fredag 25. september 2009

Høst i hallen

Tusen takk for alle bursdagsgratulasjoner! Dere er herlige;)


I dag har jeg ordnet litt i hallen. Den lille benken står rett på innsiden av døra, og jeg kan love dere at den aldri ser slik ut... Vanligvis er det et par vesker og en stellebag på den ene siden, og noen tomme brusflasker på den andre. Og oppå er det gjerne noe også, nøkler, klær... Ja ja. Men det er vel ikke akkurat inspirerende å se bilder av sånt, og siden det ser slik ut akkurat nå, er det det jeg viser:)


Jeg fikk flotte bursdagsgaver av mamma i går. Vi elsker antikviteter begge to, og hun kjenner smaken min veldig godt. Jeg fikk blant annet disse to gamle putetrekkene.


En nydelig bukett med roser fikk jeg også. De fikk plass i "høst-kannen", som jeg har fått av henne tidligere.


Ved siden av benken er det et Pax-skap fra ikea, med glassdører i midten. Det er fire "skapdeler", så her har vi god plass til jakker, luer, skjerf og votter. Og mye annet..



Av mamma fikk jeg også dette nydelige "bildet" til å henge i vinduet! Jeg har nesten ikke sett noe skjønnere... Tenk så fint det blir å se på når snøen daler ned utenfor vinduet... Jeg fikk også noen fine, gamle ting til å henge på juletreet, det får dere se en annen dag.
n
n
god helg!
n
n
Jeg har kjøpt nok en fin ting til småfuglene i dag, gleder meg til å vise dere i neste innlegg!
n
n

36 kommentarer:

MumsiMumsan sa...

Masse gratulerer på etterskudd Silje :)
Så herlige høst toner, og det bilde var vakkert, heldige du :)
Ha en flott høst helg.
Mmseklem fra meg :)

Fire Hjerter sa...

Så flotte høstbilder. Og den benken var virkelig søt.

prinsesselinn sa...

superfine bilder, orange er egentlig ikke helt min greie men jeg må si at her var det sååå flott.
God helg.

Hverdagsglimt sa...

Så flott det var i hallen din,nydelig med innslag av orange:)
Du har alltid så innspirerende bilder og innslag.i dag har jeg startet med blogging jeg også,og den inspirasjonen har jeg fått med å følge blant annet din blogg:)Man blir så glad av å lese innleggene dine:)Du er velkommen innom hvis du vil:)
Klem linda:)

Armkroken sa...

Wow! Så fint dere har det :) ingen har det så strøkent alltid - så du får nyte det mens det ser så bra ut! Ha en god helg og gratulerer på etterskudd!

Heidi sa...

Åååhh.. for en vakker gang! Både møbler, tekstiler, pynt og blomster var helt nydelig! (Får lyst å ta et skikkelig tak i min egen gang). Og gratulerer med overstått! Ha en fin helg!:) Heidi♥

Hverdagen vår sa...

Gratulerer på etterskudd, Silje:)
Så herlig gangen deres var, lekker velkomst!
Det bildet i gangen var utrolig skjønt.

Håper du og dine får en flott helg!

Klem fra Eli

Linda sa...

Herlig!
Nydelige bilder av en vakker, høstpyntet hall!

Ha en riktig fin helg:)
Klem Linda

Hulda sa...

Jeg ble helt betatt av det runde bildet du har fått av moren din. Så nydelig det er! Helt skjønt motiv, og utforming.

Ja, klart du måtte få mange bursdagshilsener, skulle bare mangle. :)

Virkelig flott i gangen hos dere, og nydelige puter fra moren din. Hun vet hva du liker. Slike er mamma også, hun kjøper alltid det rette til meg. :)

Når det gjelder rot i gangen, så kjenner jeg veldig til det, hehe.. Vi har en stor kurv stående der som vi kaster skittentøy i. Det ligger nesten alltid et eller annet på lokket av den. ;)

Anne sa...

Så fine bilete:)
Konkurranse inne hos meg!
Ha ei herleg helg:)

Randi sa...

Så fint du har pyntet i hallen. Den benken var utrolig fin og fine gaver du fikk av mamman din.

Nå skal jeg vaske gulvene og tenne litt lys for å få litt helgestemning her også:o)

God helg!!!

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Så nydelig benk du har :-) Skjønner den fort kan samle mye annet enn putene. Enkelt ;-)

Ha en fin helg!
Klem J

Christine C sa...

For en kjempesøt benk, og så fint du har pyntet med høstfarger :) Likte veldig godt de sjarmerende putetrekkene. Ha en flott helg!

jordbærpiken sa...

For en lekker benk! De tingene du fikk av mammaen din var også veldig skjønne.

Ha en god helg! :)

Janne sa...

Så herlige farger!!! Og godt å høre at du ikke har det billedskjønt hele tiden du heller;) Ha en god helg!

polly sa...

Nydelige høstbilder! Så fint du har gjort det :O)

Tante Hilde sa...

