lørdag 25. juli 2009

Nytt skap i stua!

Vi har fått et nytt skap i stua! Det var tidligere i furu, og har stått på hytta til mamma i mange år. De siste månedene har det stått i vår garasje, jeg tenkte egentlig å ha det (ihvertfall den nederste delen) på rommet til Augusta, men så kom jeg plutselig på at det ville være perfekt å ha det i stua! Etter tre strøk med hvit maling er det nå på plass!


Deilig med enda mer skapplass! Jeg har satt inn to av de hvite servisene mine, glass, og de fineste gamle skålene mine.


Det står i hjørnet i stua, rett ved kjøkkenet. Det var her ungene hadde sin egen krok tidligere. Nå er barnemøblene satt opp på rommet til Augusta. Jeg synes det nye skapet/skatollet er praktisk, med masse oppbevaring (i skuffene kan vi ha leker og spill), og en ekstra sitteplass, når ungene vil tegne, eller jeg skal begynne med julpysselet:)


Vanskelig å holde lankene unna mens mamma tar bilder;)


Den fine blomsterbuketten har jeg fått av min kjære mamma:)





Slik ser skapet ut når dørene er lukket. Det mangler knotter, jeg er på utkikk etter noen små i hvitt porselen.


Må ta med et bilde av mine herlige barn som sitter med hver sin skål med lørdagsgodt og ser på barne-tv. Når ungene er så nære i alder (det er 1,5 år mellom dem) får de en veldig god kontakt, og de leker så fint sammen. Men det er en god del krangling også...:)



ha en fin kveld!

46 kommentarer:

aase sa...

Oj oj, så vakkert der ble Silje!! Skapet er jo blitt kjempefint!! Furu er lekkert det, med nok maling!! Å du er jo bare rå på pynting så det gjør jo prikken over i`en her altså!! VAKKERT!!!

Finner du ikke knotter skal jeg se når vi kommer hjem fra ferie, for vi har jo endel i butikken i porselen, vi blir borte ei ukes tid!! Si fra om jeg skal sende deg bilder av de vi har!!

Nydelig bilde av barna på benken også!! Og den lille handa i skåla er jo til å dåne av....

Stor klem fra Lier

Godt Isolert sa...

Åh, det ble kjempefint!
Kjempeflott bilde av barna dine på benken! :)

Ønsker deg ei flott helg!

Sanna sa...

Så super flott det skapet passet inn hos deg. Kan godt forstå du valgte å sette det i stuen i steden for på barnerommet. Et møbel du garantert kommer til å bli glad i. Vakre ting du hadde satt inn der også. Bare elsker den vakre mugga med blomstermotiv. Flotte barn som ser på barne-TV også ;o) Smiler !

Grys lille sa...

Så flott det ble! Nydelige bilder av de to små!!

Ha en fin lørdagsjveld!
Klem

et kjært hjem sa...

Så vakkert skap, det ble skikkelig fint! Og så mange nydelige ting du har inni, de skålene var virkelig skjønne!

lovecountrychabbychicstyle sa...

Nyyyydelig skap!!! nydelige detaljer:) og nyyydelige unger! koselig å være her inne og titte:)
klem fra Lillan

igi sa...

Skapet ble kjempe fint! Nydelige bilder av barna!

Jannicke sa...

Utrolig fin kap ;o)

Så heldig du er som har barn som (stort sett) er gode venner. Det er 4,5 år mellom mine to, og de er som hund og katt.. hele tiden!
Slitsomt!

God lørdagskveld. J.

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Så nydelig skapet ble og for noen herlig lyse unger du har :-) Ser ut som om barne-tv'n fengte!

Ha en fin lørsdagskveld!

Klem

Cecilie ♥ Den blå halvkule sa...

Kjempeflott skap! Skikkelig vakkert!

Og så søte unger da - awww! Jeg har også halvannet år imellom, så jeg håper de får god kontakt og får mye glede av hverandre. :)

Klem, cecilie

Linda sa...

Så utrolig fint det ble!!
Så fint du har pyntet det også:)

Vakre barn har du også:)
Ha en fin kveld:)
Klem Linda

Hege sa...

Nydelig fint skap! Kanskje dette er sparket jeg trenger i rumpa for å male vitrineskapet og skjenken jeg har i stua som skal forvandles fra kirsebærbeiset til hvitmalt... gruer meg til jobben men gleder meg til det eventuelle resultatet.

