onsdag 23. september 2009

Hagen i slutten av september ♥

Nå er siste rest av sommerblomster ryddet vekk, og i hagen begynner busker og trær å miste bladene sine. Det er ingen tvil om at det går mot høst, og da er det minst like viktig å gjøre det koselig rundt seg synes jeg!



Jeg kjøpte en del blomsterløk i går, perleblomster, snøklokker, krokus... Noen skal i krukker og andre i bedene. Da blir det fint i hagen når våren kommer også!




De amerikanske blåbær-buskene får en nydelig farge om høsten.


Syrinhortensia.

En duggfrisk rosegren lener seg mot husveggen.




Junisøtmispelen skifter farge.

I ettermiddag skal Ferdinand og jeg i bursdag, nabojenta fyller fire år
n
n
n
ha en fin onsdag!

18 kommentarer:

Jorid - Noe På Hjertet sa...

Så koselige bilder :-) Har altså ikke grønne fingre, så det blir nok ikke noe annet i hagen vår iår enn å sette inn møblene! Hehe, det kan jo komme etterhvert..

Ha en fin ettermiddag!
Jorid

Charlotte sa...

Så flotte bilder!! Har ikke hage siden jeg bor i byen. Men skulle ønske jeg hadde det:)

KRISTIN sa...

Ser ut som du har en flott hage! Syrinhortensiane er sååå fine. Heldig du som har en slik!

Ha en flott dag!!

Guttemamma sa...

Jammen har du grønne fingre, vakkert både ute og inne hos deg,Silje!! Augusta med den nye vogga under er helt fantastisk,så moro å gi når de blir så glade!! Herlig:-)
Ha en tipp toppers dag,klem fra Anette

Hulda sa...

Herlige, inspirerende bilder, Silje! Slikt er alltid en fryd å se på. Det første bildet syns jeg var skikkelig fint, flott vinkling. :) I det hele tatt et nydelig innlegg!

Vi må få fjerna restene av sommerplantene her også, men har drøya litt med det, pga mye regn.

jordbærpiken sa...

Så flott bilder! Så flink du er som ordner i hagen. Jeg har ikke vært i hagen på evigheter, så der ser det ikke ut! Får ta meg en svingom når mamma og pappa kommer i neste uke. De er hagemennesker, så de syns sikkert det er koselig å hjelpe meg. :)

Nå skal kjellerstua få seg en opprydning. Ha en god dag!

et kjært hjem sa...

Så vakre bilder! Så flink du er til å stelle i hagen! Lekker kurv du hadde løker oppi forresten :)Ha en fin dag!

Stine sa...

Nydelige bilder:-)Drømmer seg helt bort..Klem Stine

syla sa...

dette var inspirerende Silje. jeg er veldig imponert :)
ha en fin dag og nyt solen og den fantastiske hagen din :)

sylvia sa...

herlige høstbilder.å nydelige farger det var.
kos dere masse i fødselsdag.
fra sylvia

Livs Lyst sa...

Vakkert, Silje! Du er så flink til å ta bilder.

(Var oppe hos din far og fikk tak i to fine gamle trestoler idag! Juhuuu!)

Hilsen Liv ;O)

Merethe sa...

Hærlig, hærlig!!
Det trengs virkelig en real opprydning i mine sommerblomster og! Men ei lita søt kanin har vi ved siden av døra da, kanskje jeg kunne pyntet hun med litt lyng? ;)
Du er så flink!!

Lykkehjem sa...

Herlige bilder du viser. Ja,høsten er rett og slett bare HERLIG.
De flotteste farger som kommer frem.

Ha en flott dag
Klem*

Marie sa...

Vilka vackra bilder, din trädgård ser alldeles underbar ut!

Kram Marie

Solveig sa...

Ja det er kjekt å kose seg med pynting om høsten også:o)
Så flotte høstfarger du viser her og nå tror jeg jammen det er en sprekk i skydekket så en annen stakkar får satt ned noen løker og små vekster.

Klem fra Solveig

Maria sa...

Så fine bilder av hagen din :)
jeg har fulgt med bloggen din en god stund og den er en av mine favoritt blogger. Nå har jeg endelig laget meg en blogg selv så stikk gjerne innom

Maria

Mitt og Mine sa...

Så flotte hagebilder Silje!!

Polly sa...

Masse nydelige bilder!! :O)