mandag 18. mai 2009

Vårens vakreste & Cath Kidston ♥


For meg er det ingen tvil om hva som er vårens vakreste blomster, men jeg må velge to.. Syriner og liljekonvaller får delt førsteplass hos meg. Begge deler har jeg plukket inn nå, og jeg skulle ønske man kunne legge duften med på bildene:)



Som jeg skrev i forrige innlegg hadde vi noen i familien vår på grilling i går, deriblant min skjønne svigerinne som bor i Oslo. Hun er veldig gavmild, både mot oss og barna. I går hadde hun med seg en "gave til vertskapet", det var blant annet dette nydelige såpesettet fra Cath Kidston! Gjett om jeg elsker det:)








ha en flott kveld!

27 kommentarer:

Hulda sa...

Åh, dette var virkelig en fryd for øye, Silje! Du har tatt så fantastisk fine bilder! Så heldig du var som fikk alle de lekre såpene. Du får ta vare på papiret, det var jo så søtt. Hvis du har råd til å bruke noen av såpene da..

Syns spesielt det første bildet var nydelig, selvom jo alle er skjønne. :)

Her må vi vente til ut i juni før syrinen blomstrer.

Fjordheim sa...

Ja syrin er bare herlig. Nydelig lukt og flott farge. Den er ikke kommet så langt her enda. men det er ikke lenge før den er utsprunget.
Liljekonvall er også en flott plante. Jeg bruker noen ganger å få en bukett av min kjære, det vokser noen i et skogholt ikke langt herfra, så han tar seg gjerne en tur dit å plukker med noen til meg. Veldig koselig.
Ønsker deg en god kveld :)

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine bilder! Og så flott du hadde dekket bordet til 17. mai :-) Ha en fin kveld :-)

Anita sa...

Sååå skjønt! Nydelig farge på syrinene dine!! Er veeeeldig glad i liljekonvaller jeg også, har masse i hagen, så om noen dager skal det hentes inn! Såååå skjønne såper dere fikk også. Koselig med vertinne gaver! Nå er det kveldmat for Amalie her, hun har vært på turntrening i offentlighet på Tøsnbeg messa! Skal være der hver kveld til og med torsdag! De for profitert seg selv litt, trenger store sponsorer siden de trenger ny turn hall! Var visst veldig moro! Skal være der to kvelder nå jeg også og selge lodd for dem! Til onsdag kommer Rybak og skal holde sin første konsert etter seieren, så da blir det kaos! Vi lurer oss langt utenom scenen og hjem vi da! Blir litt for mye mennekser er jeg redd! Har dere noen planer for langhelgen da?? Vi skal en tur på hytta fra fredag vi, jeg skal jobbe på torsdag kveld *dobbelsukk*. Blir INGEN langhelger på meg i vår :0} Såååå kjedelig! Nå skal frøknen i seng! kos dere masse! Klem!

Anonym sa...

vakre bilder of vakre farger :)Eyecandy!

pippilotta sa...

Mmmm kan nesten kjenne duften av innlegget ditt jeg;O) Utrolig heldig som fikk en slik flott gave da!!!

Klem!

Mitt og Mine sa...

Helt helt enig med deg!! Syrin er min favoritt også! Nydelige bilder du har tatt - og jeg k j e n n e r faktisk duften - for jeg har plukket inn litt selv også ;)

Så søte såper du har fått også!

Klem M

Kerstin sa...

Så utrolig flotte bilder Silje...
Syrin er vakkert og se på og den deilige lukten..... Minner meg om sommeren hos mormor...

Og så flott gave du har fått.... skjønner godt du ble glad for den...
KlemO=)

My book sa...

Så fine bilder du har tatt :) Herlig farge på syrinene!

Babb sa...

Kjempefine bilder! Jeg også syns at liljekonvall og syrin er herlige:) Ha en fin dag!

Hege sa...

Det lukter nesten av bildene-helt nydelig!
Heldig du som får sånne fine gaver:-)
Ha en fortsatt fin kveld, klem Hege.

Emmas Verden sa...

Så nydelige syriner..Jeg har et syrintre,men det har hvite blomster..nå vil jeg ha et med lilla blomster også :)  Lukten er himmelsk!!! Jeg fikk en bukett av mamma til helga og det lukter så deilig i hele stua ;)Ha en fin tirsdag Silje!!!Klem Anne***

Jannicke sa...

Åhhh,
så vakre bilder du viser..
Elsker syriner og liljekonvaller keg også..
Men OBS : Liljekonvaller er fryktelig giftig!! Så pass på barna..
Klem J.

Drømme verden min! sa...

MMM..kan nesten kjenne duften, finnes IKKE noen bedre lukt enn syrin. Gir meg en deilig følelse i magen!
Veldig fasinerende bilder må jeg si, dette kan du!

Ha en fin uke:)

Marits vita skrin sa...

Tusen tack för din goa och varma kommenatr hos mig. Jag blev verkligen jätte glad.

och du, vilken inpiration jag fick här. Jag ser att du är lika Maileg tokig som jag;)

Din son hade så fina små väskor blå/vit randiga. Var kommer dom ifrån? Jätte fina.

Kram på dig.
Marit

Det hvite hjerte sa...

helt enig,
ingenting slår
synet og duften av syriner & liljekonvaler! Nydelig!

Anonym sa...

Hei Silje. Jeg har nå titta på bloggen din noen dager og synes den er aldeles nyedelig. Jeg har fått så mye god inspirasjon fra den. Meget flotte bilder og nydelig pyntet hjem med alltid nye friske blomster ser det ut for. Virkelig en fryd for øye å se på ja, enig med Hulda der! Gleder meg til å fortsette å titte på bloggen din :-) Hilsen Anita K.

Nina i Paradiset sa...

Nydelige bilder!
Syriner og liljekonvaller er både vakre og dufter godt!
Skal kjøpe meg syrin i lilla jeg også. Her vokser det bare hvite, og i tillegg har jeg kjøpt meg en hvit, fylt en. Nydelig på bilde (ikke blomster på den enda)
Såpesettet var helskjønt! De hadde jeg også gjerne ville hatt!

Line sa...

Så fantastisk nydelige bilder!

Jeg må si meg enig - syriner og liljekonvall seirer helt i toppen!
De lukter helt himmelsk begge to.

Så fin vertinnegave du hade fått!

Ha en fin dag videre :)

Klem Line.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Silje ! Her inn var det vår så det holder, utrolig vakkert! Heldige du som fikk så fine seper.
Syrinene er ikke sprunget ut hos meg enda, det er like før. Har tatt inn en kvist og fusket litt da :O)
Klem

mali-mo sa...

Så fine bilder Silje! Kjempeflott syrin du har, her er den hvite akkurat kommet i blomst. Den lilla har frosset i vinter, og er nesten død, stakkars. Kun EN blomst får den i år...håper den kommer seg igjen da.

Veldig koselige 17 mai b ilder, F var kjempefin i bunaden sin!

opp ei trapp inn ei dør sa...

Synes jeg kjenner duften av blomster og såper helt hit! :)

Tee of Dragonfly Cottage sa...

De er nyyydelige... ingen tvil om det... Jeg fant massevis av liljekovall på hestebeitet her om dagen... skal ta meg en tur og plukke inn noen... og syrinen har ikke sprunget enda... venter... lurer på hva slags farge den har...

hmm

superfine bilder!

Frk.Badegakk sa...

Så heldige dere er da. Vi har ikke fått blomster på syrinene våre enda, men jeg venter spent!!! Er skikkelig deilig sommer og sol følelse når det lukter syrin over hele eiendommen! Flotte bilder du har tatt. En nytelse for øyet.

=D

Line sa...

Hei hei :)

Når det gjelder vask av senga og hvor mye såpe så pleier jeg bare å ta litt på øyemål.

Men hvis jeg skal prøve å være litt mer spesifikk da... ca 1- 1,5 dl av hver såpe type. I forhold oppi en 10 liters bøtte.

Ha en fin kveld videre!

Klem Line.

Karna sa...

Syrinene blomstrer ikke riktig enda her hos meg, men ser at det ikke er så lenge til....fantastiske bilder du viser.

Og en kjempe flott gave du fikk, så koselig!

Ha en fin fridag i morgen!

Marita sa...

Vad vackra dessa tvålpaket ser ut. Ha en fin helgdag!
~marita~