mandag 5. oktober 2009

Storvask på kjøkkenet!

I dag har jeg tatt en skikkelig storvask på kjøkkenet!


Men dessverre ikke på mitt eget kjøkken, denne gangen var det på lekekjøkkenet til mine søte små. Det må jo vaskes iblant det også:) Og jeg tenkte det kunne inspirere meg til å starte på mitt eget snart og:)



Lekekjøkkenet står i en krok på kjøkkenet vårt, og er virkelig en suksess. Ungene leker her hver eneste dag, og kommer andre barn på besøk, går de rett i gang med matlagingen de også. I tillegg gjør det jo at ungene leker der vi er, noe jeg synes er veldig koselig! Det bor barn i dette huset, og det skal synes!




Noe annet som blir hyppig lekt med er dukker og dukkevognene. De er Augustas store favoritter, og storebror låner dem gjerne han også. Kjolen dukken har på seg har jeg kjøpt på et høstmarked.


Til tante Hilde: Augusta ELSKER veska hun fikk av deg i går. Hun har flydd rundt her med den i ettermiddag og kveld, og hun tok den med opp da hun skulle sove. Der løp hun rundt i bleia, og veske på skulderen. Til slutt hang hun den på senga si, og sovnet søtt:) Tusen takk igjen!




Her ser dere hva jeg skal kose meg med i kveld:)
n
k
n
god mandagskveld!
n
n

49 kommentarer:

OdaAnna sa...

Har julemagasinene kommet? Da er det å løpe og kjøpe:) Barnekjøkkenet ditt er så flott!! Så mange flotte ting og detaljer, har aldri sett noe så flott:)

Mitt lille hjem sa...

Så koselig :)
Lekrere barnekjøkken har jeg ikke sett!
Helt nydelig, og veldigg kjekt for barna!!!

Flittiglise sa...

wow julemagasin allerede. Gleder meg:) Så lekkert kjøkken. Smelt*

Ha en flott kveld. Hilsen Lise

Prinsesse Elin sa...

iiiiiiiiiiiiiiiiiik....har bladet kommet...å guri som jeg gleder meg. Nå blir jul i stua. HURRA HURRA HURRA....Kjøkkenet ser rent og pent ut og prinsessa de er ei flott jente:)

Hilde Heimdal sa...

nyydelig kjøkken dåååå:)

simmas hus sa...

Så koselig kjøkken som dine små kan leke med. Fine farger !!

glad i hvitt sa...

Utrolig søtt lekekjøkken også så stilfullt i tillegg. Jeg skal også kose meg med det samme baldet i kveld. Julen kommer aldri for tidlig:)

Randi sa...

Så fint kjøkken ungene dine har. Augusta er så nydelig der hun løper rundt med veska si. Jeg har også ei som elsker vesker og Hello Kitty så den veska hadde sikkert falt i smak:o)

Jeg så julemagasinet i butikken i dag men skal vente til fredag med å kjøpe det for da skal jeg til Oslo og skal kose meg med det på flyet;o)Gleder meg!

Ha en fin kveld!

Randi sa...

Så fint kjøkken ungene dine har. Augusta er så nydelig der hun løper rundt med veska si. Jeg har også ei som elsker vesker og Hello Kitty så den veska hadde sikkert falt i smak:o)

Jeg så julemagasinet i butikken i dag men skal vente til fredag med å kjøpe det for da skal jeg til Oslo og skal kose meg med det på flyet;o)Gleder meg!

Ha en fin kveld!

Merethe sa...

Ååå, det er så nylig det kjøkkenet at jeg får helt hjertebank!
Og jeg er så enig med deg at det skal synes at det bor barn i huset! Men er litt opptat av at det skal se bra ut også da, det man har fremme :)

Her har det vært playmo for alle penga i flere dager.. Jeg lar det bare rett og slett ligge slik det ligger når podene går i seng.. De stiller det jo så pent opp på rekke og rad, styrer og ordner- Godt man ikke er så hysterisk at man ikke kan ha litt småleker stående :)

God kveld! Du har fått melding på fjesboka di :)

sylvia sa...

så herlig et kjøkken til de små,ja viktig at de små synes i hjemmet.
ja glsder meg til julemagasiner kommer,får som du titte på de gamle,herlige de å..ønsker deg en nydelig kveld.
klem fra sylvia

Jannes lille sted sa...

Er så flott et lite kjøkken! Virkelig nydelig :)
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem Janne Merethe

Cecilie sa...

Har sagt det før, og sier det igjen: FANTASTISK kjøkken!!!
Heldige barna dine! :)

Ha en god uke!

Klem, cecilie

sylvia sa...

ojsan.min feil.trodde det var fra i fjor,,har det kommet nå????da må jeg ha det i morra..å så gøy altså..gleder meg alt..
jule klem fra sylvia.mye fint?

Christine C sa...

Det var et knallfint barnekjøkken - ordentlig koselig :)
Gleder meg til å få det julemagasinet i hus jeg også!!! Ha en fortsatt fin kveld.

Anns draum sa...

Så herleg kjøkken!!! Du kan virkelig stelle det fint for barna dine:)) Tenk den som kunne vere lita jente igjen å teste ut det kjøkkenet. Her var snøen nesten komen ned til huset idag, så no nærmar det seg jul;))

Ha ein fortreffeleg kveld!

Ingrid sa...

Fikk rent julestemning av å se det fine, røde kjøkkenet til ungene dine jeg.. også julemagainet i tillegg da. Det må vel være lov å begynne med juleplanlegging nå i oktober..?! :)

Christina sa...

Åhhhh.. Løpe og kjøpe (selv om det er kjøpefri oktober) Hahaha..

Jeg er på ryddern jeg også! Deilig med orden...

Nå er det tilbake til syingen av julestrømpen til snuppa! Snart ferdig!!! :) Jippi!!
Ha en god kveld!

Drømmen om en eplehage sa...

HERLIG!

Vi har også Briokomfyr på kjøkkenet, men pr i dag fungerer den som garasje... Fler-funksjonell den tingesten der. hiiiihi!

Ha ei skjønn uke!

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig lekekjøkken! Mange herlige, røde detaljer :)

Og julemagasin, da! Det er koselig, det!

Ønsker deg en fin kveld! Hislen Margrethe

jordbærpiken sa...

Ååå, det er bare så utrolig koselig med det lekekjøkkenet på kjøkkenet deres! Helt enig i at det skal synes at man har barn i huset. :) Så skjønn Augusta var med veksa på skuldera. Her er vi også glad i både vesker og lekekjøkken.

I morra skal jeg i butikken og lete etter KK jul. Gleder meg!!!

Ha en god kveld. :)

Ocean showroom sa...

Herlig kjøkken til barna! Hyggelig at de kan kokkelere litt side om side med mammaen:)
Så KK jul på noen andre blogger i dag også, så nå er det bare:løp og kjøp!

Ha en fortsatt fin kveld!
Klem, Lene

ELIN sa...

Så flink du er med detaljer og farger :) Veldig koselig at barna får leke der dere er synes jeg. Lykke til videre med kjøkkenvask. Klem fra Elin

Dina sa...

Innom her mange ganger i det siste og vil bare si at du har en nydelig blogg! Jeg skal bli fast leser nå.

Lekkert barnekjøkken!

Kristine sa...

Så søt hun var med vesken, her i huset er også Hello Kitty poppis!
Jeg burde også tenke på vask av kjøkkenet....men aller helst vil jeg ha nytt kjøkken!

Og mini-kjøkkenet til barna er bare helt fantastisk!

Klem Kristine

Linda sa...

Heisann. Så søtt kjøkken du har til barna! Tipper at det er flittig brukt ja:)

Herlige bilder av stolt snuppe med skulderveske:)

Ha en fin kveld:)
Klem Linda

KRISTIN sa...

Utrolig koselig lekekjøkken!! Skjønner godt at det blir brukt hver dag. Og det varmer mitt pedagoghjerte å lese at det står på kjøkkenet, slik at barna kan leke der de voksne er!! Slik skal det jo være! :-)

annhelen sa...

Kjempekoselig med kjøkkenkrok til barna på de voksnes kjøkken. Fikk lyst på julemagasin jeg òg, men de er vel ikke komt i butikkhyllene ennå.

Løvetann sa...

He he eg stussa litt over dei første bildene av "kjøkkenet". Så koselig det er der. Eg fortår at det er like før det raser inn engler og nisser på dei tusen blogger...

Ha ein julete kveld! ;)

home 4us sa...

Kjempeheldige barn som har et minikjøkken i kjøkkenet.
Skjønner godt at Augusta er glad i veska si:)

DUNNISMoR sa...

Kjempekoseleg "lillekjøkken"!
Tenk om eg hadde hatt ein slik krok å leike i då eg var lita...då hadde eg kokt, bakt og vaska der kvar dag:)
Skulle ynskje eg hadde hatt litt større plass på kjøkkenet mitt, då skulle eg jammen ha laga til noko liknande...
Søt jente du har, forresten :)
Ser at eg må ta meg ein tur innom Narvesen i morgon...KK sitt juleblad må eg ha...har kjøpt det kvart år sidan -98.

Lykke til med vask av "storekjøkkenet"!

DUNNISMoR

Hulda sa...

Kjemepfint det kjøkkenet til ungene, syns det er så smart. :) Og søtt, ikke minst. :) Skjønner godt at Augusta ble glad for den fine veska fra tante. :)

Jeg så på det bladet i dag i butikken, men det ble ikke til at jeg kjøpte det. Hadde ikke tid til å kikke så mye i det. Jeg kjøpte KK-julen i fjor og året før, men syns ikke dette siste så like fint ut som de to foregående. Mulig jeg tar feil.. Må se en gang til. :)

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Så herlige bilder og nydelig kjøkken!! :-D Herlig med slike ting som ungene kan leke med i timesvis!!

Nydelig datteren din også!

Ha en flott dag i morgen :)
Klem J

torleif ann karin sa...

Hei.
Ja det er jenta si som har det flott. Mi vesle tulle har også ett lite kjøkken, men hun har ikke alt så strøkent som hos dere.
Augusta er skjønn.
Klem Ann<3

Blå-hvit samlemani sa...

Juleblader???

Hvor? Vil ha!!!

Reiser på hytta, og skal virkelig prøve å finne noen blader som jeg kan kose meg med...(ikke så lett når en kjøper så mange)

Nydelig barnekjøkken. Eldstejenta her i huset har samme røde komfyr...hadde er vel mer sant, siden hun er 16! Jeg har ikke hjerte til å kvitte meg med den..

Lille Lavendel... sa...

Jeg digger dette kjøkkenet..holdt på å lage samme opplegget her i heimen, men Brio ovnen havnet i lekehytten istedet.
At det skal vises at det er barn i huset er jeg helt med på!
Helt hærlig!"

Balke gård sa...

SÅ nydelig og gjennomført kjøkken!! Skikkelig søtt!!! Så bladet idag, skal lage den eplekransen i helga:-) Ha en flott dag! Klem

MonaLisa sa...

Næmen så skjønt da! Kjøkkenet var stilig og å deilig å ha plass til å ha ungene så nær seg:) De vil nok videre føre dette,en kjempe ide! Og snuppelura med veksa... til å spise opp! Rimelig stolt da! Kos deg på en deilig tisdag

et kjært hjem sa...

Utrolig fint barnekjøkken, så gjennomført! Det er vel et gammelt juleblad eller? Jeg har begynt å lete frem mine også :) Ha en fin høstdag :)

Haust sa...

Så koseleg kjøkken! :)

Spørs om eg kanskje må ta turen forbi bladhylla på butikken i dag...

Regina sa...

Hi
What a nice kitchen for your daughter
Loveley julemagazin!!!!
Ha en fin dag,
kram Regina

Anita sa...

Sååå koselig! Alle de små skjønne detaljene er jo perfekt for en liten skatt, eller to! Må få stylet opp igjen Ane sitt jeg, for det er på vei ut av en bloggers vilje ;0) Har startet ett lite prosjekt her nå, skal rydde ett skap om dagen, i hele huset, er på dag to nå og det er faktis litt koselig også, og sååå ok å få kastet endel skrot og rot. Har startet på kjøkkenet. Om en time er det barnebursdag her, bordet er dekket og pyntet og frøknene fyker rundt her og leker med ballonger! Feire dagen til Kjetil med måte da! Klemme klem!

Tante Hilde sa...

Godt veska falt i smak hos Augusta. Vi fikk servert mye mat fra kjøkkenet til de to skjønne barna om søndag.Ikke rart det med et så stort utvalg. Skjønne bilder. Klem fra tante

Hulda sa...

Hei igjen :)) Nå ligger det bilder på bloggen min av det du spurte om på facebook. :)

Kristine sa...

Det er så nydelig det lekekjøkkenet. Hvor har du kjøpt det røde serviset med hvite prikker?

elle sa...

Så koselig. :) Å lese juleblader er en tradisjon for meg også. Masse fin inspirasjon å hente der. Kos deg!

STRIKKEMOR(O) sa...

Kjempefint kjøkken!!

Maret sa...

Det barnekjøkkenet må være ein drøm for slike små..

Ha ei flott veke.

Livs Lyst sa...

Hei Silje!
Ville bare stikke innom og si at vi har fått inn en fillerye på Thomas og Livs Lyst nå. Vet ikke om den er i din størrelse og smak, men da vet du i alle fall! ;O)

Ha en fin dag!
Hilsen Liv