onsdag 13. mai 2009

Ny seng til Augusta!

I dag har jeg vært en tur hos pappa skrotnisse, og funnet masse fint! Det første som møtte meg var denne senga. Jeg nesten løp inn for å spørre pappa om den var solgt, og det var den heldigvis ikke, så jeg kunne få den:) Jeg fant mye annet også, bilder kommer etterhvert.



Pappa hadde en liknende skuvseng for et par år siden, og den har jeg aldri klart å glemme. Planen var at Augusta skulle overta senga til Ferdinand, men nå kan han beholde den lenger:) Denne blir nok ikke tatt i bruk før om en stund, men den kan stå på rommet og være til oppbevaring av dukker og bamser:)


Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med fargen.. Foreløpig er senga uvasket og "fæl", men jeg liker egentlig fargen.. Kanskje den blir fin i en litt lysere variant, eller med litt mer grønt i.. Kunne jo vært gøy med noe annet enn hvitt også.. Husker så godt den nydelige lysegrønne senga til datteren til mali-mo. Hva synes dere?

I går gikk jeg en kveldstur med en av mine beste venninner, og da plukket jeg med meg litt hegg hjem. Nå lukter det nydelig i hele huset!

Så koselig at det er så mange som vil være med i trekningen av en liten sommergave! Og det er enda ikke for sent, fristen er fredag kveld! Se i innlegget under:)




ha en flott kveld!


35 kommentarer:

My book sa...

Senga var bra søt ja :) Ja, litt enig med deg, hadde vært fin i en annen farge enn hvit også.

hverdagsgodteri sa...

Så nydelig seng du har fått tak i! Det er samme seng som jeg hadde når jeg var liten, bare den var orange. Senga brukte begge mine eldste som små, men så ga jeg den bort til broren min fordi den sprakk opp i bunnen. Han reparertte den selvsagt lett og malte den hvit, og den blei såå fin! Jeg liker godt fargen på senga di da, og jeg ville nok beholdt den ganske lik i fargen.

Sissy's Hus sa...

Nydelig seng! :)
Hentet akkurat min egen seng som også var min fars da han var liten.
Tenkte at snuppa skulle få den i 2 års gave! :)
Skal male den til sommeren, nå er den i en lekker grå farge.
Tror jeg går for hvit, men lyse grønn hadde også passet på rommet hennes! Hihi..

Klem klem

Den gode feen sa...

Wao, Silje. Du er knallheldig som har fått tak i ei slik nydeleg skuvseng!! Med knallfine klistermerker på også... (klarar du pirke desse av utan at dei vert øydelagt?)Eg syns fargen var heilt fantastisk fin, og kjenner eg meg sjølv rett så hadde eg prøvd å finne ein farge i samme skala som denne. Lysegrønn eller lyseblå er jo også utruleg fint då, så det er litt vanskeleg. Gledar meg masse til å sjå resultatet iallefall :) Trur det vert fint samme kva du velgjer :)

Når det gjeld formen min, så svarte eg under kommentaren din i tilfelle andre også lurer :) Eg føler meg fin i formen, men kjenner jo at det er tungt nå når det er mindre enn 5 veker igjen...

Ha ein super kveld, og gratulerer med kjempefint kupp :) Stor klem frå Linda

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Likte sengen godt i den fargen den er jeg. Du kan jo bare vaske den godt først og så se om du er fortrolig med fargen i en ukes tid før du maler den :-)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

Emmas Verden sa...

Så fin seng Augusta har fått da ;)Jeg likte i grunnen fargen som var..og klistremerkene var jo så søte :) Men den blir jo også fin som hvit eller en anna farge..alt kler den smukke ;)Ser for meg at det blir fint på rommet til Augusta også ;)Ha en fin kveld Silje!!!Klem Anne***

Kerstin sa...

Ååå så skjønn seng....ligner på sengen jeg hadde da jeg var liten...
Alle snakker så mye om skrotnisse...

Lurer på hvor han holder til???
Nyt kvelden O=)
klem O=)

jordbærpiken sa...

For en fin seng!!! En litt lysere versjon av den fargen som er på hadde sikkert vært lekkert! Personlig liker jeg grønn bedre enn blå. Men når det gjelder pastellfarger/lyse farger syns jeg alt blir fint! :)

Camilla sa...

ååå.så søt sengen var.. den var du heldig med!! :-)

borghild sa...

Knallfin seng! Husker jeg hadde en lignende da jeg var liten (MED klistremerker;), men tror ikke den finnes hos mamma og pappa lenger nå, uheldigvis:-(
Fargen er kjempefin, men hvis du vil ha den litt lysere, er kanskje Isvann et alternativ? Den er jo litt grønn/blå, men heller kanskje mer mot blå? (Kjøkkenkrakken jeg malte for litt siden er i fargen isvann.)
Og hegg minner meg veldig om våren hjemme hos foreldrene mine, nydelig lukt, og litt av et syn når blomstene hang over veien bortover:-) Ha en fin kveld! Klem B:-)

Line sa...

Så fin seng du har fått tak i! :)

Likte fargen jeg, så jeg stemmer på å beholde den i nogenlunde lik farge.

Ha en fin kveld! :)

Miss.T sa...

Flott seng !!! hedligvis at den ikke var solgt. Jeg har en prikk lik seng til prinsessa mi : ) den er heller ikke tatt i bruk ennå.. jeg skal male min hvit, den er hvit fra før også.
Husker godt sengen til lillemalien.. mal den slik, blir nok knallfint : )

mali-mo sa...

KNALLFIN!!!! seng!

Jeg hadde beholdt fargen, eller funnet en som ligner. Det du kan gjøre er å ta med en del av sengen på malingsbutikken, så blander de en identisk farge til deg, hvis du må male den om. De fleste fargehandlere har en maskin de kan analysere fargen i.

På lillemalien sin seng var det også klistremerker, og de lot seg ikke redde ,men gikk enkelt av med salmiakkvann. Fordi det var deler av sengen som måtte skiftes ut, og deler av den som ikke var malt, så fikk vi laget ny maling.

Så koselig at du likte fargen på sengen til lillemalien forresten!

Hverdagen vår sa...

gratulerer med ny seng-
Synes den var fin i den fargen den var også jeg, ellers så synes jeg gustaviansk blå er fint på gamle møbler også, kjekt med litt annet enn bare hvit.

Håper du og dine får en flott 17 mai

Eli

Hulda sa...

Vet du, jeg hadde beholdt den sånn i fargen, iallefall til å begynne med. Den vil jo passe godt til hvite, eller lyse vegger. Du kan jo se det an. Senga er veldig søt. :)

Livs Lyst sa...

Å så kuul farge og seng, Silje!!
Jeg hadde digget å hatt den i den fargen den er. Kanskje som du sier, en nyanse lysere?? Men det ser jo du best i virkeligheten. Skjønner jeg må snart opp igjen. Det er ekstra gøy om man finner noen møbler der oppe hos din far!! Jeg kjøpte et stort skap her om dagen. Nå står det i garasjen for å bli fikset på. Det var litt kjedelig, men vi har noen planer for det!!!

Ha en fin torsdag i morgen!
Hilsen "nabo`n" her også ;O)

Drømmen om en eplehage sa...

Å, de sengene der er jo bare superflotte!

Hadde lenge lyst på en slik jeg også, men slik den siste uken har vert her må vi nok til med en seng som vi også kan få plass i når grindsengen skal byttes ut.

Skal ikke ligge alene plutselig nemlig, men midt i dobbeltsengen.... *himler med øynene* Deilig med tåfiser opp i nesen nattestid. Not! hehe!

Og nå skal jeg om få strakser opp og legge meg med tåfisprinsen.

Klem

Englefryd sa...

Den var kjempe søt, og jeg likte fargen også jeg:-)

klem

Tulip sa...

Nydelig seng.
Jeg ville ikke malt den om, synes fargen var så lekker!
Klem:)

Lima sa...

Jeg synes fargen var herlig jeg :) Nydelig seng!
Er så sjarm over disse gamle sengene.

