torsdag 25. juni 2009

Det blomstrer!

Noen bugnende blomsterbed kan jeg dessverre ikke skryte av, men det vokser og gror i krukker og kar ihvertfall:) Jeg har blitt utrolig glad i å kjøpe blomster, og kjøper det jeg synes er fint, uten å tenke på farger. Derfor tok jeg en "opprydding" ute denne uka, og sorterte blomstene litt etter farge. Tenkte det ble litt "ryddigere" da. På verandaen går det i...


...blått og hvitt!

Ungene spiser sin favoritt for tiden: IS! Og lurer sikkert fælt på hva mamma driver og tar bilder av...:)




Ved inngangspartiet går det i rosa. Egentlig ganske tilfeldig, fargene jeg har (ubevisst) gått for i år, er blått, hvitt og rosa.


Slik ser det ut på trappa nå.


Stemorene i kassene vokser seg store.



Og i hagen er rosene i gang med å springe ut. De er et nydelig syn, og lukter herlig!




ha en flott sommerhelg!

21 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott det blomstrer hos dere! Nydelige oppstillinger, og fint å plante i både krukker og kar. De stemorsblomstene var veldig fine!

jordbærpiken sa...

Så mange vakre blomster! De blomsterkassene under vinuene dine er jo helt nydelige da. Er de kjøpt noe sted eller selvlaget?

Anita sa...

Heia vennen! Såååå nydelig det blomstrer hos deg! Masse fint. Jeg har vært og kjøpt litt nytt i dag jeg, og fått byttet ut det meste av stemorsblomster. Begynte å bli litt pjuskete. Skal ta litt mere bilder i morgen, så får vi se når det blir blogget.. Har arbeidshelg, men skal ha fir imorgen kveld, siden vi skal på en kosekveld med turningen til Amalie. Gleder oss! Og på lørdag før jobb skal vi i en vielse, er på en måte forlovere for ett vennepar som skal gifte seg helt i det hemmelige!!! Vielse kl 1300 og være på jobb kl 1430! Veldig rart spør du meg, men når det er sånn de vil ha det så...... Lang jobbeperiode for deg! På sykehuset eller?? Har ikke hørt no fra skolen ennå, har du? Kos dere masse i det fine været! Klem!

Kerstin sa...

Så utrolig frodig og flott det var hos deg.. mange fine blomster...og dete r så fint syns jeg...
D har grønne fingre du...

og det kjempekosleige inngangspartiet da...

Klemmer 0)

ChristineC sa...

Her var det mye inspirasjon å hente! Likte veldig godt stemorsblomstene dine, de gjorde seg virkelig godt i ulike krukker og kar. Fargerikt og lekkert var det alt sammen.

Nostalgia sa...

Herlige bilder hos deg ! Du har det vakkert og frodig i krukker og kar :-)

Ønsker deg en deilig ukeslutt !
Klem, Nostalgia

Mitt lille hjem sa...

Så utrolig deilig dere har det :)
Nydelige blomster!

Den gode feen sa...

Så utruleg mange fine planter du har - skikkeleg bugnande blomsterhav. Men finast er dei to blomstrane som et is :) Så brune dei er blitt i finværet :)

Tusen takk for alle fine kommentarar i det siste, eg set pris på kvar og ein av dei. Det går faktisk strålandes bra med tre ungar, så eg håpar du får overtalt mannen din :)

Stor klem frå Linda

Rekkehuset sa...

Så fint det blomstrer hos deg! Blomster er et viktig hygge-element, uansett om de står i krukker og kar eller i bed:-) Jeg har akkurat stått ute en god stund med hageslangen for å vanne bed og krukker her, det er temmelig tørt etter flere dager med knallvær. Og, ja, det går endel is her også:-) Ha en fin sommerhelg, hjertelig hilsen Hanne.

Mine øyeblikk sa...

Åå,så mye fine blomster:-)

Bea's verden sa...

Så flotte blomster du har.

Deilig med is, sommer og sol:o)

mi-rachel sa...

masse fine blomster.
syns de blomsterkassen var veldig fine.

Line sa...

Så fantastisk nydelig bilder som alltid inne hos deg Silje!

Blir et matt jeg av så mye nydelige blomster! :)

Ønsker de en fin fredag og helg!

mali-mo sa...

Herlighet for en utrolig vakker blomsring!!! Kjente jeg var halveis ut av døren til hagesenteret jeg nå ;) men mannen har tatt bilden på jobb, så det remset seg selv. Og det er nok feriebudsjettet glad for hehe ;)

Vakre blomster, og fine bilder. Syns det var herlig der hvor de to issspiserne står og kikker lett forundret på hva du holde rpå med hehehehe ;) Så brune og fine de er nå da, skikkelige sommerunger ;)

Ha en flott dag!

Landliv sa...

jeg synes du ska fortsette å følge hjertet når du handler blomster jeg - så vakkert!

Utrolig hva man kan få til i potter og krukker :-)

Godt Isolert sa...

Så fine blomster du har! =)
Håper det skal bli fint utenfor dørene her også på sikt. I år har vi i allefall anlagt plen...

Line sa...

Et lite hei i natten fra meg :)

Det ligger en liten hyggelig ting til deg inne hos meg!

Klem fra Line.

Prinsesse Elin sa...

Så mange herlige blomster. Her prøver jeg å holde liv i mine men med denne varmen og stekende sol så er det ikke lett å få det til. Nå har jeg tatt ferie så nå skal jeg være der å holde et øye med dem.
Ha en nydelig lørdag, Silje. Klem fra Elin:O)

in my garden sa...

Flotte blomster på trappen din.Nå som sommervarmen har slått inn blir det endel jobb med vanning,men veldig gøy med blomster da!Er bare så glad for sommervarmen jeg,og nå har ferien startet her i huset,hurra!

Min Lille Drøm sa...

Så masse nydelige blomster hos deg Silje..De stemora er jo bare helt sykt fine, de må du jo bare satse på år etter år..
Her holder vi på med hus og hage på tross av enorm varme..kjenner meg helt matt i kroppen når kvelden kommer og er gjerne mye inne jeg altså. Finnes jo nesten ingen skygge her hos oss og blir bare for mye av det gode rett og slett..
Håper helga di går så det suser.
Gla i deg:) KLem

Bygging av drømmehuset vårt sa...

Så koselig du har laget det til på trappen din!
Ser ut som det er grønne fingre ute og går her:)
Utrolig fint med en gammel kasse stilt opp slik, hvor har du vært så heldig å finne den?

Smil fra Anita