onsdag 12. august 2009

Høst på trappa

TUSEN TAKK for alle hilsenene jeg fikk etter forrige innlegg! Det er helt overveldende å få så mange fine ord! Det er tydelig at jeg kan fortsette å blogge om det jeg har gjort til nå! Jeg hadde jo ikke tenkt noe annet heller, men når tre av husets fire medlemmer har bursdag de neste tre månedene hadde det vært greit å vite om dere er kjempelei borddekking for eksempel;) Tusen takk til dere alle som har skrevet noen ord til meg!


Høsten kom tidlig på trappa vår i år. Årsaken er at jeg har hatt stemorsblomstene jeg plantet i vår frem til midten av juli, og i stedet for å plante nye sommerblomster da, tenkte jeg å vente til høstens blomster kom. Jeg elsker jo høsten, og synes dette er en hyggelig velkomst når man kommer hjem!




Dette "buret" kjøpte jeg på årets jente-shoppingtur i Sandefjord. Jeg har latt det stå ute i regnet i hele sommer i håp om at det skulle bli litt rustent! Syrinhortensiaen inni er fra hagen. Busken er tre år gammel, og i år er den kjempestor! Bare synd blomstene holder så kort når man klipper dem av og tar dem med inn.






I dag har jeg vært en tur i byen og kjøpt inn litt klær ungene trenger til høsten, noen nye strømpebukser og varmere pysjer. KappAhl har "ta 3 betal for 2" på undertøy, nattøy og strømpebukser til barn, da kan man gjøre et godt kjøp!


ha en flott kveld!

26 kommentarer:

Elis@beth sa...

Så koselig med høst på trappa! De blomsterkassene dine er så fine-de som henger på gelenderet, er de hjemmesnekkret eller er det noe man kan kjøpe? i såfall hvor?

Har lagt meg til som følger-håper det er greit! Ha en fin kveld!!

aase sa...

Å så deilig å se Silje!!

Jeg tenkte folk tror jeg er litt smågal om jeg pynter til høst alt nå!! He he, jeg vet at det skjer ganske så snart, nå når jeg så det lekre innganspartiet ditt ja!! Her ser det nemlig ikke ut fortiden!!

Imorgen henter jeg trillebåra og fjerner det hel før helgen kan brukes til høst stæsjing!!

Gleder meg til nydelig og kreativ fra bordekkingene hos deg framover!! Og kanskje en lekker oppskrift eller to også!!

Klem fra Aase

Kristine sa...

Nydelig pyntet trapp! De gresskarene - er de ekte (kan svare her hvis du vil)? De var så flotte. Gleder meg til å lese om dine kreative bursdagsbord!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje!
Må bare si wow - synes det ble kjempelekkert og veldig herlig høst på trappa di! Utrolig lekkert og inspirerende bilder. Ja, høsten er en fin tid den også, selv om jeg er mest glad i sommeren. Men det gjelder å henge med og nyte hver en årstid. Ha noen fortsatt fine dager i august! Klem Trine

liven sa...

Hei silje!
så flott pyntet på trappen din!
Her var det høststemning!!
Er ikke helt der enda da...er en sommerjente jeg!!
Håper på litt mer sommer enda....skulle ha badet litt mer!!
Ha en fin kveld:o)

Tante Hilde sa...

Det blei jo bare så koselig.Veldig mye fint å pynte opp med om høsten og.Fikk lyst til å ta bort sommerblomstene mine,litt tidlig...men snart. Du er veldig god til å gjøre det trivelig rundt deg.Flotte bilder. Klem fra tante.

det hvite hjerte sa...

koselig med høst på trappa,
selv om jeg føler det er
sommer enda og det en god
stund til.
ut august også kommer høsten
for meg!
hyggelig at du setter pris på
alle kommentarene du får, du
fortjener hver & en av de,
bloggen din er utrolig vakker
og vi er mange som liker å
besøke deg & ta en titt inn...
veldig koselig den hvite blomsterkassen
du har på huset ditt, nydelig med
erika & lyng!
ha en fin kveld!
klem til deg silje
ann-christin

jordbærpiken sa...

Nydelige bilder! Jeg klamrer meg til sommeren enda jeg. :) Måtte kapitulere i dag og ta på meg støvler og jakke da jeg skulle ut i regnværet... Krysser fingrene for litt mer sol i august. Ha en herlig kveld!

lavendel mio sa...