Smineset sa...

Kjempefin seng! Synes fargen var fin, men jeg synes også litt "gammel-kitt-grønn" er nydelig på barnerom.

Ønsker deg en super kveld! ;-)

perler på en snor sa...

Jeg har akkurat kjøpt en nesten likedan seng til min lille prinsesse. Jeg tenkte på å male den hvit, men kanskje jeg ombestemmer meg; for den fargen der var jo egentlig ganske fin:)

Lovise sa...

Så morsomt med den senga. Synes den er søt i den blå fargen, jeg. Artig med de bildene på kanten, de er sånn som vi husker fra barndommen:)

Frk.Badegakk sa...

Senga var kjempefin! Jeg har faktisk en barneseng på låven, enda jeg ikke har barn. Fikk den av tante da vi ryddet ut av huset etter besteforeldrene mine - den hadde tilhørt henne. Øynene på min kjære når jeg kom hjem med en barneseng var jo litt ubetalelig da=P

Jeg synes grønn seng høres vidunderlig ut. Kjenner jeg deg rett finner du sikkert den vakreste grønnfargen i hele verden også...
=)

Ønsker deg en strålende dag!

Fjordheim sa...

Flott seng.
Hadde noe lignende heime da jeg var liten. Lurer på hvor den ble av.
Ha en god helg :)

moni sa...

ÅÅå den var nydelig vakker:) jeg er ing med deg at den kanskje hadde vært lekekr i en annen farge en hvit, syns jo den duse blåfarge er så skjønn jeg da... men det kommer jo litt ann på hvilke farger rommet skal gå i også:) jeg har forresten lagret havrekjeks oppskriften din, min søster har lagt dem og skrøytet veldig av dem. takk skal du ha:) ønsker deg en nydelig dag:) klem

Frau Putz sa...

Elsker farven! Don't change it!

Men måske du skulle fjerne de små blomster og fugle-billeder... :o)

En grundig afvaskning og så er den i mine øjne PERFECT! - Men jeg elsker jo også den lidt shabby-chicke stil :o)

Maret sa...

No var du heldig.. og fargen, trur nok eg hadde valgt noko liknande det som var der frå før... Og glansbilder må du ha, det var jo det som gjorde desse sengane så flotte. Ikkje noko problem å lime på, stryk klar lakk over og så har du den lekraste barneseng..

Jannicke sa...

Ja,
den var du heldig med!
Skjønn seng til prinsessen i huset! Nydelig farge også :o)
J.

TANTE HILDE sa...

Koselig seng.Den er fin som den er og... hos deg blir den koselig uansett.KLEM FRA TANTE

Anonym sa...

Ja senga er mye søtere med en farge. Hvitt kan bli litt kjedelig :)

Min Lille Drøm sa...

Hei snupp!
For en flott seng du har fått tak i.. helt utrolig skjønn;)
Er enig i at det burde være en farge på, er jo egentlig koselig det da.. hvis du fortsatt vil ha slike gamle glansbilder på så finnes det jo mange fine å få tak i og enkelt å feste med decubage lakk.. Men du får det nok til uansett du, et interiør unikum som du er trenger ikke tips vennen!
Alt bra med dere?
Håper vi ses snart.. her strykes det for harde livet, skjorter og flagg..
Er bunaden til Ferdi klar?
Klem Monica

in my garden sa...

veldig søt seng,passer nok bra hos deg.Selv om du skal ha den på et jenterom,syntes jeg fargen hvar stilig.ønsker deg en flott 17 mai!

My little footprints sa...

Hei Silje!
Guri så heldig du var! En slik seng kan man jo ha lenge! Så sjarmerende!! Synes det er rart at folk kvitter seg med så fine ting jeg!
Likte fargen som en fin konstrast til hvit! Tror nok den hadde vært like fin om du hadde den samme fargen men noe lysere også!
Uansett skal det bli moro så se hva du finner på ;)
Klem Beth

Guttemamma sa...

Nydelig,Silje!! LIkner på min gamle...som dessverre ikke eies av oss:-(