søndag 11. oktober 2009

Mimring

Jeg tenker mye på jul om dagen. Og jeg er visst ikke alene om det, ser jeg når jeg kikker rundt om på bloggene;) Jeg har begynt på julegavene, og har planer om å kjøpe flere denne uka her. Alle skal ihvertfall ligge klare til 1.desember. Så bruker jeg en desemberkveld til å pakke dem inn, det er noe jeg alltid gleder meg til.


Julekortet må jeg også begynne å tenke på etterhvert. Jeg liker å ha dem klare i god tid. Men jeg gjør det enkelt, finner et fint bilde av ungene, og bestiller ferdige, bare til å legge i konvolutt.

Årets jul blir som den alltid er hos oss, nostalgisk. Nissene skal frem, og jeg pynter med gammel og ny pynt. Håper jo litt på å kunne pynte med noen nye funn i år også, jeg er alltid på utkikk etter gammel julepynt.




Jul hos Ferdinand.


Jula betyr tradisjon for meg, ting skal være som de pleier. Men i år skal ungene få pakkekalender for første gang, det gleder jeg meg til!



Pepperkaker og andre kaker skal bakes...


Noen synes sikkert jeg er vel tidlig ute, men jeg lærer for hvert år at man kan nesten aldri begynne tidlig nok. Jeg vil kose meg i førjulstiden, og helst ikke reise til et eneste kjøpesenter i desember, bortsett fra noen koselige kafèbesøk. Jeg blar i juleblader (fra i fjor) og julepermen min, planleggger gaveinnkjøp og hva jeg skal lage av kaker og pynt. Jeg koser meg med å planlegge julen. Hvordan blir din jul?
n


ha en flott søndagskveld!
m
b
jeg kommer tilbake med innlegg i morgen, har nemlig fått en utfordring!

22 kommentarer:

Gry Hege sa...

Jeg er faktisk også veldig i julemodus for tiden. De fleste gavene mine er også ferdikjøpt, noen holder jeg på å lage nå, og har planer om at alt skal være i orden til 1.desember :)
Sitte å koser meg med juleblader hver kveld jeg også, og finner mye spennende inspirasjon.
Var skikkelig koselig å se bilder fra fjorårets jul hos dere.....får litt mer julestemning da :)

Klem :)

sortekatt sa...

Hei!
Nå kom jeg i julestemning gitt!
Jeg prøver å la være for jeg synes det er litt tidlig,men det er jo helt herlig!
Det kribler skikkelig!!
Min jul blir nok også som den pleier,har masse julepynt som jeg er veldig glad i. kommer nok også tl å kjøpe noe nytt...og gammelt.
Jeg tar også frem blader fra i fjor( og årene før)jule-perm med utklipp har jeg også,herlig!! Nydelige bilder du viser!
Ha en flott uke!klem Mona:)

Flittiglise sa...

O jul med din glede:)) Gleder meg. Flotte bilder! Hilsen Lise

sylvia sa...

så nydelige bilder av jul,ja en gleder seg nå..flink du er som har startet sånn at desemer kan nytes med masse kos.
ha en fin kveld fra sylvia

Merethe sa...

ohlalala, nydelig! det er nesten så jeg begynner å tenke på jul selv! :)
Jeg tror jeg prøver å fortrenge det litt- jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal rekke gjennom alt! Få ting ferdig i kjelleren, ferie i Danmark, Erik reiser til India og..Og magen blir diger og! Hjeeelp!

Men det blir nok jul i år læll :D Jeg fikk iallefall plutselig grådig lyst til å pynte.. :)

God kveld Silje!

Hulda sa...

Å, så koselig dette var Silje! Jeg har brukt søndagskvelden på å finne fram gamle juleblader, lantliv og andre. Dette innlegget toppet det hele. Så mye fint! Gleder meg til advent jeg også, det kan jeg love deg. Her skal det bli nostalgisk, gammeldags jul. Hva vil vel passe bedre i mitt gamle hus. :)

Varm førjulsklem. :) :)

Therese fra huset med de rare i sa...

Så mye flott!! jeg pleier alltid å tenke på julen tidlig, men i år skal jeg jobbe på julaften kvelden- så da er idyllen litt borte. spesielt når jeg har en halvannet år gammel jente... *sukk* jaja får se om ikke stemningen kommer etterhvert

Sofies Haus sa...

