mandag 24. august 2009

Et lite juleprosjekt...i august!

Dagen i dag er etter gammel tro den første høstdagen! Som har jeg skrevet før, elsker jeg høsten, og nyter mørkere kvelder med innekos og litt "pyssel"!


På denne tiden av året begynner jeg også med litt juleforberedelser, dvs ikke noe store greier, men jeg skriver opp listen over hvem vi skal kjøpe julegaver til, og hvem vi skal sende julekort til! Jeg har også begynt på julegavene, og er ferdig med et par. Dere som synes det er ALTFOR tidlig å tenke på jula, er herved advart, og kan jo hoppe rett over til neste blogg hvis dere ønsker;) Men det skal bli lenge til neste juleaktige innlegg, det er jo bare august:)
n
n
Denne esken i tre har jeg funnet hos pappa skrotnisse. Den skulle nok hatt et lokk, men det var ikke så viktig for det jeg skulle bruke den til. Inspirasjonen har jeg fått på en svensk blogg, men jeg husker dessverre ikke hvilken...


Jeg malte den hvit, og har trykket med stempelbokstaver "nå tennes tusen julelys". Oppi ligger mange stearinlys, det er alltid kjekt å ha i umiddelbar nærhet;)





Frem til desember snur jeg bare esken rundt!
n
n
Nå skal vi lage eplesyltetøy!
m
m
m
God mandag!




30 kommentarer:

cherryblossomgirl sa...

O jul med sin glede! Det var en kjempegod idè!
Og såååå fin den boksen ble!
Den ideen kommer jeg rett og slett til å stjele!!!
Ha en fortsatt fin kveld. Vi skal også sylte i kveld :)

Iselin sa...

Så koselig eske... :)

Jeg har også begynt på julegavene, men ikke kommet så langt på lista enda. Så tenker jeg at det snart er tid for å begynne å tenke på årets adventskalender.

Caroline sa...

For en herlig lyseske.. Synes det er lurt å begynne så smått å tenke på de neste månedene som står for tur. Høsten er en deilig tid, det er så kos å tenne stearinlys om kvelden og se at det skumrer og mørket senker seg. Jeg gleder meg til jul jeg. Vi fikk en sønn i november 08, men det blir først i år at det blir liv i stua julaften tenker jeg. Om ikke det er så mange juleinnslag ennå, kommer jeg til å følge spent med på den flotte bloggen din.

Klem fra Caroline

MarnyAlice sa...

hei :)
kjempefin boks!! :) smart!!

eg har faktisk litt panikk for at eg ikkje har starta med julegåvene enno..(har kjøpt 2 tru eg)..brukar å begynne i januar allerede..på salget :) det tidlegaste ute eg har vore er faktisk i romjula..hehe..då kjøpte eg julekuler på salg til nokre venniner året etter :) min kjære irritera seg over all plassen julegåvene tar..heile året :) hehe!!
ha faktisk nett laga liste over ka eg skal kjøpe til ken..eg leita litt i nettbutikkar etter ting som kan vere aktuelle julegåver :)

godt vi er 2 :)

Klem M :)

Christina sa...

Hihi.. Kjenner høsten sniker seg på oss.. :)

Cecilie sa...

Såå flott boksen ble!!! Mye kan gjøres med litt hvitmaling:-)
Gleder meg allerede til jul jeg, selv om jeg ikke har tatt fatt på noen juleforberedelser enda. Først skal en lang høst nytes, med mange fine, klare høstdager.
Ha en fortsatt fin mandagskveld.

Kjersti sa...

Sååå fin eske! Gøy å se. Smart med stempelputer egentlig - takk for idè. Kjersti

Randi sa...

Så fin den eska ble. Fint med de stempelbokstavene. Takk for tipset:o)

Fotballmamma sa...

he he..bra det er flere som liker å planlegge..og ikke skammer seg for det!(: hi hi

Tyra sa...

Heia! Aldri for tidlig å tenke jul!! :0))
Kjempefin ide, og egentlig en super gå-bort-presang også...Tror jeg kommer til å sno denne ideen, ja!
JUL(i)hilsen fra Cathrine

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Så fin idè! Esken ble så fin med teksten på. Synes det er koselig at du tenker på julen selv om det bare er august jeg:)

pippilotta sa...

