søndag 2. august 2009

Hvitt og krem...igjen ♥

Som så mange andre bloggere liker jeg veldig godt hvitt og kremfarget porselen og stengods. Jeg har samlet på det i flere år, og etter hver tur i butikken til pappa skrotnisse, kommer jeg hjem med litt mer. Dette fant jeg denne gangen...







Jeg synes de hvite bollene og fatene er så anvendelige, bruker de til alt fra mat og godteri...

...til å ha eføy oppi!


Jeg fant noen ting jeg skal pynte med til jul også, men det får komme senere;)




jeg ønsker deg en fin kveld ♥

37 kommentarer:

SiljeVanilje sa...

Så mye fint du har funnet!:) Og kjempefine bilder...igjen!:)

Ønsker deg en god søndagskveld!

Klem fra Silje

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Heisann,
her var det mye fint du :o)
Er endelig tilbake i bloggeverden igjen etter en lang vår-og sommerpause.
Og det er kjekt å være i gang igjen!
I dag må jeg bare invitere deg inn til meg,sånn at du kan få hilse på alle kaninene...;o)
Kjerstiklem

UNDRING sa...

Hei, kom over bloggen din. Den er helt fantastisk flott. Nydelige bilder du har. Kommer innom deg igjen.Ha en god kveld!

det hvite hjerte sa...

Aldeles nydelig det du har funnet hos Pappa Skrotnisse idag!
Du er nå så kreativ også da, så nydelig med de roseknoppene (ja, for det var vel det det var....)
Uansett - Vakkert! (som alltid...!)
Ha en herlig søndagskveld!
klem ann-christin
PS! jeg er tilbake med det hvite hjerte, klarte ikke å legge den ned allikevel, en gang blogger er den blogger for alltid (tror jeg....)
Klem klem klem

Mitt lille hjem sa...

Oi, så fine bilder dette var da :)

borghild sa...

Så masse fint du kom hjem med! Det er jo så greit med hvitt, for da kan en jo kombinere alt om hverandre, selv om det ikke er likt! Jeg merker selv at nå når sommerfølelsen er helt over (sørgelig nok), så blir det litt mindre farger her i huset også;) Ha en fin uke! Klem B:-)

Margrethes hus og hage sa...

Så fine bilder! Hvitt og creme er anvennelige farger :)

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Ida sa...

Kjempefine - også de flotte bildene du tar da! Kunne fått en gråstein til å skinne du :-)

mali-mo sa...

Så flotte ting!!! Likte så godt de store skålene dine, sånne leiter jeg etter selv ;)

Ha en flott ny uke!

huset med det rare.. sa...

Så fine, sarte bilder.. og mye fint du har!
Ha en fin kveld til deg og!

Hokusfiliokus sa...

Så mye fint du har funnet, jeg er også glad i hvitt og kremfarget porselen, liker de ulike nyansene mot hverandre. Kjempefine bilder også:)

moa sa...

..sååå nydelige bilder!
porselen i hvitt og creme går vi aldri lei..
det er som du sier, det brukes både til hverdag og til fest!

ha en fin kveld -
moaklem

Guttemamma sa...

Nydelige bilder Silje!! Hvitt er aldri feil...
klem

Anita sa...

Hallo vennen! Savnet deg jeg! Såå mange koselige innlegg siden sist jeg var her! Og det er ingen tvil om at jeg skal innom pappan din når jeg skal begynne å visitere Telemark! Ser av den foreløpige timeplanen at jeg har lang lunsj noen dager og da altså!! Vi har kost oss masse på tur, men ble ikke så mye shopping som ønsket! Typisk! Når planene er store finner jeg ofte ingen ting :p.
Men litt har jeg funnet da, så det kommer på bloggen etterhvert. Fortsett og kos dere, så snakkes vi! Klemmer fra ANita!

Anita sa...

Fikk forresten kjøpt meg rosebokser i København :0)))!

moni sa...

nydelige bilder av flotte ting:) heldig som har "skrotnisse" til pappa da:) ønsker deg en nydelig start på kommende uke:) klem monica

mi-rachel sa...

fine ting og bilder.

Hulda sa...

Utrolig lekkert, Silje! Så skjønn den flasken/vasen var da. Flott var også de hvite bollene. Du har vært kjempeheldig. Du har toppet det hele med lekre fotografier. :) Håper å finne noe mer hvitt/kremfarga porselen som jeg kan ha i de åpne kjøkkenhyllene mine til høsten. Han har ikke mer faren din?

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Tror jeg har kjøpt like dine tallerker i dag. Kjempefine. jeg elsker slikt gammelt fløtehvitt steingods.

Søte smårollinger du har:)

Ønsker deg en fin uke
Klem:)

jordbærpiken sa...

Så mange nydelige bidler siden sist. Vakre ting du har funnet i porselen. Og så nydelig det bildet av barna dine som sitter og koser seg med barne-tv og godteri. Blir helt varm om hjertet, for det er jo i sånne øyeblikk man virkelig kjenner hvor høyt man elsker sine barn.

Ha en god natt, Silje! :)

Prinsesse Elin sa...

Nydelig Silje. Helt fantastisk. Jeg har begynt å samle på et jeg også. Å denne gangen ikke et brukt men et helt nytt fra Til bords.
Gleder meg som en unge til den dagen jeg kan dekke opp med dette til et større selskap for det er så fint.
Ha en fin fin dag. Klem fra Elin:O)

Iselin sa...

Så fine bilder du tar, enkelt og hvitt... helt min smak :)

ralfefarfars paradis sa...

Så lur du er som samler på slikt, da passer jo alt til hverandre;) Nydelige ting og lekre bilder;)
Ha en fin ukestart!

Maliva`s verden sa...

Like it:o)

Silje sa...

Så mye fint.
Og så fine, delikate, bilder.
:)

Bonjade sa...

So beautiful the white in combination with the pink.....I love it.
And your roses are beauties.
Nice evening

Gitte sa...

Så masse fint du hadde kjøpt! Man blir jo lykkelig av mindre :)
Fantastiske bilder...

klem Gitte

Anonym sa...

Vakkert innleg :) Eye-candy <3

Livs Lyst sa...

Oioi! Nå må jeg en tur opp dit igjen gitt! Det var lenge siden nå...

Kjempe fine ting du hadde fått tak i Silje! Jeg digger det hvite porselenet jeg også. Herlig herlig!

Hilsen Liv

et kjært hjem sa...

Så vakre bilder, og nydelig porselen!Det ene fatet der har mamma og de på hytten, veldig fint!

Elis@beth sa...

Så mye flott!! Ha en fin dag!

tani sa...

takk for en fin reise i din blogg, hit kommer jeg gjerne tilbake. og ikke minst takk for inspirasjon med barnerom. håper at det er greit at jeg har lagt deg til i min blogg liste. mvh tani

Anita sa...

Håper alt er bra med deg vennen!!!??? Blir litt bekymret når du plutseli er borte noen dager!! Klem fra Anita!

Anonym sa...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Anonym sa...

I inclination not concur on it. I think precise post. Expressly the title attracted me to be familiar with the unscathed story.

Anonym sa...

Amiable dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.

Ineke van den Akker sa...

I love to visit your blog. It's wonderful. Thanks for sharing.

greetings from Holland,
Ineke