fredag 5. juni 2009

Fredag i pasteller

Etter noen veldig hektiske dager, er det nydelig at det igjen er fredag! Og hva er koseligere en fredagsettermiddag enn å bake boller med barna? (selv om virkeligheten var at ungene hang i beina mine og hylte etter is, mens jeg rullet boller og lagde pizza og tømte oppvaskmaskinen på en gang:))


Men etterpå var det riktig så koselig, lille Augusta kan ikke tenke seg noe bedre enn boller (det måtte være is da...) og var så fornøyd. Hun har vært hos frisøren for første gang i dag!




Om sommeren pleier jeg å kjøpe en del barneklær på salg. Det er jo først på sensommeren som regel, men denne søte toppen fant jeg på h&m i går, til 50 kr. Perfekt for Augusta til neste sommer! (og i år kan hun bruke mange søte kjoler jeg kjøpte på 70% i fjor:))

I går gikk jeg mannekeng for noa noa, som uten tvil har de mest fantastiske klærne jeg kan tenke meg! Fikk som vanlig lyst til å kjøpe halve butikken.. Av den snille svigermoren min fikk jeg denne kjolen! Jeg falt pladask for den. Som dere skjønner har jeg vært veldig heldig med svigermoren min;)




Og denne kjolen kjøpte jeg selv, perfekt for strandturer og lange sommerkvelder!


Når jeg først er inne på pasteller må jeg vise dette fine skjerfet og kjedet jeg fikk av min kjære tante også! Friske og fine farger:) Når jeg skriver dette innser jeg at jeg er ganske bortskjemt, med en så flott og generøs familie.

Resten av baksten i dag, rosinkringler og kanelboller.




god helg!

29 kommentarer:

mettemaja sa...

Mmmmm, fristende boller! Og nydelige klær. Ha en herlig helg!

Anita sa...

ÅHHHH! Sukk så heldig du er, har virkelig valgt deg familie med omhu du ;0)Skjønne lille Augusta blir nok kjempefin i den søte toppen! Har kjøpt mønster på noen klær jeg da, så jeg får vel forsøke og få sydd litt iløpet av de nærmste dagene :} Er ril jentene her .Skal jobbe dag i morgen og på søndag, men.... Ble boller og kanelstenger her i dag OG pizza, så koselig! Ha en flott helg Silje! Klem fra Anita

Jannicke sa...

Snakk om snill svigermor ;o),
den kjolen var FLOTT!!

Kjempefin bakst! Lurt å pynte bollene med melis og nin stop ;o)

Ha en riktig fin helg!
J.

Nostalgia sa...

Så koselig innlegg ! så skjønn lille Augusta og fine klær du har funnet :-) Noa Noa er bare toppen, har også falt for Container som jeg også synes har fått veldig mye fint :-)

Ønsker deg en deilig kveld !

Klem, Nostalgia

Cec med barn i heimen sa...

Fin start på helga:)Gjærbakst er sjelden feil.

Det er så kjekt å finne fram tøy som ble kjøpt på salg i fjor. Jeg har funnet endel i danske nettbutikker, og har mange fine ting som ligger klar i skuffene...

Herlig Augusta med ny sveis og bluse.

Ønsker dere ei flott helg!

Cec.

Linda sa...

Så deilige de bollene ser ut! Og de kjolene du viser ser nydelige ut:) Helt klart at du har vært heldig med sviger-familie:)

Ha en riktig god helg!
Klem Linda

Anita sa...

Ja send en mail! Det hadde vært koselig! Natti!

mi-rachel sa...

pene klær og den baksten så fristende :)

Therese sa...

Hei hei til deg og go kveld i stua. Så flott gjærbakst da. Kunne gjerne tenkt meg en bolle, he,he. Er alt bra med dere? Hvordan går det med mann og barn? Vi har kjøpt hekk til hagen i dag, kjempe ålreit. Nydelig kjole og topp til augusta. Ja, vil gjerne be dere opp til meg snart. En skikkelig koselig jentekveld. STOR KLEM

Hverdagen vår sa...

åå de bollene så herlig gode ute:)
Så flott den rosa og blå kjolen var, lekker.
Augusta blir nok fin i den søte toppen, nå får vi tro sommeren snart kommer tilbake(?)

ha en fortsatt fin kveld

Klem fra E)

Hildegunn sa...

Så nydelige bilder , Silje !
Ha en fin helg !
( vi er begynt på huset nå, ferdig støpt grunnmur..skal oppdt snart)

Line sa...

Så heldig du er som har en så generøs familie. Koselig det :)
Klærene både til liten og stor var fine. Noa Noa har mye fint!

Bollebaking, pizzalaging og oppvaskmaskin tømming på en og samme gang?!?! En mester på multi tasking du ;)

Ha en flott helg med forhåpentligvis masse sol!

Klem Line.

Min Lille Drøm sa...

