tirsdag 27. oktober 2009

Rent og pent på badet;)

I dag er det badet vårt oppe som har fått seg en skikkelig vask! Skuffer og skap er ryddet og vasket her også, og en hel bærepose ble kastet, utrolig hva som samler seg opp av nesten tomme shampoflasker og solkremer.. Hos oss er det ihvertfall sånn:)


Badet oppe går i hvitt, både gulv, vegger og tak.


Jeg synes gamle møbler er koselig, også på badet!




Sminkesakene fikk seg også en opprensning:) Det lille skapet fra Ikea er veldig kjekt, og var en nødvendighet da lillemor ble mobil. Da måtte ting opp i høyden, redde det som reddes kan! Selv om hun nærmer seg to år, elsker hun fortsatt å dra ting ut av skuffer og skap.




I dag hadde jeg en deilig og rolig morgen. God frokost, God Morgen Norge på tv, en fersk avis og noen juleblader fra i fjor. En fin start på dagen:)


Og med duft av mandariner, ble julestemningen total! Jeg har også hentet to julebøker på posten i dag, som jeg har bestilt fra Capris. Dermed tror jeg kvelden blir ganske bra også:)


Sola skinte gjennom vinduet, og laget et nydelig lys i stua..
n
n
n
ha en kjempefin kveld!

31 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så flotte bilder av badet. Her i heimen har det også blitt vasket og ryddet på badet i dag. Deilig å få det unna!
Ha en fortsatt fin kveld
Klem Janne Merethe

Godt Isolert sa...

Så stort og flott bad! :)
Ønsker deg en fin kveld.

Elisabeth sa...

Nydleig bad!!
det er så deilig når man har fått vasket og ryddet i skap! :)

ha en fin kveld! :)

Hanne sa...

Ah - for et herlig bad! Og jeg kan nesten kjenne nyvaska-lukta helt hit :-)
Pludrehanneklem

Sissel sa...

Hei Silje! Igjen viser du så fine bilder fra det nydlige hjemmet ditt:)

Lisa Cecilie sa...

Fine bilder :) dere er heldige som har så stort og flott bad :)

Hulda sa...

Så flott bad! Her var det virkelig rent og pent, Silje! Så fint med sola som titter inn. Og det skapet du har håndklær i var kjempefint!

Therese sa...

Hei hei Siljemor. Så rent og pent det ble. Du er så flink. I dag har jeg også ryddet og ordnet i walk-in garderoben min. Herlig. To sekker med klær som skal gis bort. Foreløpig har jeg alle mine juleting der inne også, så det ble orden der med. LYKKE. Takk for at jeg har blitt kjent med deg. Synes det er veldig koselig å dele mine interiørtanker med deg som er så proff. Ha en flott kveld. STOR KLEM.

A Brighter Day sa...

For noen herlige bilder! Dere har et kjempefint bad :) Rent, pent og ryddig. Veldig lekkert. Sitter her med klementiner, selv. Nam!

Ha en fin kveld :)

Bo med barn sa...

Så flink du er!! Kommer du innom her og fortsetter eller..? :)

Nå har jeg fått ut Maileg-jul i butikken men det er allerede begynt å bli utsolgt. Det går unna så fort deg hvis du vil ha noe:)

Klem Lena

Hverdagen vår sa...

Så flotte bilder, artig med de gakkene, i frodige farger:) Så kjekt med opprydning, det trengs engang i blant, og så godt når det er gjort.
Nydelig det gamle skapet ditt også som hang på veggen-
Ha en fortsatt flott uke! Klem fra Eli

ingridmarie sa...

Så herligt stort bad! Vi har to bittesmå bad som skal bli ett, men gler meg til eg kan legge ut før og etterbilder frå badet ;) So vittig at du hadde so mange søte badeender-hadde nett laga eit innlegg om nokre av våre ender som var med på tur-so raskt innom NIB før legging-og der ser eg rett på dine søte ender ;) Thjihi-Tre er en trend er det ikkje det dei seier? Varm helsing

sylvia sa...

hei silje.
så nydelig et bad du har ,koselig med gamle skjønne møbler overalt i huset,å ikke no er som et nyvasket bad..du har det herlig..
kos deg masse og ha en hyggelig kveld.
jeg har besøk fra skien jeg.min kusine gro som er fast kunde hos din pappa...
klem fra sylvia

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Hei Silje :-D
Så fint bad dere har! Og det er ikke bare du som kan hive tomme solkremer osvosv ,haha, skulle tatt en runde jeg også!!

Om du titter innom får du se bilder av lillemora! :-) Så fantastisk det var!

Ha en flott kveld!
Klem Jorid

Grys lille sa...

Nå ble jeg inspirert til å vaske!:) Har inntrykk av at du er ei dame med mye energi?! Alltid kjekke bilder hos deg!

ELIN sa...

Kjempeflott bad! Herlig følelse når det er så pent og ryddig :) Og mandariner nå er kjemepkos, begynnende julefølelse gir de! Ha en fortsatt fin dag. Klem fra Elin

Myownhome sa...

