fredag 2. oktober 2009

Når nettene blir lange....

...og kulda setter inn... er det deilig å ha en myk og varm seng og krype ned i! I dag har hele familiens dyner hengt ute og luftet seg i høstsola, og da er det ekstra godt å legge seg!


Mannen har fått en rose fra hagen på nattbordet sitt. Det er ikke dagligdags;), men han fortjener det så absolutt, han er verdens beste mann og pappa.




Begge ungene har fått deilig sengetøy fra Kid, i flanell. Og med søte bondegårdsdyr på!
m
Jeg har tenkt på det Merethe skrev i innlegget sitt, tenk så heldige vi er som kan bade barna våre i varmt, rent vann, ta på rene pysjer og legge dem i gode og varme senger. Det skal jeg tenke på hver kveld, når jeg er trøtt etter en lang dag, og kan synes leggingen blir vel tidkrevende... Så heldige vi egentlig er!




Nå er endelig helga her, og jeg håper den blir fin for dere alle ♥


21 kommentarer:

det hvite hjerte sa...

Nydelige bilder
God helg til deg Silje :) Klem

Hverdagen vår sa...

sånn har dagen vært her i dag også, nå har alle senger fått nytt sengetøy og dynene har hengt til lufting:)

Ha en flott helg med dine Silje-

Klem fra Eli

Fru Jensen's sa...

Finnes ikke no deiligere enn å legge seg i en frisk dyne og kjenne at varmen kommer over en=)
Flotte bilder du tar!
Ha ei flott høsthelg!

Mona. sa...

Herlige bilder fra deg,som vanlig :) Og ikke minst,fornuftige ord.....til ettertanke for alle :)

Hva er vel deiligere enn sengeklær som har vært luftet,og skiftet på.....men det går ikke her i nord....vått,vått og atter vått. Soverommene til dine søte små,er nok enhver liten podes drøm...og bildet der Augusta blir så glad for gaven sin,er jo helt herlig !!! Snakk om blinkskudd :) Kos deg masse ,med dine.....håper mannen i ditt liv ser rosen på nattbordet :) Fint gjort av deg :) - klem fra meg,som er ofte innom,men altfor dårlig å skrive hilsener....

Cecilie sa...

Skjønne bilder som vanlig! Herlig!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem, cecilie

Hulda sa...

Ja, vi er heldige, og mye å være takknemlig for. Så herlig det hørtes ut med luftige sengetøy. Slikt er toppen! Flott soverom dere har. :) Her nord har vi også hatt en herlig dag, fri til og med. :) Kom gjerne innom og se. :)

Ida sa...

Heisann!
Så fine bilder - og du- jeg har faktisk tenkt masse på innlegget til Merethe jeg også! Det var virkelig en tankevekker!

Ha en nydelig helg, Silje!
klem fra ida

elle sa...

Mm, nesten så jeg kjenner den friske lukta fra nyluftet sengetøy! Elsker den lukta. Ser ut som huset er vasket til helgen. Koselige bilder!

Lindas hus sa...

Utrolig vakkert det er hjemme hoss dere! God helg! Linda

Margrethes hus og hage sa...

Så koselige bilder :) Og det er sant, vi er heldige! Vi har det godt og har mye å være takknemmelige for.

Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

Merethe sa...

Sukk..så søt du er! :)

Så fint at innlegget mitt kunne være til ettertanke da :)

jeg elsker blåfargen på rommet deres, og skulle ønske jeg kunne tørre å være litt mere "spenstig" i fargevalg på veggene.. kanskje når vi en gang bygger nytt, det er jo så mye finere med slike farge når man har panel også..

Nå er det stille her i stua, jeg sitter i godstolen foran ovnen og slapper av.. De to eldste var lenge oppe, det synes jeg bare er koselig nå som jeg er alene..

Ønsker deg en riktig god helg med dine! Stor klem

simmas hus sa...

Flotte bilder !! Mine dyner har også hengt ute idag !! Ha en fin helg !

Min stil sa...

Så sant, så sant. Nydelige bilder du viser.
Ønsker deg en flott helg.
Klæm fra Susanne

mali-mo sa...

Så koselig det var å kikke inn til deg ikveld...god hel g til deg og dine.

Blå-hvit samlemani sa...

Herlig blåfarge på soveromsveggen deres, jeg elsker den selv om jeg ahr fjernet alle mine blåmalte vegger. ( unntatt rommet til minstemann, som er lyseblått...)

Det er deilig med nyvasket sengetøy, men det er sjelden jeg lufter sengetøyet ute.

Hadde en dårlig erfaring med noen fuglelopper som kom i sengetøyet og hvor jeg og ungene holdt på å klø oss i hel...mannen merket ingenting..Nå har jeg nettopp vart i utlandet og fått massvis av myggstikk som har hovet opp, og tar derfor ingen sjanser...

Husker du navnet på veslejenta sin sengefarge? Jeg malte en krakk nettopp i lavendelgrønn, men jeg er nok mer blå enn grønn....

Helgehilsen fra Kristin

Cecilie sa...

Så koselig at jeg har fått en ny fan av bloggen! Hehe..

God helg!

Klem, cecilie

Therese sa...

Hei hei Silje og go Lørdag. Så nydelige bilder Silje. Flott soverom med en herlig farge. Flotte sengetrekk til barna. Ønsker dere en god helg. KLEM THERESE.

Anonym sa...

Så koselig at du handler på KId, og tør å si det.. De har veldig mye fint, synes jeg, og jeg jobber der! det reklameres for å mange andre GG osv, så hvorfor ikke...
hehe
Alt for KID(s)

Stjerneteller sa...

Åhh! Det så herlig ut. Nå angrer jeg på at jeg bare tok av sengetøyet før i dag, og ikke tok på nytt med en gang...Glimrende tips om fint barnesengetøy på KID.

Mitt lille hjem sa...

Flott blåfarge på veggen på det øverste bilde.
Og ellers flotte bilder du viser :)

Heidi sa...

Ja, det er virkelig noe å minne seg selv på. Vi er heldige! Nydelige bilder som vanlig, det ser utrolig koselig ut i hjemmet deres. Ha en flott uke! Hilsen fra Heidi