onsdag 27. mai 2009

New shoes ♥

For en liten stund siden kjøpte jeg nye sommersko til Augusta. Men siden det var sandaler, måtte hun ha noen "ordentlige" sko også:) Jeg falt pladask for disse skjønne rosa..


..og lillemor tok dem fornøyd på seg! Hun er nok en liten sko-elsker, vil helst ha på sko hele tida. Her hjemme kommer hun stadig og gir oss skoene sine for at vi skal ta de på. Så flyr hun rundt her i strømpebukse og sko. Lille tulla mi:)


Dette er en "min første sko"-type fra Ponni, hun hadde dem i hvitt tidligere. Ungene fikk hvert sitt par slike sko av mormoren min til dåpen. Hun har jobbet i skobutikk i 40 år, så hun har god greie på sko:)



Hva har mamma tatt på meg nå da?
l
Idet jeg skulle betale skoene sa hun som ekspederte meg "ja, forresten så er de på 30 %!" Sånt liker vi:)



I går hadde vi en skikkelig kosedag hjemme, etter jobb og barnehage da:) Mannen min bakte brød og rundstykker, og vi spiste nydelig kveldsmat med ungene, tente mange lys og hørte lyden av regnet som plasket ned ute. Kjempedeilig med noen slike dager synes jeg!

ha en flott dag!
...og takk for alle hyggelige tilbakemeldinger ang ungenes lekekjøkken:)

26 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, så skjønne sko! De var søte :-) Ha en fin dag :-)

MarnyAlice sa...

å so skjønne sko!!! rosa... :) dei likte eg og :) fins dei str 37 tru du?? hehe :)

og leike kjøkkenet ditt var kjempefint!! inspirerte vertfall meg til å lage ein kjøkkenkrok til mi prinsesse når ho får nytt rom til sommaren :) takk!!

Klem M :)

Babb sa...

Nydelige sko, tuppa mi hadde også slike:)

moni sa...

så utrolig skjønne sko, de var bare helt herlige og såg veldig gode ut på foten. det er viktig med gode sko, både for bar og voksne, det har jeg fått erfare som sliter med benhinnebetendelse til stadighet (ikke noe å anbefale) høres ut som om dere hadde en koselig kveld igår, så herlig med nybakt brød og rundstykker og for en flink mann du har som kan stelle med slik. jeg nøt faktisk også regnet som høljet ned igår, litt godt å kunne legge seg godt ned under dyna og høre den herlige plaskelyden:) ønsker deg en nydelig dag:)mange klemmer fra monica

mali-mo sa...

Kjempesøte sko lille Augusta har fått seg...og 30 % sier ihvertfall ikke jeg nei takk til ;)

Her er jeg hjemme idag, men skal på jobb imorgen, og med trusler om barnehagestreik må jeg ta med lillemalien og flytte ut på hytten til mine foreldre for natten, slik at malien kan væe der imorgen hvis streiken er et faktum. Akkk, litt krøll ;) Og jeg som skulle være hjemme og sy!! Vi skal nemlig i konfirmasjon på søndag, og jeg hadde tenkt å få sydd en kjole til henne, men vi får se. Kanskje jeg rekker alt ;)

Ha en flott dag!

mali-mo sa...

..og hjemmebakt brød-kvelds hørtes herlig ut! Noterer tipset til bruk her i neste uke. Blir sikkert flere regnværsdager her i Bergen hos meg iallfall ;) ;)

Anonym sa...

Nydelige sko. Det hørtest deiligt ut med kvels. Og for et nydeligt kjøkken. Hilsen Hildehg.

Hulda sa...

Så søte bilder av sko og søt jente. Skjønner at både du og Augusta falt for de. Likte så godt lekekjøkkenet. Du har noen heldige unger. :-) bildene du byr oss på er så sjarmerende og fine. Her har hagebenken tørket, har satt den på en fin plass.

Jannicke sa...

Søt jente, med søte rosa sko ;o)

Må si jeg misunner deg en bakende mann i hus ;o),
de vokser nemlig ikke på trær...

God onsdag videre til deg! Klem J.

Ingrid sa...

Hei!
Det var søte sko til lillemor!! :) De er jo så skjønne der de stabber rundt, disse små..
Koselig med brødbaks og kveldsmat med ferske bakevarer. Her i huset har jeg til gode å se at mannen tar seg av baksten.. hehe
Ha ei fin uke videre!

mi-rachel sa...

søte sko på en veldig søt jente :)

Melis sa...

