alexandra

SiljeVanilje sa...

Så ut som ei stolt lita dukkemamma dette ja!:) virkelig skjønn!:)

Blir nok veldig bra med litt variasjon i bildestørrelser og bildeoppsett, var veldig fint i dette innlegget!:)

Gleder meg kjempe masse til desember og ikke minst til din julekalender!! ..trenger ikke noen annen kalender da!;)

Ønsker deg ei fin ny uke!:)

jordbærpiken sa...

Så fine dukkeklær! Det er populært her i huset også. :)

Huff, jeg har ikke tid til å tenke på julepynt enda jeg. Skulle ønske det var enda en måned før advent begynte. Tida går altfor fort. Har ikke blitt ferdig med julegavene heller, som var målet mitt før jeg skulle begynne å jobbe igjen. Jaja.

Ha en god natt! Jeg svever etter å ha vært på julekonserten til Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga. Det var helt fantastisk, og jeg satt med tårer i øynene opptil flere ganger. Nydelig var det. Cden anbefales! Den har jeg hørt på nå hjemme etter konserten. :)

Klem!

Living LaVida sa...

Så flotte dukkeklær Augusta har fått! Hun ser ut som en god og omsorgsfull dukkemamma :)
Gleder meg til å følge julekalenderen din!

Jannes lille sted sa...

Hei :)
Så flotte bilder du viser av ei nydelig lita prinsesse :) Også så mange fine antrekk til dukkene. Virkelig flotte. Kan tenke meg at de falt helt i smak!

Håper du får en fin ny uke
Klem Janne Merethe

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Her var mye skjønne dukkeklær! Det må være en super gave å få for en 2 åring:)

Villa von Krogh sa...

Jorid er verdens søteste!
:)

Og bloggen din er jo bare knallfin! Ønsker deg en finfin dag.
Klem fra Anine

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Så flotte klær! Dere er heldig som har en dame som henne ja, dette er jo så mye finere enn det som finnes i butikkene.

Tror nok vi må ønske litt klær til dukkene til bursdagen i juni ja. ;)

Ha en flott dag!!

Vibeke :)

Linn sa...

Å så utrolig skjønn litn dukkemamma du har :-) Å så heldig hun er som har fått så nydelig garderobe til dukkene sine! Den lille genseren med kattepuser på var bare råstilig! Tror nok snuppa mi hadde blitt litt misunnelig om hun hadde sett det gitt.

ELIN sa...

Så flotte antrekk til dukkene, og så moro at de leker så fint med det :) Kos deg masse i adventstiden. Klemmer fra Elin

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej på dig!

Vad rar hon är lilla tösen med alla sina dockor. Mysigt med vacker julbanner också!

Vet du. Vi har varit ordentlig sjuka med troligt H1N1 virus så jag har inte besökt affärn alls. Kollar nästa gång om de finns kvar och köper i så fall till dig!

Kram Jenni