Så fint du har pyntet på trappen!!
Her står alt i fyr og flamme enda, så høstplantene får vente litt til:))
Ønsker deg en fin kveld,klem:)

Lene sa...

Super koselig og flott trapp. Dette gav meg inspirasjon, takk:-).

mi-rachel sa...

fikk høstfølelse av trappa di ja.

Margrethes hus og hage sa...

For en vakker høstlig trapp du har laget i stand. Kjempekoselig!

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Guttemamma sa...

Super super fint på trappa di,Silje!! Det blomstrer herlig hos meg fortsatt,så jeg må nok drøye litt:-)

Anonym sa...

Hei Silje!
Takk for omtenksomme ord- jeg har det alle tiders :) Formen er kjempefin, og sånn SKAL det fortsette ;) På Fredag skal vi på ultralyd og jeg gleder meg mer enn noen gang til å se hva som gjemmer seg inni der :)

Ellers har vi vært i Danmark og shoppet noen aldeles nydelige ting, som jeg må prøve å få tatt noen bilder av. På tide at det kommer litt interiør inn på siden nå.
Men det er koselig at du holder ut og følger med på vår lille, store familie! :) Synes det var en nydelig velkomst å skue på trappen din, gleder meg til å plante masse lyng jeg og! Vi skrives :)

Klem Fru Petersen

Anonym sa...

Men du.. HVOR har faren din butikk? der må jeg komme å se! Særlig hvis han har flere sånne små krakker du har på trappen din :)

Fru Petersen

Livs Lyst sa...

Herlig høstlig innlegg! Kanskje jeg er klar for litt høst snart???... Hm... Vakkert var i alle fall dette!

Hilsen Liv

Lottas Himmelrom sa...

Olala..Så lekkert..kjenner jeg kom i litt høststemning her:) Gleder meg til å pynte med lyng og andre høstplanter i nye huset om litt:)

Veldig fint innlegg det forrige..Min favoritt er hverdagsblogger og kanskje ikke de bloggene som har ALT.. Favorittrom er barnerom til gutter...og gangen..og selvfølgelig før og etter bilder:)

Klem til deg:)

Iselin sa...

Åååå, nå fikk jeg også lyst til å bytte ut sommerblomstene.
Knallfint! :)

Lisa Cecilie sa...

så utrolig koselig du hadde ordnet det på trappa di - ikke vanskelig å føle seg velkommen når man møter noe så fint :)

henger meg på "bølgen" - fortesett å blogge om det du måtte ønske! Til nå har det iallefall vært bare koselig å titte innomd deg :)

ha en super dag!

klem

ENGEL sa...

så utrolig koselig det ble!jeg må nok snart gjøre noe drastisk på trappa jeg og,for nå dør alt der ute i regnet...

Cecilie sa...

Oj, så fint! Du er virkelig flink! Jeg er ikke lei av borddekking. Ser fram til mer inspirasjon fra den flotte bloggen din! :)

klem, cecilie

Prinsesse Elin sa...

Hei Silje.
Her om dagen så gikk jeg å tenkte på deg. Jeg planla hvordan jeg skulle pynte på trappa om høsten å da kom tankene til bloggen din for du er så flink til akkurat det. Å pynte. Mens jeg glemmer bort trappa når det er stiv kuling så fiffer du det så flott. Å et par dager etter denne tanken slo meg så er du jammen klar for høsten på den fineste trappa i blogglandia.
Så fort jeg finner pynte kål og gresskar skal det pyntes i Silje stil på min trappe sten ♥

glad i hvitt sa...

Hei! Så flott blogg du har:) utrolig fint barnerom, så gøy og få inspirasjon av andre! jeg legger meg til som følger og kommer helt sikkert tilbake:) Ha ei flott helg!

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Nydelig!!! Ååå jeg elsker gresskar!!! Gleder meg til å pynte med slike selv... men er enda litt sommer på min terasse :) :)

Dorthe sa...

Hvor har du pyntet fint på trappa.
Rigtigt sødt bur, med den hvide blomst i:-)
Rigtig god Weekend
Kram Dorthe

Sonia Lovise sa...

Heisann..

Lurer på hvor du har fått tak i blomsterkassene dine som er flotte i kvitt treverk??
Er dei heimelaget??

Sonia