lørdag 28. november 2009

Bursdag med polkadotter og fluesopper!





I dag har vi hatt barnebursdag for Augusta med polkadotter og fluesopper;) Passet jo med litt rødt nå som det går mot jul. Vi har hatt en veldig koselig dag, og Augusta fikk mange flotte gaver:)





Muffins med smørkrem (oppskrift på den finnes hos Pippilotta), sjokladekake med marshmallowfondant, og kanelboller. Og vi har masse igjen, kunne nesten hatt en fest til:)



Ingen barnebursdag uten gelè og godteposer!



Bursdagsbarnet (prikkete hun også, men det var faktisk tilfeldig!) blåser ut to lys, og koser seg med muffins:)




ha en fin lørdagskveld!

her blir det garantert sofaen i kveld;)


Oppdatering: Til anonym og det hvite hjertet: To putter fløte er to fløtekartonger, de på 3,3 dl:)

40 kommentarer:

http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/ sa...

Good.
Portugal

Min stil sa...

Å så flott!!! Elsker polkadotter. Syns det er så fint, barnslig, men samtidig ikke, hvis du skjønner hva jeg mener.
Ønsker deg ei fin helg.
Klæm Susanne

Sofies Haus sa...

Wow so pretty! I love your pics! best regards Anja

Ilse sa...

how nice, I like polkadots very much!!

Silje Andrea Holm sa...

Det så ut som en finfin bursdag snuppa di hadde! :)

Kjempefint med polkadotter!

Ha en fin helg!

Fire Hjerter sa...

Gratulerer meddagen til frøkna.
Så gjennomført og fint. Var sikkert stas for bursdagsbarnet. Og morsomt at kjolen stod i stil med dekorasjonen

Merethe sa...

å du siljemor du siljemor. Neste gang vi har barnebursdag her leier jeg deg!! Hvor mye tar du i timen?

Sjokoladekaken var jo gørrlekker, hvor får du alle disse ideene dine fra? Marlene blir 5 i januar, jeg vet hvem jeg skal spørre om ideer ;)

Klem fra ei mektig imponert dame

Hulda sa...

Virkelig en flott bursdag du har laget til Augusta. Kjempefint med alle de søte polkadottene. Det ble jo virkelig jul over det også, siden det er rødt og hvitt. :) Kjempefine bilder!

Kristine sa...

Så fint! Skikkelig gjennomført med prikker på kjole, servise, kaker og servietter! Du er så flink altså!

Randi sa...

Så utrolig flott og gjennomført. Heldige Augusta som har en så flink mamma. Så søtt med de godteposene!
Dette skal jeg uske til neste barnebursdag her i huset.

Ha en god helg!

Marit sa...

Jeg titter innom bloggen din nesten daglig, men har aldri lagt igjen noen kommentar... Blir alltid så imponert over bordene du dekker, kjempeflott bursdagsbord denne gangen også!

Hvor har dere kjøpt spisestuen? Er på jakt etter ny spisestue, og synes deres så veldig fin ut.

Christine C sa...

Så herlig med rødt polkadott-tema! Kunne godt tenkt meg en slik bursdagsfeiring selv jeg ;-))
Ha en fin adventshelg!

Konvallhaugen sa...

Jeg og min datter på snart fem sitter å beundrer bursdagsbordet, og hun vet hvordan hennes bursdag skal se ut....
Du er så flink!
Takk for at du er til i denne bloggverdenen.
Klem fra Trøndelag.

Jannes lille sted sa...

Hei:9
Så utrolig flott du har pyntet. Så ut som en helt topp bursdag!

Ha en fortsatt fin lørdagskveld
Klem Janne Merethe

Grys lille sa...

Så fantastisk gjennomført!! Får masse ideer hos deg!
her hadde vi årets første pinnekjøttmiddag i dag, mm... Det smakte jul... ;)

Ønsker deg en fin helg!
klem fra Gry

Kristine sa...

Så flott du har gjort det! Bra at festen var vellykket...

Klem Kristine

Anonym sa...

Hei, står å lager tomatsuppen din og lurer veldig på hva putter er? håper du ser dette ellers må jeg bare ta en råkjangs på desiliter?

Cecilie sa...

Jeg er imponert! Nok en gang. Skikkelig imponert!

For en flott gjennomført bursdag! Du er bare GOD! Fanstiske røde dotter til en søt 2-årig prinsesse! :)

Kos deg på sofaen i kveld - det fortjener du!

klem, cecilie

mi-rachel sa...

så herlig:)

ninabakke sa...

Tenk å ha en så nydelig og gjenomført bursdag!

Sinnskt flott :)

Grattis med frøkna

jordbærpiken sa...

Å, så skjønt! Nydelige bilder! Så ut som en super barnebursdag. :)

Jeg har vært mye på jobb denne uka. På jobb i dag, og på jobb igjen i morra, så i kveld har jeg inntatt sofaen og skal slappe av til de store høyder. Litt adventspynt har jeg hatt tid til å finne fram heldigvis.