For noen fantastiske kjoler Silje, du er heldig med den snille svigermoren din, hun har valgt seg riktig jobb for deg:)
Her er det stille og rolig..lader opp til hektisk dag i morra. Har jo vært litt inspirert av Grethe Roede denne uka, spist lett og lite og hyppig og drukket masse vann, nå sitter jeg med nesten en flaske Pepsi Max drukket opp og en bolle som en gang for noen timer siden var full av oste-pop..uff..
Ha en fin fin dag i morra, gleder meg til å se dere i toget. Får håpe på sånn passe temperatur da, siden barna dine skal gå i sort!
Klemmer

borghild sa...

Så skjønne bilder, og det er godt å høre at det ikke alltid er idyll når dere baker, men at du kan ha hylende barn i 'skjørtekanten' du også;-)
Og så heldig som du er med familien din! Kjolene er kjempefine, likte spesielt godt den blå, men nå skal jeg ikke klage, for jeg hadde fri i dag og tok turen til byen og kjøpte en ny jakke fra Odd Molly. Sa til min kjære at jeg brukte opp resten av gavekortet jeg fikk på bursdagen, men nevnte ikke at jeg måtte ut med ganske mye ekstra i tillegg;-) Kos deg masse med dine kjære i helgen, og om du måtte trenge en 'shoppe-guide/venninne' når du er på besøk i Kr.sand, så er det bare å si ifra:-) Klem B:-)

Margrethe sa...

Vakre bilder, nydelige kjoler og helt herlige boller. Jeg ble så glad av innlegget ditt!

My little footprints sa...

Hei Silje!
Jammen må jeg si at du henger virkelig i! Ser ut som du er verdens beste mor, med bolle og pizzabaking, og gode mødre fortjener jo noe fint de også! Det var sikkert med goood grunn at du har fått så mye fint! Er enig med deg, kjolene var fortryllende, så nydelige detaljer, farger og form på de!
Ønsker deg og lille tullemor og resten av dine en kjempefin helg!
Klemmer fra Beth

jordbærpiken sa...

Så fine klær, og ikke minst nydelige boller! :) Ha en herlig dag!

NUSSE sa...

Åh! Jeg elsker noa noa! de har så utrolig mye vakkert der! Hadde det ikke vært så dyrt skulle jeg ha shoppet alle klærne mine der! De bollene så utrolig deilige ut! Fikk lyst til å bake selv nå. Utrolig koselig innlegg fra deg :-) Skulle gjerne sett noen av mannekengbildene fra Noa noa! :-)

Klem fra Meg

Smultronlycka sa...

Hej!
Hittade till dina fina blogg!
Vilka fina bilder du har!!
Lilla Augusta är en riktig sötnos :)
Bullarna ser verkligen smarriga ut!
Hoppas du har en mysig helg!
Kommer gärna tillbaka till din sida!
Kram Anna

Kine sa...

Du er skikkelig husmor,vet du det??hehe!!!Det er bare positivt ment altså,hvordan i all verden får du tid til alt sier jeg..Send over litt superkrefter da;) Nydelige bilder som alltid,både av barn,bakverk,klær og interiør!;))) Ha en fin helg videre!!*klæm*

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Stort TACK för dina rara ord på min blogg!!!

Å vilka härliga bilder & vilka underbara bakverk *mums*

Stor kram Jes ♥

Marita sa...

Mmmmmm vad gott det ser ut som ni bakat.
Och så vakcra kläder.
ha en fortsatt fin helg!
~Marita~

LillaLykke sa...

Nydelige bilder, boller og klær! :)

Tulip sa...

Å så fargerike og flotte boller!

Nydelig de to kjolene dine. Og Lillejenta sin kjole var også søt. Kjekt å kjøpe på salg, med tanke på neste år. Det kommer jo en sommer neste år igjen...får vi da håpe!;)

Anonym sa...

Du tar alltid så flotte bilder Silje! Klare, sterke farger med detaljer som kommer godt fram. God fotograf med et godt øye for det vakre er du ;)

Dette gjør det til en fryd for oss faste følgere å titte innom bloggen din :)

Innleggene dine er alltid vakre, inspirerende og koselige og får en til å drømme seg bort et lite øyeblikk :)

Hanne sa...

Åh, her var det sukkertøy for øyet, ja!
Ha en fin, fin søndag :-)
Pludrehanneklem

Mitt og Mine sa...

Så mange herlige innlegg du har laget siden sist jeg var innom!! De bollene så knall-gode ut, og jeg kjenner meg igjen med det¨å ha barna rundt beina...hihi.

Den lavendel-fargede kjolen var super fin!!
Og bildene av Augusta og hageslangen var jo bare helt ubetalelig!!

Ha en flott ny uke!

Klem M

Guttemamma sa...

Gud for noen kjoler.....helt meg og!! Ha en herlig uke,klem fra Anette

Drømmen om en eplehage sa...

Her sto poden og hylte for å få smake på bollen jeg holdt i hånden i dag. Du skulle sett maska når han tok en stoooor tygg og oppdaget at det slettes ikke var bolle, men en varm fiskekake kjøpt på brygga.
Stygt å le kanskje, men jeg gjør det jeg og skulle ønske noen hadde knipset ett bilde akkurat da!

Superskjønne kjoler du har fått deg! Perfekt nå til sommeren, du er heldig!

Ha ei flott uke da du!
Klem