lørdag 8. august 2009

En sommer er over..

....eller ferien er ihvertfall over for denne gang! Vi har hatt noen kjempefine dager på hyttetur med svigerforeldrene mine denne uka. Nå skal klær pakkes ut og vaskes, og huset skal få seg en etterlengtet vask. Så kan hverdagen og høsten komme, det er deilig det også!


Ungene fikk såpeboble-blåsere i gave fra besteforeldrene, stor stas!

Godt med en hvil på bestemors skulder når det er på tide med en formiddagslur...


Høsten nærmer seg, det er det ingen tvil om. Huset vi låner når vi er på tur, har en stor og flott hage, med mange trær og busker. Jeg gikk en tur i hagen i går før vi dro hjem, så herlig å kunne gå og plukke inn fra ens egen hage, gleder meg til vår hage blir frodig og grønn!


Et herlig syn, selv om akkurat disse er ganske sure... Hagen har flere morell- og kirsebærtrær, og de bugnet av bær.


Jeg tok med litt av hvert hjem, og har pyntet med i stua. Siden jeg elsker høsten, nyter jeg synet av de fine fargene, som minner om at det går mot mørkere tider. Snart er tiden inne for koselige innekvelder med stearinlys og kos!



Alt jeg plukket fantes i hagen, bortsett fra tyttebærene. De ble plukket i veikanten på ett av utallige stopp på bilturen hjem.. Ungene skrek i kor hele veien, Ferdinand ropte at han var "kalv" (kvalm) og alt var bare velstand.. Da vi parkerte i gården etter den to timer lange turen, var vi ganske slitne alle sammen... Hvordan i all verden er kjøreturene for dere som har enda flere barn??


I dag har vi feiret bursdag på hytta til mamma. Her er ungene festklare, og jeg måtte ta et bilde før vi dro. I slike øyeblikk er bilturen fra i går glemt...:)




ha en fortsatt god helg!

18 kommentarer:

Iselin sa...

Jeg elsker også høsten, med sine flotte farger og stearinlys inne. Biltur med tre barn er ingen fest, så vi har ikke vært på langtur med bil i sommer ;)

Hulda sa...

Flotte bilder av modne rognebær og pynt. Ungene er også fine. Fin dekorasjon du har laget. Her er det heldigvis fortsatt grønt og fint. Jeg vil ikke ha høst enda, selvom den er fin.

Kine sa...

neineinei,er da ikke høst enda vettu,mange sommerdager igjen,forhåpentligvis:)
Ikke moro når ungene lager kaos på tur med bil,vi har vært heldige sånn,her er det ingen sure miner(og heller ingen bilsyke,til tross for at både jeg og gubben plagdes mye som barn selv!)
De liker å se film på turer,så det er vår "kaoskontroll" hehe..
Fine dekorasjoner du har laget:)
Fortsatt god helg!

Mona. sa...

Så fine høstfarger du har pyntet med !! Ler av go'gutten din,jeg......stakkar han,det var nok ikke noe kult å være kalv...... :) Men som du sier,når man ser dem pyntet og glade,glemmer man alt.....! Nydelige unger ;) Ha en fortsatt fin helg :)

Guttemamma sa...

..vi pleier å ha h...tes turer hvor de to yngste blir bilsyke og kaster opp gang på gang....så det. Utrolig koselige du har laget, elsker høsten jeg og!!! Og nå ble jeg inspirert...:-)
klem

Anita sa...

Der var du vennen! Må ikke skremme meg sånn ;0) Sååå skjønne bilder som alltid og det siste av Augusta var bare topp! Hos oss underholdes ungene med dvd i bilen, en sikker vinner bare de blir litt større! Løp og kjøp :0) Gleder meg litt til høsten jeg også nå, skal bli godt å få ryddet og stelt litt koselig istand inne igjen, for nå er det så som så med det..... Har vært på stranda og ute med båten hele uken vi, sååå fin avslutnig på ferien. Kos dere masse! Klem

det hvite hjerte sa...

