tirsdag 7. juli 2009

Roser


I dag har jeg vært en tur i byen, uten barn. Utrolig hvor mye raskere ærender og shopping går da;) Jeg kjøpte teppet som ligger over stolen, falt pladask for det. Det er kjøpt på Home & Cottage. Mons likte det han også, og mannen har ikke lagt merke til at det er nytt engang.. Da er vel alle fornøyde:)

Siden det har regnet en del de siste dagene, har jeg plukket inn noen roser fra hagen. Noen av buskene er nyplantede, så det er ikke så veldig mange blomster på dem, men jeg synes alikevel jeg får nyte dem mer når de står på stuebordet enn ute i regnet.. Denne heter Winchester Cathedral og lukter helt nydelig...


Klaserosene plantet jeg for fire år siden, og nå er buskene høye og fulle av roser. Men i år er de faktisk mer sjokkrosa enn røde.. I vasen på bildet er det kun èn gren, så de er ganske blomsterrike.


Barnehageåret går mot slutten, og siden ungene begynner på nye avdelinger til høsten, kjøpte vi en liten gave til barnehagetantene som har betydd mest for oss..


Roser her også:) Jeg tenkte at en kopp må vel passe til alle?:)


Bittesmå hvite roser som er markdekkende (foreløpig står de i krukker). White cover heter denne.

Også en ny rose, som står i krukke. Den skal plantes i hagen når stakittgjerdet har kommet opp.



Til og med på soverommet er det roser. Sengesettet har vi hatt i flere år, så det har blitt vasket og tromlet mange ganger. Da blir det så mykt og deilig!
n
n
Så et bilde fra virkeligheten... Vet nesten ikke om jeg tør:) Jeg føler ganske ofte at bildene jeg viser på bloggen er litt langt fra virkeligheten. Slik ser det EGENTLIG ut hos oss... (ihvertfall hvis du dukker opp uanmeldt når ungene har fått herje fritt hele ettermiddagen:))


Helt til høyre i bildet kan du se en av gjerningsmennene;)




kos deg i kveld!

29 kommentarer:

Brabo sa...

For en flott blogg du har, og vakre barn med veldig flotte navn :-)
Elsker bildet der hvor bomben har slått ned...

Livy sa...

Heisann!
Å ja!! det er deilig med shopping uten barn, man rekker så mye på kort tid, og det er deilig å slippe å mase! Nydelig teppe du har kjøpt :-)

Artig med et ubloggifisert bilde :-) Slik ser det ut her også titt og ofte, men jeg er ikke så flink til å ta bilde av det ;-)

Ønsker deg en strålende kveld!
Stor klem fra Livy

mi-rachel sa...

så gøy å se hvordan det "egentlig" ser ut hos deg :)

den rosen du viser var bare utrolig fin!!

Kine sa...

Roser er så nydelige!!Og flotte exemplarer du har;) Må si jeg humret litt da jeg så bildet fra virkeligheten,godt å se at det ikke er bare her alt er bomba ;P
Det skal være sånn med barn har jeg bestemt hihi!
(Men må innrømme at jeg liker kveldene etter barna har lagt seg,og alt er strøkent...)
God sommer!!!*klæm*

Ingrid Elisabeth sa...

Fine roser, fint nytt pledd, og godt å se at ungene får leke som de vil :o)

Benedicte sa...

Nydelige ting, og herlig å se et ubloggifisert bilde:))
Tips; vær forsiktig med ordet tante, hehe...

Ha en flott kveld:)

Line sa...

Hei du :)

Hehe.. så morsomt med et ubloggifisert bilde :)

Så nydelig teppe du har kjøpt, og alt er som det skal når pusen liker det og mannen ikke har sett det ennå.

Så mange flotte roser du har!
Bildene dine er så flotte og nydelige så jeg kan sitte å stirre på de i timesvis.

Ønsker deg en fin tirsdags kveld og en god uke videre.

Klem fra Line.

Christine C sa...

Omgitt av roser har man det bra :-) Så fine krus dere skal gi bort...jeg hadde blitt kjempeglad for et slikt.

Knallbra bilde av "virkeligheten" også. Tror nok de fleste av oss har det sånn gitt.

Grys lille sa...

Herlig med det "rotete" bildet! Godt å se andres hjem likne vårt... ;-)

Hverdagen vår sa...

Så masse flotte roser i forskjellige varianter, roser er herlig-

Herlig bilde av en hverdag som sikkert er sånn for de fleste, de små koser seg med leker og stuen ser ofte sånn ut her også, akkurat nå er det en stor hoppemadrass midt på gulvet i stuen vår;)

Ha en fin kveld og flott uke

Klem fra Eli

Anita sa...

Det var jammen godt å se, for sånn ser det ut her også... Nesten hele tiden ;0) Nyyyydelige roser, har den white cover rosen i en bøtte her, og den er bare såååå skjønn. Fint med no hvitt blant alt det rosa. Imorgen er det jobbing igjen, og ungene skal plasseres rundt omkring for her er alt stengt nå. Nydelig teppe også, er tepoman jeg, tror jeg. Men nå er det nok, for en liten stund :D. Di nlange arbeidsperiode er vel over?? Håper dere har litt tid til kos nå! Nyt dagene kjære, så snakkes vi!

prinsesselinn sa...

N Y D E L I G E
bilder her hos deg i dag.
ha en flott kveld du og.

mali-mo sa...

Heheheee, ikke langt fra slik det ser ut her altså ;)

Skjønne roser du har, den store gammeldagse kunne jeg virkelig tenkt meg. Jeg har White Cover her, en som jeg plantet for to år siden, og den er nydelig. Blomstrer kjempelenge og har fått så masse skryt for den. Kjøpte en til nå i vår, men den står i krukke ennå.