Hej!
Tusen tack för din hälsning hos mig.:)
Du måste ju i alla fall ha "inredningsbloggvärldens" finaste och mysigaste badrum. :)

Kram
/Johanna

Christina sa...

Du og jeg Silje! Haha.. Vi har fått rydding på hjernen! MEn gud så deilig det er å få system. Ikke mint vite hvor ting ligger!
Jeg er så lad for at gubben ble med på hele prosessen, fordi nå vet han også hvor ting skal være! :)

Tusen takk for kommentar! Julie blir 2 år på søndag og da venter stor selskap med hele slekta! Det blir spennende.
Ellers er Julie fryktelig opptatt av jente-leker, som dukken sin og å lage mat! Hun elsker også å tegne og se i bøker. Hun er bare så vesle-voksen! ;) Hun prater masse og vi kan føre samtaler med henne, noe jeg synes er kjempe godt!!
For to uker siden begynte hun å si i fra om at hun ville gjøre nr.2 i do og hun synes det er kjempe gøy å se alt forsvinne når man skyller ned! :) Tror kanskje hun kan bli helt tørr til jul! :) Jippi!!
Hva med Augusta?? Planer for 2 års dag?
Her blir det gult og rosa! Hihi..

Stor klem fra
Christina

Brabo sa...

Nydelig bad, jeg er også veldig glad i den gamle serien fra Ikea. Har den på badet selv :-)
Ha en hyggelig kveld,
Klem
Camilla

Fjordheim sa...

Flotte bilder fra et flott bad. Ja slik er det ikke på mitt bad. Men vasket skal det bli på torsdag. Da har jeg en hel fridag som skal brukes til vasking av to bad.
Det samler seg fort opp litt som kan kastes, det er helt sikkert. Har blitt litt flinkere til å kaste etterhvert. Men langt fra flink nok. Det ser en godt hver gang en har en opprydning.
Ha ei fortsatt god uke :)

rod i hob sa...

Nydelige bilder du vise :) Deilig med nyvaska bad! Eg og vil ha!! Likte veldig godt dei søte endene dine ;)

Bea sa...

Så koselig bad dere har:o)
De badeendene var jo kjempe søte.

Min lille Kajsa er også expert på å dra ut ting i fra skuffer og skap...


Klem fra Bea

Kristine sa...

For et lekkert og romslig bad! Deilig med nyvasket og nyopprydda bad også vil jeg tro...

Merethe sa...

Deilig!! Vi har så lite bad :( Ikke plass til stellebord en gang!
Men til gjengjeld er det nytt, med skjønne fliser da:) Det var nyoppusset når vi flyttet inn..
Så godt med en slik morgen, det fortjener du! Vi hadde en takstmann her i dag, kan bli spennede å se om noe har endret seg siden sist ;)

Klem!

monja sa...

Nydelig bad, og veldig enig at gamle møbler er flotte,selv på bad...;)nydelig bad forresten..og så deilig det må være med stort badekar,det drømmer jeg om. Ønsker deg og dine en fortsatt god uke, og kos deg med nyvasket bad. Synes selv jeg kan vaske det bade hver dag, og alikevel blir det fort møkkete, jaja, sånn er det. klemmer fra Monja

Maret sa...

Takk for helsinga...
Du kan trykt kjøpe kalender å sy. Det er alltid god beskrivelse med, og på butikkene bruker dei oftast å være veldig behjelpelige.
Eit godt råd, ikkje kjøp den med mest utfylling/søm på. Start heller med noko enkelt. Pass på at korsstinga ikkje blir for små. Resten er tolmod og nøyaktigheit. Så har du nokre stille broder-kveldar når dei "søte små" er i seng.
Mitt broderi er kjøpt og brodert av svigerdatter for 3-4 år sidan. Det var hennar første større arbeid, og ho klarte det fint, men det blei lengre og lengre mellom øktene.
Då er det greit å få litt hjelp, sjølv om stinga blei i minste laget for farmor...

jordbærpiken sa...

Så flott bad! Og lekker sminke! Me like! :)

Bo med barn sa...

Det bestemmer du:) Men si fra fort hvis jeg skal holde av noe så jeg ikke blir utsolgt.

Hverdagsglimt sa...

Såå lekkert bad:),som resten av huset ditt:)Synes det er kjempefint at golvflisene er hvite som veggene,det så veldig rent og pent ut:)Det er så godt når man får ryddet opp i litt,og det er nok slik at man noen ganger samler på det mest utrolige..;)tok kjøkkenskapene for litt siden,og det ble noen poser som måtte vekk;)
Ha en kjempefin dag:)
klem linda:)

Anne sa...

Så fint bad du har. Er så herleg å få rydda opp i alt rotet ein har liggande. Eg har sjølv tatt ei storopprydding i smykkeskrinet i dag! Deilig å få det unna:)
Ha ein herleg kveld!
Klem Anne:)

Margrethes hus og hage sa...

så koselig du har det på badet. Det er et "ikkerom" her hos meg :) Men det kommer vel en dag det blir oppussing der også.

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe