mandag 8. juni 2009

Sommergave til Ferdinand ♥

I dag har jeg vært hjemme uten barn, og skulle gjøre rent i huset. Men som alltid når jeg skal det, endte jeg opp med å vaske ETT rom skikkelig grundig, mens de andre rommene fortsatt flyter (nesten da..). Det er alltid sånn med meg, i stedet for å gjøre litt her og der, går jeg heller skikkelig til verks på ett sted. På godt og vondt kanskje?


I dag var det rommet til Ferdinand som fikk seg en sommervask, og nå lukter det deilig av grønnsåpe. Jeg fikk også hengt opp disse nydelige bildene han har fått i sommergave fra sin mormor! Tusen takk til deg, mamma:) Ferdinand elsker dyr, så de passet perfekt hos han. Disse bildene gikk rett til hjertet på meg, så alldeles skjønne... Takk til dere også, S og J:)
j
De ble hengt opp over senga, og Ferdinand studerer dem nøye. Ved siden av senga har jeg satt en stol med en kasse med bøker i, så han selv kan velge bok når han skal sove. Lysslyngen med stjerner er fra Ikea, den MÅ han ha på når han skal sove. Så når kvelden er over og jeg skal legge meg, går jeg inn til han, gir han et nuss, og slukker stjernene. Nydelige gutten min!

Kassen er fra pappa skrotnisse.


Nærbilder av de nydelige motivene, det er ikke lett å ta bilder av bilder men! Jeg synes tegningene er så sarte og nostalgiske!




Kaninen han har i senga si, den har hatt siden han var nyfødt. Men den er pent brukt, den holder bare til i senga, de gangene den får lov...

Griser og bokser fra Maileg.


Ungene har hver sin MALM-kommode fra Ikea på rommene sine. De er vi veldig fornøyde med! Rommer mye, og skuffene er enkle å dra inn og ut. Ferdinand har selv dekorert sin med (avtagbare) klistremerker. Dyr og traktorer her også..


Maileg-kanin i pysj tar seg en hvil. Den gamle senga er kjøpt på antikvitetsmesse, den er visst nesten 100 år gammel!



Og for dere som lurer: Nei, barnerommene ser ikke alltid slik ut;)




ha en flott kveld!

38 kommentarer:

MarnyAlice sa...

deileg med grønnsåpelukt...spesielt deileg å rydde rommet til dei søte små :) er stort sett leike oversvømmelse der :)

koseleg rom han har :)

Klem M :)

Sissy's Hus sa...

Flott rom!
Gøy å gjøre rent skikkelig en gang i blant! Skal gjøre det på snuppa sitt rom jeg også.. På tide å gi bort litt leker til noen som trenger det! Her flyter det over! Tror ikke hun har godt av det...

HA en fin uke!
Stor klem
Christina

The Lavendar Room sa...

Så utrolig fint på rommet til prinsen! Drømmerom jo!

Ha en finfin kveld,

Julie Helen

Jannicke sa...

Dette var et fantastisk koselig rom ;o),
og bildene fra dine foreldre passet veldig godt inn med alt det andre sønnen din har på rommet sitt. Så kjekt han er opptatt av dyr.. Da sønnen min var på den alderen bar han opptatt av alt som befinner seg på havets bunn, så det preget hans rom i mangen år. Håper Ferdinan hopper over superman-perioden, det er ikke like sjarmerende... ;o)
Klem J.

Mitt og Mine sa...

For en herlig vandring på dette flotte rommet!! Bildene var kjempe fine - forstår godt at han tar seg tid til å studere dem!!

Klem M

Marianne sa...

Kjempesjarmerende! Nydelige bilder og så flott seng han har! Jeg er akkurat som deg, tar ett rom grundig. Jobber meg gjennom huset rom for rom. Kan ta ganske lang tid før hele runden er tatt da men... Takk for inspirasjon : )
Klems fra Marianne

Gry sa...