Lekkert er ordet for de fine bildene du viser. Du er så god til å pynte både ute og inne. Bildet du hadde fått var nydelig. Ha en flott høst helg. KlEM FRA TANTE HILDE

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen som var:)
Jeg har sagt det mange ganger før og jeg sier det igjen.. JEG ELSKER BLOGGEN DIN!!! :O)
Du har et flott hjem og bloggen gjør meg glad og varm om hjertet.
Måtte du få en kjempefin helg, kos deg med dine nærmeste:)
Klem Marianne E
Ps gangen var nydelig.
her er alt fjernet fra veggene og klær flyter..men etter oppussing skal det bli bra

Jannes lille sted sa...

Så fine bilder av gangen deres! Også den nydelige benken! Den var ordentlig lekker.
God helg
Klem Janne Merethe

Anonym sa...

Hei. Lurer bare på hvor du har kjøpt den utrolig fine benken jeg. Har nettopp kommet over bloggen din,en utrolig fin blogg. Gleder meg til å sette meg ned foran datan på kvelden å bare se hvor fint du har det.Du har inspirert meg, så idag har jeg og barna laget høststemning på trappa ute.

ralfefarfars paradis sa...

SÅ fint det ble;) Jeg synes det er deilig å se ryddige bilder- da kan man jo bli inspirert til å rydde litt i kriker og kroker selv også;) Utrolig nydelig den muggen var , og det bildet var såå fint;) Gratulerer så mye på etterskudd!!
ha en fin kveld!

Ingrid sa...

Hei! Så flott det ble i entreen hos deg! Fint med den friske, oransje fargen mot det hvite! :)
Jeg ble så inspirert at jeg har vasket hallen i dag jeg også... men resten av huset derimot, det har jeg ikke energi til.. kanskje i morgen!
God helg!

Gul Hverdag sa...

å du er alltid så flink å dekorere etter årstiden!!!!!!! Nå ble eg inspirert!!! Ha en flott fredagskveld!

Kristine sa...

Grattis på etterskudd! Så fint å ta høsten inn. Å kunne pynte inne med det årstidene gir oss av variasjon!

Kristine

Elisabeth sa...

så fine bilder! det er så koslig med litt høstfarger!:)

ha en riktig fin helg! :)

Lene sa...

nyyydelig hall du har! Må være deilig å komme hjem og bli møtt av den gode høststemningen du har lagd der!

Jeg skal snart døpe prinsessen min og skulle så gjerne hatt oppskriften din på sjokoladekake med marshmallowfondant. Kunne du sende meg den på mail..?

Klem, Lene (lillealma@live.com)

Mitt og Mine sa...

Hvem har det vel sånn strøkent hele tiden? I så fall har de ikke barn ;)Men det er jo utrolig kjekt å få ryddet og stylet litt - da blir hvertfall jeg i godt humør!

Kjempe fin gang, med nydelige høstfarger!!

God helg Silje!

Livs Lyst sa...

Her var det også høst! Koselig! Skal si fra jeg, om vi får inn en lang nok rye!!!

Ha en fin helg!
Hilsen "nabon` n" ;O)

home 4us sa...

Du tar bare helt nydelige bilder. Det var godt å høre at det er flere som har en gang som lever av og til:)

Gratulere på etterskudd:)

OdaAnna sa...

Så fint med høstfarger. og du har det jo så delikat og pent:) Putetrekkene var virkelig fine!

Lundagård sa...

Vilken välkomnande och snygg hall, kul med den pigga oranga färgen. Trevligt att titta runt i din fina blogg!

Lykkehjem sa...

Så nydelig entre du har. Sukk* Jeg Synes du har så flott ett hus..

Din blogg var faktisk den første bloggen jeg kom over.Etter den titten fikk jeg inspirasjon til å blogge selv. Vil takke deg for det søte du! (jeg søkte på "blomsteroppsats" husker jeg,og da kom innlegget fra dåpen til din lille frøken opp)

Ha en nydelig helg
Klem*

Min Lille Drøm sa...

Hei snupp!
Så fantastiske ting du har fått, nydelig bilde!
Håper helga deres har vært fin, her har vi fått gjort litt i hagen i helga, ryddet bort litt hagemøbler osv.Her står bollene til heving og litt senere skal vi på tur i Skifjellskogene. Snakkes kanskje i kveld?
Klemmer

Livy sa...

Nydelige bilder Silje!!!!

Ønsker deg en fin søndag! Klem fra Livy

Sjova sa...

Nydeleg vase og puter! Så reint og delikat- flott.

Anonym sa...

Skjønner ikke hvordan du får tatt
slike fine bilder.
Gøy at gavene fra oss kommer så godt til sin rett.
Men det blir vanskeligere og vanskeligere å finne noe du ikke har. Hva som er tilgjengelig av
antikviteter er veldig varierende.
Nå er det blant annet veldig vanskelig å få tak i kanner.
mamma