mandag 1. juni 2009

Junikveld

Da ungene endelig var i seng i kveld (ikke lett å legge dem på slike lyse og varme kvelder), satt mannen min og jeg oss på verandaen en liten stund. Det var så deilig å nyte stillheten, og den litt kjølige luften (for i dag har det vært VARMT!)



Vi har storkost oss ute hele dagen. Ungene har flydd rundt i hagen, og plasket litt i en balje. Her er nabolaget fullt av barn, så det blir til at de løper fra den ene hagen til den andre. Grilling og is har det også blitt i dag! Grilling hver dag, da er det sommer:)



Syrinen vokser seg stor!



Blåbær.


Til slutt en liten bildeserie fra da Augusta lekte med hageslangen i dag. Hun syntes det var så gøy å spyle med den, så jeg satt den på den mykeste strålen og lot henne holde den. Men så snudde hun den mot seg... Og litt av en mor å ha, som bare tok bilder av det hele.....:)


PAPPA, HJELP!



ha en flott ny uke!

26 kommentarer:

Hulda sa...

Så søte bilder av Augusta og vannslangen. ;) Litt av en mamma da, som bare tar bilder og ikke hjelper! ;) ;)

Flotte bilder fra en fin sommerdag. Skal si dere har hatt det fint i pinsen. Her nord har vi hatt det kaldt.. Nydelige blomsterbilder, falt for den krukken med stett, den i stein. Flott var den. :)

Hege sa...

Så fine bilder!
Fy mamma du skulle jo hjulpet henne, he he:-)Er SIKKERT skadet for livet!( jeg hadde gjort det samme som deg-løpt etter kamera!)
Ha en strålende uke, klem Hege.

Jannicke sa...

huffda, haha... Der fikk hun seg en kald og våt overraskelse!!
Søt jente!

Ellers masse herlige blomsterbilder! Nå er det virkelig sommer, ja ;o)
klem J.

Margrethe sa...

Så flitte bilder! Syriner er bare vakkert :)

Måtte le av lille Augusta, da :) Stakkar, ikke så lett å skjønne dette med vannslangen... Godt det var varmt i været og at man er vanntett ;P

Ha en fin uke!

Hilsen Margrethe

Christinas låvebutikk sa...

Herlige bilder og ei søt lita tulle som jobber!
Ha ei fin uke!

lovecountrychabbychicstyle sa...

Nydelige bilder av deilig sommervær!! inspirerende bilder:)
ha en fin uke:) klem fra Lillan

Nostalgia sa...

Ja tenk at det allerede er juni:-) En fantastisk strt på sommeren !

Nydelige stemningsbilder hos deg. Godt å sette seg ned å nyte en stille stund når barna har lagt seg:-).

Lille Augusta var bare helt skjønn da, noen erfaringer må hun jo gjøre seg :-D

Deilig uke ønskes deg !

Klem, Nostalgia

STRIKKEMOR(O) sa...

Fine sommarbilder! Herleg at vi har denne årstida framfor oss no.

Livy sa...

Så herlige bilder av Augusta *smelt* Det er så artig å se hvordan de reagrer *he-he*

Ja det har virkelig vært en nydelig helg! Deilig med grillings, sol, glade barn og gode minner som lagres!

Ønsker deg en fin uke videre!
Klem fra Livy

Ps: Så utrolig fint kjøkkenet til barna ble!! Du er så kreativ og flink!

MarnyAlice sa...

så skjønn jente :) deileg når dei kan gå berrføtt ute i sola :)

nattevaktsklem M :)

Tiril sa...

Så nydelige sommerbilder, huff det var nok en kald overraskelse for den lille dukken, ellers nydelig bilder i rosamondus.

Miss.T sa...

Så herlige bilder Silje !! langhelgen skulle vart mye lengre. ha en flott uke du også : )

Marita sa...

Vad härlig färgs ros du har.
Jätte fina sommarbilder.
~Marita~

Babb sa...

Kjempefine bilder, ikke enkelt å skjønne hvordan en hageslange fungerer..hehe.
Ha en fin uke:)

Line sa...

Så herlige bilder av Augusta og vannslangen! :) Tenker det var godt for den lille kroppen og kjøle seg ned littegrann jeg.

Fine bilder som alltid fra deg Silje. Fine bilder på en fin og ikke minst veldig varm sommerdag :)

Ha en fin start på en ny uke!

Klem Line :)

jordbærpiken sa...

Så vakre bilder du viser! Det er så herlig når det er så varmt at barna kan leke med vann ute. :) Vi grillet også i går selv om det ikke var like fint vær her som det så ut som det var hos dere. Håper sola kommer hit også snart! Ønsker deg en herlig dag!

Fjordheim sa...

Herlig :)

Livs Lyst sa...

Så herlig! Skjønner at dere har hatt godt vær i nabolaget når jeg har vært borte ja... Det var jammen godt å komme hjem igjen også :O)
Dro til Krogshavn i går og lå der i sola hele dagen! Så herlig! Det var like varmt her som der jeg har vært.

Kjempe herlige og sommerslige bilder du har lagt inn!!

Hilsen L-jo ;O)

Tonerose sa...

Hihi, så skjønn hun er!! Ja, jeg kan vel igrunne ikke si noe - annet enn at jeg av og til er glad jeg holder på ute i hagen på egenhånd. Har vært veldig varmt her i helga, og i går skulle jeg ut og vanne. På sensommeren i fjor kjøpte jeg et nytt endestykke til hageslange, en slik variant som man kan montere på en flaske med gjødsel så man slipper blande ut i vannkanne...

Jada, vanningen gikk veldig fint til å begynne med!! Heldigvis kan man justere om man vil ha med gjødsel og vann, eller kun vann.. Og da jeg stod og vannet kjøkkenhagen gikk det galt.. Plutselig var hele jeg gjennomvåt - så jeg skjønner August veldig godt jeg! hihi.

Nydelig syrintreet ditt allerede er blitt!! :o)

Anonym sa...

Vakre bilder :)

Det hvite hjerte sa...

Herlige bilder av Augusta di!!!
Det er sommer det, barføtter i grønt gress, sol, vann og solhatt, kan man få mere sommerminner enn det, jo syrinene, gelmte jeg - vakkert!
Elsker bloggen din Silje!
Du gir oss alltid så ferske fine bilder av herlige opplevelser og sanser - I loving it <3
klem ann-christin

Blå-hvit samlemani sa...

Så fantastisk flotte de rosene var...

in my garden sa...

Ja vann og barn er vel alltid en slager.Morro at dem koser seg ute og nyter en ny årstid dem også.Pinse været har vert upåklagelig,helt herlig!Har feriert i sverige i helgen,helt topp.Flotte bilder hos din tante og onkel også!

Hanne sa...

Ah, så skjønt!
Pludrehanneklem

My book sa...

Så fine sommerbilder :)

Hva er vel bedre enn å leke med vann? :)

Fotballmamma sa...

Så flotte bilder! Vokser syriner fort altså? har lyst på en hel syrinhekk jeg..de lukter jo såå godt. (: