søndag 25. oktober 2009

En bloggfri uke er over. De første dagene var det litt uvant å ikke blogge, fikk nesten litt abstinenser;) De siste dagene har jeg innsett hvor mye tid jeg fikk til overs da jeg ikke brukte tid på bloggen. Og da begynner nok en gang tankene å surre om å kanskje kutte ut bloggingen. Men jeg synes jo det er så gøy også, så jeg fortsetter ihvertfall litt til;)


Som sagt har vi skrevet en liste over hva som skal gjøres i huset før jul! Vi flyttet inn for 3,5 år siden, fikk vårt første barn tre uker etterpå, og nr to 19 måneder etter. Med andre ord har vi ikke hatt så mye tid til å vaske inni skap og skuffer, og nå var det på høy tid! Og så deilig det er etterpå:)
n
Kjøkkenet er ferdig vasket (bortsett fra kjøleskapet...) og to ikea-poser er fulle med ting som skal til pappa skrotnisse. I glasskapene har det blitt litt forandring, servisene fra Figgjo i lyseblått, lysegrønt og gult har byttet plass, og nå er det kun hvitt og glass (og litt rødt) som er synlig. Det ble litt ryddigere med èn gang;)


I går var mamma og jeg på samler- og antikkmesse, der kjøpte jeg blant annet den fine porselenskoppen med blomstermotiv (var visst til kaffe, og den kommer fra Frankrike). Jeg fant også noen koselige småting som jeg skal pynte med til jul, det kommer på bloggen i desember!


Utenfor kjøkkenvinduet har fuglene fått dagens påfyll med brødbiter.




I skapene er det orden, jeg liker å ha tingene lett tilgjengelig, og ikke måtte behøve å løfte og flytte på ting for å få noe ut. Disse bollene og kannene er i daglig bruk.


Tusen tusen takk til alle som har skrevet så hyggelige kommentarer og mailer til meg, det setter jeg kjempestor pris på! Koselig å høre at man er savnet, og jeg har savnet dere også!
n
Jeg har aldri følt at det å blogge har vært en plikt, men jeg synes faktisk man har en plikt til å gi noe tilbake også. Å svare på alle kommentarer er ikke lett, og det trenger man jo ikke, men å kunne skrive litt tilbake en gang iblant er viktig. Og det er det jeg må bli bedre på! Helst vil jeg publisere innlegg ofte, svare på kommentarer og lese mange blogger.. Men det er ikke alltid lett å få det til. Jeg er ihvertfall veldig glad for at DU leser bloggen min, tusen takk for det!
m
m
ha en flott kveld!

46 kommentarer:

Lene sa...

så hyggelig å ha deg tilbake! Det har ikke vært det samme her inne i blogglandia uten deg....

klem,Lene

Jannes lille sted sa...

Koselig at du er tilbake. Og som vanlig viser du så fine bilder!
Ha en fortsatt fin søndag.
Klem Janne Merethe

Livet er heeerlig sa...

Godt med en bloggefri uke :)
Sliter med samme "dilemma". Blogging har jeg bestemt meg for skal være lystbetong og kjekt. Er det en periode jeg ikke har lyst å blogge, så skal jeg la være uten å ha dårlig samvittighet. Det klarer jeg, men jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke får svart på alle kommentarene. Og der har jeg vært dårlig i det siste!
Hmmm typisk jenteting sikkert!
Må bare si du har et fantastisk flott kjøkken som er STORT! Mitt er knøttlite hehe
Ha en strålende flott søndag
*Siv*

Tone - Love Eat Pray sa...

Wow, så fint du har det!!

Cecilie sa...

Så herlig med bloggfri uke! Blogginga tar litt tid ja, men jeg synes det gir litt tilbakeogså. Og synes det er godt å komme inn i en litt annen verden av og til. Er glad at du fortsetter å blogge.

Flott kjøkken du har! Og så god orden! Kunne fått litt ordenssans av deg ja.. hehe..

God søndagskveld og god uke!

Klem, cecilie

ps! Lurer litt på hvor du har kjøpt piknikkorgen du har epler i? Den er så fin!

Nettelita sa...

Hei snuppa!
Kjempefine bilder fra kjøkkenet.. Også så god den følelsen av at alt er rent og pent og ryddig er! :) Du er heldig som har så stort og åpent kjøkken.. :)

Her hos oss går det bedre, men Noah har fortsatt feber altså, for 8.dagen på rad.. Så i morgen krever jeg at legen gjør noe annet enn å anbefale febernedsettende og nok drikke!! En liten skrott har ikke godt av å være dårlig så lenge.. Stakkar..

