søndag 6. september 2009

Bursdagsfeiring!

I dag fyller min yngste nevø 2 år, gratulerer så mye med dagen gutten min! Han ble feiret med kaker og sang, og mange fine gaver. Tror nok det var en fornøyd toåring som sovnet søtt på puta si i kveld:)


Før vi dro prøvde jeg å ta noen bilder av mine to små. Det blir jo litt oppstilt når de sitter slik, men noen ganger kan det bli blinkskudd også. I dag derimot, var ikke lillemor nevneverdig interessert i å posere...

Hun reiste seg fort opp....


...og datt ned på rompa.


Men noen små smil klarte vi da å lure frem:)


Jeg bakte sjokolade-bamsekake til den lille skjønningen.



Augusta er klar for kake. Hun er bare tre måneder yngre enn dagens bursdagsbarn, og de begynner å få glede av hverandre nå.


Vi har hatt en nydelig dag på østlandet, sol og deilig temperatur! Er jo ikke vant til å være ute hele dagen lenger, så i kveld blir det beina høyt i sofaen:)
n
n
n
ha en fin kveld!

21 kommentarer:

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Hei!
Så nydelige bilder av nydelige barn :-) Hyggelig med slike dager!

Kos deg videre!
Klem Jorid

Erik sa...

Gratulerer med dagen!
Alltid en fryd å lese bloggen din, se de vakre bildene og ikke minst kose seg med de nyyydelige, glade barnefjesene!
Ha ei fin uke :-)
Pludrehanneklem

Hanne sa...

Upps, noen andre var innlogget her. Men forrige kommentar var altså fra meg :-)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Så flotte kaker! Du er virkelig en mester når det gjelder baking og kakelaging:)

jordbærpiken sa...

Dette så koselig ut. :) Skjønne barn. Kos deg i sofaen. Nå skal vi se film her. :)

Den gode feen sa...

Du er jo berre verdas snillaste!! Dersom du finn stoff for meg, så betaler eg porto og alle utlegg :) Nydelege skjønningar du har og kjempefine kaker. Alma har samme skjørt i grått - sant dei er skjønne? Nå er dei to eldste i seng, og mikroen ligg på sofaen og klagar seg. Eg får gå bort å hjelpe med trøstinga før pappaen vert heilt sveitt ;) Diger klem frå Linda

ralfefarfars paradis sa...

Min toåring er ikke så lett å ta bilde av heller- men fordelen med digitale bilder er jo at man kan ta så mange man vil;) Kjempefin kake du hadde bakt;)
Ha en fin kveld!

Elis@beth sa...

så fine barn og koselig kake!

Ha en fin kveld!!

Klem!

Kort og Søm sa...

Så fin kake, og tipper den falt ismak hos bursdagsbarnet!!
Fredrikke :o)

aase sa...

Så nydelige de var idag!! Mange bilder blir superfine selv om de ikke blir slik vi mammaer vil vet du!! Herlig der hu sitter på gulvet!!

Det blir verre når de blir større, hos meg vil de ikke skifte for fotosession lengre, må jo passe til de rette scrappearkene!! Hi hi!!

Hege sa...

du er knall flink med kaker!
Jeg ble litt nyskjerrig på den ultrafine traktoren lillemor sitter på, vet du hvor den er kjøpt?

Hege i KIna

Oddbjørg sa...

Hei

Så flotte kaker :) Er oppskriftene "offentlige"?

Ha en fin mandag!
Oddbjørg

Grys lille sa...

Alltid så kjekt å titte innom bloggen din! Nydelige bilder å drømme seg bort i!

Ha en fin uke!

Hulda sa...

Så flotte kaker, både muffinsene og bamsekaken. :) Du er så flink med bakverk, Silje. Ungene er skjønne. :)

Hadde vært fint om du kunne finne ut hva faren din har å selge av slikt gammelt porselen, og hva prisen er. Hvis du pakker det godt i bobleplast skal det gå an å sende det. :)

Drømmen om en eplehage sa...

De er så skjønne de små lysluggen dine!

Må le av meg selv. Jeg trodde du skrev at det var Ferdinand som var 2år. Følte meg litt forvirret, for jeg var sikker på han var over 3. Så skriver du at Augusta er 3mnd yngre enn bursdagsbarnet. Ha, ha, ha da lurte jeg en stund på hvem av oss som ikke var edru. Fnis! Oppklaringen kom når jeg leste alt en gang til. Tihi!

Ønsker deg og dine ei fabelaktig uke Silje!

Klem fra Tove

Meg sa...

Så flott blogg du har:-)
Veldig koselig å lese om andre med barn på samme alder. Jeg har en pjokk som ble 2 år i sommer, og jeg kjenner meg meget godt igjen med den poseringa:-)
Nydelige barn du har! Og den kaka så kjempegod ut!!!

Margrethes hus og hage sa...

Så søte små :)

Gratulerer med toåring!

Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

Anna sa...

Hei!

Tusen takk for alle fine bilder, tanker og inspirasjon du deler! Får en skikkelig god lykkefølelse av å lese bloggen din:)

Du samler på grønt Grete-service fra Figgjo-flint har jeg lagt merke til. Noe av det er til salgs på finn: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18733967

Jeg samler nemlig på det blå Grethe selv;) Koselig service altså!

Hilsen
Anna fra Telemark

Merethe sa...

Hva er det du sier, er det han som er faren din?! Skrotnissen? :D Der har jeg jo vært mange mange ganger- sist kjøpte vi en haug med slalomski ;) Der er det alltid spennende å gå, rot eller ei ;)
Har oppdaget en ny bruktbutikk på Vallemyrende, under fargerike. Det er der jeg skal i dag.. :)

Ønsker deg en god dag, jeg sitter å legger sammen tøy og ser jakten på kjærligheten på web tv. To er reist med skolebussen, og to sover :)

Klem til deg

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Vilka fina barn du har och vilken fin tårta.
Kram Lotta

Pink Lady sa...

Så skjønne barn du har! Flotte kaker du har bakt!

Klem Pink lady