onsdag 9. september 2009

Orden på jenterommet

I dag har jeg ryddet og vasket på rommet til Augusta. Jeg har stadig et mål om å få mer orden på ungenes leker. Ikke bare for å få det ryddigere, men også for at ungene skal finne tingene sine enklere. Har de færre ting fremme blir det mer spennende å leke med dem!



Denne figuren hadde jeg på rommet mitt da jeg var liten.


Kaninene har fått en sitteplass. Jeg holder på med et komfyr-prosjekt til rommet hennes også:)


Ta et kakestykke mens du leser;)


Denne hylla er fra butikken til pappa skrotnisse, den er laget i Norge, og er skikkelig solid. Den passer perfekt inn siden det ikke er så dyp, man må jo kunne gå bort til vinduet også. Men jeg har syntes at det har vært vanskelig å holde den ryddig, og at den alltid så overfylt ut. Derfor kjøpte jeg hvite kurver på ikea, og da ble det mye bedre synes jeg. Man kan vel aldri få nok oppbevaring!









ha en super dag, her skinner sola:)


39 kommentarer:

Bea sa...

Titter innom for å ønske deg og dine en riktig fin onsdag. :o)

Det er godt å se at det ikke er bare meg som liker å ordne på ungene sine rom. :o)

Klem

Randi sa...

For et flott rom. Jeg holder på å skal gjøre om på jenta mi sitt rom og her var det jammen inspirasjon å hente.

Hvor mange maileg-kaniner har hun?
Jeg elsker dem, de er så søte og så finnes det så mye gøy til dem. Jeg har begynt å samle til Maria også.

Ha en flott dag i sola.
Her er det storm :o(

Cecilie sa...

For et nydelig jenterom altså!! Andrea sitt barnerom er ikke på noen måter så forseggjort som Augusta sitt. *litt misunnelig*

Skjønner at jeg må få gjort noe med rommet hennes. Augusta er virkelig heldig som har så mange fine leker og ting og tang! Og så flott innredet!

Nydelig!!!

Ha en god onsdag!

Klem, cecilie

Rita sa...

Oi, oi, oi, dette var virkelig et fint rom! Skikkelig jentete! Så søte barn du har og med veldig fine navn!

Ha en fortsatt fin dag!

jordbærpiken sa...

For et fantastisk og søtt barnerom! Tror jeg må kjøpe litt Maileg til jentene mine til jul når jeg ser alt det fina Augusta har. Det er jo så mye som frister! :) Tror jeg kunne ommøblert og omorganisert barnerommet konstant jeg. Det er jo så gøy, også er det jo alltid noen ting som slenger rundt som man trenger mer oppbevaring til.

Syns du hadde fått det ryddig og fint i hylla di iallefall. Ha en god dag, Silje! Jeg holder på å gjøre om litt i stua, og skal male sofabordet vårt i kveld. Tror det blir fint! :) Klem fra Hilde.

Pink Lady sa...

Så utrolig flott barnerom!!!!! Du er god:)

Klem Pink Lady

et kjært hjem sa...

Så fint jenterom, veldig fin den kroken med alle maileg tingene. Så mange fine ting, det blir noen gaver fra maileg under juletreet vårt i år :) Så fint navn Augusta er!

Anonym sa...

For en drøm av et pike-rom :)Alltid så inspirerende med innleggene dine :)

Lisa Cecilie sa...

kjempefint jenterom :) regner med at lille Augusta koser seg der inne!!! :)
ha en super dag!!

Ocean showroom sa...

For et nydelig barnerom!
Holder på med både jente- og gutterom hos oss, men blir jo aldri ferdig... Har du sydd gardinene selv eller var de "ferdige"? Har lenge vært på utkikk etter gardiner til våre barnerom, men har ennå ikke funnet noen jeg liker...er så mange "grelle", sikkert helt topp for barna, men mor skal jo også like dem;)

Imponerende maileg-samling!

Klem, Lene

Anonym sa...

Så flink du er:)
Gullet ditt har et nydelig rom:)
Jeg likte veldig godt fargen på veggene. Hva heter den?

Nå ble jeg så inspirert at jeg skal sette i gang med litt vasking her:) Tusen takk;)

Fjordheim sa...

Herlig rom til ei lita prinsesse.
Så mange flotte ting hun har.
Ha en god onsdagskveld :)

På landet sa...

Nydelig prinsesserom. Er så greit med kurver, ser mye ryddigere ut med en gang.

Ha en fin kveld

Festus og Lillepus sa...

Fantastisk nydelig rom!
Helt enig når det gjelder antall leker som ligger fremme. Jeg pleier å pakke vekk en del, og da blir lekene som er igjen mye mer spennende..

ha en fin fin dag!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei Sije
Dette var det nydeligste jenterommet jeg har sett på lenge...Augusta er en heldig liten prinsesse. Koselig blogg du har hit kommer jeg tilbake.
Klem...Ellen

Tante Hilde sa...

Hei min venn.For et flott barnerom. Riktig så skjønt.Mange fine bilder du tar. Idag snakket de om bloggen din på jobben min. Ganske artig. Da kunne jeg stolt si at jeg er tanta hennes. Morsomt. Klem til deg fra meg

Guttemamma sa...

