tirsdag 13. oktober 2009

Epler, og litt nytt til jul!


I dag har jeg besøkt farmoren min, og i hennes skjønne, lille hage er det flere flotte frukttrær. Disse eplene var modne nå, og i følge farmor blir de enda bedre om en måneds tid. Vi har dessverre ikke noe sted å oppbevare dem kjølig, men tenk så koselig det hadde vært å kunne ta frem epler fra hagen til jul!


Jeg får nyte synet (og smaken!) av dem nå i stedet!


I går var jeg en tur i butikken til pappa skrotnisse, og se på noe av det jeg fant...


Et helt juleservise! Det kunne jeg bare ikke gå forbi. Det er ganske nytt, noen av tingene hadde strekkode under til og med. Men så sjarmerende alikevel, og så mange deler! Det er åtte av hver, store og små tallerkener, eggeglass, kopper og skåler, pluss to store boller og to mugger. Perfekt til julegrøten!



To slike skåler var det også med i settet. Tenk å gi fra seg alt dette!


Jeg har to juleserviser fra før, men dette var så kjekt med at det er midt i mellom de andre, ift størrelsen. De andre servisene får dere se i desember, må jo fylle opp julekalenderen (nytt innlegg hver dag) med noe;)


Nå gjelder det bare å finne en plass hvor alt kan stå frem til desember! Vi holder på å rydde i kjøkkenskapene nå, så da blir det en del ting som går tilbake til pappa skrotnisse også!
n
n
n
ha en fin kveld!
~~♥~~

36 kommentarer:

Lene sa...

så nydelig serviset! Det blir nok hyggelig å ta frem til jul!

klem,Lene

Hulda sa...

Skal si du var heldig hos pappa skrotnisse i dag. Det juleserviset var kjempefint! Ja, tenke seg til at noen gir fra seg noe så fint! :) Jeg syns det var landlig og fint. Jeg kjøpte et som ligna i fjor. Det var også i naturhvitt og med røde striper og noen ornament på. Gleder meg til å ta det fram til advent.

Bea sa...

hihi så artig å se at det er flere som gleder seg til JUL.....

Fint service!

Klem Bea

KRISTIN sa...

Kjempekoselig servise. Blir ordentlig pent med juleduk, røde hjerter, noen nisser og soppene dine!! Gleder meg til å følge julekalenderen din!

Jeg kikka på det gule innlegget ditt, og syns det var kjempekult! Og ettersom Jannes innlegg heller mest mot det røde, så er jeg klar til å ta utfordringen om sju ORANSJE ting, dersom det er greit?
Kan jeg utforder noen videre med en annen farge? Er litt nytt for meg dette! :)

Rådyrveien sa...

Så flott service! Der var du jammen heldig! Blir kos å ta fram det igjen til jul.
Ha en fin kveld!
Klemz!
-Hilde

Fjordheim sa...

Det var et flott servise. Og så godt med ganske mange deler.
Det blir koselig å ta frem det til jul.
Ja det er godt med epler en kan oppbevare i kjeller eller et annet kaldt rom å ta frem til jul. Vi hadde slike epler der vi bodde før. men ikke nå. Kanksje det kommer med tid og stunder.
Ønsker deg en god kveld :)

Christine C sa...

Har veldig sansen for det serviset jeg også...koselig og superjulete, sp der var du jammen heldig. Godt å se at man ikke er den eneste som har begynt å tenke jul ;)

jordbærpiken sa...

Så fint servise! Der var du heldig. :) Så gøy at det var komplett også!

Gleder meg til jul jeg og. Ha en god kveld! :)

Anita sa...

Jøss å jøss, så heldig du har vært!! Det var jo såååå fint da Silje!! Også såååå bra at MR en din ikke viste noe å bekymre seg for :0)) Jeg er i praksis på helsestasjonen i byen her og idag har vi vært på en skole og hatt pubertetsgrupper i 6. klasse. Så moro!!! Nydelig kjøkkenhåndkle du har fått også, er såå fint med sånne håndkler, har en liten dille på det jeg, tror jeg ;0) Nå tilbake til strikke tøyet! Klemmer fra Anita

home 4us sa...

Nydelig servise. Så enkelt og fint. Begynner å komme i julestemning allerede:)

Fire Hjerter sa...

De eplene så deilige og saftige ut.
Norske høstepler er bare kjempegode. Ha en fin kveld

Tulipa sa...

Läckra bilder med ännu mer jul som jag bara suger i mig av...

Härlig servis, och röda äpplen som alltid är vackert!

Trevlig kväll!
Kram Mariette

monja sa...

Er det ikke rart hva folk får seg til å gi bort og kvitte seg med??Men så kjekt for deg da....da fikk det jo flytte inn i ditt hus...og det kommer nok til å bli mange hyggelige grøtmåltider rundt bordet med det servisit på bordet. Heldiggris...:) Ellers så det ut som noen herlige epler....bakte eplekake i dag...men det var ikke med slike herlige epler, dem var fra fruktdisken på kiwi, men den ble da god for det. Ha en flott tirsdagskveld....klemmer fra Monja

pippilotta sa...

Så flott funn da gitt, der var du heldig:) Skulle gjerne hatt akkuratt det servise!

Kristine sa...

Åh det serviset var kjempelekkert! Vet du hvem som har laget det?

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Hei!
Så gode de eplene så ut :-D Så flott et servise!! :-D Blir nok koselig til jul!

Klem jorid

simmas hus sa...

Heldige deg som kom over dette serviset ! Hadde aldri gitt det fra meg....

Anonym sa...

Det var et kjempekoslig juleserviset:) Det er veldig artig å ha et eget service for jul,jeg gleder meg å til å ta frem juleservice jeg kjøpte i fjor med lars carlson motiv på:) Juleforberedelser er bare herlig,har allerede kjøpt inn en del av pakkekalender gaver til ungene,og 3 julegaver er i boks,enig med deg at det er veldig greit å starte tidlig:) Ha en flott kveld:)
linda:)

Anitas hus sa...

Deilig med epler fra farmorshage. Selv kom svigerfar med en hel bærepose med epler på søndag, så nå må det bakes eplekake, nam nam;)
Så herlig service du har kjøpt, kjempekoselig. Foreslår at du begynner å bruke juleservisene dine allerede nå så får du masse glede av de frem til jul, tjihi^^,)

Hjerte jeg kjøpte fra Maliva skal vistnok holde seg rundt ett år.

Ha en fin kveld, her blir det snart greys anatomy;)
Klem Anita

Englefryd sa...

Heldig du da, som har fått deg så koselig juleservise.

Merethe sa...

Kan jeg og komme på besøk til farmor?? :) De så grådig gode ut, de eplene!

Vet du, det er IKKE lenge siden jeg så det serviset i en eller annen butikk.. men husker ikke hvor! Jeg tror det er et ganske nytt sett du har fått deg der, din heldigris! Tror jeg må ta meg en tur opp dit snart :)

Tre Kusiner sa...

Fantastisk flott service. Det fekk meg i julestemning!

Klem Frøydis

Elin Forsstrøm sa...

Hei, så ut som noen kjempedeilige epler det der ja :) Nam...
Og så heldig du var som fant det koselige serviset. Blir flott til jul. Ha en fin tirsdagskveld. Klem fra Elin

ELIN sa...

hmm...ble noe rart med profilen min på den forrige kommentaren, men, men. Koselig innlegg du har laget! Klemmer

Anns draum sa...

Flott servise:) Ei lita utfordring til deg inne hos meg:))

Ha ein flott kveld!

Livs Lyst sa...

Så gøy, Silje!!
Jeg må ha en liten "skrot-nisse-pause" jeg nå. For jeg finner noe hver gang vet du.... Får jo ikke plass her inne...... Så nå får jeg finne en plass og fikse litt på det jeg har funnet, så får jeg ta en tur igjen når det har gått en stund. Så kan jeg glede meg til det. Jeg digger jo å snoke rundt der oppe og din far er jo så kuul og koselig!

Ha en fin natt og en fin onsdag i morgen!
Hilsen Liv

Gul Hverdag sa...

Å nå fikk jeg skikkelig lyst å gå på "Pappa-skrot-nisse-butikker"....
Du var heldig du!!!

Nå har jeg lagt ut innlegget om oransje ting;-)

Drømmen om en eplehage sa...

Å, så heldig du var!

Jeg har noen skåler i det serviset og jeg elsker de. Mon tro om jeg ikke kjøpte de på plantasjen for noen år siden...

Gleder meg til julekalender. Det skal ikke jeg prøve meg på.

Kos og klem og ha en knall dag!

Anonym sa...

For et flott juleservise. Du er vell heldig. Klem fra Hildehg.

Guttemamma sa...

Super-superfint,Silje!! Landlig,enkelt og fint og ikke noe glorete som noen juleserviser er. Tipper du dekker flotte bord med det der!!
klem

tante Hilde sa...

Det juleserviset var skjønt... Koselig å ta frem når jula kommer.Tradisjonr ! KLEM FRA TANTE

Janne sa...

Hei Silje:)

Så utrolig koslig serviset:) Nå fikk jeg skikkelig julefølse..:) takk takk.. innlegget med oransje/røde fargeklatter fra mitt hjem er lagt ut.. Nå trenger jeg kun en som tar neste utfordring...

Fargen denne gangen blir LILLA!!!

Noen som melder seg??

Ha en flott flott dag videre...

K-Janne

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fint et jule servise som du har kjøpt deg! Ha en fin dag :-)

jordbærpiken sa...

Ja, de figurene er så skjønne at jeg har lyst til å kjøpe dem til meg selv. Synd de koster så mye. Ida begynte å leke med dem da hun var litt over to år. Virker som vi har en del ting til felles, så vi hadde nok hatt mye å snakke om ja. :) Hvem vet, kanskje vi får mueligheten til å treffes en gang?

Håper du får en god dag! KLEM!

moni sa...

utrolig flott servis, tenk at noen gir fra seg slikt ja... het herlig:) nå gleder jeg meg virkelig til jul og jo mer jeg går på bloggene rundt om jo mer stemning kommer jeg i, hihi selv om dete r en stund til enda da:) Ønsker deg en nydelig onsdagskveld:) god klem fra Monica

Neet sa...

For eit flott servise!! Det kunne verkeleg og tenke meg...!! Mon tru om noko liknande finnast eit sted til meg og..?;) Heldige du!!