fredag 21. august 2009

Eeeeeemil!

I går var jeg en kjapp tur innom Lindex på vei til ei venninne, og hjertet mitt hoppet et par ekstra slag da jeg så at de hadde fått inn guttetøy i Emil-stil! De har også t-skjorter og gensere med Emil-trykk, stor stas for Ferdinand på tre som elsker Emil. Og førstnevnte klær er stor stas for mamma som elsker gammeldagse og nostalgiske klær!



En kjempefin striptete skjorte, med den typikse "Emil-halsen". Den blir fin alene eller inni...



...denne! Som forresten er i bomull, og veldig deilig å ta på! Synes ofte slike gensere er i ull, og det er ikke så populært hos treåringen.


Og en "cord-olabukse" i slitt stil. Den er jo langbukse da, og selv om jeg elsker knebukser i denne stilen, er denne kanskje mer praktisk.


Flotte klær i fine farger, da er mor fornøyd..

...og når Ferdinand kommer hjem fra barnehagen og ser denne som mormor har kjøpt til han, er nok han ganske fornøyd han også:)


Ferdinand er vanligvis ikke en veldig rampete gutt, men noen spikk blir det jo! Da jeg var oppe på badet for å ta på linser og litt mascara i dag tidlig, hadde han og søsteren tatt alle tingene fra lekekjøkkenet på kjøkkenet og flytta dem inn på stuebordet! Herlig, siden vi var på farta til å reise...


Og i dag tidlig da jeg lå og slumret i senga (Augusta var våken fra midnatt til 01.30 i natt, gjesp...) våknet jeg av at Ferdinand kom inn på soverommet og sa "jeg vil ha sånn på fingrene!", og sto med en neglelakk-kost i hånden.. Og neglelakk litt overalt, men mest på neglene heldigvis! Jeg ble selvfølgelig svært bekymret for hvor resten av neglelakken var, og joda, den hadde lillesøster! Med slike negler reiste altså min treårige sønn i barnehagen i dag...


...og lillesøster på snart to skulle jo ikke være noe dårligere;)
b
b
b
god helg!

42 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Gutter med Emil klær må få gjøre Emil streker også. Han syns sikkert han var ekstra fin i dag med neglelakk. Minstemann hadde en eller to negler lakket veldig ofte da han var mindre.

mellomste gutt her har Emil lue og trebørse med ingravert navn på. Han var veldig Emil fiksert da han var liten. Vi var i Sverige og i Vimmerby. Bodde på Pippis hotell...koselig

Minstemann slo seg på riddere og monstre. Ikke fullt så søtt..

Ha en flott helg!

Elis@beth sa...

Så nydelige klær, skal tipse svigersøsteren min om Lindex altså!!

Herrlige unger! De er morsomme, en gang jeg slumret litt hadde eldste jenta som da var 3 helt saft utover hele stuegulvet og for og sklei på det....siste gangen jeg slumret for å si det mildt, hehe!!

Ha en nydelig helg!

Hilde. sa...

Nydelige klær. Du har ein kjempe fine blogg, jeg er ikke så flink til å legge igjenn spor etter meg men her er ett....... Ha en kjempe fin helg.

Livs Lyst sa...

Den Emil-skjorta er kjempe skjønn!!!

Hilsen Liv

jordbærpiken sa...

Haha! De er så søte de barna! Ja, neglelakk er gøy. Kjempefine klær du har kjøpt! Har inntrykk av at det ikke er så lett å finne fine gutteklær.

Ha en god helg! :)

Grip dagen sa...

Sing dudeldei, sing dudeldei...
Ha ei strålende helg.
Nydelige klær! Jeg liker også kjempegodt slike.
Selv har jeg jenter. Og jeg sydde mang en Madickenkjole til dem da de var små. Så søtt!
Klem Marit

Lene sa...

Så nydelige klær!
Og en nydelig liten gutt...

god helg til både deg og barna dine!

Lene.

Fire Hjerter sa...

Søte klær ja. Kanskje jeg må ta eg en Lindex tur.

OdaAnna sa...

Hehe, så fine med neglelakk;) Så flotte klær! Skal ikke mange minuttene til før de små håpefulle endevender det meste:) Ha en fin helg!

Lene sa...

Så flotte klær. Jobbet på Lindex i stuidetiden, og går dit av gammel vane når jeg skal ha barnetøy. Synes de har utrolig mye flott der.

pippilotta sa...

Så flotte klær, elsker emil klær, så takk for tipset og lindex next:)

Ha en trivelig helg!

Hverdagen vår sa...