Du er lur som begynner allerede, disse høstmånedene har en tildens å fly fort!!
kjempesøt kasse du har ordnet til lysene!
ha en fin kveld!

Armkroken sa...

Denne ideen skal jeg rappe! Veldig smart - og veldig smakfull!

Jill, Hanne og Linda sa...

Så koselig!
I USA har de jo konseptet Christmas in July som er 25 juli, da er det "lov" å vise frem, lage og legge ut juleting.
I dag er det jo bare 4 små mnd igjen til jul og kun 3 mnd til den deilige adventstiden begynner :-)

jordbærpiken sa...

Wow! Kjempeflott! Har begynt med et par julegaver jeg også. Har store planer om å være tidlig ferdig med det i år, noe jeg aldri har klart hittil i livet... Men dette er året, det føler jeg på meg. :)

Grys lille sa...

Herlig! Jeg er også veldig glad i julen! har kommet godt i gang med kalendergavene, og ferdig med noen julegaver;-) I desember har jeg planer om å stresse minst mulig!

Ha en fin kveld!
Klem fra Gry

Hege sa...

Så fin:-)
Takk for tipset:-)
Jeg har kjøpt slike stempel hos Clas Ohlsson..!
Ha en fin kveld, klem Hege.

Christine C sa...

For en flott boks...den likte jeg godt! Ideen er herved stjålet :)
Kjenner at juleforberedelses-kriblingen begynner å komme mer og mer nå som kveldene blir mørkere.
Ha en fortsatt fin kveld!

Fjordheim sa...

Det ble en flott eske til lysene.
Nei det er aldri for tidlig å tenke på julegaver. Jeg kjøper det i gjennom hele året når jeg kommer over noe som kan passe.
Ønsker deg ei lang og god førjulstid :)

Hulda sa...

Fantastisk god idè, Silje! Dette må jeg bare herme, tror jeg. Helt skjønt!!

borghild sa...

Så enkelt og så fint!!! Og det røde båndet var prikken over i'en.
Så flink du er som safter og sylter, jeg ble for sein med jordbæra i år, og da vi skulle ut på bringebærtur, så var villbuskene vi pleier å plukke av, bare vekke... Noen (kommunen) hadde visst 'ryddet':(
Koser meg masse med alle innleggene dine (selv om jeg er dårlig med kommentarene for tiden)
Ha en super uke, og pass på deg selv! Klem B:-)

Margrethes hus og hage sa...

Så flott boksen ble! Og jul... kremt... gleder meg veeeldig :)Er av det julete slaget, og i fjor sto vi med arbeid til halsen når julehøytiden satte inn... Malte spisestuen til kl 2 om natten kvelden før for at den skulle være ferdig til julemiidagen. Sånn er det når man flytter i desember. I år skal det være julekos fra 1. desember :)

Bare lag juleinnlegg for min del :)

Hilsen Margrethe

Karianne sa...

Å så koselig den boksen var. Den likte jeg kjempegodt. Tenker hvert år at jeg skal starte tidligere med julegavene, men stresser i November og Desember med de, desverre. Jeg liker bloggen din veldig godt. Ta gjerne en tur innom min blogg hvis du har lyst til det. Hilsen Karianne fra Ålesund

Haust sa...

Den vart kjempefin!

Nyt hausten - og eplesyltetøyet ditt! :)

mi-rachel sa...

å herlighet det ble koselig!

Min stil sa...

Hei hei. Jeg er vel ikke helt i julemodus ennå, en julen kommer fort så det kan jo være greit å være litt forberedt. Esken var kjempefin.
Klæm fra Susanne

Tulip sa...

Nei, jeg er ikke i stand til å tenke jul akkurat nå. Men den eska var jo kjempeflott. Lur ide, og kjekt å bare snu esken rundt når jula kommer!

Du har alltid så lyse og flotte bilder på bloggen din! Blir glad av å kikke innom!

Silje sa...

For en fantastisk god ide!!!Jeg er også begynnt å tenke på julegavene, deilig å være tidlig ute! Ha en fin kveld:)

Anonym sa...

Gleder meg også over at høsten er her og at jula er " like rundt hjørnet" :) Fint innlegg!

Karin sa...

Så kjempefine bilder du har på bloggen din Silje. En nytelse å se på bildene dine...