Ønsker deg en fin lørdagskveld!

Hege sa...

ÅÅ for et vakkert skap-nå kom det virkelig til sin rett!
Du er flink:-)
Ha en fortsatt fin helg, klem Hege.

Mitt lille hjem sa...

Oi, for et flott skap! Lekkert må jeg virkelig si!
Og du er jammen flink til å ta bilder...

MeyBiMe sa...

WOW så flott skapet ble da!!!!!
Du har vært veldig flink til å style det opp også!!!!! :-)
Så flink du er som safter og styrer på også....dette kunne jeg også tenkt meg å gjort...men hvor blir tiden av....var det den som kommer????? :-) :-) :-)
Likte utrolig godt bilde av de to skjønne barna dine med godteskålene sine :-)
Ha en fin helg :-)

mi-rachel sa...

kjempe fint og koselig det ble.
søte små.

Marika C. Hetland sa...

Så kjekt å lese og se de fine bildene dine! Utrolig nydelig hjem du har, Silje! Dette er en blogg jeg må følge med på. Kjempekoselig!
SMIL

Livs Lyst sa...

Kjempe koselig!Og jeg har så sansen for å bruke det man allerede har! ;O)

Hilsen Liv

Hulda sa...

Så supert skap! Virkelig fint med skrivebord i nederste del. Så flott med den stolen til også. Nydelige saker du har satt til pynt i hyllene. Dette var virkelig lekkert, Silje! OG sommerlig!

Lycheli sa...

Nyyyydelig skap! Tenk at furu kan bli så flott ;) Det fineste syns jeg nesten var hvordan du "pyntet" opp skapet - detaljer er alt og der har du tydelig et talent! Ble inspirert selv til å pirke litt :) Herlig bilde av den lille lanken!

Lycheli

Iselin sa...

Så fint det ble. Har litt furu i garasjen jeg også som venter på noen strøk hvitmaling.
Skålen din hadde min mormor servise av. Husket det med en gang jeg så bildet nå, desverre er det nok havnet på fretex. men skal spørre min mor i tilfelle.

Koser meg med bloggen din og nyyydelige barn du har :)

Rådyrveien sa...

Lekkert skap! Og nydelig pyntet som alt annet hos deg. Kan gjerne stå med døren åpne også det skapet. Syns det var finest da, jeg.
Herlige unger du har!
Ha en flott søndag!

The Lavendar Room sa...

Nok engang fine bilder fra deg Silje! Vakkert skap. Og fine glass fra HOuse Doctor (har to selv, angre jeg ikke kjøpte flere!)

Så herlig å se ungene koser seg med lørdagsgodt. Får lyst på en liten lekekamerat/vennine til Emma når jeg ser bilder av dine to små.

Ha en fin søndag!

ralfefarfars paradis sa...

Det skapet ble nydelig;) Synes det er så fint når det går ann å sitte der også;9 Veldig mye fint inne i skalet også;)
Det er under to år mellom mine to gutter, så jeg håper de får glede av det senere;)
Ha en fin søndag;)

Høvebakken sa...

Det ble kjempefint i stua! Du er så flink å gjøre det koselig:) Ha en fin dag! Klem M

moni sa...

så nydelig skap/skatoll også så lekekrt du har pyntet, virkelig en fryd for øyet. Du skriver alltid så herlig om dine skjønne små barn at jeg blir rørt:) du virker som en super mamma:) god klem fra Monica

Lisa Cecilie sa...

Skapet ble kjempefint!!!

Herlige bilder :) Likte bildet der en av dine små's fingre stikker inn i bildet og tar en liten godteribit :)

ha en super dag!!!

Livy sa...

Så flott det ble!!!
Så nydelige bilder av barna dine også Silje!

Ønsker deg en fin start på den nye uka.

Klem fra Livy

Cecilie ♥ Den blå halvkule sa...

Hei igjen!
Ville bare si at det ligger noe til deg på bloggen min, i bunnen av innlegget "Tuuusen takk!"!

Ta imot hvis du vil. :)

Ha en god uke!

klem, cecilie

Englefryd sa...

Det ble jammen kjempe flott. Mange flotte ting inni skapet også!!!

Klem

Christina sa...