Ungene dine har noen av de fineste rommene jeg vet om Silje!!

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Guud så nydelig barnerom :-D Suger til meg all inspirasjon!!

Ha en flott kveld!
Klem Jorid

Therese sa...

Hei hei til deg frue. Så flott rommet til Augusta er. Ser ikke ut som om barna dine mangler noe altså. Så mange og flotte leker. Fantastisk. Ønsker deg en god kveld. Stor klem fra meg .

Christina sa...

Åh! Silje! Jeg har ikke ord! Det er jo rett og slett et drømmerom for alle små jenter... "smelt"
Takk for kjempe inspirasjon..

Må spørre om A gjør og sier rare ting om dagen? Snuppa gjør så mye rart om dagen at jeg ler meg i hjel! Later som hun sover, leker hermegåsa, også styrer så fælt med den dukka si (som heter Emma)!

Klem fra
Christina

det hvite hjerte sa...

Her er det alltid så
gøy å titte innom,
barnerom innleggene dine
er det beste innleggene
bestandig!
Like gøy å se detaljene
hver gang, jeg koser meg
med hvert og et bilde
og bruker lang tid til
å drømme meg bort og
jeg tror jeg er 4 år og
bor på dette fantastiske
pikerommet!!!
Du, må jo ha invistert i
Maileg for flere tusen kroner i kaniner og utstyr til sammen,
utorlig mye fint, Silje!
klem til deg vennen

mi-rachel sa...

å så utrolig koselig jenterom!!!

Tone - Love Eat Pray sa...

For et nydelig rom - og for en fantastisk seng!!

Jeg kom over en på finn lignende seng i dag, men selvfølgelig var noen andre kjappere på avtrekkeren... Grrr :(

Margrethes hus og hage sa...

For et koselig rom! Mange flotte detaljer og nyedelige ting :)

Så kjekt at jeg fikk deg i julestemning i dag, da ;p

Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

Polly sa...

Å så nydelig!!! Heldig liten pike..:O)

Anonym sa...

Hei!
Hvor ligger Pappa skrotnisse?

mvh,
Veronica

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs på dig...vilket uuunderbart rum....sååååå sött!! älskar maile ninisarna!!
SÅ KUL ATT HITTA DIN MYSIGA BLOGG!!!

kramelikram ♥ Millis

Neewmee sa...

Hei! For eit skjønt rom, ei heldig lita jente du har :-) Men kan eg spørje om ein ting? Kor har du kjøpt den Hoppsi deisi (?) - dukka? Kjenne ei lita jente som elskar Drømmehagen og hadde blitt veeeldig glad for ei slik :-)

C ♥ sa...

Hei!

Så utrolig fint rom Augusta har! Kan tenke hun er stolt :) Jeg holder selv på å innrede et prinsesserom, og blir veldig inspirert av bildene dine! Ja her må jeg komme tilbake på besøk.

Ha en super onsdag!
klem C

Veronica sa...

For et nydelig jenterom! *sukk*
Hun er heldig som har en mor som deg til å holde det så pent på rommet hennes. :)

Linda sa...

Hei!

Ville bare si at det jenterommet er bare helt amazing. Så digg å være liten jente å bo på det rommet da :-)

Høsthilsen fra meg

Godt Isolert sa...

For et utrolig flott rom!

Tove sa...

Du må jo bare komme å si hei da:) Jeg hadde det ganske travelt, og så vel ingenting annet enn varene.. Det er sjeldent noe å finne der, og det man finner er stort sett altfor dyrt! Men jeg var heldig:)
Jenta di er heldig som har et så nydelig og koslig jenterom:)

aase sa...

Rommet til Augusta er jo bare det deiligste jeg kan tenke meg av barnerom Silje!!

Lekre farger og nydelige møbler, og alle de flott tingen da....kjedelig med jenter som er store og vil bestemme selv nå...

Du,hvor langt unna bor du egentlig, med tanke på bloggtreff senere??

Kos deg med bursdagsfeiring istedet denne gangen du!!

klem Aase

Meg sa...

Så flotte bilder:-)
Fantastisk morsomt å "reise" gjennom rommet til lillejenta!
De kurvene fra Ikea har jeg og, de er både dekorative og praktiske:-)
Ha en flott fredag!

Kristine sa...

Nydelig rom for Augusta! Orden i sysakene. Digger alle kaninene dine. Kaniner er jo kjent for å formere seg - og det ser de ut som de gjør hos deg;) Likte også godt lift-gardinene!
Ha en fin helg!

Ann-Louise Vergo sa...

Hvor er det dog bare et yndigt pigeværelse... Så fint!!

Ha´ en skøn dag!
Ann-Louise.

Kristine sa...

Herlighet for noen flotte barnerom! Du er jo kjempeflink...Jeg synes de to hyllene på jenterommet var veldig fine, hvor finner man pappa skrotnisse, og hvor har du kjøpt hyllen som henger på veggen?
Kem Kristine
Ps. jeg legger deg på blogglisten min :-)

Veronica sa...

Kjempefin blogg du har og kjempefine barnerom. Dette rommet vil enhver liten prinsesse fryde seg over.
Ha en fin, fin kveld!