Hej, I love your pics...we had a very similar post today. I aswell posted christmas stuff in my blog! Love the softwood bed!!!
best regards Anja

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Hei Silje :-)
Så herlig innlegg! Man kan aldri starte for tidlig å tenke på julen. Jeg har ennå ikke kommet helt i den modusen ennå, men har en plan at i løpet av november skal alt være ferdig. Har jo termin 11. januar også, så ser ikke for meg en høygravid Jorid stresse rundt på et stappet varmt kjøpesenter midt i desember :-p Haha, kunner jo selvfølgelig vært litt av et syn..

Førjulstiden skal nytes her i huset, det er siste tiden til meg og Anders alene, vi skal bygge rede og vente spent på lille Thea som kommer i januar! Det blir nok en helt speseill jul iår :-)

Håper du får en flott uke!
Klem Jorid

Vibeke sa...

Så koselig innlegg! Kom nesten i litt julestemning her i sofakroken :o)
Jeg skal feire jul i nytt hus i år, og så blir det første jul for min lille datter. Gleder meg veldig! Blir nok en spesiell jul :o)

Hilsen fra Vibeke

Frk Lande sa...

Hei
Veldig kjekt å få sjå nokre fine julebilder. Der gjer at eg gler meg massssse til jul.
Du har ein flott blogg som e kjekk å følga. Ha fine dagar!!!
Klem

Stunder av lykke sa...

Hei!
Selv om jeg ikke helt er kommet i siget når det gjelder jul blir jeg alltid i julestemning av å se bildene dine fra jul på barnerommene.
Så utrolig koselig...som resten av bloggen din!

Drømmen om en eplehage sa...

Herlige bilder Silje!

Jeg liker også at julen er som den pleier, men det er kjekt med noe nytt også. I fjor var treet dekket i hvit og sølv pynt for første gang og det skal det være i år også. Likte det slik!

Ellers føler jeg meg skikkelig bakpå og at jula kommer fryktelig brått i år... Ikke bra! hihi

Ha ei knall kjekk uke snuppa!
Kos og klem

Living LaVida sa...

Å, fikk skikkelig julestemning av bildene dine :)
Gleder meg skikkelig til jul, mest pga at lillejenta nå har blitt litt større, og hun skjønner nok litt mer enn i fjor!Gleder meg til å skape juletradisjoner for og sammen med henne, i form av pynting, baking og ikke minst julefilmer på TV`n :)
Ha en fin søndagskveld!

Guttemamma sa...

Føler spm deg,kan nesten ikke begynne for tidlig. Kan skrive mer senere,nå må jeg køye..klem

Lilli@Home sa...

Jul ja..jeg er vel egentlig litt som deg, kommer tidlige i julestemning og liker ihvertfall å planlegge at denne julen skal vi ha god tid til alt. Men som oftest blir det travelt, og mye av det vi kunne tenkt oss å gjøre, blir det ikke tid til....Ha en fin uke. Hilsen Lilli

ralfefarfars paradis sa...

Jeg prøver å vente litte med julen, men noen ting kan være lurt å planlegge nå. Bør vel tenke på julekortfotografering. Veldig fin de papirnissene på siste bildet- er det gammelt- eller kan man få kjøpt det nå?
Nostalgisk jul er kjempefint, nydelige bilder!

Lene sa...

ja nå er det bare å glede seg til jul! Dette er jo den beste tiden. Det er nå man kan kose seg med planleggingen og hjemmelagde julegaver. Jeg har som mål å være ferdig med de store tingene (som gaver, juleklær og julekortene) til mannens bursdag den 23 november. Da er det 1 måned igjen til lillejulaften og da er det godt å kunne kose seg de siste ukene før jul. i år har jeg tenkt å starte en ny tradisjon med å bake kransekake til jul, blir spennende å se hvordan det skal gå....

Ha en fin mandag!

Klem, Lene

Benedicte sa...

Hei! Jeg er nok smittet av juleånden som går rundt i blogglandia:))
Har begynt å tenke ordentlig på jula, og idag bestilte jeg 2 julecd'er fra cdon.com:) Såå koselig med julmusikk til rydding, baking og pakking!

Ha en flott dag:))

Anne sa...

Så vakker jul du har heime! Nydelege bilete:) Eg har byrja på presangane eg og, så du er ikkje den einaste som er tidleg ute:)
Ha ei herleg veke!
Klem anne:)

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej,

Vad jag kommer ihåg finns det tallrikar och muggar. Vill du ha båda och i så fall hur många? Jag kan köpa åt dig nästa gång jag handlar om det finns kvar. Kommer inte ihåg exakt vad de kostar men tror att de normal mellan pris - inget dyrt. Hör av dig på mailen!

Kram Jenni

Ps! Börjar också få liiiite julkänsla! Vad fina bilder du bjuder på!

Titom sa...

Oj, snakk om julestemning. Kjempeifn blogg med masse fine bilder.