fredag 4. september 2009

Høstkos

I dag har jeg gjort noe av det jeg liker best. Svinset rundt hjemme i rødrutete forkle, bakt brød, vasket og brettet klær, sett litt på tv, støvsuget, blogget litt... Regnet har plasket ned hele dagen, men inne er det varmt og godt:) (jeg tenker litt på min snekkermann da, som jobber på et tak stakkars...) På slike dager kjenner jeg at batteriene lades.


Lilla lyng ble plukket med hjem fra skogstur i går. Skogen er et flott syn på denne tiden også, selv om den jo bare blir enda vakrere utover høsten!


I dag bakte jeg runde, grove brød. Et par av dem fikk litt pynt også:)



Nå skal jeg lage pizza, det har nemlig mann og barn blitt lovet i dag!


ha en riktig god helg!

33 kommentarer:

Livs Lyst sa...

Så flink du er! Hjemmebakt!!

Hilsen Liv

Frau Putz sa...

Sikke en fin detalje med pynt på brødene. Hvorfor har jeg aldrig tænkt på det???
Det må jeg prøve - så tak for inspiration.

Jeg skulle ønske, at jeg havde haft fri. Kunne godt ønske mig en kose-dag hjemme, men heldigvis har jeg ikke nogen planer for søndagen.
I morgen er der børnefest i børnehaven - og jeg er en af de 3 forældre (Ud af 120 mulige) som hjælper med at arrangere.
Det bliver travlt - men forhåbentlig bliver det en herlig dag for børnene.

Lisa Cecilie sa...

du er jammen meg flink altså :) tror familien din er godt fornøyd med dine husmorsevner :) nybakt støtt og stadig :) flink er du!!!

i kveld blir det hjemmebakt pizza på oss også - nam :) kos dere med hjemmebakt i helga!

klem/lisa

Anonym sa...

Du har så koselig blogg! Blir alltid glad når jeg titter innom bloggen din og ser at du har postet et nytt innlegg :) Til glede og inspirasjon for oss andre ;)

jordbærpiken sa...

Så ut som noen deilige brød! Og veldig fine var de også. :) Hørtes ut som en koselig dag. Ha en god helg!

cherryblossomgirl sa...

Herlig! Så flink du er! Jeg kårer deg herved til årets baker :) God helg!

Hulda sa...

Flotte bilder av baksten, ja av lyngen i mugga også. Elsker slike hjemlige sysler selv, men så er det jo jobben da, som stjeler halve dagen.

Huset i skogen sa...

Ååå, nå fikk jeg lyst til å lage noe godt jeg også og pynte bordet med lyng. Det vokser jo tett inntil husveggen her:)
Får overraske med noe godt til kveld og kose oss litt ekstra nå som regnet stadig faller nedover oss.

Brødene så jo kjempgode ut. Morsomt med slik pynt på!

Ha en koselig helg:)

Lena sa...

Riktig flink husmor da :)God helg!

Anita sa...

Såå flink du er altså, også så fint som du gjør det! Driver også og baker pizza, vi får venner på besøk til pizza og barnetv ;0) Koselig! KOs dere masse masse i helgen, til mandag er jeg i området ditt igjen :0) Klemmer fra Anita

Anonym sa...

Så koselig!
Heldig de som kommer hjem til nybakt pizza:-)
God helg!

aase sa...

Herlige brød du baker silje!! Her er også pizza på planen idag. Deigen går i maskinen nå. Tror jammen jeg ble inspirert til å gå ut å bake litt jeg, så da gjør jeg det!!

Ha en flott helg!!

Fruen på loftet sa...

Ja, det er en herlig følelse når man kjenner at batteriene lades!
Deilig med hjemmebakte pyntede brød.
Ha en fin helg.

Fjordheim sa...

Så flink du har vært i dag.
For noen flotte brød. koselig å legge frem slike brød når en skal spise. Og så godt som det er med hjemmebakt brød.
Ønsker deg ei flott helg :)

Lunalu sa...

