torsdag 30. juli 2009

Regnværsdag

I dag har det vært en skikkelig regnværsdag, og vi har kost oss masse! Dagen begynte med en tur i badeparken, før vi spiste god lunsj. I ettermiddag tok vi på oss regntøyet og gikk ut en tur, og i kveld har vi kost oss med hjemmelaget pizza og nybakte kanelboller! En perfekt sommerdag synes jeg (som fortsatt ikke savner sola;))



Hvem drømmer vel ikke om et slikt tre i hagen... Sukk:)








Sol og regn om hverandre!









Jeg har vært veldig heldig og fått mange awarder i det siste, som jeg tenkte å vise og gi videre i dag. Men det har blitt så mange at jeg nesten har mistet oversikten (huff, det hørtes skrytete ut...) og jeg rekker dessverre ikke å finne frem alle jeg har fått. Jeg vil derfor TAKKE så veldig mye her, til dere som har gitt dem til meg! Og spesielt til dere som har gitt meg tre stykker! Føler at det er utakknemmelig å gjøre det slik, men denne gangen får det bli ingen nevnt, ingen glemt.. Takk til alle sammen:)



Til gjengjeld får jeg servere på en nybakt kanelbolle....:)
n
n
n
ha en flott kveld!

25 kommentarer:

Tanta Hilde sa...

Ut på tur aldri sur.... skjønner at dere har hatt en koselig dag. Regndress må man bare ha,og temperaturen er bra. De bollene så bare helt skjønne ut. Onkel fikk vann i munnen. NYT DE. Du er rå til å bake. God helg til dere. Klem fra tante Hilde

Elis@beth sa...

nam det så godt ut! Måtte å hente meg en kanelbolle i fryseren,hehe! Så skjønne barn-og støvler!

Hvor kjøper d Maileg tingene dine? Er begynnt å samle og er blitt hekta...huff,men det er jo så morsomt!

Ha en fin kveld videre!

Cecilie ♥ Den blå halvkule sa...

Det så ut som en herlig dag! :) Vi har også vært ute og kost oss i regnværet masse i dag. Herlig!

Tusen takk for en god kanelbolle! Satte stor pris på det. ;) hehe

Ha en god torsdagskveld!

klem, cecilie

in my garden sa...

Ingen tvil om at barna trenger å luftes fordi om det regner.Men jeg er virkelig klar for mer sol,nekter å slippe håpet om å få en bit av mer sommer før det er høst,he he.Kanelbollene ser utrolig gode ut!God helg,ikke lenge igjen.

Sanna sa...

Vilka underbara bilder!Vilken fin blogg du har!
Kram, Sanna

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Heihei!
Så fine bilder du viser av nydelige barn :-)

Håper du får en fin fredag og en fin helg!

Klem J

Hulda sa...

Ser at dere virkelig har kosa dere både ute og inne. De bollene så virkelig deilige ut. Vi har også kosa oss, vært på hytta i solskinnet hele dagen. :)

torleif ann karin sa...

Ja regn, regn og atter regn i disse dager, men vi får glede oss over de små tingene likevel. Søte barn i regnklær, og fristende gjerbakst.
Klem Ann<3

MeyBiMe sa...

Ser ut som dere har hatt en herlig dag sammen :-)
Masse flotte bilder av deilige unger i regntøy :-)
Tok meg en bolle jeg...Mmmmmm

Mitt og Mine sa...

Hei Silje!
Da var jeg tilbake i bloggeland og deilig var det :)
Skal si du har vært aktiv på bloggefronten i sommer. Nå har jeg kost med innleggene dine. Du klarer alltid få til en så utrolig koselig stemning....en fryd for øyet.

Sengen til A var virkelig fin - og likte fargen du valgte.
Skapet i innlegget under var også helt nydelig!

Fortsatt god sommer - uansett vær!

Klem M

perler på en snor sa...

Tusen takk for koselig kommentar:)
Kjenner igjen det med å sovne hos ungene....:)
Typisk at jeg blir sittende å blogge på denne tiden liksom;)

mali-mo sa...

Ååååh, de bollene så bare så utrolig gode ut!!!!!! Kan nestenkjenne nybakt-lukten, tror jammen jeg må ta meg en liten bakestund imorgen ;)

Ser ut som om dere også koser dere i regnværet ;) veldig herlige bilder av de sjønne ungene dine ;) Her har vi også vært i badeland idag, til lillemaliens elleville fryd ;) Første gangf hun var i innendørs basseng, og det var stas!!!

Skal til med gulvsliping her imorgen, så en 10 dagers tid fremover blir det å sove på madrass på lillemalirommet ;) Blir litt ferie det også, nesten som en telt-camping tur ;) Vi har iallfall tenkt å gjøre det til noe kjekt, selv om min 7,5 mnd gravid-mage tar litt plass, hihi.

Ha en flott helg Silje!

Iselin sa...

Tror jeg må begynne dagen idag med å bake. Bollene dine så helt nydelige ut. Så flott at dere koser dere masse i sjitværet ;), selv savner jeg sola :)

God Helg!

Bea's verden sa...

Kjempe fine bilder. :o)


Ville bare titte innom og ønske deg og dine en riktig trivelig helg!

Klem fra Bea

Rekkehuset sa...

Ser ut som om dere koser dere uansett vær! Skulle ønske jeg hadde like positivt forhold til regn som det du har:-) Kanelbollene dine ser kjempegode ut, tror vi må til å bake litt i helgen vi også! Hjertelig hilsen Hanne.

Line sa...

Hei hei.

Så koselige bilder du viser - som alltid.

Det er jo noe som heter at det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær, men dine søte små er kledd ypperlig til været.

Liker regnet jeg også, gjør det så koselig å pusle inne.

Kanel bollene så gode ut!

Ønsker deg en fin fredag og helg!

Klem Line.

Christina sa...

Åh.. så koselig! :)
Du og jeg har nok samme tanker.. Hihi.. Vakkert med regn også.. Haha.. Jeg gleder meg til høste jeg! Det er favoritt årstiden min!

De kanelbollene så fantastisk gode ut... Kanskje du kan legge ut oppskriften?

Stor klem fra
Christina

Anonym sa...

For et koselig innlegg :)

OdaAnna sa...

Hei:) Vakre barn i regnet:) Flink du som lager kos iregnværet:) Jeg strikket de klutene i Lerke fra Dalegarn. Men tror det meste bomullsgarn går bra. Klart du klarer å strikke slike:) Ha en fin kveld!

sylysten sa...

Så fine regnværsbilder;o) Jeg prøver etter beste evne å lære barna mine at regn og sølepytter IKKE er gøy, men forjeves;o))))
Veldig fin blogg du har, likte spesielt skapet du hadde malt;o)

Linda;o)

Christine C sa...

Lykken er å komme inn til nybakte kanelboller etter noen timer ute i rufsevær :-) Ser ut som om ungene dine koste seg i alle fall...barn lar seg ikke stoppe av litt dårlig vær...de er fine sånn.

Anette sa...

Hei..Fulgt med på deg i "smug" lenge. Fantastisk blogg! Prøver meg litt jeg og. Litt stor fallhøyde, når en har slike proffer som forbilde. Men veeeldig gøy da:) God sommer!

Tonerose sa...

Herlige bilder! :o) Du har en skjønn familie!!

...nå fikk jeg SKIKKELIG lyst på gjærbakst!! mmmm..

Anne Mette Lie sa...

For en flott blogg du har! (måtte bare si det!) Sååå mange nydelige bilder! :-)

Kine sa...

Hei Silje!

Nydelig blogg, ble supernysgjerrig på hvordan du lager kanelbollene dine? Tenker spesielt på formen på de, da de ser helt nydelige ut (:

Kjempefint om du kunne gitt meg en liten 'how to' (: