onsdag 2. september 2009

Sølvplett


I dag kommer bilder av det jeg fant hos pappa skrotnisse i går, masse fint sølvplett!

Og hvis noen tror at jeg har glemt å pusse det, så neida, jeg vil at det skal være slik. Slitt og shabby!

Alt er plassert på skjenken i hallen, den er det første man ser når man åpner døra hjemme hos oss. Men den er ganske vanskelig å ta bilde av, pga plasseringen, og at jeg helst ikke vil ha med meg selv i speilet på bildene:)


Nå har jeg tre slike "pokaler", til jul skal jeg ha svibler i dem!


Den trearmede lysestaken var det flotteste synes jeg. Den blir fin på et festdekket bord.




TUSEN TUSEN TAKK til dere som er innom bloggen min, og til dere som skriver så hyggelige hilsener og mailer. Jeg setter virkelig stor pris på det!
n
I kveld får jeg besøk av min skjønne venninne Monica (min lille drøm), vi skal ha hobbykveld (les juleverksted;))
b
b
b
ha en flott kveld!

30 kommentarer:

Benedicte sa...

Åh, så my fint du har fått deg:)) De pokalene blir helt sikkert nyydelige med svibler i!! Huf, nå begynte jeg virkelig å glede meg til jul:) Men jeg skjønner du alt er før meg der, hehe!

Hulda sa...

Virkelig nydelig med alle høstens farger innendørs. Høres veldig fint ut med svibler i de pokalene til jul. Jeg ser det for meg, med litt mose i. :) :) Flotte foto som alltid hos deg, Silje! Kos deg med hobbylaging i kveld.

Lene sa...

Så nydelig skjenk. Ser den for meg når du får pyntet den til jul. Tror jeg må forsøke meg på svibler i år jeg også...

Ha en fin kveld og kos dere med juleverkstedet!

Klem, Lene.

home 4us sa...

Mye flott i sølvplett. Sølvplett var en ikke ting for meg tidligere, men jeg liker det mer og mer. Har en blomstervase og et stort fat som jeg har ulike lys i. Synes det er veldig dekorativt.

Mange fine bilder du viser.

Guttemamma sa...

Jeg vil og....klør etter å komme igang. HIver meg i bilen...:-)

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Så nydelig du har det :-D Her er det bare rot idag men skal ta en runde imorgen!

Ha en flott kveld!
klem Jorid

Anita sa...

Såååååååååå masse fint, vennen! Utrolig fint med alle de ulike høst tingene sammen med sølvet. Høres rå koselig ut med hobbykveld, har planer om litt sånt i høst jeg også, men... Hadde jo vært morsomt å få se litt av deg i speilet da :0) Ikveld har vi ryddet i fryseboksen, og det var ille :p. Masse gamle bakervarer ++++, Flaut hvor rotete det går an å få det og hvor mye gammelt rask som ligger der. KOs dere ikveld!

Lisa Cecilie sa...

Kjempefine ting da :) jeg måtte le da jeg så rognebære di.. hehe! adrian sa at det var ekkelt i nesen hans.. tørka av han som vanlig. Dagen etter når jeg skulle vaske han, så oppdaget jeg at han hadde noe oppi nesen - joda, der var det et rognebær! så da måtte jeg finne noe som jeg kunne plukke ut den med :) haha, lo godt når jeg fikk den ut!

ha en fin hobbykveld :)

Cecilie sa...

Så fint sølvplett og nydelig pyntet kommonde! Skjønt! DU er flink!

Hygg dere med juleverksted - hørtes skikkelig koselig ut! :)

Klem, cecilie

Tulip sa...

Koselige bilder:)
Så lys og trivelig gang du har. Koselig!

Her er det bare ROT om dagen.....sukk!

Tyri-jenta sa...

Så masse fint du har funnet:)
Er det ikke litt urettferdig mot pappaen din å kalle han skrotnisse? hihi, dette er jo skatter:)

<3 juleverksted <3
Nå gleder jeg meg til JUL!!
Kos dere masse:)

pippilotta sa...

