lørdag 4. juli 2009

Nytt servise

Denne uka var jeg og ei venninne på shopping i Sandefjord, det er en årlig tradisjon:) Vi fant mye fint, både nytt og gammelt. I en bruktbutikk fant jeg dette serviset. Det er i stengods, og nyprodusert, men jeg synes det er så fint!


Det var kun fem sett, men det er helt ok. Jeg samler på hvite serviser, og kombinerer gjerne ulike typer når jeg dekker bord. Det var fint å få noen flere kopper i samlingen, for jeg har absolutt flest asjetter. 50 kroner måtte jeg betale for serviset.



En ny lysestake i zink kjøpte jeg også.



ha en fortsatt god helg!

19 kommentarer:

Festus og Lillepus sa...

Hei på deg :)

Det var et nydelig servise.
Det er så gøy når man finner gamle ting man liker. Blr alltid så fint når man dekker med hvite kopper.

Ha en deilig sommerdag!

klem :)

Anetteshus.com sa...

Hei! Så nyyydelig servise! Vakre bilder!! Hvitt servise er klassisk og tidløst:)

Ha en fortsatt strålende sommer! Håper du koser deg i finværet?

Klem Anette:)

home 4us sa...

Kjempefine kopper. Koselig med en shoppingtur:)

Ida sa...

Slikt kaller man kupp!! Syntes også det var utrolig flott! Det var jammen ett godt tips å kombinere når man dekker - det skal jeg tenke på neste gang jeg er å kikker på fretex ;)

Ha en fin sommer videre!

klemmer

Christine C sa...

Jeg må si du fikk mye fint for pengene! Det var lurt å kombinere ulike serviser nå du dekker på...takk for tipset!

Ha en fortsatt fin sommer.

Christine C

moni sa...

Nydelig hvitt servis og vakker lysestake. dete r jo lekekrt bnår en dekker med forskjellig servis som likevel passer sammen synes jeg, fir en vakker og sjarmerende effekt:)

sommerklem fra monica

borghild sa...

Så gøy med sånne shoppeturer! Flott fangst iallfal, det er jo kjempefint å blande servise når alt likevel er hvitt! Ønsker deg og dine en strålende søndag! Klem B:-)

mi-rachel sa...

det var et jammen et godt kjøp.
kjempe fint var det.

torleif ann karin sa...

Søtt fint, romantisk servise. Godt kjøp.
Og så må jeg få skryte av bildene dine. Fin og inspirerende blogg.
Ønsker deg og dine en riktig god søndag*
Klem Ann<3

Huset på kollen sa...

Hei,

Takk for utrolig hyggelig kommentar hos meg :) Og for en god idé å kombinerer flere hvite serviser, har jeg ikke tenkt på før. Det går i gammelt Ikea som virkelig er klart for å byttes ut, og mitt Iittala Origo er ikke helt i min stil for tiden, så det får stå litt på vent. Din idé skal jeg ta med meg på mine runder i bruktbutikken :)

Ha en fortsatt strålende sommer, selv om det nå har vært litt væromslag. Jeg har heller ikke ferie ennå og ser frem til å kunne jobbe i mindre enn 30 grader fremover...

Anita sa...

Så heldig du var da da!! Stor lykke ;0) Har ikke noe ordentlig servise vi, men er fornøyd med det gamle, gamle vi har. Liker det godt og da er det lissom ikke så farlig med noe nytt! Også vil jeg ha noe som jeg virkelig liker og det har jeg ikke funnet ennå. Deilig med en fridag fra stranden. Så lenge det ikke varer ut sommeren :p. Kos dere i ettermiddag! klem!

Mitt lille hjem sa...

Så flott servise, og fine bilder du viser!

Fortsatt god kveld :)

Nettelita sa...

God kveld!
Jeg har aldri hørt om det merket jeg, men har funnet noen veldig søte topper på Klara fra det merket! Veldig deilige å ha på seg, skjuler lissom litt av "problemområdene".. Hehe.. :)

Jeg trives utrolig godt på jobben! En veldig grei avdeling, med supre arbeidskollegaer! Det har så mye å si.. Det å jobbe fullt er veldig slitsomt syns jeg! Føler jeg aldri kommer meg helt oppatt.. Dagene består lissom av jobb,jobb, jobb.. Spesiellt slitsomt er det at lille er en overaktiv krabat, som helst kunne klart seg uten søvn om natta! :)
I slutten av august skal jeg ned til 75% og det gleder jeg meg veldig til.. Ser frem til å få tilbake litt fritid og overskudd!

Hva med deg da? Blir det skolebenken på deg til høsten? Det syns jeg er sprekt gjort med to små i hus! :)

Ha en fin kveld!
Klems

Håper

Hege sa...

Heisann!
Nyydelig servise:-)
Rent og stilrent!
Ha en deilig sommer!
Klem Hege.

Marlene sa...

Kjempefint service, bekrefter at man kan finne billige og fine ting bare man leter litt.

Tante Hilde sa...

Hei Silje. Koselig å titte innom bloggen din igjen.Mye fint var det der, som vanlig.Ikveld regner det ute,da er det ekstra fint å sette seg ned med en kopp TE foran datan. Mange flotte blomster har du.Ser de får godt stell. Ha en fin uke. Klem fra tante Hilde

Anonym sa...

Hei:) Nydelig hvitt servise du har kjøpt deg,flott å kombinere:) ha en kjempefin kveld:)

klem Linda:)

Vinglefrøken sa...

Hei! :-) Dumpet innom bloggen din via omveier, og syns den var veldig koselig.

Så elegant hvitt servise! Jeg ønsker meg også mer av det hvite - har altfor mye av ymse farger i skapet nå, men ønsker meg en renere stil. Får bytte ut litt gradvis. Bruktbutikker er et godt tips, skjønner jeg og tipset om å blande ulike serviser i hvitt er noe jeg glatt tar med meg videre. Er det lov å spørre om hva bruktbutikken i Sandefjord heter? Er på ferie like sør for Larvik, så det kunne vært moro å ta en tur på kikk... :-) God sommer!

Ingrid Elisabeth sa...

For en fin blogg du har :o)
Jeg la den til på bloglovin, så nå kan jeg følge med når du legger ut nytt.
Ingrid Elisabeth :o)