Hei!
Jeg er ny her inne, men har følgt med på flere blogger i lang tid, og din er en av favorittene! Lett å bli inspirert av deg, med masse flotte bilder!:)

Ha en fin kveld!

mi-rachel sa...

å så mye koselig på det gutterommet.

borghild sa...

Så koselig sommergave å få, spesielt når han er så glad i dyr:-) Og jeg kjenner meg godt igjen i det å bare få tatt ett eller to rom når jeg skulle vært over hele huset:-( Mannen skjønner ikke at jeg kan bruke flere timer på å gjøre rent badet, for for ham er det å vaske badet å vaske doen/vasken og så er han ferdig(!!)...) Koselig barnerom iallfal!!:-) Klem B:-)

Drømme verden min! sa...

Skjønner du er litt som meg, planen er å ta hele huset også ender man opp med å vaske, rydde sortere osv i et rom. Brukte mange timer på badet idag, skrubbet alt+ sorterte sminke, hårpynt, smykker, såper og allskens dill. Men godt når det er gjort.

I fare for å gjenta meg selv; du tar så mange koselige bilder. Du har en hjemmekoselig blogg!

Ha en super uke videre:)

Klem!

Hulda sa...

Så fine de bildene var, de gamle, avlange. Virkelig heldig som har de. Smart med de avtagbare klistremerkene på kommoden, de passet så godt på rommet hans. Jeg har akkurat maken til det bildet med jenta og engelen. Det fikk jeg da jeg var lita, det har hengt på soverommet mitt siden da. Hadde det med meg hver gang jeg har flytta. Det skal vi alltid ha på soverommet. Et trygt og godt minne.

Silje sa...

For et fantastisk koselig rom. De bildene var kjempefine! :)

Guttemamma sa...

Ikke mange som har så fantastiske rom til ungene sine som deg Silje!!Nydelige bilder,minner veldig ombilder fra barndommens bøker:-)
Jeg har det omvendt av deg;har en "greie" på at alle gulvene må vaskes, ellers er det ingen vits...fører til altfor lite grundig vask...
klem

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg er også slik som deg, blir aldri ferdig med å vaske hus. Det tar veldig lang tid. Spesielt i stuen, skal bare style litt...

...skulle ønske jeg var en av dem som kunne vaske et par timer og så var det rent overalt..

Koselige bilder. Barnerommene dine er så herlige, men vent til de blir dekorert av popstjerner, fotballlag og alle lekene de får tar overhånd...uff...Kos deg mens du har kontroll..

I morgen skal jeg rydde minstemann sitt rom. Han er seks og har i dag flyttet sengen sin, lagt puter og leker overalt og alt er et tatalt kaos..

klem fra kristin

Prinsesse Elin sa...

Prinsen din har et nydelig rom:O) Å sommer gaver det er en tradisjon vi også har begynt med her i huset. Koselig å få en ting som minner på at sommeren er her:O)

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje!
Det var et kjempefint rom som din vesle Ferdinand har. Og jeg er så hjertens enig med deg at bildene han fikk er skjønne. Så herlige nostalgiske og sjarmerede!
Tusen takk også Silje, for så koselige hilsner på bloggen min. Setter pris på det!
Klem fra Trine

Kerstin sa...

Ååå så heldig Ferdinand er..det kosleige rommet han har... Bildene var kjempefine... liker også sike motiver..


Ønsker deg en fin dag O=)
klem Kerstin

Line sa...

Så fint og koselig rom! :)

Lille gutten må stor kose seg der!

Ha en flott uke med forhåpentligvis masse sol! :)

Klem Line :)

jordbærpiken sa...

Å, så fint barnerom! Så koselig med bildene og klistremerkene med dyr på. Det gir hele rommet et veldig koselig preg syns jeg! Ha en fin dag! :)

Marita sa...

Vad sött det ser ut i rummet.
Tavlorna är härliga liksom så mycket annat där i rummet. Fint!!
~marita~

Maliva`s verden sa...

Oh så hææærlige gutterom..med mange artige detaljer...Og nyvaksa,kan lukte det helt hit jeg..hi-hi.Klem fra Maliva

opp ei trapp inn ei dør sa...

Jeg kunne gjerne vært en liten gutt jeg, hvis jeg hadde fått bodd på et så fint rom! Mange koselige detaljer!

Ha en fin kveld! :)

in my garden sa...

Søte bilder til rommet.Veldig glad for at du nevnte det ikke bestandig ser så ryddig ut på rommet.For da slapp jeg dårlig samvittighet,he he.Men er slik jeg også,når jeg først setter i gang er det greit å ta en full gjennomgang.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

EN DRØM AV ET ROM!!! Alldeles nydelig, Silje, og urkoselig.
Klem

Hverdagen vår sa...

Å, så koselig rom Ferdinand hadde, flott navn også:)
de bildene var nydelige, herlig gammeldags motiv som jeg godt kan forstå at en liten en studerer nøye.

Det er nå kjekt da å ta ett rom skikkelig selvom de andre "flyter", det er iallefall godt etterpå;)

Stjerner er kjekke å på til man sovner, sånn er det her i huset også.
Så mange fine kaniner det var på rommet hans:)

Ha en fortsatt fin uke og god helg som snart nærmer seg-

klem:)

Frk.Badegakk sa...

Det var et herlig barnerom! Elsker det, rett og slett!=D

Mitt lille hjem sa...

Hehe, jeg må le :)
Jeg er helt lik når jeg rydder :)

Lisa Cecilie sa...

Så fint et rom han har :) herlige bilder han fikk!!!

min lille har også avtagbare klistermerker på soverommet.. enkelte dager er alle borte.. :) han driver å tar de av og gjemmer de!

Ha en super dag!

Katrine K sa...

Så inspirerende, nesten så jeg lukter grønnsåpen...Veldig fint rom, og de bildene er skjønne. Elsker sånt nostalgisk.

Tonerose sa...

Bildene var kjempesøte!! Skjønner godt at han blei glad for de ja! :o) Er helt enig med deg - bedre å ta noen steder skikkelig, enn bittelitt her og litt der - da føles det jo ikke som om man har fått tatt noenting! :o) Også er det mye mer gøy å gjøre reint om man kan forandre litt samtidig!:o)

Bloggen din er som vanlig kjempeinspirerende, veldig gjennomført og lekker!! :o)

Ønsker deg en riktig god helg!!

...forresten; jeg har blitt tagget, og sendte den videre til deg! :o) se bloggen min

Klem fra meg!

No42D sa...

For et feiende flott barnerom! Mye inspirasjon da jeg holder på med barnerom selv om dagen:)

Har fulgt meg bloggen din en liten stund og synes den er utrolig fin med mye inspirasjon!

Ha en riktig fin helg!

-Marit-

heidi sa...

absolutely adorable!

Lene sa...

Alltid så hyggelig å stikke innom her, Silje! Håper du og familien din har hatt en fin helg.

Klem, Lene

Ingrid sa...

Så nydelige bilder han har fått! :) Og rommet hans er jo bare så koselig.
Håper dere har det bra! :) God søndag! Nå skal jeg på jobb en tur... helgevakt. Men skal kose meg med gutta etterpå. :)

Shabby Charm sa...

Jeg blir alltid så inspirert av å se de skjønne innleggene dine!

Rommet til gutten din er nyyyydelig. Du tar så fine bilder og styler så bra!

Mange klemmer fra Maia

Anonym sa...

Hei Silje, hvordan lager du de søte hjertene på overskriften i innleggene dine? Takk for en herlig blogg. Klem fra Bergen

Hulda sa...

Nå savner jeg deg, Silje! Håper du kommer med nytt innlegg snart. :) Klem fra Hulda

Anonym sa...

Utrolig lett å være innbruddstyv for tida. Folk annonserer hva de har, bare å velge og vrake...
Enkelte annonserer til og med når de er bortreist så en får jobbe i fred!