Wow så mye fint du har funnet, og nydelig pyntet med høsten goder!!
Ha en fin kveld!

Christine C sa...

Sølvplettskattene gjorde seg virkelig godt på skjenken din, og så fint det var med røde innslag fra rognebær og nyper!
Lykke til med juleverksted. Det høres superkoselig ut :)

torleif ann karin sa...

Heldiggris, så mye fint du har fått. er pappa skrotnisse faren din, eller en butikk? kanskje dumt spørsmål, men ble litt nysgjerrig hi-hi.
Likte alt, og har maken lyslykt fra Lisbeth Dahl som deg, synes det halvsvarte sølvet er megapent.

Ønsker deg en super-duper kveld.

Klem Ann<3

Bea sa...

Titter innom for å ønske deg en flott kveld. Blir sikkert hyggelig med juleverksted.

Nydelige bilder:o)

Vi skal forresten til hjemplassen din neste helg:o) Har hytte på Lifjell og da er det ikke så langt å kjøre. Er det noen plasser jeg bør dra innom?

Klem
Bea

Hege sa...

Så fint du har det - nydelig satt sammen:-)
Kos deg ikveld, klem Hege.

Margrethes hus og hage sa...

Utrolig flotte ting du har i sølvplett! Så lekkert og flott! Den pokalen ser jeg for meg med svibler i :)

Ha en fin kveld! hilsen Margrethe

Karin sa...

Kjempefin skjenk du har.Ble utrolig vakkert med all stasen du har satt på den. Kjempefint! Din blogg er en favoritt hos meg.

Kristine sa...

Så masse fint! Gleder meg til å lese om juleverkstedet!

Miss Mette sa...

Må bare . . .
innom siden din - faktisk flere ganger i uken, du er så flink, og inspirerende :o)
Fine bilder som alltid.
Ha en riktig fin kveld
Klem fra Mette

mi-rachel sa...

wow juleversksted.
da er man ute i god tid:)
de pokalene var nydelige.
ser de for meg med svibler i til jul.

sylvia sa...

det var jo mye fint sølv plett.
sylvia

Hverdagen vår sa...

Så nydelige med de flotte fargene mot sølvpletten.
herlig velkomst hos dere-

Håper dere hadde en fin hobbykveld:)

Klem fra Eli

Kine sa...

Lekkert!:)
Heldig du som har en pappa som er ORDENTLIG skrotnisse,min er bare sånn bil-båt-material-verktøy-rot-skrotnisse han hehe..
Kos deg med juleverksted!
God helg:) klæm

Adelina sa...

Siempre que entro a su blog me encuentro con unas fotos maravillosas!!!

jordbærpiken sa...

Så flotte ting du har fått! Den skjenken var veldig fin. Jeg drømmer om å finne noe sånt på loppemarked jeg. Men det er jo nesten umulig!

Livs Lyst sa...

Så mye fint du fant hos faren din nå da! Jeg digger jo å stikke innom der oppe hos han. (Og han gir meg gode priser ;O) Har vært der så mange ganger nå. Hihi. Gøy!

Vi snakkes da!
Hilsen Liv

Lovise sa...

Heia.
Nydelige bilder med høststemning:)

Frau Putz sa...

Hej Silje
Jeg ville ønske, at jeg havde en Pappa Skrotnisse i nærheden...
Sikke mange fine ting du har fundet. Jeg elsker også gamle ting i sølv.
Dine mange fine efterårs-ting får mig pludselig til at se mere positivt på den næste tid. Jeg er ikke så glad for efterår, for så skal man jo sige farvel til sommeren og alle timerne i haven...
Måske jeg også skulle samle nogle fine efterårsfrugter og lignende og pynte lidt op indendørs.
Og jule-værksted??? Det er da lidt tidligt... med mindre du skal lave storproduktion til salg :o)

Glæder mig til at se billeder af al julestadsen.
Klem herfra. FP.

Anonym sa...

Hobbyverksted høres utrolig koselig ut :) Minnes juleverkstedene på barneskolen med glede. Tingene man laget. Stemningen. Stolheten når man tok hjemmelaget julepynt hjem å viste familien :)