Hei,
har savnet deg så det er godt du er tilbake, Silje!
Vet du et godt tips, kjøp TV skjermer og la barna se film... da hører du garantert ikke en lyd før de sier de må på do eller er tørste...!
Vår Sofie på 6 elsker hester & filmene fra Langedrag & Blåbær gjengen har gått gang på gang alle de milene vi har lagt bak oss i sommer, detter anbefales virkelig!
Nydelige bilder, ja, tenk snart er høsten her, idag har jeg shoppet inn forbredelse til skolestart for begge to. Viser bilder senere!
Ha en fin helg!
Klem til Deg

Tante Hilde sa...

De to sjarmtrolla var veldig fine. Klare til fest. Vi får håpe det blir noe mere varme iår,men at høsten er igang er det ikke tvil om.Klokka er nå halv ti og det er halvmørkt.Vi får kose oss med de fargene høsten gir.Fine bilder du tar. Klem fra tante

Therese sa...

Hei hei siljemor. Jeg har savnet deg litt her i blogglia, har kikket etter det vettu. Så koselig med hyttetur da. Helt skjønne bilder. Ja, jeg føler at høsten nærmer seg jeg også. Men ingen sure minner. Høst er fantastisk. Håper formen din er bra. Håper vi også kan få til en skravlekveld igjen, jeg er veldig klar, når som helst. Ha en god kveld. STOR KLEM

Cecilie ♥ Den blå halvkule sa...

Høres ut som om dere har hatt en flott sommer! Nydelige bilder du tar! Litt vemodig å se høst i bildene, men sommeren er jo på hell..

Uansett - ha en god sommer videre - det som er igjen!

Klem, cecilie

OdaAnna sa...

Hei:) Ja høsten er herlig,men tåler litt sommer til først;) Så vakre bursdagspyntete barn!

jordbærpiken sa...

Håper sommeren varer litt til! Men det er alltid koselig når høsten kommer med stearinlys og fyr i peisen. :) Koselige bilder av familien din! Ha en god natt.

jordbærpiken sa...

Håper sommeren varer litt til! Men det er alltid koselig når høsten kommer med stearinlys og fyr i peisen. :) Koselige bilder av familien din! Ha en god natt.

Drømmen om en eplehage sa...

Nå fikk jeg skikkelig høststemning her. Og med det været som plutselig ble i kveld skulle en tro det var oktober.
Men jeg er ikke klar til å gi slipp på sommeren enda, for jeg har ikke hatt ferie enda... hyl!

Så fine bilder du har tatt, Silje. Men med de fotoobjektene dine så skal det vel ikke så mye til ;) De er så skjønn de lysluggene dine!

Velkommen tilbake til hverdagen, håper den også blir god.

Kos og klem

Drømmen om en eplehage sa...

HAHAHAHA!
Og så KALV da.... Kan slå seg sammen med min som springer rundt og annonserer at det er HALAL mat å få!

Knegg!

Fjordheim sa...

Nydelige dekorasjoner i stua di. Ja høsten er en flott tid. Men samtidig litt deprimerende med tanke på den lange vinteren som venter.
Vi var, og er to-tre turer i året på Jæren. Det er stort sett en tur på tolv timer. Og ungene har vært med siden han eldste var tre-fire uker gammel. Første turen hans brukte vi 16 timer. Da med ofte innlagte ammepauser og bleiskift.
Er glad den tiden er over. Men det gikk utrolig greit med litt spennende gaver ca annenhver time underveis. En gang var jeg redd noen skulle anmelde meg for kidnapping da vi skulle ha eldste sønn inn i bilen etter en stopp. Han ville ikke, hylte og skrek som bare det. Men det gikk bra den gangen også.
Nydelige unger du har. Fint pyntet, klare til fest.
Ha en god dag :)

ENGEL sa...

søte barn.og søte høstfarger.jeg finner ikke noe som mijnner om høst annet enn at de tresker korn.her er det nemlig opp mot 30 grader og jeg er litt lei av sommer.nå vil jeg faktisk ha høst slik at man kan få gjort noe!!!!ferie 1 uke til,50% av fammen er ferdig.ha en super søndag!

Hege sa...

Åh for en fantastisk kjekk blogg. Og noen utrolig flotte barnerom, her fikk jeg kjempe masse inspirasjon. Du er hjertelig velkommen hjem til meg for å innrede rommet til min prinsesse på 7 mnd. Jeg gleder meg til å følge med videre!