søndag 27. september 2009

Nytt til småfuglene!

Jeg skrev i forrige innlegg at jeg hadde kjøpt noe nytt til småfuglene! Jeg så det da jeg var på det lokale hagesenteret i forrige uke. Siden prisen var litt stiv, reiste jeg dessverre hjem uten.. Men jeg fikk det ikke ut av tankene, og siden det er salg nå, reiste jeg innom noen dager senere, for å se om det var nedsatt..


Jeg fikk vite at jeg kunne få 25% rabatt, men jeg syntes fortsatt det var for dyrt, og kikket derfor videre i hagesenteret. Der var alle busker og planter på 50%, og siden vi har en skråning i hagen som sårt trenger en make-over, kjøpte jeg en god del busker til å ha der.. Tydeligvis ganske mange, for da jeg skulle betale, sa hun som ekspederte meg at jeg kunne få 50% rabatt på...


....fuglebrettet også! Og da kunne jeg ikke si nei! Siden jeg hadde fått litt penger til bursdagen, brukte jeg dem. Moralen er altså at det lønner seg å handle mye damer;)


Her er det i sin helhet. Det står ved siden av syrinbusken, og vi ser det fra kjøkkenvinduene når vi spiser. Jeg er så glad jeg kjøpte det, tror jeg aldri hadde klart å glemme det...


En stor og flott hortensia falt jeg også for, den fikk jeg for 45 kroner.


Man merker at det blir kaldere ute nå, i dag har vi tent stearinlys inne hele dagen. I kveld skal vi tenne enda flere lys, og så skal mannen min og jeg se the reader, som jeg fikk av han og ungene til bursdagen... Kate Winslet er en av mine favoritter!
n
n
ha en kjempefin søndagskveld!
n
n

,

27 kommentarer:

Elisabeth sa...

så nydelig fuglebrett!! <3
skjønner at du falt for det ja;)
det er så koslig å tenne lys nå på disse høstkveldene:)
ha en fin kveld!:)

Min Lille Drøm sa...

Fantastisk fuglebrett!
Det blir jo helt herlig å sitte og se på når kulda setter inn..
Her er det også film på gang og Taco faktisk. Vi spiste så mye pølser på tur, at det ble ingen middag, heller en god kvelds på barna og nå skal vi kose oss litt.
Nå legger jeg bort data'n og tenner lys i stedet;)
Klem fra mag

Min Lille Drøm sa...

fra meg..skulle det være..hi hi;)

Hulda sa...

Så flott fuglebrett! - nesten som en fuglepaviljong dette! Skjønner at du ikke kunne la være å kjøpe det, det pynter jo flott opp i hagen også. :) :)

Herlig det siste bildet her, så brunt og fullt av høst. Har hørt flere snakker om den filmen, må sjekke det ut. :)

Kom gjerne innom meg og se hva jeg har gjort i stua. Ble veldig fornøyd selv. :)

Margrethes hus og hage sa...

Det var et nydelig fuglebrett! Godt du fikk det! Det er kjedelig å tenke på det man skulle kjøpt...

Det blir koselig å kikke på til vinteren, tenker jeg!

Hilsen Margrethe

Ingrid sa...

Hei! Det fuglebrettet var bare helt nydelig!!! Skjønner godt at du ikke fikk det ut av tankene! Det kan jo så ute hele året, så kan du ha en hengeplante eller stearinlys i det på sommeren. Vakkert var det! :)
God søndagskveld du også!

Lene fra Lillehammer sa...

Det fuglebrettet var utrolig flott og jeg har også gått og siklet på et sånt et i sommer (tror det er det samme ihvertfall....hos Oasen?). Tror det kunne ha blitt flott utenfor lysthuset, men som du sier så er prisen høy så sant man ikke er så heldig som du har vært da.
Ha en strålende søndag!

mi-rachel sa...

så pent det var med det brune/rustne på det siste bildet.

Grys lille sa...

Så fint det var!! gleder meg til vi får flytte inn i nytt hus, og kan anlegge fin hage! Vi har ei diger blodbøk i det ene hjørnet av tomta, der har jeg såå lyst å ha fuglehus... og ei huske!!

Ha en fin ny uke! Koser meg med innleggene dine!
Klem

tante Hilde sa...

Klart det stod Silje på det.Koselig både til lys og fuglemat. Kos dere med film. Klem fra tante

Hege sa...

Herlig fuglebrett:-)
Og nyydelig lysestake!!
- hvor har du fått tak i den...?
Ha en fin kveld, klem Hege.

Elin sa...

Første besøk hos deg.Her var det mye fint å titte på!

cocobongoo sa...

Man angrer sjelden på ting man har kjøpt, men det hender man angrer på ting man ikke har kjøpt ;)Godt småfuglene fikk staselig paviljong!
Nyt høstkvelden.
Klem M

Therese sa...

Så fantastisk flott Silje. Du er bare kjempe heldig. Ønsker dere en strålende kjærlighetskveld. Filmen er veldig bra. Den har vi også sett. Kos dere. Stor klem

jordbærpiken sa...

For et flott fuglebrett! Så heldig du var som fikk det til halv pris. :)

Håper du og mannen får en koselig kveld. Klem!

MINE-BLOMSTER-MINE-BLOM sa...

Så vakkert og så vakker blogg du har. Her må jeg komme igjen.
Hilsen fra Mine Blom

Christine Louise sa...

Nyyyydelig :) Heldige fugler :)

Ha en flott kveld. Klem fra meg..

Merethe sa...

å så søtt, så søtt!!
Det der hadde ikke jeg klart å glemme heller!! :) Gleder meg til det er vår tur å ordne i hagen!

Vi tok en lang og sen frokost i dag, med fyr i ovnen og lego-by bygging i stua.. Så var det middag, også en liten tur ut, og sånn gjekk no dagan :) Nå har jeg kost meg i armkroken til verdens beste, lagd oss noe god mat og sett film :) Sukk...vi har det godt!

Klem til deg!

sylvia sa...

helt herlig fuglebrett ,aldri sett maken.ønsker deg en god natt.
fra sylvia

Gul Hverdag sa...

Å det var nyyydelig!! Var litt spent på hva du hadde kjøpt ja...
Så pene busker i hagen også.
Kjenner det klør i fingrene (de grønne ;-) etter å plante i den NYE hagen vi får til våren!!! Da ønsker jeg meg et slikt fuglebrett;-) Men det må vi vel forankre i den friske vinden/ stormen fra havet i vest...

Ha en nydelig søndagskveld med levende lys!!! Her blir lysene utent til i morgen kveld, da er det nemlig visning!!!

Hilsen Helena

Hilde sa...

Nydelig fuglehus - det hadde passet fint hos meg også det...
Hyggelig blogg du har - legger deg inn på listen min for jeg kommer gjerne tilbake!
HIlde

MumsiMumsan sa...

Hei!
Så herlig fuglebrett, hyggelig å se på småfuglene som koser seg.
Den store lysestaken din var rå flott! Har du hatt den ute, eller kjøpt den ferdig sånn?
Syns det er så fint med rustne ting sammen med hvitt nå på høsten!
Ha en flott dag, og kos deg med alle nye planter!
Mumseklem fra meg :)

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Absolutt et fantastisk fuglebrett!!!! HAdde nok ikke sagt nei takk til det nei ;) Gratulerer med dagen på etterskudd, og håper du får en finfin uke!!!

Jannes lille sted sa...

Å så fint et fuglebrett! og som vanlig nydelige bilder fra hjemmet deres.
Ønsker deg og dine en fin ny uke:)
Klem Janne Merethe

Hverdagsglimt sa...

Åhh for et nydelig fuglebrett du har kjøpt,kunne godt tenkt meg et slikt et:) Det hagesenteret du kjøpte det på,er det en kjede? Vi holder på med et nytt prosjekt på tilleggstomten vår og der hadde den passet perfekt:)Ha en fin dag:)
klem linda:)

Hverdagen vår sa...

Filmen var den bra?

Så nydelig tablå det var på skjenken din, og det fuglebrettet var lekkert-

Håper du får en fin uke

Klem fra Eli

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei Silje
Nydelig fuglebrett..det var du heldig med.
God uke til deg.
Klem...Ellen