Nydelig skap! :) Og blomster og barn! Hihi..
Ja, du og jeg er like gamle vi.. Hihi.. Også har vi døtre som er like gamle! Så gøy! :) Og stilen vår er tilnærmet helt lik også.. Romantiske oss.. Hihi..
Lille jenta mi, Julie, snakker som en foss! Hun har visst arvet det av sin far. Hun snakker også veldig godt. Og det kom rett over natten, eller når hun gikk ut i sommerferie fra bhg. :)

Lurer veldig på om du skal begynne på skolen til høsten? Ble det lærer? Jeg jobber i NAV nå, trives veldig godt! Men tror jeg kanskje skal tenke videreutdanning etterhvert! :)

Ønsker deg en flott søndag-kveld!
Klem fra
Christina

Christina sa...

PS. gubben synes gullene dine var nydelige der de satt med godte-skålene sine!!

Elis@beth sa...

Så flott skapet ble, er imponert!

Flott blogg du har!
Kommer snart på "besøk" igjen!

Lynetmor sa...

Hei, så fint skapet ble! Og så fine ting du har i det. Ha en fin mandag :-)

Guttemamma sa...

Et flott møbel,passet jo perfekt der,Silje!! Så go'e ungene er der de sitter med skålene sine,så heldige vi er!!
klem

Bo med barn sa...

Heldig er du som slipper sneglene! Jeg er nå væpnet til tennene..ha ha.

Ha en fin ny uke, her er vi ennå i feriemodus og imorgen skal jeg og jentene på jenteferie hjem til mormor. Det blir koselig...og kanskje det blir plass til en liten Bolina/Ikea-tur. Tvi tvi :)

Kerstin sa...

Så nyedelig skapet ble.... og du... du tar bare så delikate bilder...
Skjønne barn du har også...

Nyt dagen
Klem Kerstin

Bo med barn sa...

Jeg legger det av til deg så lenge:)

Lena

Anonym sa...

Er så glad i bloggen din og sjekker den ut hvær uke :) Blir veldig insprert av innleggene dine og liker spesielt godt innlegg der du gir tips om hvordan du sylter og den slags :)

Dronning Bergfrue sa...

Hei Silje!

Så lekkert skap du har fått deg!
Jeg er en ganske fersk blogger som har kikket på bloggen din en stund.
Jeg vil gjerne gi deg to awarder for god inspirasjon.
Ta gjerne en kikk innom bloggen min.

Jeg har også lagt meg til som følger av bloggen din. Håper det er i orden!

mvh Bergfrua

Anonym sa...

Så kjempefint da gett! :) Synes det er så sjarmerende med skrivebordklaff på skapene.. Nydelige ting du hadde pyntet med også. Jeg dro med meg nesten maken til din bolle med roser på, fra naboen i helgen. han driver brukt og antikk og har masse snadder når det gjelder gammelt porselen.

Ellers må jeg få takke for hilsen bloggen, koselig at du følger med! Fra høsrten av blir det sikkert noen doser med interiør hos meg igjen. Gubben har endelig sagt ja til å få Skjåk spisestue møblene sprøytelakkert i hvitt ( bord, stoler og to flotte skap) Så da blir det litt mer dillig i huset igjen.. Og ja, vi venter foresten nr 5 på nyåret!! Gleder oss kjempe kjempe!! :) Fortsat fin sommer til deg og dine :)

Klem Merethe P ( 2store4smaa)

Tante Hilde sa...

Det skapet blei bare så fint i hvitt.Får aldri nok plass til glass og pynt.... Skjønne bilder av de to små.Etter 4 dager på ferie har jeg jobbet i hagen i 6 timer. Det straffer seg å reise bort. Kos der videre i ferien. Klem fra tante

Ida sa...

Hej vilken fin blogg du har! Massor med fina bilder och inspiration, jag kommer gärna tillbaka! Ida

Therese sa...

Hei hei Siljemor. Tusen takk for i går. Det var koselig. Utrolig flott skap du har fått. Det ble lekkert. Du er fantastisk til å pynte Silje. Blir helt rørt jeg. Du har så mange flotte ting. Nydelige barn. Rommet til Augusta er helt skjønt. Nå er nettet tilbake, håper det varer litt. Vi snakkes vel snart igjen håper jeg. STOR KLEM FRA MEG.

Huset på kollen sa...

Superfint skap, og nydelig pyntet! En liten påskjønnelse venter deg hos meg :)

Heidi

Hverdagen vår sa...

Så herlige barn, Silje:)
Og det skapet var fantastisk flott,nå hadde du masse flotte i skapet også nydelig skålene med blomster-

Ha en flott torsdag og flott helg

klem fra Eli