Skjønne sko :)

Jeg har også helt dilla på å kjøpe sko til min lille snuppelure ;) Skulle ønske det fantes like mange søte sko for oss litt større jenter ;)

Høres ut som en perfekt ettermiddag dere hadde i går! Vi åpnet vinduet og hørte på det spennende regnværet da vi hadde lagt oss i går kveld ;) Det har jo sin egen sjarm! I dag er det heldigvis litt mer solstråler og vi skal kose oss med jordbær med fløte ;)

Håper dere får en fin dag sammen :)

Mi:)

Fotballmamma sa...

nusselige sko! ;) ser du også baker brød..holder på med det nå..er sååå godt med hjemmelaget!(:

Silje sa...

Supersøte sko!!:) og supersøt bærer av skoene:)

Drømme verden min! sa...

Du har en så nydelig blogg!

Kjøpt noen lignende sko til prinsessa mi:)

Ligger noe til deg på bloggen min.

Drømmeverden

Anonym sa...

Så heldig du er som har en mann som baker :)Brødene og rundstykkene så skikkelig gode ut!

-Ingenting er som hjemmebakst når regnet plasker utenfor :)

Linda sa...

Så nydelige! Ingenting er vel vakrere en sånne små søte barnesko:)

Ha en flott kveld. Klem Linda

Tante Hilde sa...

De skoene var bare skjønne.Passer til ei lita dokke.Håper vi sees til helgen. klem fra tante

Sissy's Hus sa...

Det var nydelige sko!:)
Skal ut å finne liknende til lille snuppa mi også!

Ha en god dag!
Klem fra
Christina

Fire Hjerter sa...

Søte sko til en søt frøken.

Hørtes ut som dere hadde en kosleig kveld.Deilig å kunne ta seg tid til det.

butiksofie sa...

What beautiful blog!!! I love your little childrens kitchen with this red polka dot stuff...Maybe tomorrow I am going to post our little children playhouse...you inspired me!
best regards ANja

OdaAnna sa...

For noen skjønne sko:) Og passer jo godt til vakre jenta di da:) Så utrolig flott og detaljert kjøkkenkrok barna har fått da! Der mangler det ingenting:) Tusen takk for varmende ord hos meg:)

Anita sa...

Heia vennen! Såååå nydelige sko, kjempefine! Fine bilder også da! Av et nydelig lite gull! Her er det standard morgen med frokost foran tv'n og nrk super! Nyedlig vær ute, gleder meg til en friformiddag!! Skal på seinvakt! Kos dere i pinsen! Klemmer fra Anita

Anonym sa...

hohei! :)
Ja, da var det ikke rart du fant meg! :D da har jeg sikkert skrevet kommentar med den nye bloggen :)
Så nusselige sko! Jeg blir helt syk jeg, elsker små sko!! :D
Også jeg som trodde du bodde i Siljen! hvor har jeg det fra? Ja,ja- Hovenga er jo mye nærmere! Og jeg som pleier å ta meg en joggetur oppi der, hmm..mon tro om jeg ikke skal kikke litt bedre etter huset ditt!! :D
Så koselig å høre at du ønsker deg flere barn! de beriker lvet mitt noe voldsomt, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten :) Innmari glad for å kunne være hjemme også, det betyr rolige dager, og det trenger man! men jeg er litt der at jeg elsker å være sammen med de og, tror jeg ville vært helt på styr om jeg bare fikk sett de noen få timer hver dag :D...rare meg ;)
Nei, nå skal storesøster sendes av gårde til skolen.. glad og fornøyd etter å ha fått nugatti på en helt vanlig Torsdag! Godt det ikke skal mer til for å glede de :) Nei huff, nå har jeg skrevbet aaaltfor mye! Ha en fin dag!

-Merethe P-

Nunne sa...

Nydelige sko på ei nydelig lita frøken.
Og så flott kjøkken de har, ungene dine... Jeg ble sittende lenge her å se... Så artig det må være.
Ungene dine er så skjønne! Men du må sannelig ha litt av en mann, som baker brød og rundstk... flinke han!
Kunne du hilst fra meg og si at jeg beundrer sånne menn.... :))
Ha en god torsdag. Håper regnet gir seg, både i Telemark og her i Nordland... Hilsen Nunne..

Line sa...

Så nydelig små rosa sko.
Og så søt og god den lille tulla di er :)

Er så koselig med sånne kosekvelder med felles kveldsmat.
En ganske så undervurt familie måltid syns jeg ;)

Ønsker deg en fin torsdags kveld videre og en fin lang helg med masse sol :)

Klem fra Line.