onsdag 30. september 2009

Årets siste...

...roser er plukket inn fra hagen. Nå knopper står riktignok igjen, kanskje blir det fine blomster av de også. Roser må være en av de mest takknemmelige blomstene man kan ha. Blomstrer fra tidlig til seint, og krever ikke så mye. Min favoritt i år har vært denne hvite, Winchester Cathedral. Den tåler lite regn (tydeligvis;)), men ser fantastisk ut, og lukter herlig.




Disse to små kannene er jeg veldig glad i. De er like i fasongen, men allikevel forskjellige som dere ser;) Jeg merker at jeg bryr meg mer og mer om de gamle tingene mine, og nyter å bruke dem i dagliglivet.


Kulda kom brått i år. Opptil flere minusgrader om natta, og jeg tenner lys inne om dagen for å få varme i huset. Jeg liker å ha det godt og varmt inne (bare spør de som er på besøk her;))


Mine småtroll liker så godt å sitte på kjøkkenbenken mens jeg lager middag. Her har de full oversikt, og det vanker gjerne noen smaksprøver:) Må bare fortelle om kveldsmaten til Ferdinand i dag.... Brødskive med banos og majones!!! Skrekk og gru!! Han fikk mast seg til det, og syntes visst det var godt også;(


Augustamor i kjent positur, med en dukke under armen...




nyt den siste septemberkvelden!

19 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja, roser er takknemlige skapninger. Her er det også nye knopper nå, til tross for kaldt vær.. men de kommer vel sikkert ikke ut da.
Her var det bare majones på brødskriva til lillegutt i kveld.. og han like det, påsto han... finner på mye rart disse søte små! :)

elle sa...

Så flott med roser på bordet i september. :) Veldig koselige innlegg og bilder du har. Ha en fin onsdagskveld.

Anita sa...

Koselig med roserester ;0) Har ikke fått somlet meg til å ta inn nå i dag, men håper på å gjøre det i morgen.Såå koselige bilder av gulllene dine også, nydelig dunhår minste gullet har!! Sitter å ser på det programmet med 8-linge mamman nå.... Usjameg og stakkars barn. Ellers koser jeg meg med brus, selv om det ikke er helg og nyter kvelden i høsten, kaldt inne her men med endel stearinlys på går det flott! Nå skal hekletøyet fram og kvelden nytes! Kos dere!

HønePøne sa...

Så fin blogg du har!
Jeg har også plukket inn roser i dag.. Mulig sesongen snart er over, ja..
Jeg tror du har drømmeflisene mine på kjøkkenet. Er de fra "fired earth"?
Ha en fin kveld!
Madeleine

lavendel mio sa...

Nydelig bilder av Winshester Cathedral!! Søt de rosene som sitter på kjøkkenbenken også:)
Kjøpte meg Winshester C i år og den blomstret helt til nå:))
Ønsker deg en nydelig torsdag:)

Jannes lille sted sa...

Å så flotte roser! Syns slike roser fra hagen er så sjarmerende!
Ha en fin kveld
Klem

Hulda sa...

Så flotte roser. :) Helt skjønt. Skjønner at vi må plante rosentrær her til våren. Vi har to, og de er hvite, men de står så kort tid. Vakre bilder, Silje!

KRISTIN sa...

Banos med majones!! Ja, ja! Minner meg om broren til en venninne av meg. Han spiste sjokade med majones da han var liten.

Du har en veldig koselig blogg. Har tittet innom tidligere, men i kveld har jeg sett på dine gamle innlegg om jul. Fikk nesten julestemning her jeg satt. Du har et flott julehus.

Fikk også et tips til hva jeg skal gjøre med grøtposene fra Nestle!!!

Fortsatt god kveld til deg og dine!

Tiril sa...

Så nydelig, siste dag i september, her er det meste ødelagt av regn i bøttevis.

sylvia sa...

så skjønn en rosebukett,nydelige bilder,å gamle ting er så flott,syntes å det er så fint at unge liker den stilen.
nydelige barn,men fy for et mat ønske for en liten gutt,hehe.
ha en koselig kveld med masse lys å varme.
klem fra sylvia

Ingrid Elisabeth sa...

Så nydelig den var buksedressen til Augusta :D

Tulip sa...

Koselige bilder.Ja rosene står fint hos meg også, blomstrer for andre gang. Må vel ta noen inn før frosten tar resten av dem.

Kos deg!

Kort og Søm sa...

Det var nydelige roser!!
Fredrikke :o)

UNDRING sa...

Nydelige roser, det er virkelig flotte blomster. Ha en fin siste septemberkveld! :)

Hverdagen vår sa...

Nydelige roser, og barna dine er noen herlige sjarmtroll de også.
Akkurat som her, minsten trives best på kjøkkenbenken når mor eller far lager mat:)
Ja,ja, banos og majones, jeg hadde nok ikke klart det,men barn er jo barn og vil jo gjerne prøve:)

Ha en fortsatt flott uke

Klem fra Eli

DittOgDatt sa...

Fine roser, ekstra moro når de kommer fra egen hage! Blomster gjør meg skikkelig glad :) Prøver alltid å være flink å kjøpe inn blomster til helgen:)

Ha en fin dag!

klem Hege

Elisabeth sa...

så fine bilder!:) nydelig rose og nydelige barn:)
din blogg er en fryd for øyet!:)

ha en fin dag!:)

Anonym sa...

Hei Silje!
Det er alltid så koselig å kikke innom bloggen din. Det virker å være en sånn lun og koselig stemning i deres hjem. Nydelige bilder!
Ønsker deg en fin okober!
"EU"

et kjært hjem sa...

Så koselig innlegg! Vakre rose og søte mugger! Jeg også blir mer og mer glad i de gamle tingene mine :)Fine bilder av skjønne små :)