Så koselig hvis du vil invitere til en jentekveld da.. :) Jeg er VELDIG klar for å komme meg litt ut nå kjenner jeg.. :) Den siste uken har vært tøff, med alle tre syke.. Nå håper jeg vi har hatt dosen vår for i år!
Nyt resten av kvelden da.. Og du, jeg håper ikke du kutter ut bloggingen altså! Din blogg er blant mine favoritter nemlig! ;)
Klems

Randi sa...

Godt å ha deg tilbake:o)

Du har et utrolig vakkert hjem. Ble litt inspirert til å begynne å vaske kjøkkenet og rydde skapene. Det er MYE som kan kastes/fjernes.

Ha en flott uke og jeg gleder meg til nye innlegg fra deg:o)

Klem

Kjersti sa...

Kjekt å se deg tilbake!
Ja.. det tar nok litt tid dette her med blogging.. men så er det jo litt morro også... og i alle fall jeg høster mye inspirasjon fra dere andre!
Herlig med ryddige skaper, nå slipper du i alle fall å tenke mer på julevasken når desember kommer...

Klem fra
Husmor Dronninga

Sidsel sa...

fint å se at du er tilbake. Er innom deg rett som det er....

jordbærpiken sa...

For et fantastisk kjøkken du har! Mange fine bilder. Og så deilig det er å få vasket skikkelig.

Skjønner godt dilemmaet ditt ang. tidsbruk med bloggen. Jeg begynner å jobbe igjen snart, så da blir det nok ganske mye mindre blogging på meg. Helt enig i at det er flott å gi litt tilbake til de som leser bloggen.

Ha en god kveld videre! Klem!

Merethe sa...

JIPPI! Dette har jeg gledet meg til, og du viser nydelige bilder-som vanlig :)
Du må for all del ikke slutte å blogge! Da slutter jeg også- det var du som fikk meg til å begynne igjen ;)

Jeg fikk med meg en hylle hjem fra Ikea, til å ha på kjøkkenet. Nå er ting snudd om på, og det er orden igjen på kjøkkenet :) Du vet..

Ønsker deg en riktig god uke- vi "snakkes" på innboksen :)

Varm klem

Lykkehjem sa...

SÅ nyydelig kjøkken du har. Virkelig lekkert du.
Ja,denne bloggingen tar mye tid gitt. Og jeg har ikke to små barn heller å henge fingrene i. hoho...

Ønsker deg en kjempekos kveld videre
Klem*

Drømmen om en eplehage sa...

Det er helt umulig å skulle komme over alt.Selv om en gjerne skulle ønske det mer enn noe.

Om en ikke hadde jobb og kunne få betalt for å blogge 8t om dagen, DA skulle rekke alt :)

Ha ei skjønn uke!

Fjordheim sa...

Nei en kan ikke rekke alt.
En må prioritere i alt en gjør.
Høres godt ut å ha fått vasket alle kjøkkenskap. Må nok få gjort det jeg også før jul.
Ønsker deg ei god uke :)

Guttemamma sa...

Herlig å ha deg tilbake!! Kjøkkenet ditt er superfint,Silje og rent da....det MÅ jeg får gjort før jul!! God uke og klem

Hverdagsglimt sa...

Åh så flott å se at du er tilbake igjen på bloggen:) Og jeg håper virkelig ikke at du slutter med bloggen din..det var p.g.a av deg at jeg ville prøve meg på blogging:)
Synes innleggene dine bestandig er så herlige,og overveide:) og du har så varierte og flotte innlegg som man blir innspirert og glad av:) Jeg gleder meg til hvert innlegg du kommer med,du er kjempeflink:)
klem linda:)

Gørils kreativiteter og Hvitt i mitt hjem sa...

Så bra at du skal fortsette å blogge! Det er lov å ta seg en pause i blandt:-)
Jeg har fulgt bloggen din en stund nå, men dette er første gang jeg legger igjen en kommentar hos deg! Er virkelig imponert over hjemmet ditt og hvordan du innreder det! Tusen takk for all inspirasjon du gir!

Klemmer fra Gøril

Miss Mette sa...

Så flott å se at du er tilbake igjen på bloggen:) Bloggingen tar litt tid ja, men det er jo fult lov til å ta en liten pause. Enten man har mye å gjøre eller at man mangler litt inspirasjon..
Er innom deg uansett jeg - og rett som det er… Du har det så koselig, et virkelig vakkert hjem og du viser nydelige bilder som vanlig. Ønsker deg en riktig fin uke som kommer. Klem fra Mette

aase sa...

Å jeg fortsetter å lese og kommentere hos deg uansett hvor ofte du er her Silje!! Jeg elsker bloggen din og de veldig inspirerende innleggen dine!! Siden jeg og pappan din er i samme bransje er det jo ekstra spennende!!

En stor klem oversendes deg!!

Kristine sa...

Hei! Så fint å se deg tilbake i bloggen igjen! Har savnet de koselige oppdateringene og bildene dine! Nydelig kjøkken du har forresten.

Den gode feen sa...

Velkommen tilbake, du har vore sakna :) Diger klem frå formannen i fanklubben din ;)

det hvite hjerte sa...

Hei Silje,
takk for hyggelig kommentar hos meg!
jeg blir faktisk litt rørt & stolt når du skryter av mitt bakverk (horn) du er jo for meg baker nr. 1 her inne, alltid ferske bakeverk og alt ser perfekt ut til fingerspissen, så at du syntes at minr nybakte horn var flotte i fasong, ja det var et stor kompliment å få ...! Tusen takk! *lettrørt fnis her nå ...!*

herlig å ha deg tilbake,
har kikket innom bloggen
nesten hver dag denne uken
i håp om at du fikk lyst til
å komme tilbake før uken
var omme...! :)

jeg husker det best av
alt at det var din blogg
jeg fant først av alle blogger
når jeg begynte å lukte på
bloggverden...!

kjøkkenet deres er skjønt
og det ble jo så oversiktelig
nå så jeg skjønner godt du
er fornøyd med innsatsen ...!

nattaklem til deg Silje, klem

Maria sa...

Hei Silje
du har absolutt vært savnet denne uken, du har blitt min absolutt favoritt blogg og faktisk grunnen til at jeg nå har startet min egen blogg. er nesten litt komisk men jeg syns det var kjempemorsomt da du endelig viste et bilde av deg selv på bloggen siden jeg lenge hadde lurt så på hvordan du så ut :)

Klem fra Maria

HanneHee sa...

Jeg syns du skal fortsette med bloggingen :) En veldig koselig og inspirerende blogg!

Hanne

Armkroken sa...

Fortsett å blogge!! Du har så nydelige bilder som inspirerer :) ha en flott uke!

Sissel sa...

Flott å se deg tilbake!!! Fint at du har fått gjort unna masse som du har tenkt på å få gjort i uka som er gått.

sylvia sa...

hei igjen silje.
jeg er oppvokst på århus ,gikk på fossum og venstøp og gjerpen skole.flyttet til arendal for 22 år siden jeg,men har vært hos din pappa når jeg er på besøk hos familie i skien,mye han har.så om han får inn en liten kjelke til mine barnebarn,hold den av hehehe...
ha en fin mandag.
klem fra sylvia

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Hei Søte!
Så nydelige bilder av kjøkkenet :-) Kjempelekkert, lyst og koselig! Herlig å få unna litt vasking og slikt nå før jul!

Håper du får en flott mandag og kommende uke :-)

Godklem fra Jorid

Bo med barn sa...

Jeg visste jo at du var klar da..hi hi. Juleelskeren over alle:)

Jeg kjenner det klør i fingrene etter å få det fram jeg også. Får ser hva folket svarer:)

Uansett kommer det snaaart. Håper du har det bra. Klem Lena

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Så nydelig kjøkken du har... likte alle de gamle bollene dine i hvitt :) Veldig koselig! Og de små porselen hønene var så søte :) Skulle ikke sagt nei takk til de nei :)
Ha en super uke!

Nina Lunde. sa...

For ein utruleg flott blogg du har, er ofte inne å les og kikkar! Du har eit nydelig hus, mykje å vera stolt over!
Gledar meg til å følgje bloggen din :-)

Nina

Anonym sa...

Håper du fortsetter med bloggen lenge enda :) Vi får så mye insirasjon fra de vakre bildene dine skjønner du :)

tante Hilde sa...

koselig å titte innom deg igjen. God følelse å være igang med litt husvask. Ikke bare for at det snart er jul,men det må gjøres en gang iblandt. ha en fin uke. Klem fra tante

Anita sa...

koselig at du er tilbake!! Savner deg masse masse, og har håpet på en sprekk i uken ;0) Så bra at du har fått gjort masse da, lurt med bloggeferie. Skjønne bilder og ting du har som alltid. Såå masse fine hvite skåler.

Jasså så dere var på messen ja, tenkte meg deg og tenkte på deg! jeg har ikke vært der, men angrer nok litt nå.... Denne uken er det Porsgrunn uke igjen, litt slitsomt, men lærerikt også så det går jo fint. Dere får kose dere og holde dere friske!!! Klemmer fra Anita

Timoteia sa...

Fint at du blogger igjen! =) Men jeg skjønner godt at bloggen tar mye av tiden din, du som i tillegg har hus og to små barn! Man må kanskje senke kravene til seg selv - det er jo ikke alltid man er nødt til å svare på kommentarer, selv om man ønsker det :) Jeg har forresten også begynt å mate de kalde småfuglene, men fått streng beskjed av pappa at jeg må vente litt til, slik at fuglene som skal fly sørover ikke blir igjen her i kalde Norge - det ville vært ille for dem! Men gammelt brød må man jo alltids få spandere ;)

Therese sa...

