mandag 12. oktober 2009

Gult!

Jeg er så heldig å ha en dansk bloggvenn, hun heter Frau Putz, og bloggen hennes kan du se her! Hun har utfordret meg til å vise sju gule ting fra mitt hjem! Dvs, egentlig jukser jeg litt, for jeg skulle vise sju oransje ting, men det finnes rett og slett ikke i mitt hjem. Gult derimot, finnes det litt av!


Sitronserviset mitt fra Porsgrunn Porselen er herlig gult, og jeg er veldig glad i det. Det brukes spesielt mye rundt påsketider, men litt ellers i året også.

Noen gule kyllinger dukker også opp rundt påsketider:)


Jeg hadde tidligere skikkelig skodilla, og disse gule skoene står fortsatt i hylla. Jeg kjøpte dem da mannen og jeg var på helgetur til Glasgow for mange år siden. De er grusomme å ha på, og jeg husker fortsatt turen hjem fra restauranten den kvelden jeg hadde de på... Siden har de stått trygt i hylla:)


Tre gamle bamser, i gule nyanser;)


Gule kuler på ungenes kuleramme.


I badekaret finnes det litt gult, blant annet denne badeanden.


Det gule egersund-fatet har jeg fått av mormor, rett før jeg fødte Augusta. Fatet fikk oldemor i gave da hun fødte mormor for 73 år siden, og sånn skal det gå videre i generasjoner.


På kjøkkenet står gule kopper og asjetter fra Figgjo.


Potetene vi hadde til middag i dag er jo litt gule de også;)


Gule kyllinger!


Det var litt gult hos meg. Videre skal jeg altså utfordre noen til å vise sju (jeg viste vel litt flere..) oransje ting hjemme hos seg! Men jeg vet faktisk ikke hvem av mine bloggvenner som har mye oransje hos seg... Jeg utfordrer derfor den som måtte ha litt oransje, til å ta utfordringen! Og si gjerne fra hvis du gjør det:)
n
n

n
ha en fin mandagskveld!

23 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Utrolig flott det øverste bilde med sitronene!!
Fredrikke :o)

Lene sa...

så mye fint du har Silje! Jeg synes det sitron serviset er helt nydelig! Jeg kunne tenkt meg det til vår servise. Det gir meg følelse av vår, solskinn og påske!

Mange klemmer fra meg!

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Heihei!
Så flotte bilder :-D Jeg har desverre ingenting av oransj i hjemmet, så får bli med å se om noen andre tar utfordringen!

Klem J

Anita sa...

Såå fine gule ting du har da, men det var jo ikke noe sjokk ;0) Du har jo bare super fine ting du :0) Rå koselig det forrige innlegget ditt også. Nå sitter jeg her og strikker og ser på 71nord, strikker sitteunderlag som skal toves. Denne uken er jeg i praksis og det er kos og spennende... Nå skal jeg finne meg litt kvelds! Ha en flott uke til vi snakkes igjen!

Jannes lille sted sa...

Så fine bilde du viser! :) her i huset er det verken noe særlig oransje eller gule ting dessverre.
Ha en fortsatt fin kveld

Hulda sa...

Så mye gult og fint! Ble nesten tørst når jeg så de sitronene. :) Herlige bilder, bilder til å bli glad av!

Er forresten adventstips hos meg i kveld. (hihi..)

Nettelita sa...

Gult er kult! :)
Du har så utrolig mye fint hjemme hos deg! Har hverken gult eller orange jeg tror jeg.. Mamma har det Ferdinan Finne serviset, og det er kjempe lekert..
Ellers håper jeg alt er bra med deg og dere! Det hadde vært koselig og treffest en dag igjen..
Klem

Janne sa...

Fantastiske bilder fra deg.. du har virkelig mye fint:)

Jeg er ny i bloggverden og trenger en utfordring.. om vi kan si orange/rødt.. tar jeg den på strak arm:)

Utrolig fantastisk blogg du har, jeg finner alltid noe fint her inne:)

Gi meg beskjed om fargene er greit:)

Ha en fin kveld:)

K-Janne

jordbærpiken sa...

Så fine bilder, som vanlig! :) Hmmm... Ikke mye oransje å finne hjemme hos meg heller nei.

Syns de skoene dine var lekre! Regner med at når du sier at du tidligere hadde skodilla, så mener du før du fikk barn? Hehe. Jeg hadde tidligere veskedilla, men nå er det leeeenge siden jeg kjøpte meg en veske. Og når jeg sier tidligere, mener jeg selvfølgelig før jeg fikk barn. :) Jaja, alt til sin tid får vi trøste oss med.

Ha en god kveld!

OdaAnna sa...

Flott og frisk innlegg! Husker godt du viste frem bilder av badet med gule detaljer, det er vel sikkert over et år siden.. Men husker jeg syntes det var så stilig:)

Christina sa...

Jeg sier bare: Gult er kult! ref stueputene mine... ;)

Godt Isolert sa...

Så utrolig flotte bilder! :)

et kjært hjem sa...

Ikke noe oransj å finne i mitt hjem heller, men du hadde jo mye fint i gult da :) Så koselige julebilder du har lagt ut, Ferdinan sitt rom var utrolig skjønt! Åh, som jeg gleder meg til jul!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

hei kjære deg,
her var det mye gult og fint!
Likte spesielt godt tradisjonen med det gule,skjønne fatet :o)
Tusen takk for ditt raske og koselige svar ang.hjerte-hjelp!
Kjerstiklem

torleif ann karin sa...

Herlig innlegg, men masse varme & farge.
Jeg har desverre hverken gult eller oransje. Kanskje i påskekassen, men den er på loftet.
Ha en fin kveld.
Klem Ann<3

sylvia sa...

ja gult er absolutt kult..natta vennen
natti natti fra sylvia

Gul Hverdag sa...

Er vel ikke vits å si at jeg elsker gult?? hehe... Men oransje ting?? Jo faktisk.. tar gjerne den utfordringen!!! Får knipse litt i morgen og legge ut i morgen kveld... har faktisk en del snertne oransje duppeditt-ting ;-)
Elsker det gule servise ditt.... men merkelige meg har prøvd å få tak i det uten sitronene på. (Men har skjønt at da er hele vitsen borte).. hehe.. God Natt!! Du får kikke innom bloggen min i morgen kveld da ;-)

Gul Hverdag sa...

å jaa.. nå ser jeg at Janne tok utfordringen ...(litt treig jeg, hehe) det blir spennende å se hva hun finner på. Da venter jeg til det blit min tur en gang ;-) Nattis!

Janne sa...

Heisann Silje:) Takk for utforingen,skal ikke skuffe:) Jeg er klar med kamera:)skal gi beskjed når jeg har lagt ut innlegget...

Ha en fin fin dag videre:)

Klem fra Janne

Janne sa...

Heisann:) Da er innlegget om fargeklattene fra vårt hjem inne..

Ta en tur innom:)

tani sa...

så mye fint du har.
jeg har faktisk en del oransje ting i hjemmet mitt.( min sønn`S riktig nok men det er da i huset)
ha en riktig fin dag.

Gul Hverdag sa...

Tittei igjen!
Da var også mitt innlegg om Oransje ting ute;-)

Hilsen Helena

Jeanette Lunde sa...

Takk for hyggelig kommentar :)

Her var de mye fint og gult! Det gule fatet har jeg også, en stor favoritt!