torsdag 9. juli 2009

Rosa på badet

I dag har begge badene fått seg en grundig vask. På badet vi har nede, pleier jeg å variere tilbehøret litt i ulike farger. Siden det er så lite, gir det rommet et helt nytt uttrykk. Tidligere har det vært rødt, gult og lavendel, i dag ble det rosa! Beklager litt uklare bilder...


Røde roser og syrinhortensia fra hagen.



På veggen henger det gamle bilder.

Jeg har valgt å ikke ha overskap på badene, men heller store speil. Dette er fra Ikea, og veldig fint synes jeg.


Det er på denne hylla det meste "stæsjet" står. Kurven og håndklærne er kjøpt på Home & Cottage, det er forresten bollen i zink også, den kjøpte jeg i vinter. Den er fylt med såper og en duftpose, så det fortsatt lukter roser når de ekte er visne;) Den runde boksen med roser er fra Søstrene Grene.




Da jeg støvsuget gangen etter å ha vasket badet (har vært effektiv i dag som dere skjønner:)) kom jeg til å tenke på denne kurven som jeg kjøpte på Kid i våres. Siden alt i den serien var så billig handlet jeg i vei, uten å tenke på hva det kunne brukes til. Denne kurven er veldig smal, så jeg får ikke et teppe oppi engang. Jeg tenkte det kunne passe å ha doruller i den, og som sagt, så gjort...:)


Og dette er på jeg skal gjøre i kveld, lage jordbærsyltetøy! Jeg fikk en mail for noen uker siden (som jeg helt har glemt å svare på, unnskyld!!) med spørsmål om hvordan jeg lager jordbærsyltetøy. Som vanlig synes jeg det enkle er det beste, så jeg vasker og renser jordbærene, deler dem i biter, og rører sammen med sukker i Kenwood'en. (ca 200 gram sukker per kg jordbær). Ingen koking eller tilsetningsmidler, men veldig godt! Blir selvfølgelig mindre holdbart da. Men det pleier å forsvinne ganske raskt når jeg tar det opp fra fryseren så;)
b
b
bb
ha en flott kveld! Her regner det, jippi;)
b
b

17 kommentarer:

kristin H sa...

Så koselig innlegg, igjen fra deg, Silje:-) Jeg synes bloggen din er så fin, og det er såå kjekt hver gang det kommer et nytt innlegg. Jeg har også rørt jordbær i min Kenwood maskin idag, akkuratt som deg, bare jeg har mer sukker i enn deg. Ha en fortsatt fin sommer, Silje, og ja det er greit med regn og av og til om sommeren;) Hilsen Kristin H.

Line sa...

Hei hei :)

Så fine bilder fra badet.
Og så fint badet deres er.
Og så fint det var med en liten godte skål med små rosa hjerter!

Det er en liten award til deg inne hos meg :)

Nå fikk jeg lyst til å lage syltetøy! Blir der regnvær i helgen så skal jeg nok driste meg frampå med det!

Ønsker deg en fin kveld!

Klem fra Line.

Anita sa...

Hei vennen! Såååå fint, husker godt det gule badet ditt, så fint, selv om jeg ikke liker gult. Og dette er jo perfekt, for rosa elsker jeg ;0) Den boksen fra Søstrene Grene var helt topp, noe du har kjøpt nå eller?? EN sånn en MÅ jeg ha!! Men det spørs vel, siden nærmeste SG butikk ligger i Sandvika :0p! Ønsker meg veldig en sån butikk her. Sitter å hekler bikini til en kollega jeg da, får håpe den blir fin og at været blir fint så hun kan bruke den! Ha en flott torsdagskveld! Klemmer fra ANita

Anitas hus sa...

