fredag 9. oktober 2009

Påfyll ♥


I går var jeg og ei venninne på ikea, jeg kjøpte ikke så mye, bare litt påfyll av det "nødvendige". Dvs masse lys, en ny skinnfell og litt annet småtteri. Vi tenner mange stearinlys hver kveld, og nå er lageret fullt før vinteren:)




Jeg har funnet mange gamle hefter med noter hos pappa skrotnisse. Og noen gamle bøker også. De er det koselig å lage ting av, eller pynte med rundt i huset. På dette notearket står eierens navn, og året 1942. Tenk at dette ble brukt under krigen! Jeg har også bøker med gammeldags skrift, den ene er fra 1854! Nesten for ille å rive i dem, men de er slitte og ødelagte, og nå kommer de jo til nytte.


Etter trening og innkjøpet av mat til helga, var jeg innom blomsterbutikken og kjøpte disse rosene. Jeg har aldri hatt roser med så tykke stilker før, og det er jo et godt tegn, så jeg håper de står lenge, lenge!



jeg ønsker alle en herlig helg!

~~♥~~

30 kommentarer:

Hulda sa...

Herlig med slikt påfyll! Lys må man ha. Bildene ble så inspirerende og fine! Falt for fil de fer-kurven og de vakre notearkene. Ønsker deg ei koselig helg, med mange tente lys. Klem

Kjersti sa...

Så herlig. Nå fikk jeg lyst til å gå ut å kjøpe roser!
God helg!
Kjersti

Christine C sa...

Virkelig flotte bilder! Man kan ikke få for mye lys nå i denne årstiden, så her i huset hamstres det også lys nå. Håper du får en kjempefin helg :)

Benedicte sa...

Ja, det går myye lys her også:) Men har også bunkret opp på IKEA, så det holder nok en stund!
Nå fikk jeg kjempelyst til å kjøpe blomster til helgen;))

God helg til deg, Silje:)

Karinaen, 29år sa...

Ahh nydelige bilder. Tror jeg skal handle blomster til helgen idag igjen. Det pynter så utrolig godt opp. <3 God helg!

jordbærpiken sa...

Å, så vakre roser! Du har alltid så deilige bilder. :) Håper du får en god helg, skjønne bloggevenn!

sylvia sa...

hei silje,så fine roser,å moro med gamle bøker en kan bruke til annet,det er så koselig.
å vet du jeg har vært hos din pappa en gang jeg var hos min kusine gro,å vi handlet masse der,he he da hadde han å den butikken i mælagata.vært i der han er nå å,har også en slektning som bor rett over veien der han holder til,siv og morten,verden er ikke stor,tanter og kusiner var på besøk i går,og da går skravla vet du..mye din pappa har..ønsker deg en nydelig kveld.
fra sylvia

Fjordheim sa...

Herlige roser, nydelig farge på dei.
Gamle bøker er fine å bruke til mye. Men jeg har også problemer med å rive dei i stykker. Prøverå kopiere dei i stedet for.
Ønser deg ei riktig god helg :)

drømmer på landet sa...

Skikkelig nydelige bilder.
Ha en flott helg
Klem fra Ingvild.

Linda sa...

Nydelige bilder!!

God helg:)

Klem Linda

Marita sa...

Så jätte fina bilder du tagit!
~marita~

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Vakre bilder du viser frem her :) Jeg elsker slike roser... sukk.... De er absolutt de vakreste!

Ha en flott helg!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
veldig fint å snitte ned pyntekålen og ha de lave i vaser!Og nydelige roser!Har begge disse på jobben min nå,kanskje du har vært på Mester Grønn?
Lurer på om du vil være så snill å lære meg hvordan jeg får til å lage hjerte slik du har gjort i ditt koselige innlegg her...
Kjerstiklem

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Det er alltid så koselig å titte innom bloggen din Silje, du har så koselige innlegg med skjønne bilder! Nydelige roser, har faktisk kjøpt noen nesten like selg i dag..

Ønsker deg og dine ei riktig god helg:)

Min Lille Drøm sa...

God helg til dere;)
Klemmer fra meg

Merete sa...

Skjønne bilder frå deg i dag :) koslege bilder få heimen din.. ønsker deg ei knallfin helg!

Kristine sa...

Jeg må også kjøpe flere stearinlys, er snart tom. Her brennes også lys hver kveld :-)

Nydelige bilder du legger inn, og vakre roser...

Han flott helg, klem
Kristine

jordbærpiken sa...

Hei igjen!

Ja, det er Duplo. Det var en del prinsesseduplo på markedet for et par år siden, men så har jeg ikke sett noe til det siden. Men jeg har kjøpt et duplosett til Ida til jul i år som er noe jeg har letet lenge etter. Og det er et duplohus med senger, baderomsinnredning, mor med baby i barnevogn og en del annet utstyr. Ida elsker jo å leke mor og barn med både dukker og alle slags figurer, så hun kommer til å digge det. Det fins også en duplobutikk med kassaapparat og matvarer som er fin. Men de fleste duplolekene er dessverre litt guttete.

Til Anna til jul (tidlig ute med julegavene i år, hehe) har jeg kjøpt Hello Kitty-duplo. Vet ikke om det er ekte duplo, men det ligner iallefall veldig, og passer perfekt til små prinsesser. Jeg kjøpte et Hello Kitty duplo-togsett til henne, men de hadde mange andre sett å velge mellom, bl.a. iskremshop, hus med senger osv, dyrehage mm. De har hatt disse i flere lekebutikker jeg har vært innom, men etter at jeg hadde kjøpt togsettet så jeg at de hadde fått inn flere at disse Hello Kitty-settene på Coop Obs til hundre kroner billigere enn i lekebutikken. Så jeg skal levere inn igjen det jeg har kjøpt og kjøpe det på Obs i stedet. :)

Dette ble langt. Hvis du vil ha prinsesse-duplo er det mulig det går an å bestille på nettet. Men det er lenge siden jeg har sett det i butikkene. Lykke til! Og ha en god helg!

ELIN sa...

Så koselig du har gjort det. Jeg elsker stearinslys, synes de gir så god steming på stormfulle høstkvelder. Ha en flott helg! Klem fra Elin

KRISTIN sa...

Så utrolig fint det var med notearkene og de kurvene med lys i. Det er et must med levende lys fremover!! God helg!!

Tyri-jenta sa...

Nydelige bilder!!
lyslager er et MUST i disse tider!
Selv har jeg nettopp vært på ikea og kjøpt 150 kronelys og 34 kubbelys, hihi...og tenke seg til; jeg GLEMTE å kjøpe telys(!!!) Det skulle ikke være mulig....

God helg:)

Kjersti sa...

Nydelige roser Silje!
De er av mine favotitter, og pleier å stå lenge her hos meg..

Ha en fin helg!
Hilsen fra Husmor Dronninga

Frk Lande sa...

Hei
Nydelige bilder du har på den fine bloggen din.
Ha ei nydelig helg og nyt da.
Anita

Therese sa...

Hei hei SILJEMOR. Så kjekt. Fylle opp litt. Går jo så mye lys i et hus. Takk for koselig hilsen inne hos meg. Guri, du er jo en racer på gjærbakst selv. Kjempe flink er du. Her i heimen er det skal vi danse og ferske reker i kveld. Deilig. Kos dere i kveld. Ikke lenge til bursdagen nå da, gleder meg til å se dere. STOR KLEM

Frau Putz sa...

Hej Silje
Så mange fine ting du har her...

Jeg har tagget/udfordret dig på min blog - og jeg håber meget, at du har lyst til at være med på en lille farve-foto-leg :o)

Klem fra FP

Frau Putz sa...

Hej igen, Silje
Vil lige korrigere, før du finder alle dine gule påskekyllinger frem!
Du skal fotografere 7 ORANGE ting...
He-He... Tænkte at det nok ikke blev for let i dit fine ikke-så-orange hjem ;o)

Klem fra FP

Merethe sa...

Huff da, det var da svært :) *rødme* Ingen ting å bøye seg i støvet for, er nok flere enn meg som har en hardtarbeidende mann! :D

Ser du har knipet av noen knopper fra grenrosene dine, her synger de siste grenene på siste verset også! Så fort de begynte å henge! Enda jeg hadde varmt vann og snittet de på nytt og greier.. Ja ja, det var en fryd for øyet så lenge de varte :)

Håper du har hatt en finfin dag Siljemor-jeg elsker bildene dine!

Klem

Frau Putz sa...

Hejsa - du-stakkels-uden-orange-i-hjemmet!
Jeg vil nok heller ikke kunne finde nok orange i mit eget hjem :o)

Det er helt OK, at du laver et GULT indlæg, hvis det går bedre. Så kan du altid give den "onde" udfordring videre til nogen anden i et mere orange hjem :o)

Klem fra FP

Janne sa...

Hei Silje:)

Så utrolig flott dere har det.. liker stilen din veldig godt..Figjo har seg samlet på leeenge..elsker den duse fargen på serviset. Rosene dine var flott..

Jeg legger med til som følger av bloggen din, her må jeg innom igjen:) Masse inspirasjon til en som er på husjakt..

Ha en fin søndag videre:O)

K-J

Mitt lille hjem sa...

Så nydelige bilder du tar!