søndag 4. oktober 2009

Søndagskveld i heimen

Fredagskvelden er den beste synes jeg, men søndagskvelden er ikke så ille den heller:) Her har vi hatt nok en bursdagsfeiring i dag, den fjerde i rekken, og den siste i denne omgang. Vi har feiret både meg og mannen min, så nå har alle i familien på begge sider vært hos oss, pluss mine gode venninner.


I går kveld, kl 22.30, fikk jeg for meg at jeg skulle vaske vinduer og flytte litt om på ting i stua og på kjøkkenet. Denne hylla på kjøkkenet (over døra inn til stua) var en av tingene som ble "ny". Rörstrand-krukkene mine (til venstre) har tidligere stått i vinduskarmen, men siden Augusta stadig måtte sjekke om det var noe i de, måtte de plasseres høyere. De andre tingene på hylla er antikviteter og bruktfunn, og noe fra det ene PP-serviset mitt.



Litt nytt i kjøkkenvinduet.


I det lille skapet i stua har opalinsamlingen min fått plass. Jeg vurderte å male dette hvitt en gang, men er veldig glad jeg ikke gjorde det. Det skaper en kontrast til alt det andre som er hvitt og lyst.




Tallerkener og fat i tallerkenhylla er også byttet ut, det er deilig med litt forandring!


Jeg har (nesten) bestemt meg for å ha julekalender på bloggen i år, dvs et nytt innlegg hver dag i desember frem til julaften! Andre bloggere har hatt det før, og det var moro synes jeg, da var det noe å glede seg til hver dag:) Kanskje det er flere som vil være med?:)
n
n
nn
ha en fin søndagskveld!

23 kommentarer:

Prinsesse Vilikke sa...

Sååå utrolig fint du har det!! Luuuuv it! Takk for titten!

Min Lille Drøm sa...

Så fint det ble snupp;)
Vi er litt slitne i dag, kom sent hjem i natt etter bryllup i helga. Og nå skal jeg snart legge meg for å dra på jobb i morra;(
Så moro med julekalender på bloggen da, tror ikke jeg klarer å følge deg der altså..synes ikke jeg har nok å blogge om rett og slett..men så var det noe med jula da..er jo litt ekstra koselig det..
Ha en fin søndagskveld;)
Klem

ELIN sa...

Så god ide med julekalender på bloggen :)
Klem

Min Lille Drøm sa...

Helga har vært fin vettu, barna har hatt det fint hos besteforeldre imens vi var i bryllup. Bryllupet var koselig, men vi var så veldig trøtte og slitne etter en litt våken natt natta før for minsten her og så måtte vi tidlig på'n for å dra langt. Så kommer denne helvetesuka rett etter..skal være så glad når de neste åtte dagene er over;)
Kos dere m film, her skal det soves;)

Ingrid sa...

Hei!
Så koselig bilder hos deg! Du har det jo så fint - flott med den hylla over kjøkkeninngangen.
Bursdagsfeiring hos dere også i helga ja.. her har vi feiret både i går og i dag, og nå blir det vel rester av koldtbord i mange dager framover! :)
Ha en fin kveld!

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Så nydelig du har det :-D
Herlige bilder!!

Kan jeg spørre hva julekalender går ut på ? Dette er min første jule som interiørblogger ;-)

Ha en flott kveld!
Klem J

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Aha, så gøy da :-)
Det er jo kjempefin julekalender bare det! Så jeg syns gjerne du skal gjøre det ;-) Elsker å komme innom deg!

Her går alt kjempebra! Var jo på svensktur i helgen og fått hjem både vogn, bilstol, stellebord m.m! Så nå begynner ting å komme i orden! :-) Liker å være ute i god tid å ha ting greit. Ellers er formen også bra, har ikke like mye vondt i bekkenet som tidligere. Overbevist om at skupunkturen sammen med bassenget gjør underverker for meg! :-)

Har du hatt en flott helg ?
Klem

Jannes lille sted sa...

Å så flotte bilder du legger ut!!
Det er et flott hjem dere har.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld.
Klem Janne Merethe

Nettelita sa...

Det er jo så gøy å bytte om på ting hjemme.. Da får man plutselig helt nye ting å se på og glede seg over!
Jeg sier det igjen, du tar så utrolig fine bilder! Tror vi må ta et snabbt fotokurs neste gang vi treffes! :)
Så gøy hvis du får til julekalender her da! :) Jeg følger jo trofast med jeg, og da blir det jo ekstra gøy med et lite innlegg hver dag.. Tror ikke jeg skal henge meg med der. Det spørs om ikke det hadde skortet på fantasien ganske fort da gitt! :)
Ha en fin uke da snupp!
Klem

sylvia sa...

å så fint du har pyntet på hyller å vindu karm..jeg har drevet med det samme i dag.he he...
ha en fin fin kveld
klem fra sylvia

Ida sa...

Heisann du!

Åh, gjett om jeg har tenkt på det skapet mange ganger! Jeg syntes det er SUPERT at du har valgt å beholde det i 'orginalfargen' - det er absolutt en veldig FIN og myk kontrast til alt det hvite!

Du er flink å pynte - og jeg kjenner meg veldig igjen i 'kvelskreativiteten' din - hva er det for noe egentlig? Den bare kommer smygende når man egentlig burde vært trøtt - og 'tvinger' en til å være våken mye lengre enn en egentlig burde :-) Kanskje det har neo med at ungene sover - og man endelig har litt ro rundt seg.. hihi!