Håper du får en god helg! Klem!

Thing sa...

Så vakkert! Skikkelig lekkert :)
Gratulerer til den nydelige prinsessen!

Lottas Himmelrom sa...

Wow!!! For en nydelig, vakker, søt, stilig,gjennomført, imponerende, har lyst å lage bursdag:) Lekkert!!!!
Og veldig søt prikkete bursdagsjente:)

Klem klem

sylvia sa...

koselig.fra sylvia

Livy sa...

Heisann!
Så vakker hun er!!! Også så stilig pyntet - jeg elsker polkadotter!!!

Ønsker dere en fin helg fortsatt! Klem fra Livy

Min Lille Drøm sa...

Fantastiske bilder fra en helt fantastisk bursdagsfest for snuppa!
Alltid koselig å komme på besøk, typisk Theodor å bli varm i trøya akkurat når vi skal hjem.
Håper dere har fått stuet unna alt rotet og kost dere litt i kveld. Her har det blitt jul i kveld, men kommer jo litt mer når tida nærmer seg;)
Ha en fin søndag i morgen, vi tenker å ta turen til Brekkeparken, dere da?
Klemmer;)

Min Lille Drøm sa...

ja, stemmer det, vi fikk jo snakka litt i dag..JAAA gjerne bakedate, ringes i morra kveld da og avtaler når og hva;)Bare bra at noe skjøt på Theodor litt, han gjør det hele tida her hjemme, men får jo ikke lov, nå fikk han smake sin egen medisin.
kos deg snupp, her ser på også bare på tv;)
Klem

KRISTIN sa...

Heisann!!
Så utrolig flott og gjennomført lekkert!! Til og med bursdagsbarnet stod i stil til bordet, og det var nok ikke tilfeldig!! : ) Du er flink altså!!!
Kaken og muffinsene så lekre ut, og flott med oppskrift på smørkremen. Må testes ut en gang.

HA en fin kveld og en god søndag i morgen!

Tulip sa...

Så freseke fine farger i bursdagsselskapet...
Så veldig hyggelig ut, og ser ut som hovedpersonen koser seg også!

;)

Tilonino sa...

Åååå så skjønt. Helt min stil dette. Kakene så fantastisk gode ut. Og snopeposene, fantastisk. Prinsessa er så søt der hun sitter. Du er kjempeflink. Tenker de andre mammene også synes dette var flott. Ha en fin første søndag i advent.Tine :)

Living LaVida sa...

Å, så nydelig!Virkelig herlige bilder, av både bord, kaker og barn:)
Utrolig søt den fluesoppkaken!!
Ha en super søndag!

Hverdagen vår sa...

så nydelig det var, og gratulere til skjønn bursdagsjente:)
De muffinsene så herlig ut.

Håper dere får en fin 1 adventssøndag og kos dere med kake rester-

klem fra Eli

Timoteia sa...

Åååå, så fantastisk flott bursdag! Du e så utrolig dyktig! E får masse inspirasjon av bloggen din :) Min har dessverre ikke tatt helt form enda, e har et så dårlig kamera at blogglysten dale... Vel, der har e julegaveønske :) Glede meg til ditt neste innlegg - no e d Sunday Funday!

Fru Jensen's sa...

Å så fine bilder av et flott dekket bord! Gratulerer med minstefrøkna! Og takk for koslig kommentar inne hos meg!

Ha en flott 1 søndag i advent!

Angelica sa...

Hælledussen så gjennomført skjønt!! Elsket prikketemaet :) Og som du skriver; passer jo perfekt nå frem mot jul! :)

Tante Hilde sa...

En flottt bursdag. For noen kaker og skjønne bilder. Klem fra tante.

mali-mo sa...

Gratulerer så masse til August! Så søt hun var i prikkekjolen ;) Her er det en uke til bursdagsfeiring av 3-åringen vår, så jeg burde vel snart hive meg rundt på litt forberedelser ;)

Kjempefine bilder ;)

Linn sa...

Gratulerer så mye med den skjønne 2 åringen din. Hun må ha følt seg som ei prinsesse, med den feiringen. Så utrolign stilig. Skikkelig gjennomført. Jeg ELSKER polkadotter!!! Har ei som fyller 2 om 3 uker, mulig jeg må låne noen av dine ideer altså ;-)

Ulltråen`s KAOSHEIM sa...

WOW! Så lekker jente bursdag!
Slik vil jeg også ha til lillepia mi

Therese sa...

WOW! Nå har jeg kost meg i litt over en time med bloggen din, oppdaget den nettopp :D Ble skikkelig inspirert av bursdagstemaene dine, så nydelig!
Virkelig flott blogg du har!
Klem Therese