Liker du gammeldagse roser kan jeg anbefale en som jeg tror heter Thomas D`arby, hvis jeg husker rett. Den blomster her nå, helt nydelig.

Kjempesøtt og romantisk sengetøy...kanskje jeg skulle hatt noe slikt. Men soverommet er såpass langt fra ferdig oppusset at sengetøyet blir liksom bare dråpen i havet hehe ;)

Cecilie sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min! Så gøy at vi har akkurat lik aldersforskjell på barna. Er nok å gjøre. Flott navn de har!
Å ha ungene i barnehage er for all del bra for dem også. Vil ha mine i barnehage fra de er tre iallefall. Men å slippe å ha dem hele dager, alle dager i uka mener jeg er sundt. ;)
Kjempeherlig blogg! Vil gjerne følge deg. Utrolig flink du er til å ta bilder!
Klem, Cecilie.

Hulda sa...

Mange fine bilder av vakre blomster og quilt. Her blomstrer også rosene nå, det er så fint. Likte godt teppe du har kjøpt. Jeg har noen brikker i samme mønster. :)

Anonym sa...

He,he..:) Sånn ser det ut titt og ofte ut hjemme hos oss også,særlig siden mine 2 søte små bare går 50% i barnehagen..fint å se at andre også kan ha det sånn å..Kjempefin og koslig ide det med de nydelige krusene,har faktisk tenkt på noe lignende selv..eldstemann skal begynne på skolen i år,og da er det litt kjekt å markere det til de flotte barnehagetantene,super ide:)Og et herlig innlegg fra deg som alltid:)
klem linda:)

Lykkeliten sa...

Så herlig å se et "levende" bilde av huset!

Koser meg med bloggen din ellers også, men det gjorde godt å se at det tross alt er et normalt hjem;-)

jordbærpiken sa...

Haha! For et herlig bilde av rotet! Sånn ser det egentlig ut hos oss også. :) Kjempekult at du la ut det bildet. Nydelige roser du har i hagen din.

Jatte sa...

Nydelige roser, jeg er også helt frelst på roser :)
Roser er en av de vakkreste og sarteste blomstene jeg vet om ..

Fantastik bilde med alle lekene også, hehe .. det er vel sånn det ser ut hos de fleste vil jeg tro ;)
Som emmeline skrev på sin blogg en gang så driver vi alle med litt "jugeblogging" ;)

Klem Jatte

Vinglefrøken sa...

Tommelen opp for et "naturlig" hjemme hos oss-bloggbilde! Slik ser det stadig vekk ut hjemme hos oss - veldig fascinerende hvor fort en liten tass kan fylle både ett og to rom med sine ting, du...!

Jeg får stadig mer sansen for roser etter å ha sett hvor vakkert du dekorerer med dem hos deg. Takk for en inspirerende blogg! God sommer!

ralfefarfars paradis sa...

Sukk, nydelig teppe, måtte le av det du skrev om mannen din;) Noen ganger er det greit at de ikke får med seg alle detaljene. Nydelige bilder du tar!! kjenner meg veldig igjen på bildet med gjerningsmannen, min toåring tester grenser, så de siste dagene har han helt ut innholdet fra diverse glass på gulvet, knust et glass og et bilde og gnidd en kjeks med kremost godt inn i puffen i stua-(heldigvis kunne trekket puttes i vaskemaskinen;))
Natti natt;)

Rekkehuset sa...

Så mange fine roser:-)både ekte og på tekstilene! Jeg synes det så hjemmekoselig ut på det hverdags-bildet ditt jeg..sånn er det jo hos de fleste. Hjertelig hilsen Hanne.

Maret sa...

Mange flotte bilder, og godt det kom et litt "rotete" også. Slik at vi veit at dine ungar er nett slik som dei vi andre har....

Ha ein god dag.

Maret sa...

Mange flotte bilder, og godt det kom et litt "rotete" også. Slik at vi veit at dine ungar er nett slik som dei vi andre har....

Ha ein god dag.

Maret sa...

Mange flotte bilder, og godt det kom et litt "rotete" også. Slik at vi veit at dine ungar er nett slik som dei vi andre har....

Ha ein god dag.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

HA HA HA, at du tør Silje!¨... tror du er riv ruskende gal som viser leker utover gulvet, hihi! Bare skjønt å se, sånn er livet, leker er ikke rot sier jeg:=)
Så mye fint du viser, nydelige rosete saker og de ekte ser jo fantastisk ut.
Kos deg videre med sommeren og dine søte små.
Klem

Smilla sa...

Godt å se et snev av vireklighetens verden i blogglandia!

Nydelige blomster!

in my garden sa...

Roser er nydelig,og lukter herlig!Koselig med gave til b.tanter,gjorde det vi også siden eldstemann starter på skolen.Veldig rart det også,tiden går så fort,sukk.Måtte flire av at menn ikke alltid får med seg alt,men kan jo av og til være like greit,he he.Min mann er helt håpløs på slike ting,kjøpte nytt teppe under salongbordet for en stund siden uten at han la merke til det før 2 dager senere når.Tror vi alle må erkjenne virkelighetens verden selv om vi kan drømme oss bort i blogglandia.Virkelighetens verden her består også av lekende barn med bombarderte rom og stue bordet fuldt av lim og tegnesaker.Og er man ekstra heldig tråkker man foten på litt lego på vei til do,he he.Fortsatt god sommer til deg og dine!

et kjært hjem sa...

Vakre roser og nydelig pledd! Deilig når mennene ikke oppdager nye ting som kommer i hus :)Flott at ungene får leke og kose seg, så får en bare rydde når de har lagt seg :)