Hverdag med andre ord;)
De klærne så herlig gode ut, her er det også en liten Emil

Ha en flott helg

klem fra Eli

Min stil sa...

He he... morsomt med litt emil-streker når man har fått emil-klær.
De var foresten veldig fine. Lindex har faktisk ganske ok barneklær, faktisk.
;) Susanne

opp trappen og inn døra! sa...

Kjempeskjønne klær du har fått tak i til rampegutten din:) Det er jo litt koselig også med disse rare påfunnene barna får..:)

God helg til dere!

Ingrid sa...

Så nydelige, nostalgiske klær!! Nå må jeg en tur innom Lindex også gitt. Jeg synes alltid det vrimler av pene jenteklær.. men vanskeligere å finne noe til gutt.
Ha ei god helg!! :)

Marita sa...

Så söta Emil kläder. Hoppas de kommer till butikerna hit också.
Ha en fin helg!
~marita~

Margrethes hus og hage sa...

For et skjønt "Emil-tøy", da! Skikkelig flotte klær :)

Og neglelakk må man da ha, kan skjønne! Godt det var neglene som fikk mest, haha. I barnehagen har de vel sett slikt før, vil jeg anta ;P

Ha en fin helg :) Hilsen Margrethe

Min Lille Drøm sa...

Vi har vært på Lindex i dag, skjorta er kommet i hus!
Tok middagen på Peppes i dag helt nydelig;)
Nå sitter jeg med pc'en og koser meg, mulig det blir et innlegg på meg i kveld..
Takk igjen for hjelp i dag og for god lunsj!
Klem

Ingrid sa...

Hei igjen! Nei, vi vet ikke hva det blir denne gangen. Det var for tidlig å se det sist vi var på ultralyd, men vi får vel vite det på ultralyden i uke 18. Må nok si jeg håper det blir jente, for det hadde vært artig med litt jenteklær, sløyfer og blonder! :) Men jeg er utrolig lykkelig uansett, for barn er en stooor gave! :)

Sanna sa...

Gulliga pojkkläder!Jag har en liten Emil hemma som har en nästan likadan skjorta.. :)
Kram Sanna

Iselin sa...

Lindex er virkelig en kjedebutikk som har forbedret seg de siste årene når det gjelder barnetøy. Knallfine klær, likte spesielt skjorta godt. Så utrolig koselige bilder av ungene dine, også rosa neglelakk... det må tas med i konfirmasjonstalen når den tid kommer ;)

Anonym sa...

Hei:)
Det var fine klær, så fine at jeg måtte dra med mann og barn på lindex kl 20.30 i kveld!(de satt i bilen da)
Ble helt fra meg da jeg så de flotte klærne;)
Jeg kjøpte 86 i bukse til min 3,5 åring, skal se om det blir nikkers:) så stor nok ut i livet.
Skal prøve den på i morgen:)Litt for trøtt i kveld, han sovna mens jeg var inne.
God helg!
Marianne E

Marlene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Marlene sa...

Det tøyet var kjempefint, eg synes det er så vanskelig å finne fint tøy til gutter, spesielt når dei blir litt større. Nå skal eg ihvertfall på lindex til uka og kikke, takk for tipset!

Åshild sa...

Så flotte Emil klær:o)
Gleder meg til det nye senteret åpner på Leknes,1 times kjøring fra den ytterste holme der vi bor;o) da kommer nemlig LINDEX:D:D:D:D Å min lille Linus skal få masse nye klær!!!!
Ha en fin helg:o)

mi-rachel sa...

så koselig klær.
jeg har en 6 åring som til stadighet blir kalt emil. mest fordi håret ligner på emil...håper og tror jeg;)

Ingrid sa...

Hei!
Takk for det! Har hatt en hvit stol i et par år, og erfart at trekket ofte må i vaskemaskina. Men det er prisen å betale for å ha et interiør man liker! :)
Heldigvis har vi beige Ektorper foran TV'n der lørdagsgodtet inntas... :)
Forresten koster det bare 300 kroner for nye hvite trekk til en Ektorp, dersom det blir helt utvasket... :)
Ha en fin kveld!

Beate sa...

løøøøpe til lindex... den skjorta falt skikkelig i smak her.

Emilklær=Emilstreker...

Ha en fin dag
Beate

in my garden sa...

Fine klær du har kjøpt,kjekt hvis han syntes det er stat med emil.Og negle lakken hvar jo herlig..Bare vent til augusta får øynene opp for sminke,caroline sin favoritt for tiden.Ikke like lekkert å komme på butikken med rosa glitter i hele ansiktet heller og leppestift langt utenfor munn...Og helg!

