torsdag 15. oktober 2009

Take time...

...to smell the roses!


Det har jeg gjort de siste dagene. For jammen ble det ikke enda en liten bukett med roser fra hagen før vinteren kom. Jeg reddet dem inn i siste liten, og nå nyter jeg de i fulle drag! Vet jeg har nevnt den ofte i det siste, men Winchester Cathedral er bare en fantastisk rose. Lukter helt nydelig, og blomstene er myke som fløyel!


De søte koppene med blomstermotiv fant jeg også hos pappa skrotnisse denne uka.



Slik fant vi Mons i går kveld. Godt gjemt under gardinen ved verandadøra. Katter er rare;)


...og slik så det ut i hagen i dag tidlig! Da vi spiste frokost halv ni var det fem kuldegrader ute! Fuglene får brød hver dag, og alt blir spist opp!
b
b
b
ha en fin torsdag!

20 kommentarer:

Edda sa...

Ikke dårlig det og kunne plukke roser i hagen helt til 15 okt...
De var nydelige og koppene var jo ytrolig søte...
ha en fin kveld
klemmer edda

sylvia sa...

så nydelige bilder,å disse koppene er jo så skjønne,heldig du som fant.
he en kjempe flott da vidre.
klem fra sylvia

Jannes lille sted sa...

Å så flotte roser og så utrolig flotte bilder du viser!
Ønsker deg en fortsatt fin torsdag
Klem Janne Merethe

Anne sa...

Så nydelege bilete! Verkeleg rosa:)
Vakre koppar!
Klem Anne:)

Lotte`s lille verden sa...

Nei og nei så koselig! :) Alltid like kjekt å titte innom den fine bloggen din.. Ha en fin dag videre! Hilsen meg

jordbærpiken sa...

Så nydelige roser! Og det fuglebrettet er så utrolig fint. Må være koselig å se fuglene komme og spise der. :) ha en god kveld!

KRISTIN sa...

Kjekt å kunne nyte den siste resten av sommeren inne, når kulda kommer snikende ute!

Ha en fin kveld.

Merete sa...

skjønne roseknoppar du har teke inn og koppane du har dei oppi er nydelege!! herlig lite fuglebrett til mating av fuglane du ar..koseleg å sitte inne og kikke ut på fuglane som kosar seg med brødsmular :)

Hulda sa...

Åh, så nydelig det var med de rosene i den koppen. Virkelig vakre bilder du har tatt, Silje. :) Jeg har flere asjetter med samme mønster som disse koppene. :) Funnet på loppemarked.

Nei, disse gardinene blir å få en pause i jula. Da har jeg noen fine røde og hvite. Stoffet ligner på kopphåndklær. :) Lagde de i fjor.
Men, de kommer opp igjen etter jul. :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Silje!
Tenk at man kan nyte rosene helt til frosten kommer, fantastisk. Nydelige bilder hos deg som vanlig,skjønne,skjønne kopper.
Har også drevet nødhjelp i rosehagen,reddet inn de siste rosenemen vemodig at de som står i knopp ikke får springe ut.
Jaja, jo større blir gleden neste sommer.
Klem

Jeanette sa...

Flotte bilder. Roser 15 okt.. ikkw verst.. Her ligger snøen hvit å fin:-) Har sett gjennom bloggen din, du har et meget fint hus med flott innredning. Legger meg til som følger, var mange gode ideer her:-) Ha en fin kveld.
Klem J.

Jeanette sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jeanette sa...

Er det foresten et Norddal hus fra Blink Hus dere har?
Klem J.

monja sa...

For noen vakre og stemningsfulle bilder,er nesten så jeg kan kjenne roselukten;)HERLIG, og for en vakker og nydelig liten kattepus dere har, sikkert varmt og godt bak gardina der, nydelig bilde synes jeg...ønsker deg og dine en riktig god helg..klemmer fra en trøtt monja;)men nå har klokka passert ett så da er det vel igrunn sengetid, selv for oss voksne:)

Blå-hvit samlemani sa...

Nydelige bilder. Jeg har fremdeles roser i hagen, men så har ikke vi minusgrader heller... det som er litt trist er hvor lite disse vinterrosene står før de visner..

Likte godt koppene, jeg bruker ofte telys i slike kopper selv jeg, og det er så stemningsfullt.

I kveld skal jeg på antikkmesse og gleder meg stort!
Ha en fin helg!

Bonjade sa...

hmmmmm I am relaxing here.....
I love this smell.....
Such fine roses...I love them.
Nice weekend

Anonym sa...

Gleder meg til du begynner me jule-innlegg :)

LYKKEBO sa...

Nydelige kopper! Og du tar så flotte bilder! Koselog med friske blomster;)

God helg til deg:)

Shabby Charm sa...

Så skjønne bilder! Skulle ikke tro vi var i okt. mnd. når man ser de rosene der!!

GOD HELG, MAIAklemmer

Min Lille Drøm sa...

Hei igjen vennen;)
Takk for en fin dag og gleder meg til i morra igjen..
Så herlig fuglehuset er der i frosten..Helt nydelig..
Klem