tirsdag 29. september 2009

Fargerik tirsdag

I dag har jeg omgitt meg med masse farger, mer enn jeg er vant til tror jeg:)


Man vet at man er interiørblogger når man kjøper økologiske tomater i masse herlige farger, selv om man egentlig ikke spiser så mye tomater... (men tenker at de er jo fine å se på, og vil ta seg bra ut på bloggen.. Huff:))


En stor grunn til min fargerike dag ser dere her. Jeg har hatt ungene hjemme fra barnehagen i dag, vi er alle litt såre i halsen, og jeg tenkte vi kunne ha godt av å slappe av hjemme en dag. Vi lå først og leste bøker i dobbeltsenga til klokka var nesten 9.30, resten av formiddagen så vi på film, var på lekeplassen, spiste lunsj på verandaen, og ikke minst, lekte med Duplo!


Man kan jo ikke annet enn å bli i godt humør av å leke med disse herlige fargene. Ungene kan leke i timesvis, og jeg kan sitte og se på dem leke i timesvis.. Små barnehender som bygger klosser med stor iver, og øyne som lyser av glede og dyp konsentrasjon.



Morsomt å se hvordan de setter ting sammen også. Jeg skulle egentlig bygge et hus, men Ferdinand mente at her måtte dyrene bo. Se på de små grisungene nederst som nusser;)


Da jeg tok frem kameraet satt Augusta seg rett ned på en krakk og poserte. Begynner visst å bli vant til at mamma tar mange bilder:)



Siden ugler er i vinden for tida, kan jo jeg vise ugla i vårt hus:) Den store kurven i stoff er kjempekjekk til oppbevaring av Duplo, og den kan pakkes helt sammen. Vi har fått den av min skjønne svigerinne, hun har kjøpt den i USA. Ugler minner meg forøvrig om Den Gode Feen:)


I går var jeg i byen og kjøpte vintersko til begge barna, og høstsko til Augusta. Hadde ingen planer om at hennes skulle være rosa, men herlige er de. Høstskoa (til høyre) ville jeg egentlig ha i beige, men de hadde ikke størrelsen. Rosa er vel aldri galt til ei jente på snart 2 uansett:)


Nå går det mot vinter dere, det er kuldegrader om natta! Brrrr....
n
n
n
Ha en flott kveld!


23 kommentarer:

det hvite hjerte sa...

Heia,

er de rosa snøreskoene til høyre i bildet Timberland, var det på Eurosko tro...?!?!!?

herlig med grisene som nusser !!!

vi har vært på Langedrag i dag, herlig sted med masse dyr!

klem til deg

Cecilie sa...

Herlig med en fargerik dag!

Flotte sko til Augusta - minner meg om at jeg også må få kjøpt til Andrea snart.

Jammen kjenner man det på været at det virkelig er høst nå!

Klem, cecilie

Balke gård sa...

Å så søt jente, sko og bilder!!! Kos dere videre,dere! Klem, Marianne

Ingrid sa...

Hei Silje!
Så moro at det er så hyppige oppdateringer på bloggen din for tida. Alltid så koselige innlegg.
Og at duplo kan bli blogginnlegg, det hadde ikke slått meg. Jeg ser på de fargerike klossene som fremmedelementer i min hvite stue.. hehe... Fint innlegg da! :)
Nå har jeg fått vite at det blir en gutt til her i huset. Da blir det tre gutter og meg i huset.. stakkars gutter som må finne seg i et interiør som går i hvitt, rosa og romantisk.. hehe :)
Ha ei fine uke videre!

Anns draum sa...

Flott med litt fargar!!! Må berre seie at barna dine har fantastisk fine rom!! Trur det må vere dei finaste i bloggverda( som eg har komt over iallefall:))

Klem frå Ann

Nettelita sa...

Skjønne Augusta.. :) Sånn så stuegulvet ut her også forrige uke, da var Noah syk og hjemme fra barnehagen!
Får ikke håpe dere blir ordentlig syke da..
Nå skal jeg hoppe i seng her, skal på dagvakt i morgen.. Håper jeg slipper og skrape is på bilen.. Brrr..
Klem

et kjært hjem sa...