Hei vennen:O)
Nå er det sannelig lenge siden jeg har "besøkt" deg.
Har ikke vært så ivrig i blogglandia i det siste. Men nå har jeg sittet og kost meg med alle de flotte innleggene dine som jeg har gått glipp av;)
Badet ditt er jo bare lekkert og du har stæsjet det sååå fint. Du har vært veldig flink idag synes jeg:) Vi skal begynne å pusse opp badene til høsten og jeg må si at jeg gru-gleder meg. Men det skal bli såååå deilig den dagen jeg kan begynne å stæsje^^,)

Må si jeg bare elsker bildet av "rotet og virkeligheten" under her^^,) Dattern her i huset pleier å si; ha ha, folk kan jo begynne å tro at vi har det så strøkent bestandig, men sannheten er nok en ganske annen i virkeligheten hos de fleste av oss i blogglandia;) Og hvis du tror at det blir mindre rot når ungene blir større så kan jeg avkrefte det med engang, hehe. De bare roter på en annen måte.

Ha en fin kveld Silje, det er bare å tenne stearinlysene og krype under teppet i sofaen:O)
Klem, Anita:O)

Lovise sa...

Kjempekoselig på badet:)
Badet er et rom til å kose seg på, og da er det godt at det er trivelig der. Nydelige bilder.

Anonym sa...

Så flott at du skriver hvordan du lager syltetøy :) Har planer om d samme for første gang i år, så det passet bra med tips fra deg :)

Jatte sa...

Så koselig bad du har :o)
Nydelig rosafarge på detaljene også ..

Kos deg med jordbærsyltetøy ;o)
Klem Jatte .

BROCANTE sa...

Hmmm tredje bloggen jeg er innom i dag som har hatt rengjøring .... Kanskje burde jeg også ta hintet og dra fram skureklut og grønnsåpe. Det blir jo deilig i huset etterpå da. Ha en fortsatt fin sommer.

moni sa...

det var veldig skjønt med rosa på badet:)

Jerg lager også syltetøy påd en måten etter mion farmor fortalte meg hvordan hun gjør med sitt syltetøy:) Hennes syltetøy er jo verdens beste:)

Ønsker deg en ndyelig kveld:) Klem monica

Anonym sa...

Hei:)
Nå ble jeg skikkelig inspirert til å lage jorbærsyltetøy:)Nam...
Flott med tips på oppskrift,denne må jeg prøve.Tenker det blir jubel i heimen å komme hjem til vasket hus og deilig hjemmelaget syltetøy, som vi kan kose oss til kveldsen med:)Har nettopp fått hengt opp noen nydelige hvite gardiner på kjøkkenet,med monogram på.Ble så lyst og sommerlig:) Nydelig med rosa på badet. Ha en kjempefin helg:)
klem linda

in my garden sa...

Nam nam jordbær syltetøy er kjempe godt!Måtte flire for akkurat den samme kurven kjøpte jeg også for noen uker siden,og den har jeg do ruller i!

Kristine sa...

Dumpet tilfeldigvis over blogen din, og må bare legge igjen en hilsen! Har sett og sett og sett... Så masse flotte interiørbilder du har! Nydelig hus og hage. Du stæsjer så fint til hver eneste høytid. *Kjempeimponert*

Living LaVida sa...

Hei!
Så koselig du hadde det på badet ditt, rååsa er en nydelig farge, blir aldri lei av den :)
Ligger forresten en liten ting til deg på bloggen min!
God helg!:)

Anita Kristin sa...

Så koselig bad du har. Kjekkt å kunne pynte badet òg.

Ser det er fleire som lager jordbærsyltetøy om dagen. Er vist berre her dei ikkje er komen heilt enda, så eg må nok vente litt til før det vert sylte her i heimen òg, men eg ser eg lagar det på samme måten som du gjer. Uten tilsetning.

Er ikkje så flink til å legge igjen kommentarar, men eg kikkar ofte innom. Alt er så gjennomført og koselig. Like hyggelig kvar gong.

Ha ein fortsatt flott sommar!

Mitt lille hjem sa...

Det ble virkelig kjempe fint :)

Sanna sa...

Hei ! Jeg er en stor tilhenger av rosa så jeg skulle gjerne bodd på det vakre badet ditt. Kanskje litt upraktisk i lengde å bo på et bad, men jeg hadde nytt hvert et sekund i slike vakre omgivelser. Takk for titten og god sommer !

M sa...

Hei, så koselig blogg du er, jeg legger meg som følger.
:D!!!
Jeg liker også Home & Cottage og jordbær!!
Jeg håper du kommer på besøk til meg også!
Klem, M