Livy sa...

Så flotte klær!! Tror jeg må ta en tur på Lindex å se om det er noe fint til snuppene mine også:-)

Må le litt av Emilhyssene hans :-) Artige bilder!

Ønsker deg en fin helg Silje!

Klem fra Livy

et kjært hjem sa...

He, he så komisk...det blir iallefall ikke kjedelig med småbarn i hus :) Så skjønne klær! Jeg har kjøpt noen t-skjorter til eldstemann på 8 på H&M i den stilen. Han likte de kjempegodt...nå ligner jeg på de guttene i "barna i bakkebygrenda", sa han.

mettemaja sa...

Åh, så herlige klær! Må ta meg en tur på Lindex skjønner jeg. Vi har en Emil t-skjorte i hus, den er populær! Elsker sånne skjorter som den, og når Linus nettopp har vokst ut av en er det jo en god grunn til å kjøpe en ny!

Maret sa...

Jo, du har nok heilt normale ungar.. emil eller ikkje...

Ha ei fin helg alle tre..

Maret sa...

Jo, du har nok heilt normale ungar.. emil eller ikkje...

Ha ei fin helg alle tre..

det hvite hjerte sa...

Herlig Emil klær! Min på 13 år har vokst fra denne stilen... hm... skulle gjerne hatt en liten pjokk med lys lugg nå....!
Skrekk & gru, godt det gikk bra med neglelakk prosjektet til barna en tidlig morgenstund!
klem klem

Noora sa...

Jag kan inte förstå, men jag tror att jag måste gå också till Lindex att köpa nya kläder till min egen "Emil". MVH Noora

Drømme verden min! sa...

Herlige barn! Og de skal gjøre litt rampestreker, så lenge de er uskyldige rampestreker. Betyr de er kreative:) Og gutter skal teste neglelakk i den alderen:)

Emil klær er flott! Elsker nostalgiske klær, ikke alltid like lett å finne. Hender kjedene har noe, og jeg er så lei hello kitty klær til jenter. Nå må det komme noe nytt!

Tusen takk for inspirerende bilder både av hus, hjem og barn!

Haust sa...

Så fine Emil-klede! :)

Fortsatt god helg!

Anonym sa...

Hei kjære deg! Nå fallt jeg pladask!! Så emil bomullsgenseren på Lindex her en dag, men la ikke merke til det andre tøyet.. Sånn skjorte SKAL jeg ha! :) Kan tenke meg lillegutt kler det tøyet godt, med det lyse håret og allting :)
jeg har en grå knebukse med seler, men den er desverre for liten til min gutt nå :(
Ellers gikk det veldig bra på ultralyd, og tror du ikke det ser ut som om det blir enda en snuppe!! Hurra!! Vi er glade uansett, alt så bra ut :)
Snart skal vi i gang i kjelleren for å flytte de to eldste ned der. Og for første gang skal jeg få innrede et skikkelig babyrom! Planene er klare og jeg gleder meg! :) Tror spsiestua pent får vente gett..

Nå står steika og mandelpotetene i ovnen, barna leker ute og jeg skal ut å ta andre strøk på en hylle og et par andre ting.. Ønsker deg en hærlig Søndag Silje!

Klem klem

Fru Petersen

ENGEL sa...

<3nyyyydelige innlegg du har du!koselig med negellakkhistorien!hihi.og de klærene var bare helt nydelige!skal ta meg en shoppetur ser jeg!

Anita sa...

Heia vennen! Såååå fint tøy, har lyst på en sånn bukse og genser til Velte jeg, men spørs vel om de har hans størrelse?! Han er syk nå, vi kom ikke fram til høstmarkedet før han ble dårlig, men allikevel har han vært med på alt... Marked og blåbærtur! Fikk kjøpt meg to fat og ett vaffeljern til å ha ute på bålet! Det blir godt, OG hyggelig! Fikk høstet endel blåbær, så nå har vi til litt paier og smooties utover vinteren :0) Skulle ha plukket mere, men hadde ikke samvittighet pga Vetle! Til tirsdag går turen til Telemark, så hold deg inne ;0) Skal forresten være hjemme i morgen med Vetle, godt med en ekstra fridag. Kos dere alle sammen!

Anonym sa...

Nå har jeg vært å kjøpt skjorta, genseren og buksa til min gutt på 3 år. Synes disse klærene var nydelige. Takk for tips. Et tips til deg fra meg er at nå har roselille.dk vinterkolleksjon kommet. Fine klær der og, og der har di sånne knebukser med seler :) klem fra Marie