Ser ut som dere har hatt en koselig dag :) Ja nå går det mot kaldere tider, så jeg må snart gjøre litt vinter-innkjøp jeg også! Skjønn liten jente! God natt :)

sylvia sa...

hei.
virker som dere har hatt en koselig dag selv om halsen ikke har vært helt bra..nydelige tomater,å jA du er nok en ekte blogger..flinke barn som laget hus til dyra,ha en god natt alle sammen.fra sylvia

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Ååh, det høres ut som om dere har hatt en veldig koselig dag sammen hjemme:) Skjønne bilder av Augusta som vanlig:) Og de rosa skoene var kjempefine, vinterskoene så deilige og varme ut! natta:)

Mitt og Mine sa...

HELT HERLIG!!

Hulda sa...

Hihi.. ja, har ikke alle interiørbloggere tenkt det da; oi, dette vil ta seg fint ut på bloggen, det må jeg kjøpe med meg hjem! ;) de tomatene var jo fine da!!

Artig med all duploen på golvet, nok å ta av, ser jeg. :) Vi har masse av den sorten på skolen der jeg jobber.

Så søte sko du har kjøpt til Augusta!

Hege sa...

Herlig farverikt innlegg,
- skikkelig fest-karamell:-)
Må ut å kjøpe slike små rosa vinter-sko:-)
Ha en fin kveld, klem Hege.

Kristine sa...

Nydelige sko:) Det trengs nå ja, begynner å bli kaldt ute. Måtte skrape is på bilruta i dag tidlig. Brrr...

Blå-hvit samlemani sa...

Flotte og klare farger!!

Det er da koselig med duplo på gulvet. Her i huset er det aller helst riddere og monstre det går i...minstemann elsker hodeskaller og skjelett...Passer jo bra at Nille har massevis av dette nå til Halloween...

Ha en fin høstuke

Bea sa...

Kjempe stillig ugle til å oppbevare duploen i. :o)
Det er herlig å sitte og titte på ungene når de leker.

Tusen takk for tips til eplekake! :o)
Så i ettermiddag skal det lages eplekake og eplesyltetøy.
Fikk nemlig en hel bærepose med epler av en på jobben i dagtidlig:o)

Klem fra Bea

elle sa...

Herlige farger å fryde øyet over. :) Koselig å ha en slik hjemmedag når man er litt pjusk.

Anitas hus sa...

Hehe, herlig duplobilder:O) Sønnen i huset har hatt dilla på lego siden han var veldig liten så jeg kjenner godt igjen legobildene. Nå leker han ikke så mye med lego lenger, men forige helg hadde jeg tantebarnet på 7 år sovende her og da tok jeg frem all legoen. Han storkoste seg og stuen så omtrent slik ut som bildene dine:O)

Tomater er fin pynt. Sønnen er så glad i å jobbe i hagen så han har sin egen lille grønnsakshage så han forsyner mamma`n sin med egensådde cherrytomater, herlig.

Håper dere er bedre i halsen idag.
Klem, Anita:O)

Ocean showroom sa...

Härliga bilder! jag fotade också skor idag! Ha, ha! Hoppas att ni mår bättre. Kram Alexandra

KRISTIN sa...

Kjempesøte sko du har kjøpt! De likte jeg. Glrder meg til min lille gutt på 6 mnd trenger sine første sko.
Koselig og fargerikt innlegg!

Ha en hyggelig dag!

Heidi sa...

Så flotte bilder- og herlige farger! Fikk lyst på tomater jeg nå! Håper dere er bedre i dag alle sammen! Ha en fin onsdag:) Heidi

moniq sa...

du har såå flott blogg og tar så utrooolig fine bilder!! (og veldig søte barn!):-) Her leker også ungene med Duplo så klossene flyter... Jeg må ut på shopping snart og kjøpe vintersko til minsten.. nå er det kaldt om mårran! Ha en fin dag!! :-)

Anne sa...

Så fint og fargerikt innlegg!
God betring til deg og dei skjønne små:)
Ha ein flott kveld!

Kristine sa...

Duplo er gøy!
Flotte sko du har kjøpt også! hvor er de kjøpt??

Klem Kristine