onsdag 26. august 2009

Bollebakedag!

Onsdag betyr kosedag her i huset! Da er ungene hjemme fra barnehagen, og vi reiser enten på besøk til noen, eller baker eller koser oss hjemme. I dag har vi bakt boller!




Augusta har tatt seg en smak av bolledeigen! Hun har et skikkelig temperament, og når jeg sa hun ikke fikk mer deig, begynte hun å kaste rosinene veggimellom! Og hun er ikke to år engang...:)


Lille, store skjønningen min!


Gjett om kjøkkenet så fint ut etterpå:)

Ei fornøyd jente!


Mens bollene sto til etterheving, spiste vi lunsj på verandaen. Det var så grått vær da vi sto opp i dag, men etterhvert kom både sola og varmen!


Og etter lunsjen var det endelig tid for boller! Det ble noen kanelboller også, siden det er mannens favoritt.


Da pappa skrotnisse var på besøk i helga, hadde han med en gammel dukkevogn til Augusta. Den har vært stor suksess, hun triller rundt på den og de andre vognene sine stadig vekk.


Dukkene får (for det meste;)) godt stell.




Jeg fant et fint glass hos pappa skrotnisse, men synes alltid det er dumt med enslige glass. Men så tenkte jeg at det kan brukes til telys også! Da gjør det jo ikke noe at det bare er ett!
b
b
b
god onsdag alle sammen!

29 kommentarer:

mi-rachel sa...

hørtes og så ut som en veldig koselig dag. veldig koselige bilder!

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Så herlig med slike dager :-) Kan vel ikke beskrives med ord på samme måte som med bilder, jeg lilkte hvert og ett!
Skal selv ha noen bakedager fremover å fylle opp fryseren! :-)

Ha en flott dag videre!
Klem J

lovecountrychabbychicstyle sa...

såå herlig å ha sånne dager! nyt:)
super fin dukkevogn!!! jeg vil også ha:)))
ha en fin høst kveld

klem Lillan

Anonym sa...

Så koselig:)
Jeg drømmer om en fridag i uka, så vi kan kose oss hjemme.
men vi har ikke råd til det sånn det er nå.
Men mannen jobber 2 skift, så sønnen vår har maks 6 timers dager i barnehagen, noen ganger 4 timer og andre ganger 15 minutter:)
Man fårr aldri den tiden igjen, så vi nyter den alt vi kan:)
Og det ser jeg dere gjør også:)
Emil klærne ble så fine på! Bukse i str 86, ble en super nikkers også har jeg kjøpt 'møsse' på hm.
Ha en god kveld:)
Hilsen Marianne E

Christine C sa...

For en koselig dag dere har hatt! Lykken er nybakte boller :)

Kjersti sa...

Åååå, så herlig :)

Polly sa...

Å så koselig dag. Virker som om du er en veldig flink mor.. :O)

Lisa Cecilie sa...

snakk om herlig dag, ser ut til at dere kosa dere masse :) fine bilder av søte bakere!

vogna pappa'n din kom med, var jo bare helt fantastisk fin :) ikke rart at prinsessa di triller rundt på den :o)

klem

Bea's verden sa...

Så koselig.

Her i huset er også dukker og dukkevogna blitt veldig populært;o)


Klem fra Bea

Petit sa...

Den dukkevogna var bare knallsøt. Gøy for både mor og datter med sånne fine leker :)

det hvite hjerte sa...

Åh, hvilken herlig onsdag midt i uken dag dere har hatt idag! Slik hadde vi tidligere også, jeg begynte å jobbe fullt nå rett før sommeren, har hatt fri en til to dager i uken tidligere. Onsdager er absolutt en herlig og den beste dagen å ha fri. Jobbe to dager, fri en dag jobbe to dager, fri to dager, helt genialt!!!!
Nydelige barn du har som baker & koser seg, herlig!
Klem ann-christin

Bonjade sa...

This looks like a lot of fun....
This must be delicious......
I love your little ones...
Nice evening

Anonym sa...

Bloggen din er så koselig :) Det at du skaper tradisjoner for barna, baker og steller i hus og hjem som den ekte husmor er så inspirerende for meg som drømmer om å få være hjemmeværende gammeldags husmor :)(Vet at du ikke er hjemmeværende)

butiksofie sa...

Hi, that is what we did today! But with the girls from the birthday party! Cute pics, regads Anja

torleif ann karin sa...

Fantastisk å se at ungene koser seg sånn. Hjemme hos var det fri og bolledag igår, som selvfølgelig er veldokumentert og blogget. Ta en titt om du vil.
Godt med disse fridagene. Jeg og mi snuppe har fast på tirsdag, og ser alltid frem til dagen.
Likte vogna til snuppa di.
Ønsker deg en strålende kveld.

Klem Ann<3

Grys lille sa...

Åh, lykke! Nydelige bilder! jeg skal begynne å jobbe 60% når jeg starter opp igjen i februar. Da skal ungene også ha 60% plass i barnehagen hvor jeg jobber. Gleder meg til å starte, men også veldig til fridagene med ungene;-)

Ha en fin kveld!!

Tante Hilde sa...

Mange fine innlegg . Du er så god på tradisjoner. Ser at ungene koser seg.Fint med en fri dag midt i uka.Bollene så herlig ut. Klem fra tante.

Linda sa...

Så koselig!
Herlige bilder:)

Ha en fin kveld!
Klem Linda

Hulda sa...

Så koselig dere har hatt det i dag, du og ungene. :) Ser at de har det kjempefint begge to. :) Så fint trekk du har på kjøkkenstolene. :)

Hulda sa...

ps: skulle jo også si at den dukkevogna var nydelig!! Så heldig Augusta var!

Mia sa...

Så herlig! Ingen tvil om at ungene (og sikkert mammaen også) koste seg her. Og resultatet er da ikke noe å si på, nydelige boller!

Benedicte sa...

Kosedag:)) Du er heldig som har muligheten til å ha ungene hjemme en dag i uka!

Ha en fin dag:)

Tulip sa...

Kan jeg ta onsdagene mine hjemme hos deg!??? Dette såjo såkoselig ut, skulle heller gjort det enn å være på jobben!

Tror jeg må bake bollertil helga!

Neewmee sa...

Hei! Har lest bloggen din ei stund og det er alltid like koselig å stikke innom deg :-) Linkar til deg frå bloggen min og håpar det er greit! Er skikkelig misunnelig på huset ditt, du har verkeleg sans for detaljar. Og for nokon skjønne ungar du har :-) Ha ein finfin kveld!
*Neewmee*

aase sa...

Skulle bare veldig gjerne ønske vi hadde slike onsdager!!

Fire Hjerter sa...

SÅ koselig å kunne ta en slik dag. Og nybakte boller er jo bare kjempegodt.

Ingrid Elisabeth sa...

Ser ut som en kjempekoselig dag :) Så skjønt når barn får leke/bake/gjøre ting på sine premisser - feks smake på deigen og leke med mel :D

Ingrid Elisabeth sa...

Ser ut som en kjempekoselig dag :) Så skjønt når barn får leke/bake/gjøre ting på sine premisser - feks smake på deigen og leke med mel :D

Lene sa...

jeg hadde også fri på onsdager for noen år siden. Husker det var så deilig med en fri dag midt i uka! Ser ut som dere koser dere også!

Ha en fin dag!

Lene.