Her har det vært bursdagfeiring i bøtter og spann - synets det er så koselig!

Julekalenderblogg.. ja, det hadde vært utrolig gøy. Lurer på om jeg har nok tid til å publisere noe hver dag.. hmm. kanskje jeg måtte forhpndsinnstilt noen innlegg.. hihi!

Ha en nydelig uke! klem fra Ida

KRISTIN sa...

Julekalender var en super ide!! Og med så mye fint du har i huset frem mot jul, så blir det moro å titte innom hver dag!!
Likte hylla over dørkarmen din. Har lurt på å gjøre noe lignende selv, og nå fikk jeg se hvordan det kan se ut. Takk for det! :-)

Du tar også veldig fine bilder!!

Ha en fin uke!!

Margrethes hus og hage sa...

Så mange koselige bilder!

En julekalender er koselig, da. Men i desember er jeg ikke sikker på om jeg rekker et blogginnlegg hver dag...

Ønsker deg en fin start på uken! Hilsen Margrethe

Merethe sa...

Hei du skjønne! Du får det til skal jeg si! :) De rosene der..si meg, er de ekte?? Jeg så slike ekte hos søsteren min en gang, de var avskårne, men så alikevel nesten ut som om de var tatt fra en rosebusk! Så fantastisk nydelig med de knoppene..

Jeg måtte smile for meg selv i går kveld når jeg skulle legge meg.. Kjente meg så godt igjen når det gjelder å begynne med noe så sent på kvelden, så blir det veeeldig sent før man får lagt seg pga av at man har snudd alt på hodet :D

Trappestigen er i ferd med å tørke, men jeg tar til fornuft og lar den stå til i morgen uten å begynne å dille nå i de sene nattetimer ;)

Håper du hadde en flott dag, må si du er flink til å stelle i stand til selskap, jeg tror jeg har mye å lære av deg der!!

Klem til deg :)

elle sa...

Så ut som en koselig søndagskveld i heimen din. :) Gleder meg til å følge adventskalender på bloggen. Du er så kreativ og flink!

monja sa...

Du tar så utrolig flotte og stemningsfulle bilder....og har så vakkert hjem, kunne flyttet rett inn hos deg jeg...men regner med at du har nok med de som allerede er boende der, hehe:)hmmmmm, 24 innlegg fra 1 til 24 desember, den skal nok holde hardt på min blogg, men jeg kan jo prøve.....ha en toppers uke, klem fra MOnja

Blå-hvit samlemani sa...

Så flott det ble. Det er alltid gøy å skifte litt rundt på tingene.

I fjor hadde jeg et innlegg for hver dag i desember, og det var skikkelig gøy. Av og til var det litt vanskelig å finne på ting å skrive om, og hvis jeg skulle bort, laget jeg likegodt to innlegg på en dag og planla publisering. Jeg tenker litt på om jeg skal gjøre det samme i år, men da må jeg nok finne på flere ting som jeg kan blogge om. I fjor reiste jeg endel og kjøpte litt julepynt der jeg reiste...

Ha en fin uke. Her er det høstferie, så jeg skal gjøre minst mulig fornuftlig, og heller kose meg...

Kristin

Anne sa...

Gler meg til julekalenderblogg! Jippi!
Nydeleg heime hos deg:)
Ha ei flott veke!

edda sa...

Så nydelige de rørstrandkrukkene dine er ...har ikke sett de før...
nydelig hjem du har
ha en flott dag
klem edda

edda sa...

Hei igjen....
ser jorid lurer på julekalender blogg ...det lurer jeg og på:)
klem

Anitas hus sa...

Så flink du er da Silje! Her ligger jeg rett ut på 8 dagen...Lungebetennelse. Ligger å tenker på alt jeg burde ha gjort, kunne ha gjort og ville ha gjort hvis jeg var frisk. Men men, det får bare vente...

Ble så fint på hyllen din på kjøkkenet og skjønner godt at du ville plassere de lekre krukkene dine litt høyere;)
Det er jo så utrolig lekkert hos deg og jeg er glad du ikke har malt det fine skapet ditt jeg også, hehe, det er jo sååå fint!

Vet ikke om det blir kalenderblogg hos meg, har vurdert det men vet ikke om jeg klarer å følge opp. Men uansett så gleder jeg meg til å følge din:)

Ha en fin solskinnsdag Silje!
Klem Anita:O)

Ingrid W. B. sa...

Hei! Jeg havnet tilfeldigvis inne på bloggen din fordi jeg søkte på eplekakeoppskrifter. (Har hørt at eplekake med naturell yoghurt i skal være så godt, men har ingen oppskrift med det i.) Uansett, jeg må si at det ser superkoselig ut hos dere! Er noe med å klare og kombinere nytt og gammelt interiør og eksteriør. Det skaper sånn en lun og god atmosfære, syns jeg. Super blogg i alle fall!

Anonym sa...

Hei Silje! Så fint og lurt med den hyllen over døren. Det var veldig fint. Jeg lurte bare på; den eføypynten som henger under hylla er den ekte? Hvor har du kjøpt den? Lurte også på noe helt annet.Vi urderer å bygge nytt hus. Synes deres hus er så fint. Lurte på hva husmodellen heter og fra hvilket boligbyggerfirma. Tror du har skrevet det før en plass men finner det ikke igjen. Vennlig hilsen Marie (som ennå ikke har fått laget egen blogg)