torsdag 29. oktober 2009

Høst på stranda

I dag har min skjønne venninne Monica (Min lille drøm) og jeg tatt med oss ungene på tur til sjøen! Vi grillet pølser og spiste kjeks, ungene lekte og lette etter skjell, og sola skinte!


Full fart ned sklia!



To gode venner.


Augusta måtte varme seg litt i dunposen. Det var nydelig i sola, men ganske kaldt i skyggen!



Sjøstjerne!



Ferdinand plukket med seg skjell hjem fra stranden, nå pynter de opp på et brett i stua, med grener med røde bær, fluesopper og stearinlys. Sommer, høst og jul i skjønn forening:)
l
Torsdag allerede....
b
b
ha en fin kveld!

22 kommentarer:

Kjersti sa...

For en herlig dag!
Og knallfine høst bilder du har tatt :)

Therese sa...

Hei hei til deg. Så flotte bilder du viser. Så ut som en helt nydelig dag. Herlig å benytte seg av slike dager. Ja, jeg har vært hos din fantastiske pappa. Han er så god han. I dag har jeg malt 4 hyller. En flott tallerkenhylle som skal få en plass i stuen min. GLEDER MEG. Så gøy altså. Men du,.....tar av meg hatten for deg. At du har orket å male alle de flotte tingene du har hjemme. Etter at jeg har malt fire hyller her hjemme,så er jeg godt forsynt. Jeg klarer ikke helt lukten heller, uff, ikke noe for meg engentlig. Men i dag har jeg malt ute, 3 strøk, og da er det jo ti ganger bedre. De skal få lov til å tørke ute også. Får panikk av malingslukt i huset. Tenker på barna osv.....

Du får ha en strålende kveld. Kos deg med mann og barn. Klem

Randi sa...

Så flotte bilder. Ser ut som dere har en fin dag på stranda. En må nyte slike dager. Vi har også hatt en flott hørtdag:)

Elsker bloggen din!

Hulda sa...

Det er nå SÅ godt å se at du blogger Silje! Du er en av mine favoritter her inne.:) En så koselig og hjertevarm blogg.

For en deilig strandtur dere har hatt, nå når vi snart er i november. :) Bildene er flotte. Jeg falt spesielt for det med de røde bærene. Flott!! Ungene storkoser seg, ser jeg. :) Flott strand også.

Kos deg!

Bo med barn sa...

Det hørtes ut som en ideel dag! Vi sees imorgen:)

Den gode feen sa...

Så herleg innlegg. Då er det avgjort - eg skal i kjellaren og hente fram fluesopplysestakane mine i kveld :)

Thing sa...

Utrolig flotte bilder!
Takk for titten ;)

Hverdagsglimt sa...

Hei silje:)
Høres ut som dere har hatt en skikkelig kosedag på stranda i dag:)kjekt både for store å små det:) Nydelig pyntet brett,og kreativt å blande sammen de forskjellige årstidene,skikkelig lekkert var det:)Ha en fin kveld,
klem Linda:)

Hverdagsglimt sa...

Og så skulle det være...
og noen herlige bilder av Augusta og Ferdinand også:)
klem:)

Jannes lille sted sa...

Hei.
Så flotte bilder! Og det så ut som en flott dag også.
Klem Janne Merethe

Linda sa...

Sååå koselig!!
Nydelige bilder:)

Ha en fin kveld:)
Klem Linda

Magny sa...

nyyydelige flotte bilder...
så kos å ta en tur på stranda i det deilige høstværet...
klem, magny***

OdaAnna sa...

Flotte bilder. Så helt nydelig ut, men skjønner det var kaldt. Ha en fin kveld!

Min Lille Drøm sa...

Tusen takk for en flott dag i dag Silje. Er så glad for at vi kan ha sånne dager på tross av jobb og barnehage osv..
Theodor sovnet ikke i bilen, han satt bare å snakket om hvor Ferdinand og Augusta var blitt av...
Tenk om ikke lange er Jonathan også med i gjengen;)
Ha en fin helg og kos dere masse.
Her skal det jobbes og gøy er det ikke, men det setter nå hvertfall maten på bordet..
Klemmer

Ida sa...

Så fantastisk nydelige bilder!
Er så misunnelig på de søte soppelysholderne dine! Utrolig fine!

Sidsel sa...

hei silje, og takk for hilsen på bloggen min. Jeg fikk heldigvis tak i garn på Nille i nabobyen, bare 1 time unna. men takk for at du tilbød deg å kjøpe for meg....

Miss Mette sa...

Hørtes ut som en fantastisk dag :)
Nydelige bilder av både natur og barn. Du er så flink med ord og bilder, så jeg er glad du fortsetter å blogge. Liker veldig godt siden din... Ønsker deg en fantastisk dag. Klem, Mette

sylvia sa...

så koselig en dag dere har hatt,viktig å ta seg tid til dette,
ønsker deg en herlig fredag.
klem fra sylvia

Størstepia sa...

Så fantastisk mange flotte bilder!!! Ordentlig høststemning!!! Så deilig for både barn & voksen å fa sånne soldager nå når mørket snart tar oss!

Ha en strålende helg:-)

Anne sa...

Å, det såg koselege ut! Nydelege born og haustbilete:)
Ha ei flott helg!

ELIN sa...

Så ut som dere hadde en flott turdag i sola. Deilig ved sjøen, og sikkert mye spennede for barna :) Flotte bilder. Ønsker deg en god helg! Klemmer fra Elin

Haust sa...

Så herleg! Kjekt å plukke med seg saker frå naturen heim...

God helg til deg og dine. :)