Hei hei kjære deg. Herlig å ha deg tilbake. Eller, ser du. Så utrolig mange, gode, skjønne hilsner du får. Ta det til deg. Blogg når du føler for det, det gir deg jo masse lykke også. Se hvor mange som er glad i deg og det du gir til andre. Ta heller litt flere bloggpauser innimellom, da får du enda mer overskudd når du blogger også. Jeg selv får ikke tid til det, når Jørn er ute og reiser. Kanskje litt innimellom, men da blir det bare stress, ikke noe kos. Nå som jeg kan sitte alene, barna sover, så er det total lykke for meg. Jeg føler meg heldig som kan dele tankene mine med noen på ensome kvelder. Tenkte på onsdagen, er det ok for deg at vi tar det neste onsdag i stedet, bare hvis det passer??. Har jo vært en liten barselgruppe her lokalt i grenda, men hver gang det har vært, så har jeg vært borte eller Nelia har vært hjemme fra barnehagen. Så nå ble jeg spurt om å treffe dem på onsdagen da, litt koselig å bli kjent med noen andre her i grenda..Hva tenker du mor? STOR KLEM TIL DEG

liven sa...

Heisann og takk for hilsen!!
du har en kjempefin blogg og jeg håper virkelig ikke du slutter!!
Nydelige bilder av flotte saker!!
Ser du også liker gamle ting:o)
Klart det er travelt med to små.....har selv bare 15 mnd mellom mine to eldste ! Men nå er de voksne da !!
Blogg når du har tid og lyst!!
Ha en fin kveld Silje :o)

Hverdagsglimt sa...

Hei silje:)Ble så glad da jeg var inne på bloggen min,og så at du hadde lagt igjen en koslig hilsen:),og at du har lagt deg til som følger er kjempekoslig:)Jeg ble kjempeglad:) Ang. det med julekalenderen til mannen,så tenkte jeg at jeg kansje kunne legge ved noen opplevelser vi kunne ha gjort sammen,bare meg og han:),som revybiletter/kino. Ordne med barnevakt,sånn at vi kunne ruslet en kveldstur sammen,hvor jeg hadde pakket sekken med kakao,og ferske boller:)...å så var det resten da,he,he..får håpe det dukker opp mere etterhvert;)
Ha en kjempeflott kveld:)
klem linda

Janne sa...

Bra du er tilbake med blogginnlegg:O) masse fint fra deg alltid;)

Lykke til med TO DO listen din;)

Ha en fin kveld:O)

Min Lille Drøm sa...

Du må jo aldri slutte å blogge snupp!
Du er jo selve blogg-guruen min altså, alltid masse fint og inspirerende hos deg og dine.
Gleder meg til torsdag;)
Klemmer

Emmas utsikt sa...

Hei hei, jeg ramlet inn her via en annen blogg og ville bare si hei. Likte meg veldig godt her og jeg kommer snart tilbake.

Fint hus dere har!

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig du har det på kjøkkenet. Lyst og trivelig, og gode farger :)

Ønsker deg en fin uke! Hilsen Margrethe

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Ja, det blir kjempespennende med 3D idag :-) Selv er jeg mest spent på om det virkelig er ei jente.. Hihi! Blir jo man får noen tanker :-))

Vi maler og maler, og er nå ferdig med strøk nr 2! Så i morgen blir stuene flyttet om og bilderas kommer ;-))

Ha en flott dag Silje!

Klem <3

lovecountrychabbychicstyle sa...

heisann

takk for hilsen og kommentar:)

ok ferdigmix det liker vi:)) er det sjokoladekake ferdigmix? også er marsmellows fondant laget fra bunnen? forstod jeg det riktig? hihi

da skal jeg prøve å søke det opp, vil gjerne prøve denne kaka når min lille datter fyller 1 år om 3mnd:) (har god tid) hihi.

Ha en kjempe fin dag!!!

klem fra Lillan

Marie sa...

Hej Silje!

Så fina bilder från ditt kök, ser jättemysigt ut!

Visst önskar man att dygnet hade lite fler timmar så man hann med allt man ville. Skulle också gärna vilja svara på alla kommentarer, men det är omöjligt, tiden räcker helt enkelt inte till. Men jag tror att det är samma för alla som bloggar, man har ju ett liv även utanför bloggen.

Kram Marie

Line sa...

så fin blogg du har og ikke minst hus:) en ny blogg jeg skal følge, er ny på det med blogg:) ha en fin mandags kveld:)