Så fint du har pyntet brødene!!! Det er jo så deilig med hjembakst duft i huset - kanskje jeg skulle bake i helga...
Ble også inspirert til å plukke lyng!
Ønsker deg en deilig helg!
Klem fra Lunalu, på bloggvandring

Brooke Smith sa...

Kjempe koselig!!! :)

Therese sa...

Hei hei til deg. Så flotte bilder du har tatt. Flotte brød, med vakker pynt. Ble det mye fint på onsdagen? Det gjorde det nok. Gikk tur forbi huset ditt i dag. Da tenkte jeg at Silje var i gang med husrengjøring. Vinduene var oppe på soverommet. Kunne nesten lukte lavendel helt fra veien, he,he. Ha en god helg. Klem Therese.

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Hei! :-D
Så flink du har vært idag! Slike effektive dager er så herlige, iallefall nå som det er helg og man kan slappe av å nyte den :-)

Tusen takk for tips! Skal se til uka at det blir fyllt opp, greit å ha til den dagen jenta kommer også. Blir nok sikkert litt besøk, og da er det greit med noe å ta opp fra fryseren. Har aldri hatt noe system med fryseren vi heller, så vi får se da ;-)

Her går det meget bra, kjenner hun blir sterkere og sterkere for hver dag og det er ikke så langt mellom jeg kjenner henne :-) Men sliter jo som du kanskje vet en del med bekkenet, men det går bra det også så lenge jeg lytter til kroppen og tar pauser når jeg trenger det! :-) Ikke bestandig like enkelt, så da kjenner jeg det!

Dere får ha en flott helg! :-) Kos dere og lad batterier! De går da så alt for fort desverre.

Klem Jorid

Cecilie sa...

Så flink du er! Du er god altså! Kjenner lukten helt hit.

Takk for inspirasjon!

Klem, cecilie

Neewmee sa...

Det er så koselig med røsslyng, få skikkeleg haustkjensle. :-) Trur eg må ut i skogen ein tur og plukke litt i helga eg og. God helg!

Balke gård sa...

Å, så nydelige brød-dekor!! Kos deg, pizza var det her også ikveld! Klem, Marianne

det hvite hjerte sa...

Du er som en drøm
du silje, et hvert hus
i dette land burde vært
utstyrt med en silje-sin :)

Det er de nydeligste brød
jeg har sett, tenker de smaker
godt til kvelds med brunost & en kopp kakao!!! yammi yammi...!

Du er en skatt
håper mannen din vet
at han har funnet den
største skatten av alle!!!!!

klem til deg

Min Lille Drøm sa...

For noen flotte brød!!
Nå sitter jeg med fyrstikkesker igjen og koser meg;)

kos deg med album i kveld!
Klem

Astrid sa...

Høres ut som en kjempedeilig dag! Og takk for nok et inspirerende innlegg. :)

Margrethes hus og hage sa...

Så deilig det ser ut! Så koselige detaljer på bakverket, da! tydelig at du koser deg med baksten :)

Ønsker deg en fin helg. Hilsen Margrethe

Guttemamma sa...

Silje,tusen takk for veldig varmende hilsen hos meg!!! TRor vi hadde kost oss ja...sånne dager du beskriver er det beste jeg vet og, har det ofte på onsdagene når jeg har fri!! Ha en flott helg,klem fra Anette

Emmas hus & hage sa...

Nydelige brød! Jeg må bake i morgen.

Janne sa...

Mmmm, synes jeg kjenner lukten av nybakt brød... Sånne dager er herlige!

OdaAnna sa...

Høres ut som en herlig da:) Man trenger påfyll med sånne dager innimellom. Ha en fortsatt fin helg! SÅ stemmningsfullle bilder:)

Linda Gjerde sa...

Takk or hilsen på bloggen!
Så kosli å lese her. Dere har det jammen fint. Må dere kose dere videre med nystekte brød og god stemning!

Marianne sa...

Høres ut som en herlig dag : )

Sjova sa...

Skikkeleg husmor du! Elles har du ein inspirerande blogg, flotte bilete og koselege tekstar. Framleis god helg til deg og dine

Kristine sa...

Har linket til innlegget ditt i min blogg. Hvis du vil jeg skal ta bort linken så bare si ifra!