tirsdag 8. september 2009

Høsttegn?

Det er nesten som det har blitt en tradisjon her i huset, at når denne lysestaken kommer frem, da er det høst! Vi fikk den da vi flyttet inn i huset, og jeg er veldig glad i den, men setter den vekk etter en stund for å få litt variasjon. Det er alltid fint å få den tilbake igjen da:) Jeg blir mer og mer glad i rustne ting, og den passer fint i den sjangeren:)


Jeg plukket inn noen blomster fra vår lille hage i dag, røde og hvite roser, blåbærgrener og syrinhortensia.


Jeg fikk ikke tatt så mange fine bilder av lysestaken i dag, men har vist den på bloggen tidligere.




Jeg kjøpte to potteroser i går, til 13 kr stk. Ikke noe å si på det;)





ha en finfin kveld!

24 kommentarer:

Cecilie sa...

Koselig høstinnlegg! Du tar så fine bilder - av nydelige ting i huset ditt!

Ønsker deg en fin uke!

Klem, cecilie

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Silje! Så mange flotte bilder! Den store rustne lysestaken var nyyydelig:) Har sansen for det litt rustikke.

Ha en fin kveld!

Klem Anette:)

Fjordheim sa...

Du er så flink til å pynte og ordne. Herlige bilder.
ha ei flott uke :)

jordbærpiken sa...

Så nydelige ting! Rosa potteroser altså... Det er bare det fineste! De var kjempeskjønne. :) Ha en god kveld!

Margrethes hus og hage sa...

Det er koselig med slike ting man tar fram etter årstidene. Kjempefin lyssestake.

Hilsen Margrethe

Elisabeth sa...

Nydelig!:)
du har en kjempe fin blogg med så masse fint og mye inspirasjon!:)

ha en fin kveld:)

mvh. Elisabeth.

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Så fin lysestake!!! Den likte jeg godt! Rust er kjempepent syns jeg også :) Og høsten er min favoritt av årstidene... også er jeg skikkelig misunnerlig på syrinhortensiaen din... ønsker meg det!!! Kanskje neste år... kanskje...

det hvite hjerte sa...

Du har så mye fint
Silje!
Mange vakre detaljer
og småting som jeg
aldri har sett i noe annet
hjem!
Du er sikkert en skattefinner
uansett hvor du er, ser muligheter
tenker nytt og tar med hjem!
Veldig morsomt å se alt hva du mixer og finner som passer til hverandre og ikke minst stilen i
deres hjem!
Takk for at du deler med oss :)
Bildet av den lyse rosa rose knoppen, smeltet mitt hjerte, vakkert!!!!
Fortsatt en fin uke ønskes deg, Silje!
klem
ann-christin det hvite hjerte

det hvite hjerte sa...

Du har så mye fint
Silje!
Mange vakre detaljer
og småting som jeg
aldri har sett i noe annet
hjem!
Du er sikkert en skattefinner
uansett hvor du er, ser muligheter
tenker nytt og tar med hjem!
Veldig morsomt å se alt hva du mixer og finner som passer til hverandre og ikke minst stilen i
deres hjem!
Takk for at du deler med oss :)
Bildet av den lyse rosa rose knoppen, smeltet mitt hjerte, vakkert!!!!
Fortsatt en fin uke ønskes deg, Silje!
klem
ann-christin det hvite hjerte

Merethe sa...

Du dyktige pike!! :)
Har lyst til å snike meg inn hos deg mens du sover å røske med meg rubbel og bit av stæsjet ditt! :)

Nå skulle jeg egentlig malt litt, både sengen og trappeskammelen..men det har vært en lang dag...gjeeesp


Ha en nydelig og helsebringende kveld ;D

irina sa...

Ohh den vil æ å ha ?? hvor er den kjøpt ???

Irina

Christine Louise sa...

Så flotte bilder :)
Nydelige roser :)

Klem

Drømmen om en eplehage sa...

Ja, høsten er så definnitivt på plass.
Her er det meldt full storm, så vi får prøve å holde oss fast.

Skjønne bilder du viser. Godt å kunne variere litt uten å måtte kjøpe noe nytt. Likte godt komposisjonen og lysestaken er kjempeflott!

Sol fra Tove

Crinoline sa...

Har aldri sett en slik lysestake,men den er lekker.Nydelig stilleben du har laget også.Ønsker deg en fin uke.

torleif ann karin sa...

Vakkert, vakkert. Høsten er her for fullt, og jeg er av den typen som synes det er deilig. Tealys og andre stearinlys i hver en krok no.
Den rustne lysestaken var jo bare rålækker. Skjønner godt at du er glad i den. Ønsker deg en fin kveld.

Klem Ann<3.

Anonym sa...

fine bilder :)

Hulda sa...

Mye fint! Ja, husker den lysestaken. :) Måtte lese kommentaren jeg skrev til deg på det gamle innlegget. :)Likte veldig godt den krukka som ser rustikk ut. Så stilig!

Forresten, kan du se hva faren din har å selge av slikt porselen?

mi-rachel sa...

alltid så fine innlegg hos deg.

mi-rachel sa...

alltid så fine innlegg hos deg.

Tulip sa...

Ja, da er nok høsten kommet, nå som lysestaken er fremme!
Damer; rydd vekk sommerstæsjet, og grav frem høststakene fra skapene! Det er HØST!

Flottebilder, Silje.Ja;rust er flott. Og her inne kan man si det uten å få rare blikk rettet mot seg!

Klem!

ralfefarfars paradis sa...

Det var en sjarmerende lysestake- og nå er det høst- ingen tvil om det- men jeg synes du har masse blomster i hagen fortsatt- og potteroser til 13 kroner- latterlig billig;) Veldig fin potteskjuler du hadde til den da- det ser så koselig og gjennomført ut hjemme hos deg;)

Miss Mette sa...

Høsten er en fin tid ja :o)
Så fint du har det - jeg også liker det litt rustikke, koselig bilder du alltid viser...
Ha en riktig fin dag.
Klem fra Mette

Livs Lyst sa...

Og jeg digget den litt rustne store lysestaken der også jeg!!

Ha en fin dag!
Hilsen Liv

Oddbjørg Furre sa...

Hei, så mange fine bilder :) Har du "resurert" komoden lysestaken står på selv? jeg har en som ser veldig lik ut, som er lakket i brunt. Hva har du gjort med den?
(trenger noen tips)

Oddbjørg