søndag 13. september 2009

Tur i skogen!

Vi har hatt noen fantastiske timer i skogen i dag. Jeg kan nesten ikke tenke meg noe koseligere enn å tusle (det går i ungenes tempo..) rundt i skogen på denne tiden, i frisk, klar høstluft, med sprakende kvister på bakken, og blader som faller rolig ned fra trærne.. Og når sola skinner fra blå himmel, og ungene er glade, da kan det vel ikke bedre bli?:)




Mor og barn på tur.



Viktig med drikkepauser:)


Min lysluggede skjønning.




Mye spennende å ta og se på!


Nasjonalromantisk?:)



Vi har funnet "vår egen" plass i skogen, ved et nydelig vann. I dag grillet vi pølser.



På vår vandring i skogen, traff vi plutselig på Liv Jorunn med den flotte bloggen Livs lyst. Vi har møttes en gang før, så vi kjente hverandre igjen, og pratet litt sammen. Verden er jammen liten:) (vi bor riktignok i nærheten av hverandre da:))
n
n
Vi har sett sauer, kuer, en liten frosk og øyestikkere!


Som vanlig på skogstur plukket jeg med meg noen ting fra naturen hjem. I dag hadde jeg glemt kurv, så jeg måtte bruke en rema 1000-pose til å ha de i, sjarmerende... Her ligger tingene på et zinkbrett, og minner oss om den fine turen:) Eplene er fra hagen da.


l
ha en fortsatt fin søndag!
n

n

28 kommentarer:

Guttemamma sa...

Kjempekosleig søndag og akkurat sånne innlegg du er så god på Silje!! Gøy å se deg og:-)
Ferdinands jakke er her i huset og,synes den er så fin. Fatet med pynt ble kjempeflott,du er flink!!
klem

Hulda sa...

Superkoselige bilder fra en veldig fin tur. Så søtt nasjonalromantisk bilde av ungene, flagget på stanga økte den følelsen. Likte godt bilde av ungene på brua også. Koselig å treffe Liv på turen også!

Hulda sa...

Likte veldig godt det høstpynta fatet ditt!

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Så nydelige bilder :-D Ser ut som dere virkelig har kost dere!

Håper du får en fin søndagskveld!
Klem J

Anne sa...

Så koseleg og så flott bilete!
Ha ein herleg søndagskveld:)

Lykkehjem sa...

Hei! For ett flott og koselig hjem du har,og ikke minst nydelige barn.
Jeg har vært å tittet tidligere hos deg. Å synes du har så flott en blogg. Jeg kommer gjerne tilbake igjen, og legger meg til som følger hvis det er greit?
Så trivelig med søndagstur da,så virkelig kos ut.

Ha en flott søndag videre
Hilsen Lykkehjem*

Jannicke sa...

Herlige turbilder ;o)
Så lik din datter er på deg!!

Fatet du har pyntet var utrolig flott!
J.

Kari sa...

Det så ut som om dere har hatt en veldig fin tur! Så deilig det må være å komme seg ut i naturen, også er det jo så artig for ungene :) Det er viktig lærdom for barn å tilbringe tid ute. ;)

Ha en fortsatt fin søndag :)

monja sa...

DET SÅ HELT HERLIG UT, ble litt inspirert jeg nå, så tror nesten det blir skogstur på oss neste helg:)ingenting er bedre enn det...herlig, ha en fin, fin søndagskveld;)klemmer

Marie sa...

Låter som ni har haft en härlig dag i skogen! Mysiga bilder! Vi gillar också att vara i skogen, både barnen och jag brukar koma hem med en massa "fynd". Så fint arrangemang du har gjort på zinkfatet, riktig höstinspiration!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Så fine høstbilder! Ser ut som dere har hatt en koselig tur i skogen i dag. Kjekt å ta med seg litt varer fra naturen å dekorere med, fatet ble kjempefint! :)

Min Lille Drøm sa...

Så ut som en fantastisk dag, akkurat slik vi liker det!
Gleder meg til å treffes til uka snupp!
Nydelig høstfat også forresten, nå må høsten komme inn i stua mi også kjenner jeg;)
Klem

Cecilie sa...

Kjempekoselige bilder! Flink du er til å ta bilder! Søte unger - og søt du også! Har ikke sett ansiktet ditt før. Hehe.. Fint nasjonalromantisk bilde av de nydelige små!

God søndagskveld!

Klem, cecilie

det hvite hjerte sa...

Dette var vakkert Silje!

Nydelig høst tur søndag!

Det var gøy å se deg!!! Og barna er jo prikk lik deg!!!!!

herlig klem klem til deg

Margrethes hus og hage sa...

Høres ut som en deilig søndag :)

Det er koselig med skogstur.
Ønsker deg en fin ukestart! Hilsen Margrethe

Therese sa...

Hei hei frue. Så flotte og stemningsvakkert på bildene. Ser ut som om dere har hatt en flott dag. Jeg har vært i bursdag til svigermor i dag. Ha en god kveld. Snakkes. Klem

Merethe sa...

Nei, det har du rett i, det er ikke mye som kan måle seg seg opp mot det!!
For et nydelig bilde av en flink og god mamma sammen med skattene sine :)

Vi fikk brukt noen få timer nede i kjelleren i dag, men det ser ikke ut som om det ble gjort så mye!
Du hvor lang tid det tar å sortere og kaste.. Og når jeg kommer over esken med gamle barnebøker jeg selv har hatt, er det vanskelig å la være å vinke på ungene og sette seg ut i solsteken og lese litt og mimre.. :)

mi-rachel sa...

imponert av denne "oppsatsen" din. skikkelig fin!

Anonym sa...

Hei!
Har sagt det før...bloggen din er så koselig.
Denne gangen var det jo bilde av mamman og:-)
Mvh Siv K.

Min stil sa...

Å så koselige bilder. Ser ut til at dere virkelig har hatt en flott dag.
Ha en fin uke.
Klæm Susanne

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
for en kjempekoselig tur dere har hatt!
Takk for at du tok oss med :o)
Så gøy at du viser bilde av deg selv også.
Det er så morsomt å se,for ofte danner man seg jo et eget bilde av mennesker inne i hodet sitt.
Og vet du...jeg så for meg ei lav,lita dame med langt brunt hår og brune øyne ;o)
Og så hærlig det var å se hele Maileg-familien din.
Er hekta selv også,men her tror jeg familien er på ca.4...+to mus :o)
Kjerstiklem

Maret sa...

Så flott å bruke dagen til tur. Dette er slikt som ungane alltid vil minnast,
kjekt å ha med seg frå barndommen...

Meg sa...

For noen nydelige og stemningsfulle høstbilder!!!

Laluna sa...

Så koselig ned skogstur! Det var vi også i går. Rusla gjennom skogen og ned til sjøen, der ungene storkoste seg med å fange krabber og småfisk. På vegen så vi faktisk snurten av både Mikkel Rev, og et rådyr! Kjekt å gjøre noe sammen. Fin blogg du har!

Livs Lyst sa...

Hei ja Silje!
Ja jammen ser jeg jo at dere hadde en fin tur! Så mange herlige bilder og motiv. (Jeg så ikke så etter det den dagen, alle detaljene... Men jammen ser jeg at jeg gikk glipp av litt av hvert.. Hihi...)

Må få meg et sånt ordentlig kamera jeg også snart altså!!!

VI PRATES DA!
Liv ;O)

Prinsesse Elin sa...

For noen flotte bilder. Jeg er alt for lite ute på tur. Jeg jobber i barnehage og er ute mange timer om dagen og på slike dager som dette så er det en fryd å jobbe slik.
I går var jeg ute med hunden etter jeg kom hjem og vi to satt ved et vann å kosa oss med sjokolade:)
Det er nok derfor hunden min er forelsket i meg for at vi koser oss når vi er på tur.
Jeg skal jammen sette av en times tid til å gå på tur i dag også jeg. Da skal jeg plukke med meg ting fra naturen hjem og pynte slik som deg. Om det blir like fint som det du lager, ja det tror jeg neppe men jeg kan iallfall prøve.
Ha en nydelig dag Silje.
Klem fra Elin:)

Adelina sa...

Me gusta mucho visitar su blog y ver otro modo de vida tan distinto y a la vez tan parecido al mío. Tiene usted una bella manera de enseñarnos su hermoso país . Vendré a menudo a verlo.
Adelina.Islas Canarias.

Haust sa...

Å, så koseleg! :) Eg fekk lyst til å grille pølser i skogen!

Håper du har ein fin haustdag i dag òg!